Var 8 kalde her også i dag og det er kaldt her i sjøkanten 
mvh
mvh
Er det kun 1-fas 230V ?Har bare 50A inntak sikring
Jepp. Må gjør noe, ikke holdbart.Er det kun 1-fas 230V ?
Bytte til ordentlige biler?Må gjør noe, ikke holdbart.
Nja…. Så mye så jeg kjører så er elbil fint. Synes folk blander epler og pærer når de sammenligner elbil og fossilbil. Tror det fleste synes det er fetere med en hissig V8 enn enn elmotor, men i realiteten så må de velge mellom en 1,8l rakleverk av en dieselbil eller elbil. Da er valget lettBytte til ordentlige biler?![]()
Tenkte primært på elkraft problematikken.Nja…. Så mye så jeg kjører så er elbil fint. Synes folk blander epler og pærer når de sammenligner elbil og fossilbil. Tror det fleste synes det er fetere med en hissig V8 enn enn elmotor, men i realiteten så må de velge mellom en 1,8l rakleverk av en dieselbil eller elbil. Da er valget lett![]()
Er elkraft et problem? Kanskje ikke helt ideelt med så liten inntak sikring, men det skal utbedres. En tredje leder henger klar utfor huset,Tenkte primært på elkraft problematikken.
Er elkraft et problem?
Visstnok?Er det veldig kaldt lenge så sliter jeg med å holde varmen.
Får varme huset med dieselVisstnok?![]()
Da forstår jeg, bruker over 1/3 av det du har tilgjengelig bare ved å slå på anlegget med tilbehørJepp. Må gjør noe, ikke holdbart.
Så det du sier er at jeg må ha et større anlegg, slik at utvidelse av el-anlegget tvinger seg fremDa forstår jeg, bruker over 1/3 av det du har tilgjengelig bare ved å slå på anlegget med tilbehør. Kunne ikke ha spilt musikk i går , bikka 18kw en 30 minutts tid.
Ja, du kan ihvertfall bare si det er slik . Jeg bygde egentlig en veranda med kraftige murer og plutselig var det et rom på 100kvm under - Nei har du sett sa jeg til fruenSå det du sier er at jeg må ha et større anlegg, slik at utvidelse av el-anlegget tvinger seg frem![]()
Høres ut som et svært ineffektivt anlegg, eller du bare jævli tunghørt?Da forstår jeg, bruker over 1/3 av det du har tilgjengelig bare ved å slå på anlegget med tilbehør. Kunne ikke ha spilt musikk i går , bikka 18kw en 30 minutts tid.
En kombinasjon tenker jeg 🦻Høres ut som et svært ineffektivt anlegg, eller du bare jævli tunghørt?
Nei nå må jeg gripe inn, her tuller du fælt. Ikke er du tunghørt, og anlegget ditt går jo på tomgang selv på høyt nivå. Tipper det ikke trekker mer enn 5-6kW på full blås!En kombinasjon tenker jeg 🦻![]()
Stemmer det, men når alt står på suger det litt tomgangs strøm - men er på 0 på kula før signal lampen begynner å blinke svakt på ampene. Husk her beregnes alt, inkluderer varmepumpe for kjøling noe som gjør litt vondt i disse i tiderNei nå må jeg gripe inn, her tuller du fælt. Ikke er du tunghørt, og anlegget ditt går jo på tomgang selv på høyt nivå. Tipper det ikke trekker mer enn 5-6kW på full blås!![]()
Tenker han vrir opp etter at du har dratt. Tar hensyn til de gamle vettu.Nei nå må jeg gripe inn, her tuller du fælt. Ikke er du tunghørt, og anlegget ditt går jo på tomgang selv på høyt nivå. Tipper det ikke trekker mer enn 5-6kW på full blås!![]()
Du nevnte på en begrensning på kursene da jeg fikk +16 og kanskje litt ekstra bass-nivå. Hvor mye watt var i sving da?Stemmer det, men når alt står på suger det litt tomgangs strøm - men er på 0 på kula før signal lampen begynner å blinke svakt på ampene. Husk her beregnes alt, inkluderer varmepumpe for kjøling noe som gjør litt vondt i disse i tider![]()
Vi har webasto på caddyen på jobb. Det tok 20min før ruten var isfri. På ene elbilen er det snakk om 2-3 minutter med vp før den er isfri. Å bare så det er sagt, i 2026 skal jeg ikke bruke en isskraper. Da venter jeg heller lengreHer høres det ut som at lommeboken må brettes opp og investeringer i el-anlegget må gjøres...
Nå har jeg funnet fram stillongsen og startet Webastoen på diesel-dyret sånn at jeg får luftet KoKo-hunden...![]()
Helt eksakt vet jeg ikke, men jeg har regnet litt på det sammen med AI. Og det er nok langt mindre en jeg antok når du var på besøk. Rundt +-2100watt delt på 36.Du nevnte på en begrensning på kursene da jeg fikk +16 og kanskje litt ekstra bass-nivå. Hvor mye watt var i sving da?
Skal ikke lage noen stor diskusjon her, men det gir noe mer mening enn at du var på grensen til at sikringen gikk. 60Watt inn i et element som du har, gir vel rundt 3mm slaglengde ved 30-40 hz. Har du vært borte å kikket på slike volum?Helt eksakt vet jeg ikke, men jeg har regnet litt på det sammen med AI. Og det er nok langt mindre en jeg antok når du var på besøk. Rundt +-2100watt delt på 36.
Ja, har det. Så det er ikke langt unna sannheten som du sier. Det skal spilles jekli høyt før du ser vanlige bevegelser,Skal ikke lage noen stor diskusjon her, men det gir noe mer mening enn at du var på grensen til at sikringen gikk. 60Watt inn i et element som du har, gir vel rundt 3mm slaglengde ved 30-40 hz. Har du vært borte å kikket på slike volum?
Hva slags service gjorde du?Folk som ikke har service på varmepumpene er dumme som noen brød. Kjøleteknikkeren som ikke gidder å ta service på egne varmepumper, det er bra løk detTok meg i sammen i dag, og vips så varmer det mye bedre
Vis vedlegget 1171462
Demontert og rengjort hele registeret på innedelene. Mye dritt. Har to varmepumper. Neste steg er å teste kapasiteten og evt måle trykk/temp og se om de har rett kuldemedie fyllingHva slags service gjorde du?
Elsker ironienFolk som ikke har service på varmepumpene er dumme som noen brød. Kjøleteknikkeren som ikke gidder å ta service på egne varmepumper, det er bra løk detTok meg i sammen i dag, og vips så varmer det mye bedre
Vis vedlegget 1171462
Jeg tenkte jo på at jeg kunne drite i det, men kalde dager kommer igjen. Jeg vet hvor mye dårligere effekt det er i en skitten varmepumpe. Straks bena på bordet og vinyl med god samvittighetDet er jo noen grader varmere i dag, så sikkert bortkastet tid det der![]()
Kona gidder snart ikke spille på vårt piano, det er skikkelig ustemt og mekanikken hengerElsker ironien![]()
Og jeg mangler noen fot lister her og der, som alle snekkere.Kona gidder snart ikke spille på vårt piano, det er skikkelig ustemt og mekanikken henger![]()