Alt til hus og bolig Sengemafia?

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
3.227
Antall liker
5.181
Tempur er verdens mest avanserte senger. De gjør ting på eget vis, og er prototypen på hvorfor match er akkurat like viktig i absolutt alle deler av livet. Det du refererer til her, er ekvivalenten til den lydmannen som helt uten tankevirksomhet setter sammen anlegget sitt, basert på pris aleine, og tror han får verdens beste anlegg automatisk..det vet vi alle er så feil som det får blitt. FULL Tempur er eneste måte å få hele den opplevelsen på, da bruken av overmadrass derfra i annen seng alltid vil være et kompromiss som også blander inn egenskaper fra produsenten av ramme og andre deler i den sandwichen. Som IKKE er Tempur. Motormessig får de hjelp, dog..av svenske Linak. De produserer også til blant andre Permobil i Timrå..makers of this planet` s finest wheelchairs..
Dette høres ut som et rent reklameinnlegg, har du noen nøytral informasjon for å backe det opp?

For øvrig har nesten alle elevasjonssenger jeg har sett motor fra Linak; Jysk, Bedre Nætter osv, alle de bruker Linakmotor.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.240
Antall liker
9.476
Torget vurderinger
2
Hva man liker av seng er så individuelt at å stole på tester er skummelt. Jeg har en rygglidelse og diverse andre plager som gjør at jeg må ha en myk madreass som fortsatt gir støtte. Har selv en Dux seng på 36 året, har kjøpt ny overmadrass 2 ganger og bruker nå Tempur overmadrass på 10 året. Forøvrig er jeg også meget fornøyd med vanlig IKEA rammemadrass og en enkel skumgummi eggemadrass på toppen , som brukes på besøk hos svigermor. Så det trenger slett ikke være dyrt å få noe man liker.
 
  • Liker
Reaksjoner: I_L

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Har en tidvis trøblete rygg og kjøpte for noen år siden en kontinental seng fra Bedre Netter. Justerbar med motor og det hele og delvis delt slik at begge kunne juster slik de ville. Man velger madrasser etter vekt samt at spilene kan justeres i stivhet. Valgte feil vekt på en av madrassene og de sendte meg en ny uten kostnad. Den gamle kunne jeg beholde. Relativt godt fornøyd selv om jeg kunne spart meg motor og justering...hørtes fint ut men blir meget sjelden brukt. Ble dog ikke skikkelig fornøyd før jeg fikk byttet til en tykk Tempur over madrass. Det gjorde susen. Den kan dog bli litt stiv på vinteren den første tiden etter men har lagt seg.

Men, madrasser i dag er stort sett skum. Finnes det forsatt madrasser med fjærer ? Låner en slik seng når jeg besøker min søster og skjeden ryggen er så bra som etter en natt i en slik seng... Den madrassen er arvegods....

Og når det gjelder rygg så er den helt fin om dagen etter at jeg byttet godstol. Den myke jeg hadde før funket ikke og hadde mer å si enn seng for min del. Nå har jeg en stiv Stressless.
 

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
3.227
Antall liker
5.181
Jeg er også fornøyd med servicen til Bedre Nætter, men som sagt ikke markedsføringen.

De aller fleste (hoved)madrasser bruker vel pocketfjærer. Hvis det er overmadrassene du tenker på så går det stort sett i latexskum (unntatt Tempur).
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg er også fornøyd med servicen til Bedre Nætter, men som sagt ikke markedsføringen.

De aller fleste (hoved)madrasser bruker vel pocketfjærer. Hvis det er overmadrassene du tenker på så går det stort sett i latexskum (unntatt Tempur).
Du har nok rett mht pocket fjærer, de er bar godt pakket inn i latex. Den gamle har store fjærer og ikke latex, bare et stivt lag over og under og fjærene kan du se gjennom huller på siden.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Joda Ikea har helt ok senger, men kan ikke sammenlignes med andre, heller ikke prisene.
Har en ok Ikea seng på hytta, men kan ikke sammenlignes med Jensen, Wonderland og andre kjøpbare senger.
Sover godt i den på hytta også, men hjemmesengen er langt bedre. Det er en til ca 30 000,-
Jeg mener IKEA kan sammenlignes med hva som helst utenom pris. Har vært innom Svane hvor fjærene holdt 10 år, har hatt «dyre» rammemadrasser fra IKEA med god overmadrass og har nå en Wonderland kontinentalseng til villedende 45k kjøpt i 2018.

Når nye møbler nok en gang skal kjøpes til hytta tar jeg meg ikke bryet med å sjekke ut annet enn IKEA og naturlatex overmadrass er et absolutt krav.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.978
Antall liker
3.820
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
+1 for Ikea og heller bytter ut madrassene litt oftere. (dvs.sånn hver 6-7år)
Jeg er 2m og tung med ryggproblemene som dette kan medføre og sover godt på Ikea i alle år.
Har ikke sans for madrasser med sånne «komfortsoner» som angivelig støtter mer «der det trengs» Passe kanskje hvis en er rundt 1,75 men ikke her.
 

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
3.227
Antall liker
5.181
^ Forbrukerrådet sier det samme, her er en annen referanse til deres test:


Jeg er 1,75 og har ikke ryggproblemer, for øvrig.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Den testen ^ med 5 på bunn fra 2005 stemmer jo på en prikk med min Svane erfaring da jeg kjøpte madrassen på den tiden.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Når det gjelder trykk fordeling synes jeg måten Bedre Nætter gjør det på med justerbare spiler under madrass ved rumpe er elegant. Fungerer bra for meg men det tar tid å finne ut hva som er best. Juster for hver natt blir tull så det kan ta noen mnd. Ellers skjønner jeg ikke at folk kan velge seng ut ifra å velte seg tilbake i en demo seng i en butikk fult påkledd. Det sier svært lite...
 
  • Liker
Reaksjoner: I_L

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
3.227
Antall liker
5.181
Wonderland har også et tilsvarende system for regulering av stivhet, for øvrig.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.400
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Jeg mener IKEA kan sammenlignes med hva som helst utenom pris. Har vært innom Svane hvor fjærene holdt 10 år, har hatt «dyre» rammemadrasser fra IKEA med god overmadrass og har nå en Wonderland kontinentalseng til villedende 45k kjøpt i 2018.

Når nye møbler nok en gang skal kjøpes til hytta tar jeg meg ikke bryet med å sjekke ut annet enn IKEA og naturlatex overmadrass er et absolutt krav.
Er jo helt enig i dette, men så må mann jo også tenke på dette.
På hytta holder de jo i flere år en hjemme.
Er vell ikke mange som har like mange sovedøgn på hytta som hjemme.
Våre Ikea madrasser på hytta er 10 år, er jo ikke tegn på att de er blitt dårlige.
Slikt er jeg ganske følsom på, synes jo det er råflott å kjøpe senger til 30 laken til hytta, når Ikea er godt nok.
Men holder fortsatt fast på att den hjemme er bedre en Ikea.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Virker som flere her mener at det er overmadrassen som har mest å si? Hvis det er overmadrassen som sørger for komfort, mens hovedmadrassen mer skal være et stabilt fundament med ønsket fasthet høres jo ikke det helt utenkelig ut.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg innser at jeg KAN ha holdt tilbake sentral informasjon uten å ha tenkt over det, om min misnøye med ikea madrassen jeg hadde.
Madrassen min var toppmodellen av rammemadrasser på den tiden, og jeg tenkte da at dette var smart fordi det var bare en sengebunn fastmontert i selve madrassen, slik at jeg slapp å kjøpe en ramme som kosta masse penger og som hadde masse kjipe hjørner, i tillegg til at jeg måtte betale for madrassen jeg ville putte oppi. Så det var et naturlig valg for meg da.
Jeg tenkte ikke over at det kan ha vært at rammemadrassene deres har vært betydelig dårligere enn andre madrassløsninger.
Dette var i 2010 omtrent, og jeg kjøpte den absolutt dyreste modellen de hadde, inkludert den drøyeste overmadrassen, for å forsikre meg om at det ikke skulle stå på pengene.

Men som dere vet, gikk det ikke særlig bra.
Om det var på grunn av at det var rammemadrass eller om det bare var fordi ikea-madrasser ikke passet meg, vites ikke.
Siden diskusjonen i stor grad omhandler kontinentalsenger, og det var det jeg til slutt kjøpte fra Jensen som jeg er veldig fornøyd med, så føler jeg det er greit å oppklare at det altså var en rammemadrass jeg hadde fra Ikea.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Jeg har hatt en dyrere rammemadrass med dyreste overmadrass fra ikea og har vært fornøyd med den. Dog måtte skifte overmadrassen etter 4 år.

Kjøpte nylig ny øvre del til kontinentalseng fra ikea, høvåg, da jeg overtok en seng som var altfor hard. Den returneres da jeg føler jeg våkner opp i en grop. Jeg er dog usikker på om det er overmadrassen eller madrassen som er den skyldige her. Så jeg følger denne debatten for tips, men prisklassen jeg ser etter er nok lavere. Seng til 25k er noe dyrt.

Jeg vurderer å kjøpe 2 rammemadrasser a 90 cm på ikea og en 180 overmadrass. Jeg antar at den sprekken går greit.
 
Sist redigert:

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.800
Antall liker
5.449
Sted
Holmestrand
Enig i at 90 lapper for en kontinentalseng er ganske stivt. På den annen side er jo seng noe man bruker mye, og som det kanskje svarer seg å investere i. Hvis jeg skulle velge mellom en forsterker til 90 k og en seng til 90 k ville jeg valgt senga.
Vått??!!
Med den prioriteringa så må vi antagelig forvente en overgang til www.sengesentralen.no? 😂
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Vått??!!
Med den prioriteringa så må vi antagelig forvente en overgang til www.sengesentralen.no? 😂
Jeg klarer ikke se det på noen annen måte enn at man får mer velvære, nytelse, og helse for de pengene hvis man velger senga. Men det har jo ikke den samme hobby-appellen og er ikke like lett å skryte av som en dyr forsterker. :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.240
Antall liker
9.476
Torget vurderinger
2
Larson, for et par syns jeg det er klart best med separate overmadrasser i en dobbeltseng. Men en felles overmadrass forplanter bevegelsene seg fra naboen i senga. Med separate overmadrasser er man mer uavhengig og «isolert» en stor fordel synes nå vi to her hos oss. Dessuten syns barnebarn det er veldig morsomt å komme inn om morgenen og gjemme seg innunder sprekken…
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Er jo helt enig i dette, men så må mann jo også tenke på dette.
På hytta holder de jo i flere år en hjemme.
Er vell ikke mange som har like mange sovedøgn på hytta som hjemme.
Våre Ikea madrasser på hytta er 10 år, er jo ikke tegn på att de er blitt dårlige.
Slikt er jeg ganske følsom på, synes jo det er råflott å kjøpe senger til 30 laken til hytta, når Ikea er godt nok.
Men holder fortsatt fast på att den hjemme er bedre en Ikea.
Vi hadde IKEA hjemme før den ble flyttet til hytta og senere til rekkehuset der det som nå er min eks bor. Nå har jeg stort sett Finn.no møbler på hytta, kjøpte billige møbler og leide den ut på Airbnb i fjor for å slippe å selge. Uavhengig av plassering hadde jeg nok kjøpt IKEA i dag men jeg forventer jo at senga jeg har i dag vil holde i mange år, jeg er jo en ganske enkel last med 78-80 kg fordelt på 188cm.

Jeg har forøvrig langt lengre tidshorisont på hytta enn på boligen, uaktuelt å sitte med en romslig bolig i byggefelt den dagen barna flytter ut.
 
Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.346
Antall liker
63.178
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Larson, for et par syns jeg det er klart best med separate overmadrasser i en dobbeltseng. Men en felles overmadrass forplanter bevegelsene seg fra naboen i senga. Med separate overmadrasser er man mer uavhengig og «isolert» en stor fordel synes nå vi to her hos oss. Dessuten syns barnebarn det er veldig morsomt å komme inn om morgenen og gjemme seg innunder sprekken…
Ikke noe problem for oss som bruker dobbel overmadrass fra Tempur……..ja utenom det å gjemme seg innunder sprekken 😊
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.468
Antall liker
987
Kvinneguiden har forbausende mye innlegg om senger, her er et par tråder om Tempur:
Kvinneguiden har forbausende mye innlegg om ALT. Nesten uansett hva man googler får man som regel opp en håndfull treff fra Kvinneguiden, Barnimagen, snartmamma osv 😄
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.732
Antall liker
13.221
I motsetning til middelaldrende menn godt låst fast i tidsklemma har mødre i mammaperm masse tid til å fjase på internett
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.800
Antall liker
5.449
Sted
Holmestrand
Vi har også gode erfaringer med seng fra IKEA. Delt madrass Hel overmadrass.
I motsetning til middelaldrende menn godt låst fast i tidsklemma har mødre i mammaperm masse tid til å fjase på internett
?
Med 3 voksne døtre, og kjennskap til mange av deres venner/venniner, så har jeg ikke inntrykk av at verken unge fedre eller mødre akkurat driver dank.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Kjøpte en av toppmodellene (uten motor) til Svane for 6-7 år siden. 60 000+ listepris den gang men det var mye å hente på litt pruting.

Seng var i utgangspunktet ikke noe viktig for meg, men viktig for samboeren. Men jeg tok meg selv i å si til meg selv "Shit er senga SÅÅÅ god" hver gang jeg la meg i hvert fall det første året. Er ikke kresen på senger og sover godt i IKEA senger og det som verre er, men en god seng er en helt annen opplevelse.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.732
Antall liker
13.221
Du har nå fått klemt inn snart 13.500 innlegg på HFS du også.😁
Det var vel strengt tatt også poenget… men ja, man får skremmende ofte treff på de forumene på Google når man søker etter svar på ymse praktiske spørsmål
 
  • Liker
Reaksjoner: I_L

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
3.227
Antall liker
5.181
Er det noen som kjenner til Skjærgaard her da? De har en tiltalende hjemmeside og relativt edruelige priser, men jeg har aldri sett noen av sengene deres.

 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Vi har også gode erfaringer med seng fra IKEA. Delt madrass Hel overmadrass.
Ramme eller kontinental? Prisklasse?

Jeg overtok en eldre kontinental og har kjøpt ny hel overmadrass og deretter ny hel øvre del som føltes ok i butikken. Vurderer som nevnt å bare returnere og gå for 2 rammemadrasser med hel overmadrass. Dette da jeg vet at den rammemadrassen er ok. Er begrenset hvor mye jeg ønsker å returnere.

Og hvordan fungerer komfortsoner? Noen påstår at det er humbug, unødvendig da folk er ulike. Men jeg tror det er noe i det.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.521
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Da må vel jeg få banne litt i kjerka her.

Først denne svenske hestesengen/madrassen.
Nyinnflyttet finsk kollega skal ha seng. Mor vil ha en hesteseng, og da blir det selvsagt det. Selv om totalen passerer 40 Høvdinger.
Etter en tid finner selv fruen ut at denne ike er god å ligge på, så ny seng blir innkjøpt ( husker ikke merke eller hvor kjøpt ) og hestesengen ryker inn på gjesterommet. Langtidsbesøkende familie sover ikke plagsomt godt og sengen selges med et merkbart tap på Finn.no.

Selv var jeg for 10-12 år siden på jakt etter ny seng, motorisert heve senke seng. Praktisk hvis man vil lese på sengen! Trodde jeg! :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Har knapt benyttet funksjonen, men det funker jo greit. her var det da å sjekke priser etc og Jysk var under halvparten av konkurrentene i pris. Den ble kjøpt. Skal ikke si noe bastant om kvalitet på motorer etc da det er lite brukt, men det virker nå fortsatt. Madrassen var et større spørsmål, helt til jeg fant et nummer av Forbrukerrapporten ( på nett ) der Jysk sin dyreste skumgummimadrass kom best ut. Både billigst og best! Den ble innkjøpt og vi har ikke angret. Sover fortsatt godt på den madrassen tross at den begynner å bli gammel. Den heter noe med "gold" og har ulik fasthet avhengig av vilken side som er opp!
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.800
Antall liker
5.449
Sted
Holmestrand
Ramme eller kontinental? Prisklasse?

Jeg overtok en eldre kontinental og har kjøpt ny hel overmadrass og deretter ny hel øvre del som føltes ok i butikken. Vurderer som nevnt å bare returnere og gå for 2 rammemadrasser med hel overmadrass. Dette da jeg vet at den rammemadrassen er ok. Er begrenset hvor mye jeg ønsker å returnere.

Og hvordan fungerer komfortsoner? Noen påstår at det er humbug, unødvendig da folk er ulike. Men jeg tror det er noe i det.
Vi har seng med bunn, så da blir det vel kontinental.
 

helvax

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2019
Innlegg
398
Antall liker
410
Sted
Viken
Medisinsk tilstand og egen anatomi er det du skal ta hensyn til..Her fungerer kun Tempur. Og det med to elektrisk justerbare bunner. Koster, men senga er det viktigste møbel du har. Og skal derfor ALDRI spares på… Koster den femti tusen, så gjør den det.
Gikk for å prøve Tempur sist vi byttet seng. Ble anbefalt en relativt hard type. Eureka! Dette er noe helt annet. Og slett ikke dyrt sammenlignet med toppmodeller fra andre merker. Tror vi endte opp rundt 40k for en hevbar seng med alt! (under høstsalget vel å merke)
Tidligere vondter i skuldre, hofter, rygg, og knær, hadde veldig godt av dette. Kan ikke si at sånt er helt borte - dette er ikke magi - men nesten.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Da må vel jeg få banne litt i kjerka her.

Først denne svenske hestesengen/madrassen.
Nyinnflyttet finsk kollega skal ha seng. Mor vil ha en hesteseng, og da blir det selvsagt det. Selv om totalen passerer 40 Høvdinger.
Etter en tid finner selv fruen ut at denne ike er god å ligge på, så ny seng blir innkjøpt ( husker ikke merke eller hvor kjøpt ) og hestesengen ryker inn på gjesterommet. Langtidsbesøkende familie sover ikke plagsomt godt og sengen selges med et merkbart tap på Finn.no.
Hästens til 40 k? Kjøpte de bare overmadrassen da, eller? :unsure::sneaky:
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Helvax: Nettopp. Du blir strukket tilbake på plass, låst fast i senga med den riktige avlastningen som skal til for å våkne uthvilt😎 Bygget ordentlig, knirkefritt og solid nok for femti års bruk. Spesielt bra er det hvis madrassen først har fått ligge åpen for litt lave temperaturer, og man da bare smelter nedi..hehe..👍

IL: 3650 netter pluss med stjernesøvn holder i massevis. Og senga er fortsatt som ny. Vis meg den Wellpuren som holder like lenge. Prøv selv å sove i Tempur i en måned, du…
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Er på sengejakt selv, og lurer på om @I_L ble fornøyd med valget sitt?

Vurderer fortsatt IKEA selv, men tenker også å sjekke ut hva de har på Bohus o.l.
 
U

utgatt25555

Gjest
26 år i en Hästens rammemadrass, byttet original overmadrassen i en IKEA ”tempur” versjon, nydelig kombinasjon, drömmer om en hel Tempur neste gang det skal byttes!


mvh
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
26 år i en Hästens rammemadrass, byttet original overmadrassen i en IKEA ”tempur” versjon, nydelig kombinasjon, drömmer om en hel Tempur neste gang det skal byttes!


mvh
Syns du IKEA var bedre enn Hästens?
 

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
3.227
Antall liker
5.181
Ja, Wonderlandsenga er merkbart bedre enn den forrige senga mi fra Bedre Nætter og fasthetsjusterngen er faktisk merkbar. Jeg tok også av trekket på senga fra Bedre Nætter og latexskummadrassen viste seg å ha begynt å gå i oppløsning, selv om den er bare fem år gammel. Så jeg vil ikke handle fra dem noe mer. Men ja, jeg er fornøyd. Om den er verdt pengene den kostet kan jeg dog ikke svare på.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Vi kjøpte en toppmodell fra Jensen i 2001...betalte ca 30` for den da. Det var jo en del, men den har vært helt fantastisk. Vi kommer til å bytte den ut nå snart og kjøper minst samme nivå. Sengen har kostet oss ca 120 kroner måneden...
 
U

utgatt25555

Gjest
Syns du IKEA var bedre enn Hästens?
IKEA er kun en ”Tempur” clone av overmadrassen, men den er bra og ramme madrassen er fortsatt Hästens. Skulle jeg investert i budget seng i dag ville IKEA värt på short listen, bra garantier og tester rundt om!

mvh
 
Topp Bunn