Senter puck til Thorens?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.415
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Jeg mangler en senter puck (eller hva det nå kalles) til Thorens. Vet noen om dette kan skaffes?
Det er den typen som kan snus ved spilling av 45 single med stort hull.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3.012
Sted
Kongsberg
Hei :)

Aluminium "pucken" fra Thorens kan sikkert skaffes, men jeg vil fraråde deg å bruke denne. Den forutsetter at man bruker Thorens originale platematter og disse er strengt talt søppel.
Den største og enkleste oppgraderingen man kan gjøre på gamle Thorensspillere er å gå til anskaffelse av en anstendig platematte.
To gode alternativer som er tilgjengelig i Norge er Audioquest sorbotanmatte eller FunkFirm Acromat. Førstnevnte er klassikeren som gir deg stor varm lyd med masse fundament, mens sistnevnte gir deg livlig spretten og dynamisk gjengivelse.

Så får du heller bruke en billig plast "puck" ved avspilling av singler.

mvh :)
Gunnar Brekke

B

break_out

Gjest
Den kan sikket skaffes gjennom eBay, men er enig i at den orginale matten med fordel kan byttes ut. Med en stiv platematte så går det greit å ikke ha denne pucken, men dersom du går for filt eller lignende matte så er det best å ha pucken på plass, eller får du et nedsukk rundt spindel.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.415
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Takk for nyttige tips. Jeg bruker litt av romjula til å sjekke disse alternativene.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Audiomix skrev:
Takk for nyttige tips. Jeg bruker litt av romjula til å sjekke disse alternativene.
Finner du ikke en i romjula, så bruker jeg ikke min. Har bra resultat med en gammel matte fra AM-Kemi. Antistatisk,med stroboskop. Ikke har jeg singler som jeg spiller heller.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.415
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Takk for det Rolf!
Har ikke fått tid til å tenke noe mer på dette. Det blir ikke i år ;)

Topp Bunn