Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    Mapletree line router

    Fikk endelig denne på lørdag, var bestilt i start av august. Er nede i kun 3 forsterkere , men å slippe kabel bytte når du bytter forsterker er-;);)
    den har og to innganger så enkel test mellom dacen i oppoen og myteken.




    029.jpg
    032.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Fikk endelig denne på lørdag, var bestilt i start av august. Er nede i kun 3 forsterkere , men å slippe kabel bytte når du bytter forsterker er-;);)
    den har og to innganger så enkel test mellom dacen i oppoen og myteken.




    Vis vedlegget 219116
    Latskapen lenge leve! :D

    PS: Å være lat kan være både tidkrevende og kostbart, har jeg erfart. Bruker f.eks. ofte mye tid og krefter på å finne enklest mulig måte å gjøre tingene på :D
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    kvalitet : Må teste den litt, men sending-pakking var ok. også bestilling var ok, farger på stål og tre sorter enkel og grei. det var lang tid mellom bestilling og betaling til eg fant den igjen på produksjons lista, og endå lenger tid til den vart sendt. Men dei var meget hjelpsomme og raske med svar-spørsmål og tips på e-post. Virket som at alt dei har er laget til kunde. Ikkje noe som står klart på hylla. Skal operere den litt for å sjå innmaten , er no en billig sak men kan fortelle litt om krav til arbeid der.
    M-en er ikkje signal inn eller mute når du går ifrå eine kilda til neste.
    Er kansje litt lat ja, men det er en naturlov at du utpå kvelden vil lytte til den som ikkje er tilkoblet og etter noen feil så prøver en å finne enklere løsninger. Har eit lass med kabler i forskjellige utforminger og merker for å prøve å få lyden til fleire plasser også noen 200kr, audio Control ting ifrå biltema og slikt. Dei fleste eg har av slike er av typen 1 til 4 inn og 1 ut.
    Håper at denne virker med "samme" lyden på alle utgangene og inn, bruker forskjellige signalkilder. Den kostet ikkje mer en eit par -tre y kabler ifrå blue jeans. For tiden er det rega platespiller til auralic via ein cary slp og at w1000 x som er favoritten.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Bestefar sa ofte at intelligens er latskapens ytterste konsekvens....


    Fikk endelig denne på lørdag, var bestilt i start av august. Er nede i kun 3 forsterkere , men å slippe kabel bytte når du bytter forsterker er-;);)
    den har og to innganger så enkel test mellom dacen i oppoen og myteken.
    Latskapen lenge leve! :D

    PS: Å være lat kan være både tidkrevende og kostbart, har jeg erfart. Bruker f.eks. ofte mye tid og krefter på å finne enklest mulig måte å gjøre tingene på :D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Slo nettopp til på jubileumstilbudet hos Netcom (som går ut 20 oktober). Fri bruk av data, mms, sms og ringeminutter for 299 i mnd. Greit for de som streamer musikk. :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Grattis! Det er en nydelig sak :D

    Ikke alltid at røra som følger med er spesielt gode. Så hvis du skulle være misfronøyd, sørg for å prøve andre frør før du måtte bestemme deg for å bytte den ut. det er de store som er viktigst på WA2.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jøss! Gratulerer med Woo Audio WA2! Nå må du bare kjøpe HD 650 også, så er du set 4 life :D

    Er enig med ardilla mtp. rør. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    +1 på HD650!
    Magisk kombo er WA2 med 6AS7G og HD 650. Det er en kombinasjon jeg vil kalle musikalsk i ordets rette forstand (som alle sier, men ingen vet hva innebærer).

    Ble faktisk inspirert av å se bildet av WA2, så verker etter å koble opp WA2 her igjen. Hmmmmmmmm!!!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Slo nettopp til på jubileumstilbudet hos Netcom (som går ut 20 oktober). Fri bruk av data, mms, sms og ringeminutter for 299 i mnd. Greit for de som streamer musikk. :)
    Chess vil nok komme etter
    Det tror jeg også. Jeg sier jo opp hos Chess, nå som jeg bestillte fra Netcom, så jeg regner med at Chess tar kontakt for å gi meg samme tilbudet mot at jeg fortsetter som kunde, hehehe.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    299 for uendelig mengde data er jo latterlig bra. Bare å sette opp telefon som hotspot og laste ned torrents over 4g all day long nå da :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    299 for uendelig mengde data er jo latterlig bra. Bare å sette opp telefon som hotspot og laste ned torrents over 4g all day long nå da :)
    Hehehehe, japp! :D Har 4G her; cirka 20mbit på HTC One mot speedtest.net :D

    Pleier å kjøre telefonen som hotspot mot laptop og ipad støtt, og det fungerer helt knirkefritt.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    overs, kan du gi noen inntrykk av Taurusen? Jeg går å underholder ideen om å kjøpe Taurus + DACen til Auralic. Åssen låter det?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    overs, kan du gi noen inntrykk av Taurusen? Jeg går å underholder ideen om å kjøpe Taurus + DACen til Auralic. Åssen låter det?
    Hvilken av TAURUS'ene? MKI eller MKII og hvilken av DAC'ene? ARK MX+ eller VEGA?

    Hvilke hodetelefoner?

    Har selv hatt TAURUS MKI og ARK MX+ og testet det med en flora av forskjellige hodetelefoner.
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Musical Fidelity V-LPS MKII kom inn døra i dag.

    Denon 103 + ett par stifter til Grado Gold er på vei med litt annet fra Lpgear

    Denon TU S10 tuner på vei brukt.

    7 sett signalledninger på vei fra Dynabel.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Slo nettopp til på jubileumstilbudet hos Netcom (som går ut 20 oktober). Fri bruk av data, mms, sms og ringeminutter for 299 i mnd. Greit for de som streamer musikk. :)
    Chess vil nok komme etter
    Det tror jeg også. Jeg sier jo opp hos Chess, nå som jeg bestillte fra Netcom, så jeg regner med at Chess tar kontakt for å gi meg samme tilbudet mot at jeg fortsetter som kunde, hehehe.
    Du gjorde ein tabbe titten tei netcom sitt tilbud var bare lureri , var ikke fri bruk av alt du. fri bruk av ringe minutter , sms , mms og 6gb data. Bare sjekk det opp.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    overs, kan du gi noen inntrykk av Taurusen? Jeg går å underholder ideen om å kjøpe Taurus + DACen til Auralic. Åssen låter det?
    Hvilken av TAURUS'ene? MKI eller MKII og hvilken av DAC'ene? ARK MX+ eller VEGA?

    Hvilke hodetelefoner?

    Har selv hatt TAURUS MKI og ARK MX+ og testet det med en flora av forskjellige hodetelefoner.
    Burde vært litt mer spesifikk. Tenkte på Ark mx+ og Taurus mk2, siden den er vel den som selges nå. Hvordan er de med Hifiman he-400 f.eks? Hva med AKG 701 eller Beyer 770?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Slo nettopp til på jubileumstilbudet hos Netcom (som går ut 20 oktober). Fri bruk av data, mms, sms og ringeminutter for 299 i mnd. Greit for de som streamer musikk. :)
    Chess vil nok komme etter
    Det tror jeg også. Jeg sier jo opp hos Chess, nå som jeg bestillte fra Netcom, så jeg regner med at Chess tar kontakt for å gi meg samme tilbudet mot at jeg fortsetter som kunde, hehehe.
    Du gjorde ein tabbe titten tei netcom sitt tilbud var bare lureri , var ikke fri bruk av alt du. fri bruk av ringe minutter , sms , mms og 6gb data. Bare sjekk det opp.
    Nei, jeg gjorde ikke en tabbe. Da jeg bestillte sto det ikke 6GB slik det gjør nå, men fri data i 12 mnd, deretter øker prisen på abonnementet med 100 kr. De har nok hatt vanvittig pågang og måttet endre tilbudet, men da jeg la inn bestillingen, så var det med fri data, slik at de må levere meg det siden det er avtalen. :) Bare vent å se; flere vil bli irriterte pga dette, og Netcom ender opp med å måtte levere til de som bestillte før de endret tilbudet.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    tce: Sjekk her er bekreftelseseposten jeg mottok etter å ha bestillt:

    Kjære kunde,
    Takk for din bestilling av vårt jubileumstilbud på NetCom Smart Pluss, og gratulerer med et godt valg! I 12 måneder fremover vil du få vårt jubileumstilbud med fri bruk av alt – minutter, meldinger og data for kr 299/mnd. Etter at kampanjetilbudet er avsluttet, vil abonnementet ditt løpe videre på vanlige betingelser. Du vil fortsatt få fri bruk av minutter og meldinger, og en datakvote på 3GB for kr 399/mnd. Din bestilling vil bli behandlet så raskt som mulig og senest innen to virkedager.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    overs, kan du gi noen inntrykk av Taurusen? Jeg går å underholder ideen om å kjøpe Taurus + DACen til Auralic. Åssen låter det?
    Hvilken av TAURUS'ene? MKI eller MKII og hvilken av DAC'ene? ARK MX+ eller VEGA?

    Hvilke hodetelefoner?

    Har selv hatt TAURUS MKI og ARK MX+ og testet det med en flora av forskjellige hodetelefoner.
    Burde vært litt mer spesifikk. Tenkte på Ark mx+ og Taurus mk2, siden den er vel den som selges nå. Hvordan er de med Hifiman he-400 f.eks? Hva med AKG 701 eller Beyer 770?
    TAURUS MKII går for å være skarpere i lyden enn MKI, men jeg var i alle fall storfornøyd med komboen. Det er veldig korrekt lydgjengivelse i den, med mange detaljer. HE-400 tror jeg aldri at jeg prøvde på komboen, for jeg solgte HE-400 fordi jeg synes LCD-2 og 3 dominerte dem så hardt. Har et par DT770 i 32 ohm, og de synes jeg låter relativt likt uansett hva jeg stapper dem i. Vil si AURALiC-komboen er totalt overkill for dem. AKG har jeg ikke prøvd, men ardilla skryter intenst av HE-500 med TAURUS MKI, så det er ikke umulig at også HE-400 låter bra.

    For både LCD-2 og 3 synes jeg AURALiC var helt strålende. Man merker at kraftige TAURUS har kontroll på dem, for å si det slik. :D
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Det er verdt å nevne at HE-500 har bedre mellomtone/diskant (bedre definert/mykere) som gjør at HE-500 lettere matcher forskjellig utstyr enn HE-400 (og gjør he-500 verdt de ekstra kronene de koster over he-400)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er verdt å nevne at HE-500 har bedre mellomtone/diskant (bedre definert/mykere) som gjør at HE-500 lettere matcher forskjellig utstyr enn HE-400 (og gjør he-500 verdt de ekstra kronene de koster over he-400)
    Men HE-500 er tyngre å drive og trenger en kraftigere forsterker. Jeg har imidlertid aldri hørt HE-400 - men er stooor HE-500 fan
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Det var veldig lite forskjell i volum når jeg byttet mellom he400 og 500 på taurus, så kjøper du noe som driver he400 så er sjansen rimelig god for at det driver 500 også.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    LCD-2 og HE-500 er de hodetelefoner jeg definitivt beholder i samlingen. :) Skulle jeg velge blant disse to - så ryker Mr. Fang ut.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hva synes du? Betyr DEN rollen noe rent signifikant vedrørende svaret på spørsmålet? Er det ikke en "fair value" ett eller annet sted?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva synes du? Betyr DEN rollen noe rent signifikant vedrørende svaret på spørsmålet? Er det ikke en "fair value" ett eller annet sted?
    Du har helt rett, bare prøver å tøyse litt.

    8k for TH900 er en fair pris. Ikke selg den billigere. Jeg synes vi må passe på at bruktmarkedet ikke preges av underprising, vi er vel alle interessert i fair.pris i lengden. Da er det lettere å prøveforskjellige ting, det blir mer omløp osv. Se bare på headfi. Høye stabile priser gjør at folk kan rotere mye mer utstyr uten å tape store penger.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Flere innlegg er slettet, jfr. brudd på Hifisentralens regler som forbyr salg på forumet. Alt salg skal foregå på Torget.

    Usakligheter, personangrep og annet i den sammenheng hører til under Hifisentralens regel 1. Gjeldende norm ligger under begrepet "folkeskik", noe som forventes at blir respektert her på forumet.


    bjornh, moderator
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Du har helt rett, JohnnyH - og ballet startet med "Hadde ikke kjøpt av deg for 5000 engang" (av Sting, 4.10.13 @ 22:40).

    Ser man på Tittentei, så har han hevet seg over samme "problem" som Sting opplevde. Tittentei er mao. en moden person. :) Ære til Tittentei.
    Ser den Loevhagen men vi er da voksne folk, og hvis vi spøker går det an å understreke det med en smily hvis tonen begynner å bli litt kjølig.

    Vi har det stort sett fint her inne blant hodetelefonene våre, men det skal tidvis ikke så mye til for å skape dårlig stemning når en kan gjemme seg bak et nikk og et tastatur, sånn litt til ettertanke:)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er en tullebukk - og har i mine år her inne tullet en del. Stings innlegg er (høyst sannsynlig) ikke humoristisk innstilt - så din berettige kritikk vil jeg svinge 100% over til ham. :)

    Det er min (etter)tanke. Tagges - de som tagges skal. :)
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Bare rør...

    Det å kjøpe kinamikk, og forvente at det du kjøper, til slutt skal ende opp med at du får det du har bestilt, og at det er i fungerende stand, det kan ta tid, om det i det hele tatt skulle skje.

    Jeg har kjøpt tre Kina forsterkere, og alle tre var defekte når jeg kjøpte dem. De to første klarte jeg relativt greit å reparere selv (en med et defekt potmeter, og en med en dårlig lodding). Men den siste som jeg kjøpte i juli, en hodetelefonforsterker, var det bare å returnere. Den er nå fortsatt i Kina, og gudene må vite om jeg noen gang kommer til å se den igjen, og hva det eventuelt måtte koste meg å få den tilbake i fungerende stand.
    Så langt har denne handelen bare resultert i (aktuelle) rør, i påvente av hva som kanskje måtte komme på en for formålet forberedt hylle i mitt hjemmekontor:

    DSC_0780B.jpg

    Kanskje WA22 ser dyr ut i utgangspunktet, men når realitetene viser seg, så er det trolig en grunn til at prisene på det du kjøper er som de er?
    Er du en Fetter Anton type, så lever du lykkelig med å kjøpe elektronikk fra Kina. Men for Donald figurer som meg, som vet at du alltid trekker det korteste strået, så er mitt råd rimelig enkelt: Ikke kjøp en dritt fra Kina uten at du synes det er helt akseptabelt å tape innsatsen.

    -Rein
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn