Selgere som ikke svarer på PM/ Mail

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
612
Torget vurderinger
46
Den siste uka har jeg svart på flere salgsanonnser på forsterkere. De fleste av disse selgerne har ikke gitt lyd fra seg når jeg viser interesse for produktet som tilbys. Jeg finner denne praksisen noe merkelig, produktene er sannsynligvis ikke solgt for anonnsene ligger på børsen enda. Når jeg har en salgsanonnse ute er jeg jevnlig innom sentralen for å sjekke for mail og svare på spørsmål.

Er det virkelig så lite om å gjøre å få solgt produktene en anonnserer eller kan det være tekniske problemer på nye HFS(3).?

Morten

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Den siste uka har jeg svart på flere salgsanonnser på forsterkere. De fleste av disse selgerne har ikke gitt lyd fra seg når jeg viser interesse for produktet som tilbys. Jeg finner denne praksisen noe merkelig, produktene er sannsynligvis ikke solgt for anonnsene ligger på børsen enda. Når jeg har en salgsanonnse ute er jeg jevnlig innom sentralen for å sjekke for mail og svare på spørsmål.

Er det virkelig så lite om å gjøre å få solgt produktene en anonnserer eller kan det være tekniske problemer på nye HFS(3).?

Morten
Det kan alltids tenkes at email ikke kommer frem (her er det mange ukjente variabler), men PM fungerer, og det er jeg sikker på. Svaret er dessverre at vedkommende ikke svarer deg av en eller annen grunn, men det kan jo tenkes at vedkommende ikke er logget på så ofte.

A

audiosan

Gjest
jeg har også opplevd dette. b.la en som skulle selge noe kretskort og trafo. hørte aldri noe fra han. nå nylig (2år etter) hadde samme selger den samme annonsen igjen :D
good luck chuck:)

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Antall liker
110
Sted
Oslo
Når det gjelder siste tida etter at HFS3 åpna, har ikke PM blitt varslet til min mailadresse, først i dag fikk jeg varsel , på 2 av ca 15 pm.

Mulig forklaring ?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
42.026
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Jeg har sendt noen PM som fremdeles er markert som ulest, på tross av at jeg vet vedkommende har lest dem.(Vi har kommunisert via telefon). Ellers er det vel grei folkeskikk å svare på henvendelser.
Har selv forgjeves forsøkt å komme i kontakt med en annen selger her på forumet ..............

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
222
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Tror at utstyret som regel er solgt når man ikke for svar på skikkelige spørsmål.Men noen kan nok bli lei prutere og deres mas.Selv oppgir jeg tlf.i mine annonser da jeg synes det er greist og raskest.

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
97
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Jeg synes det er mye mer irriterende å ikke få svar fra selger, ved mottatt vare, og varen ikke er slik man er forespeilet.
DET er irriterende det.... :mad:

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
612
Torget vurderinger
46
Jaja, på an igjen. Denne uka har jeg svart på flere anonnser om demobrukt Rogers forsterkere fra en forhandler i Hordaland. Ingen svar, samme skjedde i vår, ingen svar. Er i kjøpsmodus for ny forsterker og var tenkt på å prøve dette merket. Nesten utrolig at forhandler ikke tar seg tid til å svare. Nå tar jeg turen til Trondheim og flere private selgere samt Soundgarden som opptrer som seriøse og svarer på mail.
Uansett så blir det ny forsterker.:cool:
Morten

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0

Morten

PM via HFS har til tider vært problematisk, har jeg fått høre via telefon. For Rogaland sin del så har også Telenor en stor del av skylda !!! Her i Stavanger så er der 200 abonnementer ( - bl.a. meg selv ) som fortsatt venter på ekstern graving inn til hovefordelingsboks. Dette er den 8-ende uka uten vanlig forbindelse. Mobilen er det eneste som faktisk fungerer....

Lyden av frustrert Telenor-kunde .....

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Jeg ville faktisk forventet å få svar hvis jeg sendte en epost direkte til en forhandler. Da har man kontaktet butikken direkte. Synes det stiller seg litt anderledes hvis du sender pm på forumet. Man kan ikke forvente at folk til stadighet skal være pålogget her.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Morten

PM via HFS har til tider vært problematisk, har jeg fått høre via telefon. For Rogaland sin del så har også Telenor en stor del av skylda !!! Her i Stavanger så er der 200 abonnementer ( - bl.a. meg selv ) som fortsatt venter på ekstern graving inn til hovefordelingsboks. Dette er den 8-ende uka uten vanlig forbindelse. Mobilen er det eneste som faktisk fungerer....

Lyden av frustrert Telenor-kunde .....
Det innlegget du siterer er vel fra 2012. :)
Uansett, jeg er enig i at det koster lite å ta en telefon, kanskje spesielt hvis man har problemer med respons på PM/e-post.

Og; øyensynlig har bruker hatt problemer med respons i 2012 (flere selgere), igjen i vår, og nå altså denne uken. Da kan man spørre seg hvor årsaken ligger.
Nok en grunn til å benytte telefon?

K

Kleine Freiheit

Gjest
I fjor prøvde jeg å få tak i nevnte forhandler x-ganger over et lengre tidsrom ang Larsen-høyttalere per epost og telefon(svarer). Fikk aldri kontakt.

Forhandler har havnet i svarteboken.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
346
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Det blir nok sett på som mer seriøst å faktisk gidde å ringe enn å bare slenge ivei en PM eller epost.
Dersom en selger har opplyst om en e-post adresse og ikke tar seg bryet om å svare på den bruker jeg heller min tusenlapper hos andre selgere.
Det er det som er deilig - man kan velge å handle hvor og med hvem man vil :)

D

Dåbbel J

Gjest
I dagens "multimedia" samfunn, så må selgere og forhandlere være tilgjengelig omtrent overalt, vil dem selge så må dem holde seg oppdatert over hele fjøla...

Om dem ikke gjør så går salget til en annen.. enkel og grei politikk i 2015.
Om dem attpåtil har butikk og må holde kostnadene ved det, så blir det på en måte enda viktigere og få hvert eneste salg....

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
35.253
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Jeg anser meg som litt gammeldags på mange punkter og er ikke den første til å ta nye teknologier i bruk. Jeg kjøper og selger (helst kjøper....) en del hi-fi utstyr, men kommuniserer nå hovedsakelig på Mail eller PM,hvis det er på forumet her. Som Dåbbel sier over her tror jeg du sliter som forhandler i dag uten å være aktiv på de fleste områder.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
612
Torget vurderinger
46
Det er henvendelse på mail/ epost som er opplyst i salgsanonnse jeg ikke får respons på. Selvfølgelig går det an å ringe men jeg liker å ta det på mail i første fase.

D

Dåbbel J

Gjest
Veldig greit og bruke en skriftlig kommunikasjon.
For da har enn litt mer muligheter enn muntlig.

Ord mot ord ... blir det ofte mer trøbbel ut av, hvis det kommer skjær i sjøen...

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Enig. Foretrekker oftest å ha ting skriftlig mot for muntlig. Greit å ha ting svart på hvitt.

Topp Bunn