- Ble medlem
- 15.08.2012
- Antall liker
- 376
Liker godt Murderbot 

Vedlegg
-
167 KB Visninger: 17
|
Jeg så første episode i går. Jeg kommer nok til å se noen flere, men jeg er allerede enig med denne anmelderen: The Waterfront review – this Dawson’s Creek for grownups is perfect summer nonsense | Television & radio | The Guardian.Nettopp sett ferdig The Waterfront, håper det kommer flere sesonger.
Hinterland kom i to utgåver, både walisisk og engelsk.Enn om det i en engelsk krimserie fra Wales ble snakket walisisk! Det hadde vært noe.
Eg såg den walisisk-språklege med teksting, og likte den godt. Som krimserie var han vel midt på treet, men språket drog opp.Wikipedia skrev:Each scene was filmed twice, in the English and Welsh languages, apart from a few scenes where Welsh with subtitles is used for the English version.
Helt enig i at det blir mer ekte når de ikke snakke engelsk, jeg så to episoder i går og det virker lovende.Jeg så nettopp første episode av "Chief of war" på AppleTV. Om samlingen av Hawaii på 1800-tallet da hver øy hadde sin egen konge. Skal ikke si så mye om serien - det er litt for tidlig etter bare en episode - men en ting likte jeg veldig godt. De snakker "Hawaiansk" ikke engelsk!
Det bringer tilbake minner fra krigsfilmer fra 60-tallet der tyskere snakket tysk, italienere snakket italiensk osv...
Man må selvfølgelig da lese undertekstene for å få med seg dialogen, men det er en liten pris å betale for den autentisiteten det gir (forutsatt at de faktisk snakker "Hawaiansk" - regner med at det er dubbet, men hva vet vel jeg. Jason Momoa spiller hovedrollen, og han er jo fra Hawaii, så han snakker sikkert språket).
Enn om det i en engelsk krimserie fra Wales ble snakket walisisk! Det hadde vært noe.
Jeg har sett hele serien. Grei underholdning, men ikke på nivå med True Detective.Har en episode igjen av Untamed (Netflix). Selv om jeg kjenner meg igjen i anmeldelsen fungerer det bedre for meg. Flotte bilder, godt spill, og et manus jeg tror på. Med forbehold om at det ikke klapper sammen i finalen, så ser jeg frem til sesong2. Terningkast 4-5.
![]()
Untamed review – Eric Bana’s national park thriller is as beautiful as it is totally predictable
The actor is like Bear Grylls with a badge in a macho Yosemite-set detective drama that’s very easy on the eye. It’s not the smartest, but the mountains are lovelywww.theguardian.com
Slukte Untamed i ett i dag. Den begynte med et smell og fislet gradvis ut. Fra tøff thriller til nesten familiedrama.Sett ferdig Untamed, likte den veldig godt, gode skuespillere, grei nok historie og flott natur, kjenner igjen deler av parken fra skjermsparer på Apple TV.