Prøvde du noe med 45-rør?jeg testet ut forsterkere i alle fasonger de 3-4 årene jeg hadde mezzo stående i stua, og de to desidert beste var audion golden dream og border patrol.
begge med 300b.
Vet BP er bra, men de litt utafor budsjett.
|
Prøvde du noe med 45-rør?jeg testet ut forsterkere i alle fasonger de 3-4 årene jeg hadde mezzo stående i stua, og de to desidert beste var audion golden dream og border patrol.
begge med 300b.
Jeg ville styrt unna Audion.jeg testet ut forsterkere i alle fasonger de 3-4 årene jeg hadde mezzo stående i stua, og de to desidert beste var audion golden dream og border patrol.
begge med 300b.
Jeg ville styrt unna Audion.jeg testet ut forsterkere i alle fasonger de 3-4 årene jeg hadde mezzo stående i stua, og de to desidert beste var audion golden dream og border patrol.
begge med 300b.
Ta en titt under før du eventuelt kjøper den.
Uansett ikke aktuelt, siden jeg er på et annet spor akkurat nåJeg ville styrt unna Audion.jeg testet ut forsterkere i alle fasonger de 3-4 årene jeg hadde mezzo stående i stua, og de to desidert beste var audion golden dream og border patrol.
begge med 300b.
Ta en titt under før du eventuelt kjøper den.
Kikka litt på VTLpriser, trenger jo et lite byggelån for å kjøpe noe sånt, så det får jeg se på i neste rundeVille vel ha sjekka med metal-friken Vermin?
Han sverget til VTL på sine AG'er, og slet med å finne noe som (i hans ører) var bedre.
Kan være at denne har litt av den råskapen (galskapen??) som du er på jakt etter?
Har jo selv en Dynaco ST-70 som jeg synes smeller godt i mellombassen![]()
Som forventet slettet Høvdingen mitt innlegg. Jeg får svare på annen måte :Kikka litt på VTLpriser, trenger jo et lite byggelån for å kjøpe noe sånt, så det får jeg se på i neste rundeVille vel ha sjekka med metal-friken Vermin?
Han sverget til VTL på sine AG'er, og slet med å finne noe som (i hans ører) var bedre.
Kan være at denne har litt av den råskapen (galskapen??) som du er på jakt etter?
.
Det blir nok noe SET på meg, men takk for tips.
Jepp, har kikket litt, så det er fair nok å presisere litt.Som forventet slettet Høvdingen mitt innlegg. Jeg får svare på annen måte :Kikka litt på VTLpriser, trenger jo et lite byggelån for å kjøpe noe sånt, så det får jeg se på i neste rundeVille vel ha sjekka med metal-friken Vermin?
.
VTL starter på et nivå hvor flere Kina produkter ligger høyere i pris.
Man trenger slett ikke byggelån til VTL.
Mvh
Hifi Stasjonen
Skal mindre til enn det du blåste ut for å bli slettet.Som forventet slettet Høvdingen mitt innlegg. Jeg får svare på annen måte :Kikka litt på VTLpriser, trenger jo et lite byggelån for å kjøpe noe sånt, så det får jeg se på i neste rundeVille vel ha sjekka med metal-friken Vermin?
.
VTL starter på et nivå hvor flere Kina produkter ligger høyere i pris.
Man trenger slett ikke byggelån til VTL.
Mvh
Hifi Stasjonen
Trafomaticen har det meste faktisk, og jeg liker 2A3 lyden. Hos meg synes jeg den mangler litt 3D, men den er ganske lineær fra bunn til topp, og jeg får det meste til å rocke. Vil ha litt større lydbilde. Har hørt hva Mezzo er i stand til, og vil forsøke å nærme meg det og allikevel ha til salt i maten.Ser du har en Trafomatic, liker du lyden i den? Mangler den "smekk"?
Selv har jeg prøvd ett par SET, og det trøkket en god PP har skal du streve fryktelig med og få til med SET.
BP SE300B duger ikke til det, men Border Patrol har da en 300B PP sak også da
Alt har sine kvaliteter, skal du ha i pose og sekk må du punge ut sinnsykt mye penger. Prioriter prioriter, prioriter Kjell Bjarne ()
Vet de beste sakene koster, men det er ikke alltid det dyreste som gir mest glede.Ser du har en Trafomatic, liker du lyden i den? Mangler den "smekk"?
Selv har jeg prøvd ett par SET, og det trøkket en god PP har skal du streve fryktelig med og få til med SET.
BP SE300B duger ikke til det, men Border Patrol har da en 300B PP sak også da
Alt har sine kvaliteter, skal du ha i pose og sekk må du punge ut sinnsykt mye penger. Prioriter prioriter, prioriter Kjell Bjarne ()
Nopp.Noen som kjenner til den Yamamoto'en som har ligget på brukten noen dager nå? Får enormt med skryt i div tester.
Da har jeg foreløpig havna på et par Welborne DRD45 monoblokker.
Heftige 1,8 watt, spiller så grunnmurene rister.
De støyer litt, litt summing fra høyttalerne, og helsesjekk er bestilt hos fastlegen Audiomix. Så får vi håpe han kan tune dette bort.
At 45-rør skal produsere så mye lyd, både med attakk, hurtighet, og slam er for meg ubegripelig. Hvis de blir stående her skal jeg forsøke meg på EML sine 45 rør, da de skal gi ennå mer av alt det jeg har nå.
Slam? Jepp. Spilte Under the Boardwalk med Rickie Lee Jones igår, og der smeller det rimelig heftig.
Har 3 forskjellige par 45-rør som skal testes, og dette lover godt.
Høyst vanedannende bass, og bra lyd ellers. Dette er jeg fornøyd med.
Takk for alle bidrag.
Takk til Jan Petter på Bebophifi.no for utlån av Belles 22A pre. Denne spiller faktisk veldig bra, og er meget tyst. Om den beholdes gjenstår å se, da det skal testes flere preamper i tida som kommer.
/Per Olav
Olaps selger nok ikke sine. Han har en versjon (StarChief) som er hakket bedre enn de jeg har kjøpt.solgte Olaps sine? de er ikke så vanlige her på berget...heller ikke i USA
veldig gode om man ikke skal gå helt ballistic
godt valg imo
mvh
Leif
Ikke Olaps sine. Han beholder de ser det ut til. Har ikke tid til å selge desolgte Olaps sine? de er ikke så vanlige her på berget...heller ikke i USA
godt valg imo
mvh
Leif
Beholder nok mine Star Chief ja (forøvrig kjøpt via LMC). Er meget fornøyde med de. Har vel egentlig ingen store svakheter, og på en del områder (som oppløsning, mikrodetaljer, transparens) er de langt bedre enn noe annet jeg har hatt innomhus.Ikke Olaps sine. Han beholder de ser det ut til. Har ikke tid til å selge desolgte Olaps sine? de er ikke så vanlige her på berget...heller ikke i USA
godt valg imo
mvh
Leif
Disse som omtales her er litt forskjellige fra Olaps sine.
Olaps heter Star Chief i tillegg til alt det andre. Forskjellig filtrering / regulering av høyspenningen. Ellers like.
Det var en smule interessant. Er begge Star Chief? Er det kun 45 / 300B som utgjør forskjellen?Beholder nok mine Star Chief ja (forøvrig kjøpt via LMC). Er meget fornøyde med de. Har vel egentlig ingen store svakheter, og på en del områder (som oppløsning, mikrodetaljer, transparens) er de langt bedre enn noe annet jeg har hatt innomhus.Ikke Olaps sine. Han beholder de ser det ut til. Har ikke tid til å selge desolgte Olaps sine? de er ikke så vanlige her på berget...heller ikke i USA
godt valg imo
mvh
Leif
Olaps heter Star Chief i tillegg til alt det andre. Forskjellig filtrering / regulering av høyspenningen. Ellers like.
Har 300B-blokkene fra samme firma også, ikke dårlige de heller.
Spør AN. Du får sikkert svar.Litt på siden ,: kjøpte ettpar An Quest her på sentralen, og vurderer en aktiv/ bi amp løsning, men har registrert at quest har ( altfor) høy gain, hvilke andre forsterkere har matchende gain ( 250 mv ? ) slik at en kan slippe for stor dempning av quest ?
mvh
riktig det med tvc, men tenkte kjøre derfra inn i marchand xm44 og fler utg. trinn. og derfor denne problemstillingen, det må jo prøves, men i utgangs punktet ser det nesten ut som An går ut allerede i planleggingsfasen .Per Morten: så lenge du forer ampen med signal på linjenivå må du jo dempe i bøtter og spann, du trenger absolutt ikke en pre med forsterkning: har ikke du en tvc du fikler med
Sorry OT .
ps forutsetter at det du mener er at følsømheten er 250mv inn for full guffe ut
Det var en smule interessant. Er begge Star Chief? Er det kun 45 / 300B som utgjør forskjellen?Beholder nok mine Star Chief ja (forøvrig kjøpt via LMC). Er meget fornøyde med de. Har vel egentlig ingen store svakheter, og på en del områder (som oppløsning, mikrodetaljer, transparens) er de langt bedre enn noe annet jeg har hatt innomhus.Ikke Olaps sine. Han beholder de ser det ut til. Har ikke tid til å selge desolgte Olaps sine? de er ikke så vanlige her på berget...heller ikke i USA
godt valg imo
mvh
Leif
Har 300B-blokkene fra samme firma også, ikke dårlige de heller.
Redd det blir litt puslete med forsterkerene dine her i dag POB.
-15°C og det går nedover!
Peisen fungerte fint denMed fyr i peisen og et par 45 rør holdt vi vel koken så vidt. Eller var det i kaldeste laget POB?
Hva med lyden hjemme?
Gratulerer med godt valg av blokker!Peisen fungerte fint denMed fyr i peisen og et par 45 rør holdt vi vel koken så vidt. Eller var det i kaldeste laget POB?
Hva med lyden hjemme?.
For å oppdatere alle interesserte, så dro jeg til Audiomix idag for å måle, og evt justere støy i Welborneblokkene, dette var avgjørende for å beholde blokkene som jeg hadde åpent kjøp på.
Støyen som ble målt og justert ble faktisk omtrent helt borte, i hvertfall fra lytteposisjon.
Lånte også med et par TJ-meshplate av Olaps, og måtte justere igjen så den justeringa Audiomix gjorde blei jo da borte, men jeg vet i hvertfall at de kan bli så godt som støyfrie.
Men vi fant fram til riktig rørkombo blant de rørene jeg hadde og hvor stille det går an å få blokkene.
Lyden ja...... Den vokste et par hakk med TJ rørene, og anbefaling fra Olaps er uten tvil EmmLabs og nå er EmmLabs bestilt!!
Når de kommer må jeg antagelig til Audiomix igjen for en ny støymåling.
Lyden begynner å bli trivelig nå. Belles 22A som jeg har lånt av Bebophifi begynner å trives, men den bør kanskje ha et rørbytte. Har et par NOS Telefunken liggende, så kan hende de blir prøvd.