Sennheiser Momentum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Måtte bare sjekke disse op:

    image201306020009.jpg


    Nyeste inkøb.

    Spiller ret fra boksen forbavsende bra,- direkte koblet på Ipad og Ipod.

    Det ska blive løjer at se, hvor bra disse spiller med min Fosgate head amp, når de har gået sig lidt til.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Måtte bare sjekke disse op:

    Vis vedlegget 202092

    Nyeste inkøb.

    Spiller ret fra boksen forbavsende bra,- direkte koblet på Ipad og Ipod.

    Det ska blive løjer at se, hvor bra disse spiller med min Fosgate head amp, når de har gået sig lidt til.
    hva synes du om disse kontra Philips Fidelio X1? Jeg vurderer stadig momentum som portabel hodetelefon for bruk med iPad og HTC
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Momentum til 1600 på cdon! (edit: on ear versjonen)


    Jeg har disse nå, de imponerer, spesielt med amp.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Takk for oppklaring, teinum: )
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Måtte bare sjekke disse op:

    Vis vedlegget 202092

    Nyeste inkøb.

    Spiller ret fra boksen forbavsende bra,- direkte koblet på Ipad og Ipod.

    Det ska blive løjer at se, hvor bra disse spiller med min Fosgate head amp, når de har gået sig lidt til.
    hva synes du om disse kontra Philips Fidelio X1? Jeg vurderer stadig momentum som portabel hodetelefon for bruk med iPad og HTC
    Hei igen. har veret på ferie, så du må have undskyld for at jeg ikke har svaret før nu.

    Jeg foretreker momentun på Ipad, Ipod og laptop,- tror de er lydmesig avstemt med Aple sine produkter fra fabriken.
    Vs, x1 foretrekes sammen med Fossgate forsterkeren, dette skyldes kansje at momentum har så lav en imperidans at dette ikke er ideel sammen med Fossgaten.

    Komfortet messig er X1 langt at foretrekke,- har aldrig kommet helt overens med M
    Momentum on ear, jeg synes regelret ikke de er special komfortable at have på.

    Lydmessig er kansje momentum lidt mere liniær/ neutral, men personlig helder jeg mere til lydgengivelsen fra X1

    Mvh.

    Hi-rex
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^ Momentum låter veldig bra med min apple ipod Classic 120, så ikke umulig at du har et poeng mtp appleavstemthet
     

    Buyer no 1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.08.2012
    Innlegg
    162
    Antall liker
    65
    Sted
    Danmark, København
    Så er jeg også røget i fælden :)

    Lige udpakket af æsken er det mit indtryk, at finishen er utrolig lækker. De er mindre end jeg troede, men de passer fint til mine ører, som lige kan være inde i koppen.

    Nu ligger de og spiller til på bordet, inden jeg jeg går i gang med at lytte seriøst. Havde håbet at jeg kunne anvende det lidt længere kabel fra HD598, men gummifatningen på 2.5 mm jack-stikket er lige akkurat for tyk til at kunne monteres på Momentum. Øv Sennhesier, dette kunne I godt have lavet som standard.


    Spørsmål
    Det finnes en del HFSere som har kjøpt Sennheiser Momentum og er fornøyd med den.
    • Synes dere den er komfortabel?
    • Oppfatter dere den som en oppå-ørene- eller rundt-ørene-hodetelefon?
    • Har dere små eller store ører?
    • Har dere ettersittende eller utstående ører?
    • Har dere lite eller stort hode?
    Synes du bliver lidt personlig her ;) Men ja, jeg synes den er meget komfortabel (har dog endnu ikke haft den på hodet i længere tid), den er i forhold til mine ører rundt-ørene, jeg har nok ører der er mindre end gennemsnittet, jeg har flotte:) ører der sidder normalt, og endelig har jeg nok et hode der er lite, altså rent fysisk betragtet!
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Jeg hørte de på Elkjøp og likte det jeg hørte.

    Da jeg ble/er litt i tvil om det er litt for små til å passe utenfor øret - dvs blir ubehagelig å ha på - har jeg bestilt de på postordre slik at jeg evt kan bytte i medhold av angrerettloven (14 dagers angrefrist).

    mvh Gisle
     

    dan1el

    Medlem
    Ble medlem
    30.07.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Jeg hørte de på Elkjøp og likte det jeg hørte.

    Da jeg ble/er litt i tvil om det er litt for små til å passe utenfor øret - dvs blir ubehagelig å ha på - har jeg bestilt de på postordre slik at jeg evt kan bytte i medhold av angrerettloven (14 dagers angrefrist).

    mvh Gisle
    Jeg var også veldig fornøyd med lyden og utseendet på Momentum. Etter et par dagers bruk måtte jeg dessverre levere dem tilbake, da jeg merka ubehag på høyre øre. Ikke venstre, merkelig nok. Når det ble slik at jeg kviet meg for å ta dem på, bestemte jeg meg for at dette går ikke i lengden :(.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Sennheiser MOMENTUM On-Ear

    "InnerFidelity November 2013 Update":

    Sennheiser Momentum On-Ear - Yeah, I like this headphone. It's important to look at it's measurements, I feel, in comparison with the V-Moda M-80 as the similar type of headphone. Measurements are similar, but the Momentums are more refined. They're both sexy in their own ways...nice headphones. Review soon.
     

    Motoman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte ett sett men Momentum "around ear" da jeg ønsket meg noen nye gode hodetelefoner. Har Denon AH-D1001 fra før, som jeg egentlig har vært veldig fornøyd med. Disse har ett relativt luftig og fint lydbilde med grei bass, men opplever noe knittring/skraping innimellom som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Da det har vært ganske så mye god omtale av Momentum tenkte jeg det var ett sikkert kjøp, men det første jeg tenkte ved første lytt var egentlig hva som var så bra med disse. Brukte de kun med Iphone og Ipad sammen med Spotify og Wimp. De var komfortable å ha på, en stund, men etter en times tid klemte det litt for mye rundt ørene. Putene, spesielt på høyre side, var veldig ujevne slik at det lakk ut lyd. Dette førte til en ubalanse i lydbildet, da bassen ble for dårlig på høyre side, og jeg måtte sitte og klemme klokkene inntil hodet. Fryktelig irriterende! Lyden var forsåvidt grei, men til dels "ullen" og hadde ett trangt lydbilde. Jeg liker oppløst lyd med tight dyp bass og det må være både dybde og bredde slik at man kan skille ting fra hverandre. Etter førtifem dager gikk de i retur, og ble byttet ut med Philips Fidelio X1. Her var det virkelig klasseforskjell!! Det var som å gå fra Tivoli radioen på kjøkkenet til stereoanlegget i stua.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte ett sett men Momentum "around ear" da jeg ønsket meg noen nye gode hodetelefoner. Har Denon AH-D1001 fra før, som jeg egentlig har vært veldig fornøyd med. Disse har ett relativt luftig og fint lydbilde med grei bass, men opplever noe knittring/skraping innimellom som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Da det har vært ganske så mye god omtale av Momentum tenkte jeg det var ett sikkert kjøp, men det første jeg tenkte ved første lytt var egentlig hva som var så bra med disse. Brukte de kun med Iphone og Ipad sammen med Spotify og Wimp. De var komfortable å ha på, en stund, men etter en times tid klemte det litt for mye rundt ørene. Putene, spesielt på høyre side, var veldig ujevne slik at det lakk ut lyd. Dette førte til en ubalanse i lydbildet, da bassen ble for dårlig på høyre side, og jeg måtte sitte og klemme klokkene inntil hodet. Fryktelig irriterende! Lyden var forsåvidt grei, men til dels "ullen" og hadde ett trangt lydbilde. Jeg liker oppløst lyd med tight dyp bass og det må være både dybde og bredde slik at man kan skille ting fra hverandre. Etter førtifem dager gikk de i retur, og ble byttet ut med Philips Fidelio X1. Her var det virkelig klasseforskjell!! Det var som å gå fra Tivoli radioen på kjøkkenet til stereoanlegget i stua.
    Har omtrent samme opplevelse. Jeg kjøpte riktig nok ikke disse men har lyttet en del til de da de har fått mye positiv omtale og ble aldri komfortabel med hverken lyd eller komfort (de ligger jo halveis utenpå ørene). Prøvde Beyerdynamic t70p og dette var som natt og dag og virkelig klasseforskjell umiddelbart med mye åpnere lydbilde og tørrere bass. Gikk til innkjøp da av disse, men dessverre var det en skurrelyd i høyre klokke så de blir returnert mot et nytt par.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er disse Momentum ift å stenge lyd ute?

    Er på leting etter "pendle lyd"
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Moderat.

    Bose Quiet Comfort 15. Ikke like bra lydkvalitet som Momentum, men pga forbedret støynivå (pga aktiv støykansellering), så blir opplevelsen likevel bedre i bråkete omgivelser.

    Alternativt: In ear monitors.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar!

    Bose blir nok ikke noe, ACS T15 vurderes. Skal uansett ha formstøpte ørepropper :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Duger denne enda?

    Innser av AKG-702 lekker for mye lyd til kontorbruk. Grunnen til at jeg skrur på musikk på jobb er i stort grad for å isolere meg fra mine kolleger. Da er det greit at det ikke lekker for mye lyd inn eller ut. Har hatt HD-650 tidligere og likte godt lyden fra disse, selv om de var mer på den mørke siden enn AKG- 5/7xx

    Liker designet og de passer sikkert godt sammen med mac'en i vesken fra castelijnen & beerens.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Momentum duger som bare det, men nad kan også vurderes for dem med større ører , :)
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer. Kan du si noe om lyden i Momentum kontra AKG 702 - ser du har disse også.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Var vel ikke det første visakortet sa.

    Lyd og sånn.

    Nå er det meget begrenset hvor mye jeg har hatt disse på hodet i dag, men inntrykkene så langt kan vel oppsummeres her.

    1. Fysikk Disse er naturligvis en del mindre enn 702. De er lettere med en mer behagelig hodebøyle. Presset mot ørene er mye mer påtagende enn der 702 "flyter over".
    2. Ledning Myk gummi som ikke skaper vibrasjoner når man kommer borti denne.
    3. Bass Holy Cow! Dette var imponerende. Prøv denne låta og bli solgt: https://soundcloud.com/natewilliamsmusic/wait-you-did Kjellerdyp bass som fysisk merkes.
    4. Oppover (...) Fin soundstage, naturlig mellomtone og akkurat passe med diskant.
    5. Lydiolasjon Her kommer det lite lyd både inn og ut, så dette var det jeg var ute etter.

    Så langt virker dette som et lurt kjøp.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Høres bra ut! Har 701 selv og er fristet til å supplere med et par av disse Sennheiserene.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Var vel ikke det første visakortet sa.

    Lyd og sånn.

    Nå er det meget begrenset hvor mye jeg har hatt disse på hodet i dag, men inntrykkene så langt kan vel oppsummeres her.

    1. Fysikk Disse er naturligvis en del mindre enn 702. De er lettere med en mer behagelig hodebøyle. Presset mot ørene er mye mer påtagende enn der 702 "flyter over".
    2. Ledning Myk gummi som ikke skaper vibrasjoner når man kommer borti denne.
    3. Bass Holy Cow! Dette var imponerende. Prøv denne låta og bli solgt: https://soundcloud.com/natewilliamsmusic/wait-you-did Kjellerdyp bass som fysisk merkes.
    4. Oppover (...) Fin soundstage, naturlig mellomtone og akkurat passe med diskant.
    5. Lydiolasjon Her kommer det lite lyd både inn og ut, så dette var det jeg var ute etter.

    Så langt virker dette som et lurt kjøp.
    Sto og ventet på kona, i et kjøpesenter idag. Den eneste butikken som fristet var Spaceworld - de hadde en hel vegg av hodetelefoner, og jeg lyttet til og med på etpar ( hold dere fast ) DrDre ADIDAS et eller annet, de var slettes ikke verst - men så gikk jeg over til et par MOMENTUm, og det var virkelig behagelig og underholdende!

    Kunne lett levd lykkelig med disse. Lyttet til de rett fra iphone, med spoty premium..
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har disse selv og er MEGET fornøyd. En klokke som er en snedig allrounder med behagelig lyd og fenomenal bass.
    Kan absolutt anbefales. Låter enda bedre med hodetelefon amp.

    Mvh Øyvind
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Sånn litt i blinde; hvordan er disse Momentum i forhold til Creative Aurvana Live? Mye å hente på oppgradering til Momentumen?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @drDong: Jeg, har frontet CAL! hardt. De har jeg hatt i mange år, mens Momentum bare var etpar låter på butikk..

    CAL! er drit gode, til prisen rent fantastisk, men momentum er bedre. Til prisen bedre? se det er opp til enhver:)
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hva tenker folket om den nye trådløse versjonen, som dog også kommer med kabel? Litt lei av den manglende komforten til hd25-1..
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Trådløs er fantastisk så lenge hodetelefonen ikke er tom for strøm.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Har den trådlösa versionen samma storlek på öronklockorna?
    Skulle önska mig en lite större variant som typ Xl varianten till urbanite.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Er det slik at momentum wireless med kabler blir som en vanlig momentum? Det er jo i såfall det beste av begge verdener. Håper bare støyreduksjonen er god også, så må det jo være en av verdens mest anvendelige hodetelefoner.
     

    neptyr

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2008
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Soundgarden har salg nå, der lå det ute en del momentums. Kristansand hadde iallefall 2stk+
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn