Service på Passat 06-09 mod.

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Hei. Noen som har eller har hatt VW passat 1.9 TDI som dere har hatt på service? Hvor mye koster dette, og eventuelt hva koster dette i Sverige?

Mvh
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.556
Antall liker
7.880
Torget vurderinger
0
Koster betydlig mindre i Sverige enn i Norge. Hvor i Sverige vil det være naturlig for deg å få det gjort?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.589
Antall liker
7.742
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Jeg har 06 modell, men ikke 1.9 tdi....... har 2.0 tdi 170 DSG, men tror serviceprisen er ganske lik. Har hatt min på alle servicer og vel så det (ekstra oljeservice) på VW merkeverksteder. Siste hovedservice med bremseveske skift og nytt pollenfilter kostet 5470.- , forrige service for 2 år siden kostet ca 3500.-. Ikke noen avskrekkende priser sammenlignet med mange andre merker synes jeg.
Er vel noe og spare på og dra til Sverige, men neppe veldig mye når det gjelder såpass lave summer, MEN hvis du skal bytte utslitte ting så kan det jo fort balle på seg og timeprisen er vesentlig lavere i Sverige vet jeg.
 

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Bor for øyeblikket i Oslo. Så vet ikke hvor nærmeste er i Sverige.

Rudi: Nei prisen der er ikke avskrekkende i det heletatt...
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.556
Antall liker
7.880
Torget vurderinger
0
Nå har vi en eldre Passat, en 99 modell, og sist den var inne fløy det drøyt 12 høvdinger i deler og arbeid. Nå er også vår lokal "Møllerhelt" kjent for å være "dyr og dårlig" slik at folk med kunskaper i fremmede språk drar til Finland for service og arbeid. Ca halv pris har blitt antydet.

Men med de priser Rudi antyder er det nok ikke så mye å hente hvis man nå ikke likevel skal en tur til broderfolket. Har personlig erfaring med VAG i Østersund og det firmaet skal anbefales på det varmeste hva gjelder hjelpsomhet og serviceintilling. Helt topp !!
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.690
Antall liker
35.858
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Vet ikke hvor ofte dette skjer..

Min far hadde service på sin Volvo i Sverige, samt noen deler som måtte byttes ut (som han ikke viste var slitt). Noen år etter på så viste det seg at disse delene igjen var blitt slitt. Det viste seg at merkeverkstedet Volvo i Sverige hadde satt inn uorgianle deler, samt en del deler som de på verkstedet i Norge mente var brukte\slitte deler.

Aldri mer reprasjon i Sverige for han kan en trygt si.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.556
Antall liker
7.880
Torget vurderinger
0
Kjeltringer finnes vel overalt. :-\

Min erfaringer med "svensker flest" er at de er overaskende like oss, noen kjekke og greie og noen "rævhol". Fordelingen mellom de ulike sortene synes også være ganske lik den vi finner her til lands.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.589
Antall liker
7.742
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Ser på siste regningen at de 5470.- var inkl EU kontroll, selve servicen uten pollenfilteret og EU kontrollen var vel da på ca 4500.- inkl mva.
 
N

nb

Gjest
Jeg kjørte en Golf til Sverige på rutineservice + fikse noen andre småsaker i samme slengen for svigers. Mener å huske at det kostet i overkant av 10.000 i Norge mot 7.000 i Sverige. Det er jo penger det også, men om man ikke skal noe annet der / handle en del i samme slengen så blir det ikke allverdens besparelse. Var dog veldig fin service, vi fikk låne bil gratis til å farte rundt i området de timene egen bil stod på verkstedet, betalte kun noen få kroner for brukt drivstoff.
 
Topp Bunn