Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Nå nærmer det seg fælt!!

    [h=3]Siste status[/h]

    Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

    29.08.2012 12:29, 3169 STOKKE
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Heisann! Holder til i nærheten du jo. Stokke har jeg mange barndomsminner fra. Familien er opprinnelig derifra. :)

    Si ifra hvis det er mulig å få lyttet til dine Audeze en dag.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Heisann! Holder til i nærheten du jo. Stokke har jeg mange barndomsminner fra. Familien er opprinnelig derifra. :)

    Si ifra hvis det er mulig å få lyttet til dine Audeze en dag.
    Det kan sikkert la seg ordne. Veldig opptatt om dagene, men vi kan jo se om noen uker? :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Sture , og jeg ble enige idag.. Forhåpentlig kommer det pakke på lørdag !! O lykke:)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Heisann! Holder til i nærheten du jo. Stokke har jeg mange barndomsminner fra. Familien er opprinnelig derifra. :)

    Si ifra hvis det er mulig å få lyttet til dine Audeze en dag.
    Det kan sikkert la seg ordne. Veldig opptatt om dagene, men vi kan jo se om noen uker? :)
    Selvsagt! Dette er hodetelefoner jeg gjerne vil låne et øre til, før de evnt. havner på ønskelista. :) Ny hodetelefonforsterker og dac skal i hus først. Travle tider her også, men jeg bør klare å komme meg unna noen timer en kveld om noen uker.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Syns faktisk den ser ganske stilig ut jeg loev:) Tenker jeg skal bygge en hylle hvor jeg fastmonterer hodetelefoner amp og dac slik at det holdes utenfor rekkevidde for barnehender... Men må kjøpe dac først.. Vanskelig å bygge noe etter mål når man ikke vet målene :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    nå begynner det og nerme seg for mine 2 pakker og Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

    29.08.2012 10:34, 5020 BERGEN

    Sendingen er innlevert på postkontor

    29.08.2012 15:42, 0110 OSLO

    dette kommer til og bli den perfekte helgen på lenge :D
     

    Vedlegg

    T

    Tittentei

    Gjest
    Her er den i gang, og kjære tid og den leverer god lyd i Audez'ene!!!
    Gratulerer! Dette ga nok en oppgradering fra å ikke ha noen amp, formoder jeg? :)

    Hvordan vil du beskrive lyden på Loevhagens skala, lys---nøytral---varm?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    539
    Torget vurderinger
    9
    Dagens små-ting. Jeg hater ulyder, så selv med lyddempet kabinett, vifteløst skjermkort & strømforsyning og ultra stille vifter i pc'n så irriterer lyden av harddiskene som spinner meg. Så pc'n står i eget rom, som betyr 10m med nettverk/skjerm/coax og litt høyttaler kabler igjennom hele leiligheten. Hadde de buntet sammen med bånd, men kom over noen rimelige kabelstrømper på netonnet, så her er en før og etter av hvordan det ble:

    kabelstrompe.jpg


    Finnes her, skulle noen være interessert: Andersson Cable sock 1,5m / 85mm Kabelsokk som samler og skjuler kabler

    Så var det en liten pakke fra hifiklubben, med en kabel jeg skal bruke og 2 plugger jeg hadde tenkt å bruke med ef-6, men de havner da i "kjekt å ha" bunken i steden for :)

    argon.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    originalkabelen til HE5 ofr 60 USD på headfi. Canare, tror jeg. Min originalkabel røyk i festet, jeg får vel en ny på garantien, men kan jo være artig med en tjukk og stiv kabel i rein kobber også. Dessuten kommer jeg ett skritt nærmere høyttalerutgangene...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg slaktet en HE-6 kabel og laget en 4-XLR til 4RCA for bruk på stereoforsterkere. Jeg ser jo at det er ikke rare greiene med kobber i den.

    Derfor vurderer jeg og slakte den Canarekabelen som kom med HE-500. Den kabelen er 4 x 20AWG og egentlig en høyttalerkabel...
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg slaktet en HE-6 kabel og laget en 4-XLR til 4RCA for bruk på stereoforsterkere. Jeg ser jo at det er ikke rare greiene med kobber i den.

    Derfor vurderer jeg og slakte den Canarekabelen som kom med HE-500. Den kabelen er 4 x 20AWG og egentlig en høyttalerkabel...
    Eller du kan kjøpe noen meter Cardas som er egnet til formålet :)

    Cardas Headphone Cable
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Takk for tipset. :) Prøver imidlertid Canaren først, da den er free-of-charge OG har mer kobber.

    Jeg jakter imidlertid fortsatt etter den perfekte stereoforsterker til å drive HE-6, men begynner å tvile at jeg noen gang kommer i mål - og rett og slett må innse at HE-6 dekker bare 80% av den lydsignatur jeg liker. Men, hobby er hobby.

    Skulle gjerne hatt Copland CTA-405 som en slik forsterker.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    da er tven ankommet os postkontor den andre ligger allerede på , bergen terminal og mottar denne i morgen på os post kontor. Så da venter jeg til i morgen og tar 2 fluer i ein smekk.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    ja det er litt selvpining må sei det men jeg gidder ikke og hente , bare tven når marantz sr 6005 kommer i morgen. alt blir hentet i morgen kl 09.00 og rett hjem koble ned gamle tven og sony reciveren , og opp med ny tven og ikke minst den jeg har ventet mest på marantzen.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    ja det er litt selvpining må sei det men jeg gidder ikke og hente , bare tven når marantz sr 6005 kommer i morgen. alt blir hentet i morgen kl 09.00 og rett hjem koble ned gamle tven og sony reciveren , og opp med ny tven og ikke minst den jeg har ventet mest på marantzen.
    trur du ikke jeg dro ned til posten da får og hente ut tven , så var esken så flerret opp at jeg bedde di og åpne den , før jeg eventuelt betalte før den og det var jeg glad jeg gjorde heile tven var knust på front panelet helvette altså nå må jeg se meg etter ny tv , håper ikke reciveren som kommer i morgen er skjedd det samme med for den har jeg forhonds betalt før.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    ja det er litt selvpining må sei det men jeg gidder ikke og hente , bare tven når marantz sr 6005 kommer i morgen. alt blir hentet i morgen kl 09.00 og rett hjem koble ned gamle tven og sony reciveren , og opp med ny tven og ikke minst den jeg har ventet mest på marantzen.
    trur du ikke jeg dro ned til posten da får og hente ut tven , så var esken så flerret opp at jeg bedde di og åpne den , før jeg eventuelt betalte før den og det var jeg glad jeg gjorde heile tven var knust på front panelet helvette altså nå må jeg se meg etter ny tv , håper ikke reciveren som kommer i morgen er skjedd det samme med for den har jeg forhonds betalt før.
    Sykt kjedelig!! :-/
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    ja det er litt selvpining må sei det men jeg gidder ikke og hente , bare tven når marantz sr 6005 kommer i morgen. alt blir hentet i morgen kl 09.00 og rett hjem koble ned gamle tven og sony reciveren , og opp med ny tven og ikke minst den jeg har ventet mest på marantzen.
    trur du ikke jeg dro ned til posten da får og hente ut tven , så var esken så flerret opp at jeg bedde di og åpne den , før jeg eventuelt betalte før den og det var jeg glad jeg gjorde heile tven var knust på front panelet helvette altså nå må jeg se meg etter ny tv , håper ikke reciveren som kommer i morgen er skjedd det samme med for den har jeg forhonds betalt før.
    Sykt kjedelig!! :-/
    ja det var det siste tven di hadde igjen av akkurat denne modellen , men jeg får bare leite videre det dukker vel opp ein kan jeg tenke meg :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ja det er litt selvpining må sei det men jeg gidder ikke og hente , bare tven når marantz sr 6005 kommer i morgen. alt blir hentet i morgen kl 09.00 og rett hjem koble ned gamle tven og sony reciveren , og opp med ny tven og ikke minst den jeg har ventet mest på marantzen.
    trur du ikke jeg dro ned til posten da får og hente ut tven , så var esken så flerret opp at jeg bedde di og åpne den , før jeg eventuelt betalte før den og det var jeg glad jeg gjorde heile tven var knust på front panelet helvette altså nå må jeg se meg etter ny tv , håper ikke reciveren som kommer i morgen er skjedd det samme med for den har jeg forhonds betalt før.
    Sykt kjedelig!! :-/
    ja det var det siste tven di hadde igjen av akkurat denne modellen , men jeg får bare leite videre det dukker vel opp ein kan jeg tenke meg :)
    Dette var skjebnen! Nå bestiller du bare denne:
    Her er LGs nye veggpryd - DN.no

    Da blir alt fint igjen:)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    FedEx- og UPS-pakker i Post i Butikk

    [...]
    En ting som er litt kjipern med FedEx og UPS er at de må komme og levere til deg når du er hjemme, så man må avtale tidspunkt. Med Posten så leverer de på døra, men hvis ikke du er hjemme, så kan man bare plukke den opp på Posten.
    [...]
    Jeg har hentet både FedEx- og UPS-pakker i Post i Butikk på vei hjen fra arbeid fordi jeg ikke var hjemme da de oppsøkte min bolig.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    ja det er litt selvpining må sei det men jeg gidder ikke og hente , bare tven når marantz sr 6005 kommer i morgen. alt blir hentet i morgen kl 09.00 og rett hjem koble ned gamle tven og sony reciveren , og opp med ny tven og ikke minst den jeg har ventet mest på marantzen.
    trur du ikke jeg dro ned til posten da får og hente ut tven , så var esken så flerret opp at jeg bedde di og åpne den , før jeg eventuelt betalte før den og det var jeg glad jeg gjorde heile tven var knust på front panelet helvette altså nå må jeg se meg etter ny tv , håper ikke reciveren som kommer i morgen er skjedd det samme med for den har jeg forhonds betalt før.
    Sykt kjedelig!! :-/
    ja det var det siste tven di hadde igjen av akkurat denne modellen , men jeg får bare leite videre det dukker vel opp ein kan jeg tenke meg :)
    Dette var skjebnen! Nå bestiller du bare denne:
    Her er LGs nye veggpryd - DN.no

    Da blir alt fint igjen:)
    bestilte meg ein sånn i stedet Komplett.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51E6505
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn