Hei,Snickers-is skrev:Om noen vil selge meg noe så vil jeg vite hvem de er. Om de ikke vil tillate meg å sjekke dette selv kan jeg handle med noen andre. Forøvrig skulle jeg gjerne sett et forbud mot skjult nummer, eller i det minste mulighet til å sperre telefonen mot anrop fra skjult nummer.
jones skrev:Jeg har dekt mobil gjennom jobb. Sjefen min har valgt at det skal være skjult, og det er dermed ikke noe jeg personlig styrer.
He he, jeg skal adoptere trikset med "nynorskutgåva", og om de da tilfeldigvis kan tilby bøkene på nynorsk, skal jeg søren dundre meg slå til også.Audiophile-Arve skrev:I tillegg til å få telefonar frå ymse seljarar med ukjent nummer, har eg eit ikkje uvanleg lærarproblem med uk.nr. Eg og kona (lærar, ho også) har difor fylgjande prosedyre:
1. Vi svarar ikkje med namn, berre med "Ja" når vi får oppringing frå uk.nr.
2. Dersom det er seljar (eller tiggar), fortel vi at vi har reservert oss.
3. Dersom det er bøker eller liknande, er eg for eigen del svært begeistra, og bestiller to eksemplar av nynorskutgåva. Og så vert det av ein eller annan grunn ingen handel...
4. Dersom det er tullingar, legg vi mobilen på Tven eller anna støykjelde, til oppringar legg på. Det brukar å hjelpe.
Jeg forstår at mange har jobbtelefon som ikke kan spores.Men hvorfor sende sms med bud på produktet med mvh Per og at det er Pål som svarer når en ringer tilbake for å få snakke med vedkomende.Pål har jeg snakket med på et annet nummer,men det er jo samme mann.wilbur-x skrev:Mitt mobilnr tilhører jobben, jeg kan ikke spore dette nr til bruker via 1880 /gule sider.
Dette bør ikke være et hinder for salg/kjøp. Det er vel ikke verre enn at det kan slås av en prat, så kan man vurdere derfra.
Så lenge det er et navn bak nummeret, er tilbud pr SMS helt OK for mitt vedkommende. Jeg synes det er bedre med skriftlige tilbud/bud, enn med muntlige...HCS skrev:Uff....sutring... Er det så mange kjærringer her ? Må da gå an å ta tlf , snakke og være åpne om ting... Tilbud og salg på sms, derimot er en uting.. God søndag!![]()