Ser på ht for en venn, skal passe Marantz 7x70w

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.795
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Snakker om front-ht, tenker helst på brukt, og maks 8k.

Noen tips ?

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.795
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Jeg vet.. men det er hans datter som skal ha den, og vi vet ennå ikke hvor hun skal flytte - musikk-smak - alt mulig - tror jeg ;)

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Mitt intrykk er at jenter/damer driter i hvilket høytallere det er så lenge det er høy WAF . Selvsagt finnes det unntak, men jeg hadde vært litt forsiktig med å kjøpt noe før hun har sett de :).

Marantz er vel uansett et merke som er litt "laidback" i diskanten og som låter ok på de fleste høytallerene etter min erfaring. Men veldig vanskelig å anbefale noe. Hørte den nye kef serien på Marantz stereo elektronikk nylig og det låt greit, ingenting som skilte seg ut hverken i bass/mellomtone og diskant. Men heller ingen "wow" faktor :). Edit : Kan legge til at det ofte er sånne oppsett som spiller "bra" på alt. Der ingenting stikker seg ut, så kef er absolutt et alternativ.

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Jeg vil anbefale å kikke på System Audio til Marantz. Generellt damevennlig og låter spenstig og friskt.

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
108
Åpent og dynamisk..sier Klipsch til det meste.

N

nysjerrigper

Gjest
åpen klipsch? jeg stemmer imot ;D kanskje diskanten oppleves åpen pga dynamikk etc, men mellomtonen er generelt innelukket, nitrist og fargeløs.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.795
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Har forhørt meg litt mer ang. saken rommet kommer til å være lite, så jeg tenker nok først og fremst på stativ-ht.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.970
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Er et par Vienna Haydn Grand på bruktbørsen nå til 6.500.

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
108
nysjerrigper skrev:
åpen klipsch? jeg stemmer imot ;D kanskje diskanten oppleves åpen pga dynamikk etc, men mellomtonen er generelt innelukket, nitrist og fargeløs.
Har hatt RF-83, RF-7 II og RB 81, og det har jeg alltid opplevd som alt annet enn innelukket og trist. Men smak og behag...

Topp Bunn