Seriøse medlemmer på Hifisentralen

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Fikk i dag 2 cd-er i posten, kjøpt av Trond_B her på hifisentralen.

Jeg forhåndsbetalte, forøvrig en svært lav sum for 2 cd-er, og blir glad når jeg pakker de opp, de er 100 % strøkne!

Egentlig vil jeg bare si at jeg har kun positive opplevelser angående kjøp og salg her på hifisentralen. :)

God jul!

Jan Terje
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Sånne gladmeldinger liker vi :)

Må få nevne at jeg har bare hatt positive opplevelser med salg/kjøp her på hfs, iaf de siste månedene.
s2a,Ti Kei,dfurt og noen til :)

God Jul :)

/jan
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Sånn sett kan jeg bare stemme i. Nå sist Parelius som solgte meg en arm og en Lyra pick-up for noen uker. ;)

Har fortsatt ikke koblet opp herligheten :-[ :-[ :-[ , men får skylde på andre gjøremål. :D
 

Timba

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
43
Antall liker
0
Eg har veldig god erfaring med kjøp her på Hifisentralen, no sist i haust av Vermin her på forumet som eg fekk gleden av og besøke i forbindelse med eit kjøp og det var veldig koseleg. Virkar som dei fleste her inne er berre vanlege mennesker ??? ;D
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg har også gode erfaringer med andre medlemmer her på forumet i forbindelse med kjøp og salg.

Elektron
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Må bare stemme i jeg også, har stort sett bare positive erfaringer med ærlige folk her på sentralen. 8)
Har vel gjort en 12 - 15 handler her inne fra noen kroner og opp i mot 30k tallet, og alle har vært meget greit gjennomført. :)

Så var det unntaket da, en som solgte meg en kabel som var kortere enn oppgitt, var ikke interessert i å snakke etter at jeg påpekte at jeg ikke hadde fått det han annonserte. Sånne trenger vi ikke her inne. Fy til han!! :mad:

Til alle dere andre som jeg har handlet med og alle andre Hi-Fi venner her inne:

Ha en riktig God Jul og et Godt Nytt År!! :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Halux skrev:
Må bare stemme i jeg også, har stort sett bare positive erfaringer med ærlige folk her på sentralen. 8)
Har vel gjort en 12 - 15 handler her inne fra noen kroner og opp i mot 30k tallet, og alle har vært meget greit gjennomført. :)

Så var det unntaket da, en som solgte meg en kabel som var kortere enn oppgitt, var ikke interessert i å snakke etter at jeg påpekte at jeg ikke hadde fått det han annonserte. Sånne trenger vi ikke her inne. Fy til han!! :mad:
Som en blåkopi av mine egne erfaringer. Kun greie ærlige folk som har vært hyggelig å handle med, og en kar som solgte en kabel som skulle være 3m men som viste seg å være 2,4m, noe som gjorde at jeg ikke kan bruke den til noe annet en støvsamler i en skuff. Svarer ikke på epost. Vil ikke forbause meg om det var samme kar..

Men til alle andre, takk for gode handler og måtte det blir mange flere i tiden som kommer.

God Jul!
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Bare gode erfaringer jeg også :)
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Glimrende tråd! :) Vil skryte av EP for kjøp av en herlig CD-spiller og krd for et par meget gode høyttalere. I tillegg til diamond73 da, som var så snill å låne meg en forsterker for snart et år siden. Disse tingene har gitt utallige avslappende og musikalske timer.

Mvh
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Har handla det meste av det eg har handla brukt gjennom hifisentralen, og har utelukkande gode opplevelser (så får eg berre håpe at dei kan seie det samme om meg).

Vil ellers benytte anledningen til å takke for alle dei hyggelige bekjent- og vennskapene eg har fått gjennom hfs. Mykje trivelige folk her inne altså.

Ingen nevnt, ingen gløymt (eitt uttrykk som ikkje tek seg spes godt ut på nynorsk, men skitt la gå)

Mvh. Karl :)
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Har samme gode erfaring som tidligere trådinnlegg. Basert på kun 3 handler riktignok, men det har gått knirke-fritt :)
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Bare gode erfaringer her også! 8)

Jeg har i grunnen bare gode erfaringer fra alle steder, bortsett fra noen tvilsomme på ebay, og en svindler i Stavanger som tar seg ut på finn.no.

Jeg oppgir naturlig nok ikke navnet hans her, men det finnes PM, og jeg kan ikke se noe galt i å svare på direkte spørsmål... ::)
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
3 ganger brukt Quad = tredobbel glede..

God jul til alle hederlige selgere.

Mvh
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
For et par mnd siden kjøpte jeg en cd spiller av en som annonserte den her på sentralen. Den var maken til den jeg hadde fra før bare en mk2 utgave.
Ble lovet at den fungerte og var uten mangler. Vel... etter et par dager kom den i posten og vel hjemme og pakket ut skulle testing begynne. Brukte 20-30 sek på å lese en plate og hakket noe inn i.... Posten kan ha behandlet pakken litt vel hardhent slik at laseren har kommet ut av stilling, men skrev likevel en mail til fyren og spurte enda en gang om spilleren var 100% ved avsendelse. (Han svarer selvfølgelig ikke på mailen). så nå står jeg her med spiller på verksted og skjegget i postkassen. Fikk den igjen etter 3 uker med regning på 450,- og beskjed om at alt funket. Dro hjem og koblet opp (hakk og spetakkel). Rigget ned og sendte den tilbake og det er 4 uker siden.... Tenk å ta 450 for å sette i en strømkabel 2 signalkabler legge i en cd og trykke play.
:'( Heldigvis hadde jeg ikke solgt den gamle enda... Men en god erfaring har jeg, kjøpte høyttalere av Lydkarl og der var alt på stell slik det skal være :D

mvh
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Det er vel og bra at mange har gode erfaringer, men jeg håper ikke dette får som konsekvens at noen blir uforsiktige. Det ER folk som er ute etter å lure deg, og slike er også å finne her på sentralen. Jeg har desverre vært borti noen av disse, men i veldig stor grad er også mine erfaringer totalt sett gode.
 

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
Jeg har kjøpt endel her på sentralen.
Mitt intrykk er at vi stort sett er skikkelige folk her. Det er bra.
Når jeg kjøper noe her ser jeg alltid folk etter i sømmene før handel. Ser litt på historikken de har, og inlegg de har skrevet. Det er min form for "kredittvurdering":) Ville nok ikke uten videre kjøpt noe av noen som er nyregistrert her.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Bare trivelige handelsavtaler inngått for meg. Hyggelige og behjelpelige mennesker jeg har handlet med, så takk alle sammen og god jul :D
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.735
Antall liker
4.599
Sted
Nøtterøy
Har selv handlet en del på HFS, og er er stort sett fornøyd. Bortsett fra en pre-amp jeg kjøpte som det var noe feil med. Tok dette opp med selgeren som bare prøvde å vri seg unna ved å si at "dette har ikke jeg merket noe til". :mad:
Skuffende!
 
C

Cyber

Gjest
Utenom en handel der kjøper ombestemte seg når pakken lå på postkontoret og ventet på betaling og uthenting så har jeg kun hatt prikkfrie handler her på forumet, noe som er utrolig viktig, useriøse medlemmer kan ødelegge hele troverdigheten til markedet. Har også kun truffet på hyggelige medlemmer her, for å si det mildt! :)
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
I det siste har jeg hatt et par snodige "salgsopplevelser" her på sentralen. Jeg har ved to anledninger fått PM om at en bruker "skal ha" det jeg selger, men for deretter å aldri mer høre fra vedkommende.

I det ene tilfellet rapporterte jeg også objektet som solgt, men det viste seg jo å være feil.

Til dere som driver og "kjøper" ting som hobby, sjekk med lommeboka/kona først, deretter tenker du gjennom om dette virkelig er noe du våger å gi deg i kast med, hvorpå du kan melde deg som kjøper. For en selger er det bare plagsomt når folk sier de skal ha noe, og deretter bare glemmer hele greia. Selger sier kanskje "Solgt!" til andre potensielle kjøpere i mellomtiden... ::)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
har hatt en useriøs ikke navngitt person her på sentralen som ikke holdt avtale.

mvh. s,
 
M

musicus

Gjest
De gangene man har handlet så har det värt med seriöse folk, det jeg ikke opplever som seriöst er folk som ikke gidder svare på seriöse forespörsler/henvendelser på bytte av komponenter i deres egne annonser, tror jeg ville dratt meg for noen slags handel med slike folk som ikke fölger opp egne annonser, ett svar synes jeg nu er på sin plass selv om ikke det blir noen handel/bytte av det....

mvh
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.452
Antall liker
458
Torget vurderinger
2
Helt enig Musicus,vanlig høflighet burde gjelde ::) Ellers vil æ si at de handlene æ har gjort har heldigvis gått fint førr sæ :) Heldigvis e de fleste seriøse..Vil også si at æ har fått hyggelige tilbakemld på ting æ har solgt lang tid etterpå,det er jo også trivelig :) Har selv gjort det til dem æ har handla hos som fortjente det,koster så lite å gi ei positiv tilbakemld når det e fortjent.Ellers godtfolk,vel overstått jul og nyttår ;D
mvh Filip
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.871
Antall liker
10.703
Torget vurderinger
10
Har også meget gode erfaringer på sentralen - begge veier :)


Kjøpte en gitar forleden på finn.no, av en politimann med hemmelig tlf nr og han hadde heller ikke fyllt inn alle kontaktopplysningene på finn annonsen. Gitaren hadde en defekt og det var et styr å få ut flere opplysninger fra finn.no. Kundekonsulenten anbefalte meg å politianmelde politimannen!!! etter å ha diskutert med politimannen frem og tilbake så fikk jeg tilslutt tilbake pengene.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er allmenn kjent at man aldri skal stole på en politimann med gitar :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.865
Torget vurderinger
0
Har bare hatt gode erfaringer med å handle med HFS medlemmer. Sist da jeg fikk kjøpe Topline sin strøkne Shangling CD spiller.

Eneste dårlige erfaring var min egen feil da jeg skulle kjøpe noen esker med rør fra en kar på AA forum, og etter at vi har snakket sammen og blitt enige så kolapser mobilen min og jeg finner ham ikke igjen!? Når alle kontaktdetaljer ligger trygt parkert på mobilen får jo Altzheimer herje fritt. :-[

Får bare håpe han ikke bærer for stort nag, det var slett ikke meningen å "bli borte"!
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Jeg har også bare gode erfaringer med å handle med folk her på sentralen!
Fikk senest i dag en signalkabel jeg overførte penger for, for en 2-3 dager siden.
No problems :)
 
P

Parelius

Gjest
Mye flotte folk som jeg har vært i kontakt med! Derimot er jeg mer bekymret når det gjelder alle de jeg ikke har hatt kontakt med. Nå er situasjonen den at jeg har slike vellluktende kabler til salgs, men har noen meldt seg i dette forum av kabellyrikere? NEI! Jeg kan bare ikke ta slike folk alvorlig. Dårlige erfaringer med disse kabelhysterikerne! De er bare ikke til å stole på.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.706
Antall liker
7.952
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
Mye flotte folk som jeg har vært i kontakt med! Derimot er jeg mer bekymret når det gjelder alle de jeg ikke har hatt kontakt med. Nå er situasjonen den at jeg har slike vellluktende kabler til salgs, men har noen meldt seg i dette forum av kabellyrikere? NEI! Jeg kan bare ikke ta slike folk alvorlig. Dårlige erfaringer med disse kabelhysterikerne! De er bare ikke til å stole på.
Kabellyrikk er no ei sak, men kva med alle desse andre? Dei som skriv og skriv på offtopic, er dei til å stole på?
Hugs:
Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på nynorsk?
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.878
Antall liker
4.317
Arve,

Jeg ser at du sliter med troverdigheten...

Det er tydelig at du synes den er for høy. Jeg skal prøve å ha det i mente ;D

-------------

Jeg synes god man kan være generøse med med ris og ros til selgere - enten de er profesionelle eller private. Brukerne tjener definitivt på det. De eneste som taper er de som er useriøse og gir dårlig kundebehandling.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Parelius skrev:
Mye flotte folk som jeg har vært i kontakt med! Derimot er jeg mer bekymret når det gjelder alle de jeg ikke har hatt kontakt med. Nå er situasjonen den at jeg har slike vellluktende kabler til salgs, men har noen meldt seg i dette forum av kabellyrikere? NEI! Jeg kan bare ikke ta slike folk alvorlig. Dårlige erfaringer med disse kabelhysterikerne! De er bare ikke til å stole på.
Kabellyrikk er no ei sak, men kva med alle desse andre? Dei som skriv og skriv på offtopic, er dei til å stole på?
Hugs:
Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på nynorsk?

Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på offtopic?


Der driver vi ikke med slikt nei, snyting får andre ta seg av.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.865
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på offtopic?
Der driver vi ikke med slikt nei, snyting får andre ta seg av.

:-*
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
bambadoo skrev:
Det er allmenn kjent at man aldri skal stole på en politimann med gitar :)
Mener at Ivar Simastuen var en slik! ;)
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.476
Antall liker
999
På to av bilstereoforumene jeg er medlem på har man en egen forumavdeling kalt "feedback", hvor man kan gi andre forumister positiv eller negativ tilbakemelding etter man har handlet. Synes det fungerer meget bra, og i enkelte tilfeller har også negativ feedback fungert som et lite dytt for å få løst opp.

Et bilforum jeg er medlem på har også en funksjon kalt iTrader som fungerer på nogenlunde samme måte, bare integrert i forumet (som en addon vil jeg tro).
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.706
Antall liker
7.952
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Parelius skrev:
Mye flotte folk som jeg har vært i kontakt med! Derimot er jeg mer bekymret når det gjelder alle de jeg ikke har hatt kontakt med. Nå er situasjonen den at jeg har slike vellluktende kabler til salgs, men har noen meldt seg i dette forum av kabellyrikere? NEI! Jeg kan bare ikke ta slike folk alvorlig. Dårlige erfaringer med disse kabelhysterikerne! De er bare ikke til å stole på.
Kabellyrikk er no ei sak, men kva med alle desse andre? Dei som skriv og skriv på offtopic, er dei til å stole på?
Hugs:
Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på nynorsk?

Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på offtopic?


Der driver vi ikke med slikt nei, snyting får andre ta seg av.
Nei, eg har ikkje det. Fordi eg ikkje har handla med dei. Eg likar ikkje å ta sjansar, likar eg å tru.
Men eg har:
- Fått mat av ein mager kokk.
- Kjøpt bil frå ein religiøs bilseljar
- Kjøpt dyr hifi frå bokmålstalande
- Så kanskje eg handlar frå ein Offtopicdeltakar ein gong i framtida?
Kompe, kva har du å tilby?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Komponenten skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Parelius skrev:
Mye flotte folk som jeg har vært i kontakt med! Derimot er jeg mer bekymret når det gjelder alle de jeg ikke har hatt kontakt med. Nå er situasjonen den at jeg har slike vellluktende kabler til salgs, men har noen meldt seg i dette forum av kabellyrikere? NEI! Jeg kan bare ikke ta slike folk alvorlig. Dårlige erfaringer med disse kabelhysterikerne! De er bare ikke til å stole på.
Kabellyrikk er no ei sak, men kva med alle desse andre? Dei som skriv og skriv på offtopic, er dei til å stole på?
Hugs:
Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på nynorsk?

Har du nokonsinne vorte snytt av ein som skriv på offtopic?


Der driver vi ikke med slikt nei, snyting får andre ta seg av.
Nei, eg har ikkje det. Fordi eg ikkje har handla med dei. Eg likar ikkje å ta sjansar, likar eg å tru.
Men eg har:
- Fått mat av ein mager kokk.
- Kjøpt bil frå ein religiøs bilseljar
- Kjøpt dyr hifi frå bokmålstalande
- Så kanskje eg handlar frå ein Offtopicdeltakar ein gong i framtida?
Kompe, kva har du å tilby?

Har et skap fullt av pent brukte tupperwarebokser som noen i heimen gjerne skulle blitt kvitt..
Har man ikke hatt sånt stablesett som liten sliter man veldig når man skal plassere disse boksene i skapet, og sånt tar på både humør ,og på sikt kanskje også helse...

2-3 kasser med julepynt kan vi nok også, i følge samme person, klare oss uten...

40-50 pent brukte håndkler som vi stadig sliter med å finne plass til i hyllene..

Noe av dette som kan være av interesse?

Ellers står det noe hifi-greier rundt i huset, kunne kanskje klart å lure noe av det oppi en eske og fått av gårde, mens spørs om det ikke blir bråk da... :eek:
 
Topp Bunn