Serietråd - tips & diskusjon om serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.449
    Sted
    Seljord
    MrSpock skrev:
    Noen som vet hvor man kan se The Old Man?


    Ser kul ut, med The Dude og greier :)

    www.imdb.com

    The Old Man (TV Series 2022– ) - IMDb
    The Old Man: Created by Robert Levine, Jonathan E. Steinberg. With Jeff Bridges, John Lithgow, E.J. Bonilla, Bill Heck. A former CIA officer who's living off the grid finds himself on the run from people who want to kill him.
    www.imdb.com
    www.imdb.com
    Så at denne serien kommer til Disney+ 28 september.

    Heiv meg på tilbudet om kr 19 for en måned med Disney+ - tilbudet går ut i dag.

    Hva annet bør man få med seg på Disney+? Ser at Under the Banner of Heaven finnes der - en serie jeg vil prøve meg på."


    Herlig å se gamlekara Jeff Bridges og John Lithgow(2 episoder) levere solide prestasjoner.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hoppet på tilbudet på SkyShowtime, tenkte å se litt Star Trek: Strange New Worlds i ettermiddag.

    Dessverre fikk jeg kun stereolyd - og det holder ikke på denne typen underholdning. Regner med at de fikser surround snart.

    En liten advarsel her altså. Får vente med Star Trek :(
    Men det kan holde for meg:)
    Hvordan opplevde du bildekvaliteten da?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Herlig å se gamlekara Jeff Bridges og John Lithgow(2 episoder) levere solide prestasjoner.
    Fint å lese, da vet jeg hva resten av kvelden skal brukes til :)

    Edit: Eller jeg venter litt - de driver slik seigpining, slipper en episode hver onsdag - betyr at siste episode kommer først 2 november, så jeg venter litt - kan heller binge litt og se hele greia i en eller 2 runder.
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    My Life as a Rolling Stone er nevnt tidligere i tråden. Så ferdig den i dag. Interessant nok, selv om den ikke bød på så mange overraskelser.

    Morsom gjeng da, og for et driv! :)

    2. sesong av "Den tynne blå linjen" på nrk står for tur. Likte den første, så gjelder det bare å finne mange nok kvelder hvor både jeg og min bedre halvdel er våkne samtidig. ETTER at ungene har lagt seg.
     

    Makrellen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    179
    Antall liker
    293
    Det er mange bra serier, men jeg har gitt opp å orientere meg ved hjelp av pressen. Nesten alle HBO og Netflix serier får fantastiske kritikker, fordi vi skal være inne i en "gullalder" for TV serier nå. Flesteparten er i realiteten søvndyssende. Det har gått skyhøy inflasjon.

    Anmelderene burde ta en rekalibrering og pålegges å se Twin Peaks og Sopranos om igjen.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det er mange bra serier, men jeg har gitt opp å orientere meg ved hjelp av pressen. Nesten alle HBO og Netflix serier får fantastiske kritikker, fordi vi skal være inne i en "gullalder" for TV serier nå. Flesteparten er i realiteten søvndyssende. Det har gått skyhøy inflasjon.

    Anmelderene burde ta en rekalibrering og pålegges å se Twin Peaks og Sopranos om igjen.
    Enig. Synes ikke den nye House of Dragons er noe særlig heller.

    Og alle Star Wars spinoff siste årene er variasjoner over samme tema.
     

    Makrellen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    179
    Antall liker
    293
    Synes ikke den nye House of Dragons er noe særlig heller.
    For å være helt ærlig, så ender jeg opp med å glo på utseeendet til skuspillerene, og å glo på voldshandlinger. Dette gjelder vel de fleste seriene jeg ser, hehe. Omtrent som å lese avisen ved å titte på bildene.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, alt var bedre før... Vi begynner rett og slett å bli gamle når retrospektiv er den beste måten å se fremover på.. Klart jeg blir ikke like fascinert av Star Wars nå, som jeg ble på slutten 70-tallet. Men det er tross alt prisen for sikkert å ha sett altfor serie og film, det meste har vært gjort før. Men å beholde en barnslig glede over nye varianter prøver jeg på, stort sett..

    Hilsen gretten gammel gubbe ;)
     

    Makrellen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    179
    Antall liker
    293
    Noe av det mest hystersik morsomme jeg har sett i nyere tid, er NRK-serien "Koselig med peis". Ler bare av å tenke på den. Noe av det kule med den, er at det omtrent er kun i Norge, eller skandinavia, den kunne ha blitt lagt, ihvertfall på den tiden. Beforeigners hadde tilløp, men innfridde ikke helt.

    Bjørn Sundquist er helt ubetalelig i den serien. "Du er syk. Syk i hodet ditt", haha

    Noe av de det beste er når små land spiller på sin egenart. Vi klarte det med Black metal, som nå tyvå år etter ennå er noe av det mest innlytelsesrike i metal!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    I den estetisk meget gjennomførte TV serien «Severance» får en av protagonistene velge fritt fra et utvalg av muikksjangere. Hun velger «Defiant jazz» og kontorsjefen setter på «Shakey Jake» fra Joe McPhees klassiker «Nation Time»
    2DA229D1-1826-4524-95EF-E2204E3C4143.jpeg


    «Severance» (appleTV+) anbefales herved. Svært gjennomført scenografi og lyddesign. Starter sakte og får moment etterhvert.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Severance er noe av det beste jeg har sett i år - siste episode er rett og slett fantastisk!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Fant frem denne blikkboksen i går, så et par episoder



    Veldig bra.

    Venter spent på noen nyheter om det kommende prosjektet til Hanks & Spielberg - Masters of the Air, som bygger på denne boken:



    Kommer kanskje til jul - eller tidlig i 2023? Gleder meg.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Har nettopp sett ferdig Cowboyen & Kongen. Lettbeint kan man vel si, men en viss underholdningsverdi var det jo.

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Mike Flanagan (The Haunting of Hill House osv) med ny spooky serie på Netflix i dag, alle 10 episodene sluppet - slik det skal gjøres:


    Han pleier å ha gode produksjoner - mtp Atmos lyd - skal prøve meg på en episode eller 3 i kveld 🎃
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Skaperne av den glimrende serien "Dark" på Netflix kommer med ny serie 17 november, som heter 1899, også på Netflix


    Ser veldig interessant ut, Mystery/Horror
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Kommet til episode 8 i denne serien på Netflix, spennende.

    Amerikansk drama fra 2018 som utspiller seg rundt en gruppe passasjerer på et fly som plutselig dukker opp igjen etter å ha vært forsvunnet i fem år. Når flyet lander, må alle ombord integreres i en verden som antok at de var døde. Nære og kjære får glade gjensyn, og samtidig har mange rukket å gå videre med livene sine.
    Ser litt på Manifest, et par episoder inn - ganske bra, liker slike mystery/Scifi greier :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Premiere på Amazon Prime i dag, de 2 første av totalt 8 episoder:


    The Peripheral - en serie bygget på en bok av William Gibson, han som "oppfant" Cyberpunk. Serien er laget av de samme som sto bak Westworld.

    Synes den ser veldig interessant ut, håper den er bra - jeg venter nok til alle episodene er sluppet, 2 desember, før jeg går løs på den.
     

    Makrellen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    179
    Antall liker
    293
    Historien om norsk rock, på NRK.

    Regner med at mange her (de fleste?) allerede har sett den, eller var selv tilstede. Personlig var jeg ikke klar over at utenlands oppmerksomhet (for rock) var av en viss størrelse allerede på søttitallet, jeg forbinder det mest med norsk sekstitalls og senere ECM type jazz, og senere black metal. For eksempel ble jeg veldig overrasket over bandet Titanic. For det første at jeg ikke hadde hørt om dem, for de andre at de solgte en million plater! Regner meg som langt over gjennomsnittet musikkinterressert, også når det gjelder relativt obskur norsk musikk. Har plater av Aunt Mary, Popol Vuh osv, men Titanic hadde jeg aldri hørt om, og de var faktisk de desidert største!


    Litt trist å se så mange bra norske band opp igjennom som prøver, men feiler, å slå igjennom internasjonalt. De hadde fortjent suksess. En stor del av problemet, som f.eks TNT, Stage Dolls, Madness, punkeband, Popol Vuh osv, er at de prøver å konkurrere på utenlandets premisser. Svenskene er flinkere til det en oss. Det vi er flinke på, er særegenhet og det spesifikt norske. Norsk sekstitalls jazz og norsk black metal er genuint og særegent norsk, og det er de eneste som har hatt varig og bærekraftig gjennomslag i utlandet. Vi må satse mer på det!
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tegnet omsider Apple TV+ abn. En del bra som ligger der nå, og i Dolby Vision.
    Sett de første episodene av


    Filmer/serier er no kjent for å skuffe ift bøkene de er basert på, og det gjelder dessverre for meg i høyeste grad her.
    Digget boka når jeg leste den, og hadde trua på at SOA sjefen skulle gjøre denne severdig men… nei.
    Jeg blir sikkert å se de kommende episoder også, men i kveld blir det 2.episode av «Slow Horses» med Oldman og Co.
    DEN er bra:)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så de to første episodene av NRK-serien Flus. Bra laget, og gøy med 90-tallsnostalgi, men jeg synes det heller burde vært en ren dramaserie. Herman Flesvig er fantastisk morsom, men her synes jeg fjolleriene blir malplassert.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Western serie med Emily Blunt kommer på Amazon Prime 11 november


    An epic chase Western, The English takes the core themes of identity and revenge to tell a uniquely compelling parable on race, power, and love. An aristocratic Englishwoman, Lady Cornelia Locke, and a Pawnee ex-cavalry scout, Eli Whipp, come together in 1890 middle America to cross a violent landscape built on dreams and blood.

    Both of them have a clear sense of their destiny, but neither is aware that it is rooted in a shared past. They must face increasingly terrifying obstacles that will test them to their limits, physically and psychologically. But as each obstacle is overcome, it draws them closer to their ultimate destination—the new town of Hoxem, Wyoming. It is here, after an investigation by the local sheriff Robert Marshall and young widow Martha Myers into a series of bizarre and macabre unsolved murders, that the full extent of their intertwined history will be truly understood, and they will come face-to-face with the future they must live.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Nordland99.jpg

    Ny dansk deprothriller sterkt inspirert av Twin Peaks. Jeg så de 4 første episodene i går på DRTV-appen. Det blir to til i kveld og de to siste neste uke når de slippes. Anbefales.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn