- Ble medlem
- 01.08.2003
- Antall liker
- 2
Hysh, hysh, må ikke tirre dem! Da kommer det bare en gærning løpende med salmeboka i den ene hånda og tørrfisken i den andre og skal ta igjen! ;D
Vår nyansatte informasjons- og forvirringsdirektør e i gang med oppgavene ser eg. Du klarer å roe stemningen helt ypperlig, fortsett sånn, så kan vi andre gå videre med det viktige arbeidet uten at nokken aner ka så foregår.Spiralis skrev:Ingen fare med vestlendingene. De kommer aldri til å starte noe opprør eller væpna revolusjon.
Når verden går dem imot flytter de bare lenger vestover. Som Ivar Eskeland sa engang om islendinger: "De kom fra Norge hele gjengen. Skattenektere, kongemordere, utflytta vestlendinger og sunnmøringer på fisketur hele bunten!"
Er det ingen her som har tenkt over hvorfor amerikanerne er så rare? De er avkom etter utflyttede misfornøyde vestlendinger! ;D
En god ide, så slipper vi unna mye av pietismen og språkforvirringen.BBking skrev:Dersom Vestlandet sier takk for seg, og tar med seg olja, fisken og oppdrettsnæringa, må rest-Norge begynne å jobbe. Det er kanskje ikke så dumt. Eller foretrekker folk sammenslåing med Sverige?
Etter all sytinga her på HFS oppgjennom åra så er vel det like greit. Sverige er jo best i alt iflg. mange her.BBking skrev:Eller foretrekker folk sammenslåing med Sverige?
Mer en nok vestlendinger i Oslo, er de utvist eller....bambadoo skrev:Nå reiser en Vestlending til London for infiltrasjon. Skal forsøke å rekruttere. Steinharde krav, men det vet alle her. De som ikke blir funnet gode nok som Vestlending kan ta turen til Øst.
EDIT: Fanken skulle tatt dette innlegget på dialekt...
Hah!bambadoo skrev:Både ja og nei - men Østlandet er mer enn Oslo er blitt meg fortalt..
EDIT: Og der ringer taxibilen. Dvs. hest og kjerre som skal kjøre meg til et svaberg. Der sitter Terje Vigen som skal ro meg over til England...
Det var forrige tur det, selv Terje må jo fornye seg i ny og ne.Audiophile-Arve skrev:Hah!bambadoo skrev:Både ja og nei - men Østlandet er mer enn Oslo er blitt meg fortalt..
EDIT: Og der ringer taxibilen. Dvs. hest og kjerre som skal kjøre meg til et svaberg. Der sitter Terje Vigen som skal ro meg over til England...
Terje skal til Danmark, han!
Var det ikkje ditt bysbarn Christian Michelsen og Fritjof Nansen som var over til London sist vi ville ha orden på suvereniteten?Komponenten skrev:Det var forrige tur det, selv Terje må jo fornye seg i ny og ne.Audiophile-Arve skrev:Hah!bambadoo skrev:Både ja og nei - men Østlandet er mer enn Oslo er blitt meg fortalt..
Terje skal til Danmark, han!
Men ellers ser det jo ut som om alle egentlig e for dette. De der øst blir kvitt pietismen og språkforvirringen ( hah de skulle bare visst... pietismen og språkforvirringen kommer te å nå nye og uante høyder det øst om nokken år) og vi her vest, som jobber og sliter, får beholde fortjenesten som fortjent e, og kan kanskje unne oss nokken operasjoner eller en tur te legen når ikkje alle pengene sendes østover plutselig.
Om de vil begynne å jobbe, eller slå seg sammen med Sverige ska de få finne ut av selv, den slags legger ikkje vi oss opp i.
Lykke te i London bambadoo, vi stoler på deg...
Skulket vi noen timer på skolen Spiralis?Spiralis skrev:Nei nå svikter lærerstanden helt! Terje Vigen var da grangivelig i England! Les diktet en gang til Hr. Skulemester!
Unge mann, Terje vart rett nok kidnappa av engelskmannen (som han seinare berga livet til, trass i at han indirekte var skuld i at familien til Terje svalt i hel), men det var Danmark som var reisemålet. Han skulle hente korn heimatt, etter at det hadde vore uår og hungersnaud.Spiralis skrev:Nei nå svikter lærerstanden helt! Terje Vigen var da grangivelig i England! Les diktet en gang til Hr. Skulemester!
Har har du snublet i din egen felle. Terje Vigen var i Danmark. Det var på tilbaketuren at han ble stoppet og tatt til fange og ikke på vei ut.Spiralis skrev:Kompo har rett.Terje satt i "prison" i England! Riktig nok skulle han til Danmark men det er nok flere enn ham som i halvfylla på Fornebu og nå i nyere tid på Gærningmoen har satt seg på feil fly og endt opp i London istedet for i Køben!! Han startet på sett og vis en "tradisjon"? Han må nok sees på som en trendsetter!
Man skal i ærlighetens navn inrømme at det var "et lurespørsmål" eller en felle, - som virket så noenlunne bra! ;D
Drittungene har faktisk ikke forstått at det er vi vi kaffelattedrikkende Oslo-folk som blir nedrent av lærere, snekkere, lærere, fiskere, bønder og lærere fra bygdene som kommer til Løvebakkene for å spise seg late og fete på billig lunsj i Stortingskafèen og mens de sitter der med "stortingspensjon etter 3perioder" glitrende i øynene kommer på at de må jo vise for sambygdingene at de faktisk gjør noe i hovedstaden så da må de jammen finne noe å mene noe om og hvordan kan man bedre vise handlekraft og menings mot enn å vedta noen avgifter og lover ? Pføyyyy for noen skarrende drittunger !For oss som er møkk lei av kaffelattedrikkende Oslo-folk som trer avgifter og møkk ned over hodene våre, skriver de.
Je selvsagt er det sånn. Oljen er vår, ikke Sverige sin.knutinh skrev:Er det slik at naturforekomster langt uti havet "tilhører" en region av en nasjonalstat bare fordi den er nærmest? Det er vanskelig nok å se logikken i tildeling av havområde stat for stat (ofte er det vel første og sterkeste stat til mølla?)
Dersom vi trekker den logikken langt nok, så burde de 4 landeierne som eier landet hvor et fossefall finnes, kunne bygge ut vannkraft og registrere seg som en egen stat med skattefrihet fra resten av bygda?
-k
Min egen oppvokstlandsdel har f.eks notorisk høy arbeidsledighet, lav utdanning, stor andel langtidstrygdede, og utmerker seg ved en rekke feilede industriprosjekter som i praksis var trygd fra AP.Gjestemedlem skrev:Man ser jo mange slike regionale konflikter rundt om i Europa basert på regionale økonomiske forskjeller. Lega Nord i Italia f.eks. jobber fro akkurat dette. De er leie av å subsidiere Roma og de fattige uproduktive landsdelene i syd.
Skal man følge vanlige bedriftsøkonomiske prinsipper for AS Norge så gir det jo ikke noen mening i å subsidiere og holde liv i ulønnsomme landsdeler. Da kan de heller slås konkurs slik at tydelig signaliserer til de andre landsdelene at slik må man ikke te seg.knutinh skrev:Min egen oppvokstlandsdel har f.eks notorisk høy arbeidsledighet, lav utdanning, stor andel langtidstrygdede, og utmerker seg ved en rekke feilede industriprosjekter som i praksis var trygd fra AP.Gjestemedlem skrev:Man ser jo mange slike regionale konflikter rundt om i Europa basert på regionale økonomiske forskjeller. Lega Nord i Italia f.eks. jobber fro akkurat dette. De er leie av å subsidiere Roma og de fattige uproduktive landsdelene i syd.
Siden den landsdelen hverken er østlandet eller vestlandet så hadde det vært interessant å sett hva separatistene mener er objektivt "rett". La dem seile sin egen sjø?
-k
Jeg er hverken bedriftsøkonom eller sosial-økonom, men jeg tror ikke at logikken kan flyttes så enkelt over som det du antyder i ditt bruk av ironi som virkemiddel.Gjestemedlem skrev:Skal man følge vanlige bedriftsøkonomiske prinsipper for AS Norge så gir det jo ikke noen mening i å subsidiere og holde liv i ulønnsomme landsdeler. Da kan de heller slås konkurs slik at tydelig signaliserer til de andre landsdelene at slik må man ikke te seg.
Vi kan jo også selge landsdelen til nye private eiere, som sikker får sving på produktiviteten og får det hele på rett kurs igjen uten statlige subsidier eller overføringer fra mer lønnsomme landsdeler.
Det handler jo om sunne økonomiske prisipper kontra sosialistisk sentimentalitet og overforbruk.
Ja jeg kunne godt tenke meg en ordning der man krever et vist nivå at utdanning og kunnskaper for å kunne bli folkevalgt. Det er er dålig ide å overlate styringen til husmødre og frisører. Politiker er den eneste jobben der inkompetanse blir betegnet som folkelighet og dermed noe attraktivt og inkluderende.knutinh skrev:Terra-kommunene viser dog at det også i offentlig virksomhet kan være greit å ansette og stemme inn mennesker som enten kan regne eller har kritisk sans.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;DGjestemedlem skrev:Har har du snublet i din egen felle. Terje Vigen var i Danmark. Det var på tilbaketuren at han ble stoppet og tatt til fange og ikke på vei ut.Spiralis skrev:Kompo har rett.Terje satt i "prison" i England! Riktig nok skulle han til Danmark men det er nok flere enn ham som i halvfylla på Fornebu og nå i nyere tid på Gærningmoen har satt seg på feil fly og endt opp i London istedet for i Køben!! Han startet på sett og vis en "tradisjon"? Han må nok sees på som en trendsetter!
Man skal i ærlighetens navn inrømme at det var "et lurespørsmål" eller en felle, - som virket så noenlunne bra! ;D
Hevder du med dette at husmødre nødvendigvis er kunnskapsløse?Gjestemedlem skrev:Ja jeg kunne godt tenke meg en ordning der man krever et vist nivå at utdanning og kunnskaper for å kunne bli folkevalgt. Det er er dålig ide å overlate styringen til husmødre og frisører. Politiker er den eneste jobben der inkompetanse blir betegnet som folkelighet og dermed noe attraktivt og inkluderende.knutinh skrev:Terra-kommunene viser dog at det også i offentlig virksomhet kan være greit å ansette og stemme inn mennesker som enten kan regne eller har kritisk sans.
eller fullt på høyde med frisører?Komponenten skrev:Hevder du med dette at husmødre nødvendigvis er kunnskapsløse?Gjestemedlem skrev:Ja jeg kunne godt tenke meg en ordning der man krever et vist nivå at utdanning og kunnskaper for å kunne bli folkevalgt. Det er er dålig ide å overlate styringen til husmødre og frisører. Politiker er den eneste jobben der inkompetanse blir betegnet som folkelighet og dermed noe attraktivt og inkluderende.knutinh skrev:Terra-kommunene viser dog at det også i offentlig virksomhet kan være greit å ansette og stemme inn mennesker som enten kan regne eller har kritisk sans.
Ikke nødvendigvis, kun at dette ikke bør være tilstrekkelig kvalifikasjon til å styre en kommune, et fylke eller å sitte i en regjering. De kan få lov til å stemme og slikt, men ellers bør listen legges litt høyere.Komponenten skrev:Hevder du med dette at husmødre nødvendigvis er kunnskapsløse?Gjestemedlem skrev:Ja jeg kunne godt tenke meg en ordning der man krever et vist nivå at utdanning og kunnskaper for å kunne bli folkevalgt. Det er er dålig ide å overlate styringen til husmødre og frisører. Politiker er den eneste jobben der inkompetanse blir betegnet som folkelighet og dermed noe attraktivt og inkluderende.knutinh skrev:Terra-kommunene viser dog at det også i offentlig virksomhet kan være greit å ansette og stemme inn mennesker som enten kan regne eller har kritisk sans.
Vel en husmor han faktisk være mer utdannet og mer kunnskapsrik enn en professer, bare så du vet det...Gjestemedlem skrev:Ikke nødvendigvis, kun at dette ikke bør være tilstrekkelig kvalifikasjon til å styre en kommune, et fylke eller å sitte i en regjering. De kan få lov til å stemme og slikt, men ellers bør listen legges litt høyere.Komponenten skrev:Hevder du med dette at husmødre nødvendigvis er kunnskapsløse?Gjestemedlem skrev:Ja jeg kunne godt tenke meg en ordning der man krever et vist nivå at utdanning og kunnskaper for å kunne bli folkevalgt. Det er er dålig ide å overlate styringen til husmødre og frisører. Politiker er den eneste jobben der inkompetanse blir betegnet som folkelighet og dermed noe attraktivt og inkluderende.knutinh skrev:Terra-kommunene viser dog at det også i offentlig virksomhet kan være greit å ansette og stemme inn mennesker som enten kan regne eller har kritisk sans.
De sier vel noe slikt som at i Oslo er halve arbeidsstokken slabbedasker på uproduktive sysselsettingstiltak. Mens den andre halvparten er overbetalte pappagutter og rentenister.Komponenten skrev:Hva betyr disse strekene til knutinh? Kan han forklare det, de sier ikke meg så mye.
Være irriterende mygg som endel andre her. Og du?Slubbert skrev:Hvorfor gidder du å bruke tid her når alle er duster?
Audiophile-Arve skrev:Vestlandet er definert som Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland.