Uff, du får ha god bedring! Blir spennende å se når du blir ferdig. Her er det vinterferie og spilling på Lowther og rør hele dagenBlir dessverre både lite bilder og bygging for tiden.
helt slått ut av influensa.
Kommer etter hvert....
mvh
|
Uff, du får ha god bedring! Blir spennende å se når du blir ferdig. Her er det vinterferie og spilling på Lowther og rør hele dagenBlir dessverre både lite bilder og bygging for tiden.
helt slått ut av influensa.
Kommer etter hvert....
mvh
Hei KMMM!Hvordan vil du si at det åpner seg etter hvert?
Vil det bli litt mer i bunnen også?
AN kittet er nok en fin match for høyttalerne dine. Jeg ville satset på varmtlydene komponenter i alle ledd, i og med at lydsignaturen i elementene er som de er. Det vil jeg tro du får mest glede av.Hei Lars,
Takk for svar!
Ja jeg merket at de var litt anmasende som du sier.
Det er vel det jeg reagerte på, for jeg var vel egentlig klar ovar at de ikke har så mye pondus. Jeg gleder meg til jul! Det er vel sånn ca 7-800 timer unna![]()
Akkurat nå er jeg så fornøyd med finishen at jeg ikke tar det så nøye med lyden.
he he. Tror faktisk ikke jeg har bygget noe så fint før...
Jeg tok meg i å sitte å SE på høytalerne med lyden av.
Men med AN kittet på plass tror jeg det skal bli bra. Etter hvert!
mvh
Kåre
Hei Hagto,
Nå er mine høyttalere ferdige!!
Jeg fikk så vidt hørt at det var lyd i dem i går kveld.
Noe inntrykk fikk jeg ikke utover at det var my i toppen!
Nå har jo ikke disse elementene spilt i det hele tatt så vidt jeg vet.
Hvordan vil du si at det åpner seg etter hvert?
Vil det bli litt mer i bunnen også?
Nå står de koblet opp på en gammel NAD siden jeg ikke har fått begynt på AN kit2 enda. Men det kommer forhåpentlig snart...
Vi snakkes!
PS: Skal legge ut bilder snart.
Hadde besøk av Hagto i går, så vi får høre om han fremdeles mener at det er mer enn bra nok med 40-50HzNed mot 40-50 er nok for meg! Håper jeg klarer det med mine!
;D ;D Vel, vel.Hadde besøk av Hagto i går, så vi får høre om han fremdeles mener at det er mer enn bra nok med 40-50Hz;D ;D
Mvh
Lars
Høyttalerne blir klart bedre etterhvert og vil mykne opp.Ned mot 40-50 er nok for meg! Håper jeg klarer det med mine!
Akkurat nå er de ikke i nærheten, tror jeg. men de er veldig harde så jeg får nok bare la dem stå å spille så mye som mulig. Men detaljene er jo helt enorme!
Får jeg litt mer i bunn, og de mykner litt opp i toppen skal jeg være en lykkelig mannKan du si noe om hvordan du har plassert dem? langt fra bakvegg? tett til bakvegg osv?
Takk i like måte Hagto! Det var hyggelig at du tok deg tid til en tur innom. Synd du ikke hadde tid til å bli litt lenger.Helt klart at høyttalerne hadde godt av sub. Enorm dynamikk, og med tyngde og fylde fra suben i tillegg. Dro med seg lyden hele veien, og dermed ble høyttalerne mye mer behagelige å høre på. Bra Lars, og takk for hyggelig stund i stua di![]()
Du er velkommen anytime!Takk i like måte Hagto! Det var hyggelig at du tok deg tid til en tur innom. Synd du ikke hadde tid til å bli litt lenger.
Vi får ta det igjen en annen dag, hvis du er i tigerstaden!
Jeg kommer nok til å banke på døra di en vakker dag jeg også når jeg er på de trakter ;D ;D
Og takk for hyggelige ord om håndtverket mitt, det varmer.
Mvh
Lars
KMMM skrev:Hei Igjen!
Det er noen innlegg som har forsvunnet her ser jeg, men alt kan vel ikke gå smertferitt
Synes HFS2 er blitt kjemefin!
Her kommer (som lenge lovet) bilder fra mitt prosjekt. Jeg er kjempefornøyd og mener dette er en grom-høyttaler!
Takk til Hagto og Scalars og flere andre for nyttige tips!
-------
Jeg valgte å bygge med MDF i stede for fiber da jeg trodde det ville ble en enda dødere kasse. Jeg er ikke så sikker på om det ble det.
Men siden jeg også ville prøve å finére dem var det ok.
Jeg valgte også å legge elementet i en egen front da jeg fille frese inn elementet og legge bassporten "flush" med fronten.
Siden jeg aldri hadde frest i MDF og ei heller aldri finert noe ble det ganske spennende...
Jeg la finéren med strykehjern-metoden og det fungerte som en drøm!
Fronten og sokkelen leverte jeg til lakkering hos en møbelsnekker.
Med mitt nye AN kit2 Fungerer dette kjempefint!
mvh
Nei, Har ikke anelse....argh skrev:Dette ser virkelig lekkert ut, tar seg meget bra ut med svart baffel
og innfelt element.
Har du laget et overslag over hva dette kostet deg?
Terje![]()
Dette ble kjempeflott, all ære til deg!! De lignet jo nesten på mine ;D ;DKMMM skrev:Hei Igjen!
Det er noen innlegg som har forsvunnet her ser jeg, men alt kan vel ikke gå smertferitt
Her kommer (som lenge lovet) bilder fra mitt prosjekt. Jeg er kjempefornøyd og mener dette er en grom-høyttaler!
-------
Jeg valgte å bygge med MDF i stede for fiber da jeg trodde det ville ble en enda dødere kasse. Jeg er ikke så sikker på om det ble det.
Jeg valgte også å legge elementet i en egen front da jeg fille frese inn elementet og legge bassporten "flush" med fronten.
Siden jeg aldri hadde frest i MDF og ei heller aldri finert noe ble det ganske spennende...
mvh
Stilrent kabinett. Lekkert. Dette likte jeg. Kan vi få noen nærbilder?KMMM skrev:Hei Igjen!
-------
Med mitt nye AN kit2 Fungerer dette kjempefint!
mvh
Det ble ei drøy uke....KMMM skrev:Skal se om jeg kan få tatt noen bilder i løpet av uka.