Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    48435C10-1299-473F-B36A-8A09EF3C28D4.jpeg



    MY DAILY DISCOVERY hos Tidal er en fin ting 😊

    Lurte på hvilken musikk jeg skulle ha på ørene på ettermiddagens tur i drittværet, så da ble det dagens liste derfra.

    En låt fra dette albumet var lagt inn der og den likte jeg så godt at da jeg var i hus igjen måtte jeg finne og høre hele albumet. Og det blir ikke siste gangen det kommer til å spilles her i huset!
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk for trivelig lytt og prat hos @Seskage, sammen med @T-1 og @erikr.
    Alltid kjekt å treffe likesinnede og få oppleve nye oppsett.
    Må jo si at hovedoppsettet ga litt vann i munnen, selv om det inneholder atskillig flere komponenter enn man selv har valgt å gå for. Forsterker og dac med innslag av gullfarge i finish hører ikke til det "normale", men gu så lekkert. Og vinylsnurren er jo et piece of art! Kveldens største overraskelse var utvilsomt Wharfdale-høyttalerne. Har hørt Wharfdale tidligere, men da i form av ultra-budsjett-varianter, typ plastic fantastic. Dette var andre boller. Kan ikke skjønne annet enn at dette må være en godt bevart, men alt for ukjent, hifi-skatt!
    Lyden var også meget god, selv med litt lett tyt i øret fra de øvrige 3 røverne i selskapet!
    Rør kan skape magi og gi en ørevennlig varme og "kjøtt-og-blodfølelse" i lydbildet, hvilket absolutt var tilfelle i det hvite huset på landet. Rør i både forsterker og dac kan funke gull, det!
    Dessuten gøy å høre hvor pass godt oppsettet maktet å skille ulike instrumenter og vokal fra hverandre i lydbildet.

    Bonusen var ellers å få oppleve musikkgjengivelsesarrangementer på kjøkkenet av kaliberet Seskage kan by på.
    Vintage Luxmanforsterker (eye candy de luxe), streamer, vinylsnurre, rør-dac og stativhøyttalere i high-gloss er ikke hvermannsens, men heller ikke å forakte. Blir litt annerledes enn den kanskje mer vanlige dab-radioen i vinduskarmen eller på kjøkkenbenken.
    At der ellers flyter over av hifistæsj i flere av rommene i heimen, har kanskje ikke ufortjent ført til at Seskage har blitt mistenk for å drive bruktsjappe i heimen..... Bare det nå ikke bikker over, slik at Seskage får betegnelsen "horder" og havner i et eller annet "skandaleprogram" på dumboksen......:unsure:;)

    mvh
    Proffen
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Takk for trivelig lytt og prat hos @Seskage, sammen med @T-1 og @erikr.
    Alltid kjekt å treffe likesinnede og få oppleve nye oppsett.
    Må jo si at hovedoppsettet ga litt vann i munnen, selv om det inneholder atskillig flere komponenter enn man selv har valgt å gå for. Forsterker og dac med innslag av gullfarge i finish hører ikke til det "normale", men gu så lekkert. Og vinylsnurren er jo et piece of art! Kveldens største overraskelse var utvilsomt Wharfdale-høyttalerne. Har hørt Wharfdale tidligere, men da i form av ultra-budsjett-varianter, typ plastic fantastic. Dette var andre boller. Kan ikke skjønne annet enn at dette må være en godt bevart, men alt for ukjent, hifi-skatt!
    Lyden var også meget god, selv med litt lett tyt i øret fra de øvrige 3 røverne i selskapet!
    Rør kan skape magi og gi en ørevennlig varme og "kjøtt-og-blodfølelse" i lydbildet, hvilket absolutt var tilfelle i det hvite huset på landet. Rør i både forsterker og dac kan funke gull, det!
    Dessuten gøy å høre hvor pass godt oppsettet maktet å skille ulike instrumenter og vokal fra hverandre i lydbildet.

    Bonusen var ellers å få oppleve musikkgjengivelsesarrangementer på kjøkkenet av kaliberet Seskage kan by på.
    Vintage Luxmanforsterker (eye candy de luxe), streamer, vinylsnurre, rør-dac og stativhøyttalere i high-gloss er ikke hvermannsens, men heller ikke å forakte. Blir litt annerledes enn den kanskje mer vanlige dab-radioen i vinduskarmen eller på kjøkkenbenken.
    At der ellers flyter over av hifistæsj i flere av rommene i heimen, har kanskje ikke ufortjent ført til at Seskage har blitt mistenk for å drive bruktsjappe i heimen..... Bare det nå ikke bikker over, slik at Seskage får betegnelsen "horder" og havner i et eller annet "skandaleprogram" på dumboksen......:unsure:;)

    mvh
    Proffen
    Selv om kvelden ble svært sosial, kan undertegnede skrive under på omtalen her.
    En god samling av snopa-komponenter hos Hr Skage, absolutt.
    Et svært ørevennlig og behagelig oppsett.

    Imidlertid ble mesteparten av kvelden kastet vekk på preik....! 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for besøket alle tre 😊
    Selv om vi alle har felles interesse/galskap (som noen vil kalle det😉) så er allikevel det at man trives i hverandres selskap, og at røverhistoriene kommer tett, minst like viktig som anleggene og hvordan de leverer musikken.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for besøket alle tre 😊
    Selv om vi alle har felles interesse/galskap (som noen vil kalle det😉) så er allikevel det at man trives i hverandres selskap, og at røverhistoriene kommer tett, minst like viktig som anleggene og hvordan de leverer musikken.
    Hmmm, med tanke på yrket ditt, er det ikke brudd på taushetsplikten å fortelle røverhistorier 🤔😄
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm, med tanke på yrket ditt, er det ikke brudd på taushetsplikten å fortelle røverhistorier 🤔😄
    Snart pensjonist vet du, hva skal de gjøre med meg liksom🤔😉🤣
    Spøk tilside, forteller selvfølgelig ikke noe som er brudd på taushetsplikten.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Høres bra ut! Da vi begge er fra Fana forutsetter jeg at vi begge vet å spise dem på en dannet måte 😄
    Klart den spises på dannet måte! Løfte forsiktig vekk lokket, deretter med små munnfuller av krem og bunn ført til munnen med kakegaffel. Lokket spises til slutt, også i små biter.
    Bergenserne spiser napoleonskaken på tvers, T-1!!! :LOL: det meste går inn på tvers hos breiflabben

    Mvh
    Proffen
    Her må jeg gjøre mannen fra det høye nord oppmerksom på at jeg, kanskje også Karmana, ble tvangsbergensisert i 1972 a.d. 😜
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bergenserne spiser napoleonskaken på tvers, T-1!!! :LOL: det meste går inn på tvers hos breiflabben

    Mvh
    Proffen
    Allikevel er dere så udannet? Fana stempelet er ikke mye verd lenger nei... 🤷‍♂️🤪
    Ormeyngel av noen udannede innflyttere! 😡 Du kan ta Mowgli ut av jungelen, men aldri jungelen ut av Mowgli!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klart den spises på dannet måte! Løfte forsiktig vekk lokket, deretter med små munnfuller av krem og bunn ført til munnen med kakegaffel. Lokket spises til slutt, også i små biter.


    Her må jeg gjøre mannen fra det høye nord oppmerksom på at jeg, kanskje også Karmana, ble tvangsbergensisert i 1972 a.d. 😜
    50 år er såvidt innafor! Selv er jeg naturligvis bergenser fra flere generasjon tilbake…….onde tunger vil hevde at det forklarer en del 😄
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Klart den spises på dannet måte! Løfte forsiktig vekk lokket, deretter med små munnfuller av krem og bunn ført til munnen med kakegaffel. Lokket spises til slutt, også i små biter.


    Her må jeg gjøre mannen fra det høye nord oppmerksom på at jeg, kanskje også Karmana, ble tvangsbergensisert i 1972 a.d. 😜
    Bergensere og nordlendinger er nok likere enn du kanskje liker å tro.....
    Sikkert derfor man går så godt sammen og, da!

    mvh
    Proffen
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Snøvler og bråker begge folkeslag, forsvarer den helvettes nynorsken gjør dere også 🤬🤷‍♂️ forutenom det er dere faktisk ikke så verst
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Definitivt mandag og ikke min dag i dag 😢

    Slo på anlegget og der var venstre kanal helt død. 845 røret kaldt, mørkt og trist mens høyre lyste og varmet som normalt. Har forsøkt det meste, byttet side på rør, satt i andre rør i alle posisjoner, men nei, like kaldt og trist rør på venstre side. Alle andre gløder som normalt.
    11DC0AF0-C3D4-43C0-AC52-9A9D02A809E8.jpeg


    Så hva kan være galt? Det går over min kompetanse, så Mala skal kontaktes om de har noen forslag.

    Heldigvis var jeg forutseende og kjøpte meg en «sommerforsterker» i fjor høst, den får gjøre tjeneste på vinterstid nå.
    6D8593A2-DB3F-461A-96F9-1F62321D7AA5.jpeg

    Forslag til løsning mottas med takk! 😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Skikkelig kjedelig når ting ikke fungerer :( Har du enda garanti?

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ikke garanti, men mulig den er innafor reklamasjonstiden. Kjøpte den brukt.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Definitivt mandag og ikke min dag i dag 😢

    Slo på anlegget og der var venstre kanal helt død. 845 røret kaldt, mørkt og trist mens høyre lyste og varmet som normalt. Har forsøkt det meste, byttet side på rør, satt i andre rør i alle posisjoner, men nei, like kaldt og trist rør på venstre side. Alle andre gløder som normalt.
    Vis vedlegget 779908

    Så hva kan være galt? Det går over min kompetanse, så Mala skal kontaktes om de har noen forslag.

    Heldigvis var jeg forutseende og kjøpte meg en «sommerforsterker» i fjor høst, den får gjøre tjeneste på vinterstid nå.
    Vis vedlegget 779913
    Forslag til løsning mottas med takk! 😊
    Den lille vippebryteren til venstre for det "døde" røret, hva gjør den (?) Og står den helt riktig, fra bildet, så kan det se ut som om den står bittelitt lenger opp enn den andre (?)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Den bryteren er for å måle bias og har vel alltid stått slik. Har ikke åpnet forsterker og sjekket sikringer. Har sendt henv. til Mala og beskrevet problemet. avventer til jeg har fått svar derfra før jeg gjør noe mer.
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    170
    Antall liker
    189
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Du kan jo prøve å bytte om på rørene ?
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    170
    Antall liker
    189
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    For håpe Mala har en løsning på problemet, ingen sikringsholder på baksiden ?.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Uansett rekkefølge av eller på, skal forsterkeren tåle det. Utrolig trist at ting plutselig slutter å virke. En mager trøst er at du allerede har en reserveforsterker. Lykke til og håper det bare er en filleting
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn