Serier på DVD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    OT: Har du sett Bottom Live-showene Gjestemedlem? ENDA mer barnslig :) Ikke for alle kanskje.
    Har kun sett en av live showene, Hooligans Island. Og jo denne er til tider litt platt og barnslig, men til andre tider vanvittig morro. Høydepunktet er når en tilroper fra salen får svar på tiltale.

    Mye selvironi og interne sleivspark av den morsome sorten.

    Kommer nok til å se da andre også etterhvert.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.080
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    The Office er også verd å nevne. Litt sær men veldig treffsikker og til tider ubehagelig humor.
    Et kvalitesprodukt fra BBC.
     

    Dr_Online

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Innlegg
    107
    Antall liker
    2
    Hehe, ja. The Office er litt morsomt det. Så første episode av en julesak på lille juleaften (tror jeg). Ubehagelig er ordet. Han sjefen er ubeskrivelig.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    The Office er også verd å nevne. Litt sær men veldig treffsikker og til tider ubehagelig humor.
    Har litt problemer med denne serien. Ser jo at det er bra laget og slikt men blir egentlig mer ille berørt enn lattermild.. Har bare sett de to-tre første episodene så det er jo mulig at den forandrer seg etterhvert.

    Likte forresten godt "sjefen" her i en annen film, Shaun of the Dead
     

    Dr_Online

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Innlegg
    107
    Antall liker
    2
    Det er ikke den samme personen som spiller Brent i The Office. Du tenker på han som spiller i Spaced tror jeg.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.080
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    Støtter forslaget om Twin Peaks. Ingen som har nevnt The Young Ones?? :D Ren & Stimpy ;)
    Når det gjelder TP så er episode 1+ mye bedre enn pilot-sporet rent teknisk. Piloten er egde enhanced så det holder, og teknisk sett underlegen de ander episodene.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er ikke den samme personen som spiller Brent i The Office. Du tenker på han som spiller i Spaced tror jeg.
    Stemmer det, jeg som blander sammen.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Et tips er "Winds of war" og "War and remembrance". Dette var i sin tid verdens dyreste tv produksjon (1983,88 og 89), og handler om henry familien før og under 2. verdenskrig. Via de forskjellige familimedlemmene opplever du det meste av krigens grusomheter. En helt utrolig gripende serie.

    Er kun tilgjengelig på sone 1, og var tidligere fryktelig dyr (nærmere 3000 for alle 3 boksene), men har nå sunket en del i pris og havner nå på ca 1500 fra dvdsoon.com med toll og moms.

    Anbefales!
     

    LemonDog

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    379
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Nå kommer snart sesong 5 av Sopranos på DVD. Sesong 6 skal være under innspilling. Dette blir sannsynligvis siste sesong, og det blir bare 10 episoder, dessverre :(

    Taken er verdt å se, men jeg synes ikke den er blant de beste. Band of Brothers bør absolutt sees, og Spaced er morsom for oss som liker Red Dwarf, Young Ones osv.

    Jeg må anbefale www.dvdcrave.com - de har ofte tilbud på hele sesonger for under 200 kr. Akkurat nå får du de 4 første sesongene av Sopranos til 43 aud pr stk + porto. Det er billig.
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    To nyutgivelser av gamle serier har fanget min oppmerksomhet i det siste:

    Den eldste er "Rich Man Poor Man" eller To Brødre, som den het på norsk. Dette var en populær serie for noen tiår siden og jeg ser frem til å se den igjen.

    Den andre er noe yngre, selv om tiden har gått også for denne. Jeg tenker på Murder One. En meget populær føljetong med fokus på advokaten Ted Hoffman i og utenfor rettsalen.

    Løp og kjøp! ;D
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    Og så pågår jo sesong fire av 24 i USA nå.

    Den som hadde tilgang til det... :D
     

    enemigo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Innlegg
    444
    Antall liker
    0
    Ser Riget nevnes tidligere i tråden. Både Riget og Riget ll finnes på DVD, tøffe greier!!

    Ellers må jo Simpsons nevnes, genialt, omtrent det eneste jeg ser på på TV for tida, i tillegg til Kroatia som taper i håndball :)

    Knut
     

    Dr_Online

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Innlegg
    107
    Antall liker
    2
    Når det gjelder TP så er episode 1+ mye bedre enn pilot-sporet rent teknisk. Piloten er egde enhanced så det holder, og teknisk sett underlegen de ander episodene.
    Det begynner å bli en stund siden, men kan du utdype dette? Mener du at det er trikset med bildet digitalt i ettertid for å få det klarere ellerno?

    Black Books er bra :) Noen som har sett det? Bill Bailey er rett og slett morsom
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Black Books er bra :) Noen som har sett det? Bill Bailey er rett og slett morsom
    Kjøpte nettop 6 episoder på en DVD fra Play. Slett ikke dum serie dette. Vel verdt å se. Litt som om "Absolutely Fabulous" var skrevet av Nick Hornby...
     

    Dr_Online

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Innlegg
    107
    Antall liker
    2
    Nei den er kanskje ikke 10 av 10, men den er litt spesiell synes jeg. Det finnes "bare" 3 sesonger, så det blir 18 episoder. Like greit at britene slutter av mens leken er god :D

    Hvis du har sett Shaun of the Dead er det jo litt påfallende hvilke skuespillere som er med, det er jo de samme som alle britiske sitcoms. Eneste som mangler er Rik Mayall, Adrian Edmondson og Rowan Atkinson :) Morsom film forøvrig.
     

    Dr_Online

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Innlegg
    107
    Antall liker
    2
    Nei den er kanskje ikke 10 av 10, men den er litt spesiell synes jeg. Det finnes "bare" 3 sesonger, så det blir 18 episoder. Like greit at britene slutter av mens leken er god :D

    Hvis du har sett Shaun of the Dead er det jo litt påfallende hvilke skuespillere som er med, det er jo de samme som alle britiske sitcoms. Eneste som mangler er Rik Mayall, Adrian Edmondson og Rowan Atkinson :) Morsom film forøvrig.

    Og mens jeg er inne på det: Hvis du liker standup, skaff deg "Bill Bailey live: Part troll". Skikkelig morsomt!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fikk nettopp de to første (av 6) episodene av Takashi Miikes TV serie MPD-Psycho. (Multiple Personality Detective - Psycho).

    Dette er en kriminal/thriller basert på en Manga.

    Hvis man likte "One Missed Call" som gikk på kino i høst og "Ringu" tror jeg denne vil falle i smak. Ikke for de aller sarteste.

    Kan kjøpes på Play.com DVD er i salg nå, mens 2 og 3 kommer straks.

    I allefall et must for Miike samlere.
     

    hugin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    229
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    4
    Nå har jeg bestilt The World at War - Special Collectors Edition fra 1973. 32 timer med dokumentar fra WW2.

    Det gleder jeg meg til.  :D
    Hei, hvor bestillte du den?
    Hva måtte du gi?
    Husker godt jeg fulgte med da den gikk på TV...knallserie så vidt jeg husker.
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    Jeg kjøpte den fra amazon.co.uk. Den koster 56,97 pund og sendes i løpet av 24 timer (altså lagervare).

    Et ultra-must-have!

    ;)
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    Og der passerer vi sannelig 100 innlegg på denne tråden!

    Gratulerer, venner ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Og mens jeg er inne på det: Hvis du liker standup, skaff deg "Bill Bailey live: Part troll". Skikkelig morsomt!
    Er vanligvis ingen tilhenger av standup comedy, men dette var utrolig bra! Lenge siden jeg har ledd like hjertelig.
    Har også bestilt sesong 2 av Black Books også. Ser frem til denne.
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    Jeg så nettopp at Gullguttene har kommet på DVD. Alle episodene er samlet i en boks. Mange av oss som har vært med en stund husker sikkert Tony Curtis og Roger Moore i rollene som Gullguttene. Jeg husker det hele som uskyldig men morsomt.

    Men er det det samme i dag, mon tro?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Etter å ha sett sesong 2 av Black Books er jeg mer og mer begreistret for denne serien. den er rett og slett srtålende bra. Har sendt bestilling på sesong 3 og venter i spenning på denne.

    Kjøpte også Spaced sesong 1+2 og denne var også morro, begynte litt slapt men etter de første episodene ble den virkelig bra den også.

    Men må jeg snart finne en ny serie, men vet ikke helt hva. Noen anbefalinger?

    (Liker godt: Black Books, Spaced, Red Dwarf, Young Ones, Bottom, Blackadder, Monty P., )

    (Liker ikke: The Office, The Fast Show, Mr.Bean)

    Ser med glede at det lages nye episoder av Dr. Who nå!
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    Som mange vet er 24 sesong 4 i gang på TV2. Serien utgis på DVD i England 1. august. Det blir et høydepunkt for oss Jack-Die-Hards... ;D
     

    Bsg-museum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2004
    Innlegg
    246
    Antall liker
    2
    Ran er en bra serie som nå er på dvd :) Anbefales hvis du ikke har fått sett det
     

    Harbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    2
    Hva med familien Mchahan. Amerikansk westernserie fra 80 tallet en gang. Hele Norges befolkning satt spikret foran tven når den gikk. Skulle vært artig å sett den igjen. Noen som vet noe om den er å få tak i?

    Mvh
    Trond
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    Gode nyheter for alle 24-fans: Det blir minst to sesonger til. Sesong fem sendes i USA etter jul og sesong seks kommer vel om et år. ;D
     
    N

    nb

    Gjest
    "Det var en gang et menneske" har jeg lovet meg selv aldri å se igjen, synest det var helt fantastisk når jeg var liten og er redd for at jeg blir skuffet nå når den kritiske sansen er noe mer utviklet. Ønsker å bevare minnet som det var;)
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Har bare en serie på DVD, "Northern Exposure" eller Det gode liv i Alaska som det het her på bjerget. Har sesong 1 og 2. Gikk på TV2 på midten av 90-tallet, handler om en doktor fra New York som blir utplassert og jobbe i en småby midt i Alaska. Må snart bestille 3. sesongen også. :)
     

    AlexanderK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Innlegg
    946
    Antall liker
    1
    Sted
    Nøtterøy
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bestilt Milan - Liverpool på DVD nå jeg.. ;D
    En fin-fin "serie" på to episoder, pluss ekstraomganger og straffespark.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Prison Break som går på tv3 i kveld anbefales på det sterkeste! Ikke tilgjengelig på dvd enda, men det kommer vel.

    Ellers vil jeg også anbefale From the earth to the moon. Hbo serie fra slutten av 90 tallet som tar for seg hele nasa sin historie fra oppskytningen av sputnik til siste astronaut forlater månen i 1972. Meget høy kvalitet på alt. Produsert av Tom Hanks.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Prison Break som går på tv3 i kveld anbefales på det sterkeste! Ikke tilgjengelig på dvd enda, men det kommer vel.
    Hvis man er utolmodig kan man laste ned de 13 episodene som er kommet til nå fra Usenet. (alt.binaries.tv)
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om Hotel Cesar og Fangene på fortet kommer på DVD?

    Jups. glemt favoritene 7-søstre og Bay-Watch
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Etter et år med stillhet, så er det på tide å sparke i gang serie-folket igjen ;)

    Nettopp ferdig med First Wave, ikke den beste serien jeg har sett, men jeg måtte liksom ha med meg alle før jeg kunne stoppe..
    Pga skiftjobb så er det umulig å få med seg serier, så det blir å få tak i billige varianter for å få med seg alt..
    Favoritt serier er StarGate SG-1 og StarGate Atlantis..
    Etter par råd om Sci/Fi i denna tråden så skal jeg teste et par andre serier, alltid morsomt med noe nytt ;)
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    AlexanderK skrev:
    Jeg har bestilt Milan - Liverpool på DVD nå jeg.. ;D
    En fin-fin "serie" på to episoder, pluss ekstraomganger og straffespark.
    Den er kjempe spennende, og snart kommer jo sesong 2 ;D

    Lin
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn