Serietråd - tips & diskusjon om serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Ser det finnes noen tråder for serier, men det er enten HBO eller Netflix osv - savner en tråd som handler om serier - uansett hvilken streamingtjeneste.

    Tenkte vi her kan tipse om serier man har sett - eller kommende som ser interessante ut. Skriv gjerne hvor de er mulige å se. Og kanskje hvilke man kan skippe?

    Synes selv det kan være litt utfordrende å få oversikt.

    For tiden ser jeg på denne:



    Severance (2022) på Apple+

    Mystery & Scifi opplegg, er 3 episoder inn og det er litt småsprø greier, men absolutt underholdende. 9 episoder - den siste ble sluppet i går - så man kan binge hvis man vil. Ser ut som det er klart for å lage en sesong 2 også.

    Andre sesong av Picard på Amazon er vel det neste jeg ser frem til.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Et par serier jeg er spent på:

    Shining Girls, 29 april Apple+





    Outer Range, 15 april Amazon

     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ser det finnes noen tråder for serier, men det er enten HBO eller Netflix osv - savner en tråd som handler om serier - uansett hvilken streamingtjeneste.
    Men den tråden har vi allerede. Jeg ser ikke behovet for en tråd til.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ny Star Trek serie, 5 mai på Paramount+


    Jeg har ikke Paramount+ - spørs om jeg ikke må skaffe meg det.



    Noe veldig spennende er Apple+ med oppfølger til Band of Brothers osv - som skal hete Masters of Air



    Får håpe den er bedre enn den fryktelige Star Trek Discovery. Picard var vel også bare så som så......
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    er hardcore star trek fan. ble nesten skremt over veien seriene tok med discovery og picard.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Ble litt vel mye drama & "greier" i Discovery utover sesongene. Kjedelig når de "glemmer" Scifien.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ble litt vel mye drama & "greier" i Discovery utover sesongene. Kjedelig når de "glemmer" Scifien.

    The Critical Drinker har treffende ting å si om Discovery:




     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    En serie jeg likte var Invasion på Apple+


    Men den er litt "slow" - var slik at jeg selv i episode 3 lurte på om jeg skulle se videre. Men jeg synes den ble stadig mer interessant fra dette - økte spenningen sakte men sikkert helt til den var ferdig - og endte med å like den godt. Flott filmet og god produksjon.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Har søkt etter en slik tråd, men ikke funnet - kanskje du kan linke til den?
    Tipper det var denne det tenktes på:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Tipper det var denne det tenktes på:
    Men det er jo en tråd om favorittserier.

    Dette er en diskusjonstråd om alle serier - bra eller dårlige - hva som kommer osv.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Lurer på en ting - det er en del serier som slippes alle episoder på en gang - Netflix gjør vel som regel dette.

    Men ofte slippes det typisk 1 episode i uka.

    Hva gjør dere? Bruker et par måneder på en typisk sesong på 8-10 episoder - eller venter dere til alt er sluppet og fråtser/binger alt på en kveld eller 3?

    Jeg hører til den siste kategorien og merker i kalender når siste episode på en aktuell serie går på lufta.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Men det er jo en tråd om favorittserier.

    Dette er en diskusjonstråd om alle serier - bra eller dårlige - hva som kommer osv.
    Den tråden har fungert bra for å opplyse om hvilke serier som er verdt å se uansett medie. Det virker som denne tråden er lagt opp til å være en ren streamingtråd. Jeg for min del kjøper seriene på disk, enten BD eller DVD. Streamingtjenester abonnerer jeg ikke på.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Den tråden har fungert bra for å opplyse om hvilke serier som er verdt å se uansett medie. Det virker som denne tråden er lagt opp til å være en ren streamingtråd. Jeg for min del kjøper seriene på disk, enten BD eller DVD. Streamingtjenester abonnerer jeg ikke på.
    Er etter hvert mange gode serier, synes jeg, som bare er på streaming. Jeg ser det meste fra Star Wars universet, The Mandalorian, Boba Fett og Clone Wars blant annet. Må være SF dersom jeg skal bry meg. Har Apple+ og Disney+ i perioder når det er noe se. Kjøpte mye på disc tidligere, men det jeg vil se nå er på streaming.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Den tråden har fungert bra for å opplyse om hvilke serier som er verdt å se uansett medie. Det virker som denne tråden er lagt opp til å være en ren streamingtråd. Jeg for min del kjøper seriene på disk, enten BD eller DVD. Streamingtjenester abonnerer jeg ikke på.
    Nei, denne tråden er åpen for alle formater.

    Her kan du diskutere alt om serier uten å være ot.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Er etter hvert mange gode serier, synes jeg, som bare er på streaming. Jeg ser det meste fra Star Wars universet, The Mandalorian, Boba Fett og Clone Wars blant annet. Må være SF dersom jeg skal bry meg. Har Apple+ og Disney+ i perioder når det er noe se. Kjøpte mye på disc tidligere, men det jeg vil se nå er på streaming.
    Har ikke Disney+ - men begynner å bli mye spennende serier der - får vurdere et abb snart :)

    Ser at du skriver at du har Apple+ og Disney+ i perioder. Jeg vurderer å begynne med noe lignende - har for tiden Netflix, Apple+, HBO og Amazon Prime. Men det begynner å bli så mange streamingtjenester med interessante serier, at det blir for dyrt å ha alle hele tiden.

    Så vurderer å begynne med en av og på ordning for tjenestene - samle opp interessante serier og kjøre et rullerende opplegg.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Er det noen som har sett Slow Horses på apple? Boka var veldig bra.
    Interessant med serier som er basert på gode bøker - og Gary Oldman er bestandig interessant. Ser den siste av 6 episoder kommer 6 mai, mulig jeg gir den en sjanse.

    Mtp serier basert på gode bøker - jeg lurte på å se Pachinko på Apple+, ser den får veldig god omtale:


    siste episode (av 8) går på lufta 29 april.

     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Den tråden har fungert bra for å opplyse om hvilke serier som er verdt å se uansett medie. Det virker som denne tråden er lagt opp til å være en ren streamingtråd. Jeg for min del kjøper seriene på disk, enten BD eller DVD. Streamingtjenester abonnerer jeg ikke på.

    Samme her. Men det synes som om enkelte ikke slipper ting på disk; hvor ble det av Mandalorian på disk? Og The Expanse fra serie 4 og utover på europeisk blu ray?
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Kunne gjerne tenkt med en box med alle sesongene av The Expanse i 4k UHD utgave. Håper det kommer.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Så ferdig Severance, som jeg nevnte i første innlegget i tråden, i kveld. Ganske glimrende serie, veldig gode skuespillere - uforutsigbart og spennende hele veien. Herlig atmosfære, med et flott soundtrack, har veldig sans for pianoklimpringen.

    Episodene ligger vel på 7-8 hele veien synes jeg - men så kommer sluttepisoden - som er perfekt - 10/10. Må være noe av det heftigste som er laget noensinne i en tv-serie.

    Anbefales.

    Ser at imdb nesten er enig med meg mtp siste episode, de gir den 9,8

     
    Sist redigert:

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Hva med Yellowstone, jeg liker den, korrupsjon og brutalitet så det holder, ser av og til på C-more series. Fin natur i Montana hvor jeg har vært mange ganger på jakt.Tror jeg må kjøpe dvd plater eller abonere på netflix kanskje
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Modern Family (Disney+) - 11 sesonger med varm, god kvalitetsunderholdning som aldri er veldig dyp og som jeg alltid kan le av - spesielt hvis en har litt god språkkunskap på engelsk (uttrykk og vendinger).

    Ty Burrell som Phil er helt outstanding! For de som ikke stoler på meg så har serien 8,5 på IMDB. Utrolig god medisin å se et par episoder nå med krig og alt som er slitsomt. :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Noen som kan anbefale en must-see serie på Netflix? Begynte å se Peaky Blinders men ble ikke helt hekta.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Kanskje ikke "must see" men siste serie på Netflix jeg har sett er Archive 81, som jeg likte godt. Produsert av James Wan (Conjuring osv). Horror & Mystery opplegg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Men det er jo Påske - kanskje krim?

    Kastanjemannen på Netflix likte jeg. Jeg lurte på om jeg skulle prøve meg på The Magpie Murders (Siste kapittel) på nrk.no.

    🐣
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Har sett at NRK har noen påskekrimmer også, så det får være plan B. Men tenkte det var enklere å spørre her hva som er verdt å få med seg på Netflix, framfor å lete gjennom alt selv. Er ikke så mye jeg får sett på TV heller, så tenker det holder med det jeg har å sjekke ut nå. Er litt svak for horror, så. 👀
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Ser mest Scifi, Horror, krim - gjerne kortere serier basert på bøker med rød tråd gjennom alle episodene.

    Men beste serie jeg så i 2021 var faktisk Clarkson's Farm på Amazon - totalt uventet, kanskje jeg burde prøve meg mer på litt utenfor favorittsjangerene 😁
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Men det er jo Påske - kanskje krim?

    Kastanjemannen på Netflix likte jeg. Jeg lurte på om jeg skulle prøve meg på The Magpie Murders (Siste kapittel) på nrk.no.

    🐣
    Nå heter serien "Magpie Murders" og ikke "The Magpie Murders" og nettopp det blir det laget et sort poeng av i serien. Ellers uinteressante mennesker og ikke særlig original handling. Agatha Christie har gjort det bedre. Hvis du vil se krim så finnes det mange bedre serier.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Anbefales! Den er trist, bra og morsom.
    Ja, så en trailer som virket veldig bra. Ikke så glad i alt det triste, og særlig ikke når det gjelder barn,men fikk en warm fuzzy feeling av humoren og de gode intensjonene som skinte igjennom.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    5.955
    Ble et par episoder med Magpie Murders i kveld, ganske ok foreløpig.

    Men nrk har åpenbart oppgradert bildekvaliteten siden sist jeg så noe via streaming der. HDR og klart bedre oppløsning, det settes pris på.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn