Schumacher's lille lydbule...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Flott oppsett !
    Dynaudio har jeg hatt tidligere og det er meget vellydende Høytalere.

yasman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Antall liker
    311
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Flott oppsett, spiller bra gjør det helt sikkert også!
    Fart i den forsterkeren vet jeg....
    Nesten alt fra NAT?

Yasman

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Det spiller greit ja yasman :)

Potensialet for bedre lyd med dagens oppsett ligger i tuning av rommet,men der er jeg litt avsperret ettersom anlegget står i bruksstua i huset og jeg hverken kan eller vil prege stua mer med anlegget.Tenker da spes på plassering av ht lenger ut i rommet.

Det er vel egentlig bare Dynaudio som jeg har som er fra NAT.
    Gryphon Diablo ble kjøpt fra OHFC og Embla Classic kjøpt brukt privat gjennom børsen her på sentralen.

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Da har det skjedd en forandring.Ut har ht-kablene bestående av DIY solid-core kobber og sølv gått og inn med Audioquest Volcano 72V DBS...

Som selverklært kabelskeptiker skal det bli spennede å se om en stund om kabelskepsisen får seg en knekk eller om jeg måtte bruke noen kroner på å få den endelig bekreftet... :)

Vedlegg

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Konklusjonen er nok etter en go stund med lytting til div opptak og musikk at kabelskepsisen er fått en solid knekk.

Det gikk ikke lang tid før AudioQuest Volcano 72DBS ble koblet til før jeg konstantere at det har skjedd dramatiske endringer med lydbildet.

...-Her er mer av alt det gode.Bassen spesielt er mer fysisk på alle vis-det er mer punch og slam her,noe som anlegget kanskje trengte mtp at mesteparten av musikken som spilles er 60-70talls Rock/Hardrock.

Også oppover har det skjedd ting-spesielt merket jeg at et mylder av detaljer kom fram som DIY-kablene ikke fikk fram.

Jeg har ett litt anstrengt forhold til alle flosklene og termene som blir brukt om beskrivelsen av lys,så jeg tror dette holder :)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Artig at du deler dine erfaringer rundt dette med kabler, godt at man ikke er den eneste som opplever forskjellene :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Schumacher skrev:
    Konklusjonen er nok etter en go stund med lytting til div opptak og musikk at kabelskepsisen er fått en solid knekk.

Det gikk ikke lang tid før AudioQuest Volcano 72DBS ble koblet til før jeg konstantere at det har skjedd dramatiske endringer med lydbildet.

...-Her er mer av alt det gode.Bassen spesielt er mer fysisk på alle vis-det er mer punch og slam her,noe som anlegget kanskje trengte mtp at mesteparten av musikken som spilles er 60-70talls Rock/Hardrock.

Også oppover har det skjedd ting-spesielt merket jeg at et mylder av detaljer kom fram som DIY-kablene ikke fikk fram.

Jeg har ett litt anstrengt forhold til alle flosklene og termene som blir brukt om beskrivelsen av lys,så jeg tror dette holder :)
    Bra, Jeg er en stor fan av Audioquest kablene, og kjenner meg igjen på din beskrivelse av lyden :)
    artig med slike opplevelser, knakende god kabel du har fått deg forøvrig

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Jepp...

Jeg hadde vanskelig for å tro...-ja nesten vanskelig å akseptere den enorme forskjellen i lyd det ga ved å bytte ut signal og HT-kablene.
    I grunn litt irriterende å i ettertid få vite at man har hatt anlegget i en go stund og spilt mange timer og at disse kablene hele tiden har vært en flaskehals mtp lyd generelt.
    Har såvidt spilt noen timer med den nye strømkabelen,men har ikke hatt tid til kritisk lytting på referanseinnspillingene jeg bruker.
    Anlegget spiller nå fantastisk synes jeg. Nådeløst avslørende på innspillinger må jeg få tilføye.Potensialet for enda bedre lyd ligger i akustikk og rom,men der er jeg litt innesperret ettersom anlegget står i bruksstua i huset.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Hallo Schumacher
    Fint å se at andre også opplever forskjell med kabler. Tildels store. Tror flertallet som er besatt av denne galskapen som har testet litt kabler og lagt ned litt penger i det har opplevd det du opplever nå. Det vil alltid finnes de som hardnakket nekter at det blir forandringer med bytte av kabler, men det får så være. Gratulerer med ny innsikt og bra kabler

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    WORD! RBN :)

Føler at jeg fikk en fantastisk oppgradering i lyd generelt av lite.Kostet ca 10K tilsammen for nye HT,signal og strømkabler.kan ikke se hva som hadde gitt denne oppgraderingen for så lite ellers,akustikktiltak hadde sikkert gjort det,men det er jeg desverre litt avsperret for.
    Føler jeg har gode kabler nå og oppgradering videre av kabler er ett ikke-tema.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn