Fremdeles litt sliten etter helgen, men jeg vil likevel dele noen tanker om messen. Først og fremst er jeg takknemlig for at den finnes, og at utstillere faktisk gidder å stille opp. Enda mer setter jeg pris på det sosiale og slå av en prat med folk jeg ellers bare møter her på forumet.
Når det gjelder lyden, opplever jeg dessverre at de færreste rom gir noen stor opplevelse. Rommene får ofte skylden, og ja, enkelte hotellrom er vanskelige. Men jeg synes det er litt for enkelt å alltid skylde på rommene og akustikken. Noen av rommene er ikke verre enn en vanlig stue eller et dedikert lytterom.
Jeg lurer derfor på om “vanskelige rom” også kan bli en litt behagelig unnskyldning for ikke å jobbe nok med oppsettet. Min brannfakkel: jeg tror flere her inne kunne satt opp anlegg på Horten bedre enn enkelte folk i skjorte og slips.
Noen hadde en gyldig mulighet med DSP og akustikk. Men vil si det var noe av de verste. Jeg opplevde for eksempel et oppsett i 5. etasje som ble ganske skarpt og hardt, og høyt volum hjalp ikke. Det andre i "annekset” gidder jeg ikke å nevne en gang…
Alt i alt: jeg er takknemlig for messen, og blir gjerne med hvis det blir flere. Men neste gang skal jeg bruke litt mindre tid i baren, og mer tid hos plateduden fra Ski
Takk for denne gang, veldig hyggelig å treffe dere. Ingen nevnt, ingen glemt
#tørrlagtavviker.