Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nei, det er en vanlig rca kabel, men original fra SME 😊 Pluggene er ganske korte og det er liten plass til å koble på armen inne i spilleren.
    Sikkert grei nok den jeg har erstattet den med, men du vet........, lurer jo alltid på om signalet forringes med en billigkabel🤣
    Ok, det blir noe annet. Tro at jeg har en SME- type armkabel liggende, men ikke noen vanlig RCA- kabel, nei. Mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Viste seg å være brudd i ene pluggen, da skal jeg klare å bytte plugger, evt. lodde den på nytt, slik at originalkabel kan brukes igjen 😊
    Godt at fritid i påsken kan brukes til noen fornuftig 👍
    25D8709B-9A78-4BBC-944C-C178400F2515.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    CEADC39D-589E-4B61-8B84-2F55445800DE.jpeg


    Monterte en Sumiko Oyster jeg hadde liggende, billig mm pickup, men synes den spiller veldig bra i forhold til pris 😊
    jeg er ikke helt komfortabel med SME armen enda, men har justert etter beste evne og med anbefalt stifttrykk på 2,3 gram låter det fint 👍
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    568EDE2B-EC41-488E-A499-AEC7A3072A64.jpeg


    Da var ny strømforsyning til Muffsy loddet, målt og montert 😀 Liflige toner strømmer igjen fra kjøkkenanlegget!

    Må rette en stor takk til @skrodahl for god hjelp og service, tenk hvis kundeservice var like bra overalt! Da hadde vi ikke hatt mye å klage over 👍

    Og byggemanualene er virkelig gode, selv en amatør som meg skjønner hvor de forskjellige komponentene skal plasseres på kortet 😊

    Så nå er denne gretne, gamle gubben blid og fornøyd, gidder ikke engang å irritere meg over snøen som faller ute🤣
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag har vært en fin avslutning på forhåpentligvis siste påsken med restriksjoner og store overskrifter i nettaviser om korona.

    Først ble jeg ferdig med Muffsy, og i kveld vant jeg jammen meg en «konkurranse» på Facebooksiden til Norske albumklassikere på CD 😊
    Vant de 50 første som er utgitt, og et gavekort på 2000kr som kan brukes på plater utgitt av C+c Records!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    I dag har vært en fin avslutning på forhåpentligvis siste påsken med restriksjoner og store overskrifter i nettaviser om korona.

    Først ble jeg ferdig med Muffsy, og i kveld vant jeg jammen meg en «konkurranse» på Facebooksiden til Norske albumklassikere på CD 😊
    Vant de 50 første som er utgitt, og et gavekort på 2000kr som kan brukes på plater utgitt av C+c Records!
    Gratulerer! Det var jo virkelig en flott gevinst!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Thorens-spilleren min fikk ny drivreim i dag. Jeg visst jo at det gamle var utslitt, det tok en liten evighet før den snurret i korrekt hastighet og der var lite "spenst" igjen i reimen.

    Men, at det skulle bety så mye lydmessig hadde jeg ikke trodd! Plutselig var det ikke lengre antydning til falske toner mot slutten av platene lengre, og det virker som bass er bedre definert. Kanskje det er forventningsbias som gjør at jeg hører dette, men det bryr jeg meg ikke om, det låter bedre dermed basta!:LOL:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Thorens-spilleren min fikk ny drivreim i dag. Jeg visst jo at det gamle var utslitt, det tok en liten evighet før den snurret i korrekt hastighet og der var lite "spenst" igjen i reimen.

    Men, at det skulle bety så mye lydmessig hadde jeg ikke trodd! Plutselig var det ikke lengre antydning til falske toner mot slutten av platene lengre, og det virker som bass er bedre definert. Kanskje det er forventningsbias som gjør at jeg hører dette, men det bryr jeg meg ikke om, det låter bedre dermed basta!:LOL:
    Tror nok ikke dette er forventningsbias Seskage, men rett og slett fakta.
    Det nytter ikke å lokke godlyd ut av en reimdrevet platespiller hvor "strikken er slaff i leffa", mens platespilleren ellers er "tiff toff".
    Man må følge opp med internkontroll og utfylling av nødvendige skjema iht. Myfi standarden ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Tror nok ikke dette er forventningsbias Seskage, men rett og slett fakta.
    Det nytter ikke å lokke godlyd ut av en reimdrevet platespiller hvor "strikken er slaff i leffa", mens platespilleren ellers er "tiff toff".
    Man må følge opp med internkontroll og utfylling av nødvendige skjema iht. Myfi standarden ;)
    Jeg tror også det er fakta, men alltid greit å ta et lite forbehold ;) Den gamle reimen var så slakk at det var så vidt den hang på. Måtte være veldig forsiktig når jeg la på plass platetallerken og matte :LOL:
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.246
    Sted
    Bartistan
    You Ain't seen Nothing Yet ettersom det har seg slik at Not Fragile ruuuuler! :p

    I tillegg hadde Randy B en av verdens mest innholdsrike samlinger av hønsetannsjeldne gitarer fra Gretsch, og da er jeg uansett programforpliktet til å like mannnen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    501BEC7E-4321-4CB9-8320-2284F7E4E67F.jpeg


    Alltid kjekt å hente pakke fra @jorwed_ på posten 😊 Pga påsken har det blitt lenge å vente for selv en tålmodig sjel som meg 😉
    Dronning Mauds land har jeg vært ute etter lenge, og endelig dukket den opp i en av hans mange kasser!

    Spilles i skrivende stund, jeg bare digger det 😀
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vis vedlegget 712641

    Alltid kjekt å hente pakke fra @jorwed_ på posten 😊 Pga påsken har det blitt lenge å vente for selv en tålmodig sjel som meg 😉
    Dronning Mauds land har jeg vært ute etter lenge, og endelig dukket den opp i en av hans mange kasser!

    Spilles i skrivende stund, jeg bare digger det 😀
    Kult at du også liker det :) DML er mine absolutte favoritter her til lands
    God helg og kos deg

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    God helg @motoren 😊 Jeg liker dem virkelig godt, vet du om flere av deres album er gitt ut som lp, eller er de bare på cd?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kikket for moro skyld i postkassen i dag, og der lå jammen meg en stor pakke 😊
    Denne inneholdt de 25 første cd-ene fra Norske albumklassikere jeg vant i en trekning, og en boks med seks soloalbum av Marius Müller!

    Her er det mye musikk jeg aldri har hørt, så det blir spennende å lytte til 👍
    1713318C-B447-4C26-8B95-40F952133724.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Qobuz sin ankomst til Norge kunne ikke vært timet bedre🤣

    Fikk utført en liten operasjon i foten i går, og må nå holde foten høyt et par dager og ikke belaste for mye en stund. Dermed begrenser platespillingen seg, og da er det bra å ha noe nytt og spennende å utforske litt 👍

    E95373E8-DDAC-4D13-9732-02F37090A6FF.jpeg


    Nå spilles dette, og det låter veldig bra 😊 Har ikke sammenlignet Q og T, så skal ikke si noe om evt. forskjeller.

     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Qobuz sin ankomst til Norge kunne ikke vært timer bedre🤣

    Fikk utført en liten operasjon i foten i går, og må nå holde foten høyt et par dager og ikke belaste for mye en stund. Dermed begrenser platespillingen seg, og da er det bra å ha noe nytt og spennende å utforske litt 👍

    Vis vedlegget 714860

    Nå spilles dette, og det låter veldig bra 😊 Har ikke sammenlignet Q og T, så skal ikke si noe om evt. forskjeller.

    God bedring og ha ei fin helg :) Du overlever nok med digitalis noen dager :giggle:

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk, og god helg i Flekkefjord 😊

    Skal nok overleve med strømming, og noen Nobligantabletter 🤪, disse dagene 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Qobuz sin ankomst til Norge kunne ikke vært timet bedre🤣

    Nå spilles dette, og det låter veldig bra 😊 Har ikke sammenlignet Q og T, så skal ikke si noe om evt. forskjeller.
    Ad Q og T Seskage, sjekk innlegg #7451 i tråden til Bluesbreaker, så får du slått ihjel 5 minutter til mens du venter på at foten skal leges ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    32F43FEA-9A57-41B5-BD49-7B31CE4BC8EE.jpeg


    En nydelig vårdag på godset😊
    16 grader i skyggen, nesten vindstille og solen skinner.
    Så jeg har haltet meg rundt huset og nyter sol, fuglekvitter og utsikten ned mot vannet 😃
    B50DEA39-F199-4C4D-954E-FB44965886D8.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    B055405D-19C7-4551-BD6C-FEB6FEC5EDF6.jpeg

    Idag kom nok en plate utgitt av et familiemedlem 😊
    Radiojørn - Mazdanaut. Heavyrock med vokal på «Flekkefjordsk». Ikke helt min musikk, men det låter bra 👍 Skal spilles med 45rpm.
    EB9A5763-E347-4467-AD1E-69C99B97DD1E.jpeg

    1F518C60-2CE2-445E-8F26-448D17DC6E08.jpeg

    Gjennomført og flott cover! Mitt er nummerert som nr 10/100.
    84A5FB66-FA32-4BED-AE1A-EA705BB88B81.jpeg

    Jeg måtte jo selvfølgelig kjøpe litt merch også, t-skjorten er gjennomført flott 😀
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Siden jeg sitter hjemme med foten høyt og venter på bedre tider, fant jeg ut at det var på tide å få i gang dac på USB tilkoblingen også.
    Driver måtte installeres, og @Retep hos Mala sendte pm med link til driver etter å ha sett «nødropet» mitt i Lm audiotråden 👍

    Innstallert driver, helt lydløst og ingen kontakt mellom pc og dac, skikkelig nedtur! Etter mye om og men, banning osv, tenkte jeg den glupe tanken at etter skifte av harddisk på pc hadde en av ungene installert W10 pro som ikke var aktivert.
    Hadde Home før byttet, og kontaktet Microsoft. De bekreftet at jeg hadde lisens og sendte info om hva jeg måtte gjøre. Innstallert Home, lastet ned driver og voila, der var det kontakt.😊

    Så nå spiller jeg hi-res fra Qobuz 24/192, moro 😀
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hvor lenge var Adam i paradis? Ikke så lenge viste det seg :(
    Satt meg ned for å fortsette å nyte musikk fra Qobuz via USB, men i dag har appen til Qobuz bestemt seg for ikke kjenne igjen dac/driver. Ingen lyd eller kontakt med dac. Får opp feilmelding i appen om dette.
    Tviler på om jeg GIDDER å rote mer med problemet, synes det spiller mer enn godt nok i 24/96 via Node2. Stabilt og ingen problemer som min svært begrensete kunnskap om data, drivere og alt det medfører ikke klarer å løse o_O
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    983
    Antall liker
    742
    Torget vurderinger
    8
    Hei Seskage, lovet deg en tilbakemelding når mine HT (Linton) hadde fått litt tid på seg. Vel fra sprikende til homogent vil jeg si. Litt kilne på plassering her, men nå spiller det virkelig! Virkelig fornøyd her, sitter bra ikke for lyst, spisst eller mørkt. Bokslyd som var der en stund er som tryllet bort. En keeper? Med mitt sedvanlige tempo hva gjelder utskifting av HT er den allerede det :) Fortsatt er forelskelsen der, vil bare høre mere... og mere.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Flott at det ble bra 👍
    Litt innsats med plassering så låter de meget godt!
    Jeg er ikke den som bytter så ofte, men disse tror jeg blir stående lengre enn noe annet jeg har hatt innom. Spendor a6 er de jeg har hatt stående lengst, de var her 2-3 år før de «motvillig» ble solgt.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    0EFB9EDA-7F97-4A04-9BAB-669B2861D6BE.jpeg


    Ikke mye spennende som skjer her på godset for tiden, fortsatt hjemme fra jobb pga operasjonen i foten. Er bedring, får på meg sko nå🤣

    Men, i dag har jeg vært på posten og hentet et Siemens GZ34 likeretterrør. det er nå satt på plass i forsterker og vellyden flommer mot meg 😊
    Sikkert forventningsbias eller placeboeffekt, men jeg synes det låter hakket bedre enn det gjorde med originalrøret 🤔
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Sta som jeg er, så gir jeg ikke opp så lett ;)
    Har vært skikkelig irritert over at jeg ikke fikk lyd via USB til min dac. Hadde lastet ned og installert driver etter alle kunstens regler, men det virket en kveld og så var det slutt, uansett hva jeg fant på.

    Litt "rakettforskning" gav meg det resultatet at det var kabelen som var problemet og ikke driveren/dac.
    Så jeg bestilte to nye USB-kabler fra Lydglede som kom i postkassen i dag. Og nå fungerer det som en drøm! Qobuzappen som tidligere påstod den ikke fant dac lot seg overtale til å spille via USB, og med litt endring av innstillinger spilles musikk nå 24 bits/192kHz:D
    dac.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Bare den CD-pakka her oppe får du stjerne i boka for…
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn