Seas Odin prøvelytt

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Som gammel mac-entusiast gleder det meg at du bruker mac. Ikke fullt så imponert over at det ikke er mulig å åpne linken i Opera, Firefox eller IE (win).

Som bruker av alternative plattformer synes jeg at det er greit at ting fungerer på tvers av systemer.
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
616
Antall liker
426
Det sies Feedeader kan åpne photocast på windows. Har ikke windows selv...
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
photocast ??? Hvor mange mac brukere er det egentlig på dette forumet ? 1% ? 5% ...
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Vel, det kan så være... "Running with the crowd is never the optmal solution..." ;-)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Der manglet det en "i",gitt....joda, jeg vet at det heter "optimal"
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Vel, det kan så være... "Running with the crowd is never the optmal solution..." ;-)
Vel.. hvis du ønsker å kommunisere noe ? .... ehh..
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
616
Antall liker
426
Det låter veldig bra. Det jeg synes er bedre enn på Seas Thor (som jeg har hatt i et  år) er nedre diskant (4-5Khz), den er ikke så framtredende. Odin er oppløst og har bra dybde i stereobildet. Bassen går ikke så dypt som på Thor, men trykket og mellomtonen er meget bra. Disse skal basskuttes fra 100 hz og ned, siden dypbassen skal hanteres av 2 Seas W26 elementer...
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Det låter veldig bra. Det jeg synes er bedre enn på Seas Thor (som jeg har hatt i et  år) er nedre diskant (4-5Khz), den er ikke så framtredende. Odin er oppløst og har bra dybde i stereobildet. Bassen går ikke så dypt som på Thor, men trykket og mellomtonen er meget bra. Disse skal basskuttes fra 100 hz og ned, siden dypbassen skal hanteres av 2 Seas W26 elementer...
Hadde vært fint om du kunne fortelle litt mer om lyden i Odin, vurderer å investere i et sett slike.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
"Running with the crowd is never the optimal solution..." ;-)
Det synes å være manges oppfattelse innen hifi, men hvor riktig er det egentlig? Hadde det ikke vært bedre å skrive:
"Running with the crowd is not allways the optimal solution"?
 

azurflux

Medlem
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Har ikke Odin og Thor identiske elementer/delefilter?
Forstår forskjellen i bassen, men hva er det som gjør at det er forskjell i kHz området?
Ellers lurer jeg på om noen har bygget både Odin og utgaven med bare ett basselement (Eltek), og eventuelt kan beskrive forskjellen.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
Det kommer flere bilder vel?

Jeg likte spesiellt det stilige høyttalerstativet. Hvor i all verden har du fått tak i dét ??? ( :))

Vidar
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
Det synes å være manges oppfattelse innen hifi, men hvor riktig er det egentlig? Hadde det ikke vært bedre å skrive:
"Running with the crowd is not allways the optimal solution"?
Eller snakke norsk: Det er bare død fisk som følger strømmen ;)

Vidar
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Eller snakke norsk: Det er bare død fisk som følger strømmen ;)

Vidar
Og her avsløres det jo også at du bør avholde deg fra å kommentere fisk eller fiskebestander, og heller snakke i ligninger som relaterer seg direkte til hifi. Få om noen andre arter forholder seg så mye til populasjonens migrasjonsmønster som fisk.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Elektronene følger også strømmen. Det kan da være verdt å merke seg at i hifisammenheng kan døde fisk derfor kanskje ha noe for seg!
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Mary-ann marinert laksefilet er veldig god! Den er desverre litt dyr, men jeg mener bestemt at det ikke er prisen som får meg til å tro at den smaker godt. Dette må være fiskenes high-end.
 
T

timc

Gjest
Hm.....Kanskje vi må begynne å gni kablene våre med fiskefett. Da svømmer elektronene raskere. :p

Mvh
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Er fremdeles interesert i å høre mer om hvordan Odin låter jeg da......
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
616
Antall liker
426
Det kommer flere bilder vel?

Jeg likte spesiellt det stilige høyttalerstativet. Hvor i all verden har du fått tak i dét ??? ( :))

Vidar
De stativene følgte utrolig nok med på kjøpet av en mikrobølge ovn! :eek:
Har enda ikke blitt og sette på finishen, holder på med snikring av subene som også skal fungere som stativer. Har stavlimte bjørke plater som skal settes på sideveggene på odinene... På fronten er det tenkt og ha garvet skinn...
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
616
Antall liker
426
Nå er jeg omsider kommet fram til og teste det ene bass kabinettet med Seas Excel W26 elementet. :) Drives av Hypex DS 4.0 sub forsterker. Bassport kabinett på 75 liter. Det lyder veldig rent, ikke antydninger til blåse/mislyder... :) Den spiller ikke helt ned til 20 hz pga kabinettet er mindre enn opotimalt (120L), fs er nå på 29 hz. Men den spiller dypt nok for musikk som er hoved... Da er det bare og slenge seg rundt og gjøre det andre kabinettet også ferdig..
 
Topp Bunn