Høyttalere Sett anlegget på en prøve!

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
OK - jeg ser av svarene til målepetimeter at det gjelder å få det dypest mulig. Hvordan bassen gjengies betyr nok ikke så mye da, skjønner jeg.
He-he, har du stått opp med feil bein i dag. Kom bare med et forslag der det virkelig går i dypet. Ellers er jeg helt enig i at det er mange andre ting en dypbass som er viktig for å berope seg med god bass.

Neida, bare litt overrasket at det er dypest som syntes å gjelde. Skal se om jeg finner noe - Du for prøve Carlos Heredia så lenge :)
Ikke nødvendigvis dypest, bassens kvalitet er selvsagt vel så viktig!
Hvorfor det plutselig ble et i overkant sterkt forkus på bass / dypbass, har vel helst sammenheng med at denne i de fleste tilfelle er vanskelig å få til? Ikke bare for eieren av anlegget, men også hva gjelder forsterkeri og høyttalere.

Ellers falt jeg litt for "Flim and the B.B's-Tricycle" som mteinum linket til, hvor bass i seg selv, ikke er noe tema. En CD jeg godt kunne tenke meg å høre litt nærmere på.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
OK - jeg ser av svarene til målepetimeter at det gjelder å få det dypest mulig. Hvordan bassen gjengies betyr nok ikke så mye da, skjønner jeg.
He-he, har du stått opp med feil bein i dag. Kom bare med et forslag der det virkelig går i dypet. Ellers er jeg helt enig i at det er mange andre ting en dypbass som er viktig for å berope seg med god bass.

Neida, bare litt overrasket at det er dypest som syntes å gjelde. Skal se om jeg finner noe - Du for prøve Carlos Heredia så lenge :)
Det hadde jeg gjort, hvis det ikke var for at jeg ikke har noe av han - legger inn en bestilling med en gang, fordi jeg liker dynamisk gitar klimpring:)
Spiller du av digitalt eller bruker du cd ? Spiller du av digitalt så vent litt med den bestillingen !
 
8

8x12_TOM

Gjest
OK - jeg ser av svarene til målepetimeter at det gjelder å få det dypest mulig. Hvordan bassen gjengies betyr nok ikke så mye da, skjønner jeg.
He-he, har du stått opp med feil bein i dag. Kom bare med et forslag der det virkelig går i dypet. Ellers er jeg helt enig i at det er mange andre ting en dypbass som er viktig for å berope seg med god bass.

Neida, bare litt overrasket at det er dypest som syntes å gjelde. Skal se om jeg finner noe - Du for prøve Carlos Heredia så lenge :)
Det hadde jeg gjort, hvis det ikke var for at jeg ikke har noe av han - legger inn en bestilling med en gang, fordi jeg liker dynamisk gitar klimpring:)
Spiller du av digitalt eller bruker du cd ? Spiller du av digitalt så vent litt med den bestillingen !
Det går ikke så fort i svingene her om dagen, så da er bestilling satt på vent;)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Ok, sjekk innboksen din ikveld engang :) ^
 

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
1.448
Antall liker
452
Sted
Inderøy i Nord Trøndelag

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.544
Antall liker
84.596
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Noen som har et skikkelig piano/flygelopptak å komme med. Ønsker da helst et musikkstykke der pianisten holder en tone i etpar sekunder. Hvis det var forståelig forklart. Et rolig pianostykke med bare piano., som feks et preludium. Alle musikkformer er ok
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er fullt mulig å finne solo(pikkolo)fløyteopptak som omfattes av trådstarters intensjon.

Hvorfor så mange hittil har fokusert på (dyp)bass vet jeg dog ikke.
Fordi "min er større enn din..." ? ;)

Hos meg spilles det rimelig flatt til et stykke under 20hz, men det er det som finnes over det, som er av størst interesse for meg. Oppløsning og respons i samspill med lytterommet er primærmålet.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Alfred Brendel

Noen som har et skikkelig piano/flygelopptak å komme med. Ønsker da helst et musikkstykke der pianisten holder en tone i etpar sekunder. Hvis det var forståelig forklart. Et rolig pianostykke med bare piano., som feks et preludium. Alle musikkformer er ok
Alfred Brendel har spilt inn en god del soloklavér som gav meg kjøpelyst. I hvert fall noe av det er langt fra fort-fort. Noen av de ganske nye reutgivelsene på Decca har dessuten vært ganske rimelige. Se f.eks. på pianosonatene.
 
Sist redigert:

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
2.336
Antall liker
974
Noen små låter som kan være vaskelig og få frem kvalitetene i..

FAIRFIELD FOUR – These Bones

Roger Waters – The Ballad of Bill Hubbard Forøvrig hele Amused to death plata :-D ( For de som vet hvilke kvaliteter den har ;)


Så litt bassutfordringer... :-D

Bass Mekanik – Bass All Day Play it Loud...

Bass Launch – I Like It Low (Prepare For Bass) Litt morsom. Men forsatt Play it Loud
Den Fairfield four plate var fin, får se om jeg skal skaffe meg CD'n..:)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.544
Antall liker
84.596
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Noen som har et skikkelig piano/flygelopptak å komme med. Ønsker da helst et musikkstykke der pianisten holder en tone i etpar sekunder. Hvis det var forståelig forklart. Et rolig pianostykke med bare piano., som feks et preludium. Alle musikkformer er ok
Alfred Brendel har spilt inn en god del soloklavér som gav meg kjøpelyst. I hvert fall noe av det er langt fra fort-fort. Noen av de ganske nye reutgivelsene på Decca har dessuten vært ganske rimelige. Se f.eks. på pinosonatene.
Takker så meget for forslaget. Skal sjekke det ut snarlig
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jon Leivs` Saga Symphony bør være mat for glefs....:cool:

mvh
Proffen

Idag ble denne kjørt på rimelig greit lyttenivå her i heimen.
I alle fall viste db-måleren på iphonen at peakene lå en smule over 90db - noe som var rimelig høyt. Og du syke satan kor det smeller innimellom....:cool:

mvh
Proffen
 
Topp Bunn