SEAS FEA18RCZ fulltone i kvartbølge

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.867
    Antall liker
    10.702
    Torget vurderinger
    10
    Dette har jeg aldri skjønt helt. Bra lyd men allikevel noe som ikke stemmer. Verdens mest undertunede høyttaler. Svært trang bassport, ikke ulikt den digre blokkfløyta til Steinar Ofsdal. Hjørneplassering (ok, kan være fint). Og et eller annet som er for frempå?

    Og verdens mest optimistiske spesifikasjoner mht bass og følsomhet.

    IMG_7723.jpeg



    Summering og off axis rundt delefrekvens er vel heller ikke noe å rope hurra for?

    IMG_7728.jpeg
    IMG_7729.jpeg
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.844
    Antall liker
    964
    sikkert "musikalsk" med en slik respons. rask bass (=ingen dypbass) punchy midbass og laidback topp.
     
    Sist redigert:

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    939
    Antall liker
    1.317
    Sted
    Østfold
    Når det gjelder AN-E frekvensrespons, så forstår jeg det som in-room "med "gain" fra hjørneplassering som skal gir optimistiske 20 hz bass, vel--vel. I mine øyne er AN-E sin store svakhet akkurat som du sier mangelfull summering ved delefrekvens på ca. 3 kHz, dette gjør den følsom for plassering. Selv ville jeg ha gått for diskantelement SEAS (selvfølgelig) T-35 delt på 1500 Hz for mye mer sømløs overgang til 8" bassen.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.844
    Antall liker
    964
    ser ut som 20hz er -20db fra ca. 200hz, og 50hz er 7-8db under 200hz igjen. så om man designer de relativt flatt (som andre gjør) og plasserer de i hjørnet så øker dette tilsvarende?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    De derre Divore: (de verre?), bare en konfirmasjonskul i forhold til "Prozak":
    Di verre.JPG
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.867
    Antall liker
    10.702
    Torget vurderinger
    10
    Hva skjer i +2000 Hz området til Divåre?
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    939
    Antall liker
    1.317
    Sted
    Østfold
    Synes Stereophile målingene av DeVore ligner mye på AN-E, skjønner ikke helt hvorfor de "parer" en 10" med 1" dometweeter på ca 3 Khz, er bare å be om problemer det vel? Ser for meg at en bør ned mot 1 Khz for å få det til, og da snakker vi fort liten fullrange og ikke dome-tweeter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn