Sennheiser Momentum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Prøvd Momentum med kabel på en skikkelig headphone dac ? som natt og dag !
    Poenget med Momentum var vel i utgangspunktet at de skulle spille bra på vanlig, portabel utstyr. Mobiltelefoner etc.
    Det er det vel få som gjør?
    Tja.. Synes Momentum funker greit rett i telefonen, jeg, men blir kanskje littegrann bedre med kreftene fra en god forsterker. Ikke på samme måten som enkelte andre klokker. Ta for eksempel 250 Ohms DT770-ene eller HD650-ene mine. Låter kjipt uten og fantastisk med strømsterk forsterker. Momentum er designet av Sennheiser for små, portable kilder.
     
    S

    svk

    Gjest
    Funker greit som du skriver selv :) de som du nevner ovenfor vil sikkert spille dårlig/ikke funke
    Men blir en helt annen lyd med forsterker. Mine er 22 og 32 ohm. Begge blomster med dragonfly.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Har sånne jeg også. Fine propper for pengene, men ørene mine er ikke så kompatible med propper dessverre.
    Ja, ører er veldig forskjellige.
    Har du eksperimentert med forskjellige tupper? (heter de det?). Det er mange tredje-parts varianter av forskjellige materialer å få kjøpt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei. Bare et par av de medfølgende størrelsene. De funker, men det blir slitsomt etter ganske kort tid. Det er sånn med alle IEM's jeg har prøvd.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Jeg har jo ett ekte high end oppsett her hjemme, og jeg spiller av og til mine momentum 2 (kablet) fra high end forsterkeren min gjennom hele oppsettet, og må si de låter vannvittig bra.. kan jo ikke sammenlignes med mine lcd4 som har ett vannvittig mye mer balansert lydbilde, men det er god lyd altså. Bassen rumler litt, det er det eneste virkelige store ankepunktet.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Nei. Bare et par av de medfølgende størrelsene. De funker, men det blir slitsomt etter ganske kort tid. Det er sånn med alle IEM's jeg har prøvd.
    Er det fordi det blir 'tett' i ørene? Du hører din egen pust, puls og når du svelger og slikt?
    Jeg har prøvd noen IEMs som er som dette, og det funker slett ikke for meg.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei... Det er bare ikke behagelig å ha de der.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.060
    Antall liker
    7.909
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har bare god erfaring med Shure IEM som ikke hverken gir meg lyttetretthet eller annet ubehag etter minst 3-4t sammenhengende bruk. En av faktorene som gjør disse behagelige er ledningen som føres bak øret slik at de ikke henger i ledningen. Personlig sliter jeg mye mer med lukkede versjoner slik som Momentum Wireless som jeg eide kun et par uker og ble klamme og klaustrofobiske etter 15-20 minutter. Jeg har et par Definitive Technology Symphony One som ikke gir samme følelsen til tross for det noe mer syntetiske materialvalget. De brukes stort sett ved gressklipping (som nå er en saga blott). Preferansene er mangfoldige heldigvis.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Jeg har bare god erfaring med Shure IEM som ikke hverken gir meg lyttetretthet eller annet ubehag etter minst 3-4t sammenhengende bruk. En av faktorene som gjør disse behagelige er ledningen som føres bak øret slik at de ikke henger i ledningen. Personlig sliter jeg mye mer med lukkede versjoner slik som Momentum Wireless som jeg eide kun et par uker og ble klamme og klaustrofobiske etter 15-20 minutter. Jeg har et par Definitive Technology Symphony One som ikke gir samme følelsen til tross for det noe mer syntetiske materialvalget. De brukes stort sett ved gressklipping (som nå er en saga blott). Preferansene er mangfoldige heldigvis.

    Tror du tar kaka med ekte kostbare høretelefoner til gressklipping hehe.. regner med du har de pent hengende ved siden av Gressklipperen med en egen lapp som sier "ta på ved klipping av gress - HIGH END"
    ..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.060
    Antall liker
    7.909
    Torget vurderinger
    12
    Neida. Det er de eneste jeg har uten ledning og med aktiv støydemping. Kjøpte de egentlig for reisebruk, men de ble bare liggende og Shure SE-846 dukket opp i stedet. Dermed er det bare gresskliipping igjen, men nå blir det robotklipper så da kan sikkert en av barna bruke de.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Neida. Det er de eneste jeg har uten ledning og med aktiv støydemping. Kjøpte de egentlig for reisebruk, men de ble bare liggende og Shure SE-846 dukket opp i stedet. Dermed er det bare gresskliipping igjen, men nå blir det robotklipper så da kan sikkert en av barna bruke de.
    hehe.. samma som skjer her med min Tascam UH-7000. kjøpte 2 stk studio mic'er til jentene som elsker å synge med pop filter.. de synger ganske bra altså.. surrealistisk å høre de på high end oppsettet etter opptak.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn