Forsterkere Schiit Loki?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Hei

Er det noen som har noen erfaringer med denne equalizeren?

Har testet en del med digital eq men med Loki innkoblet mellom pre og effekt vil man jo kunne gi eq på samtlige signalkilder, ikke bare de digitale.

Schiit-Loki.jpg
 

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2019
Innlegg
258
Antall liker
156
Den er veldig begrenset. Styrer bare én parameter på 4 fastsatte frekvenser. En MiniDSP mellom pre og effekt gir langt mer fleksibilitet.
 

johnblund

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2015
Innlegg
576
Antall liker
1.846
Sted
Noreg
Det kommer an på hva du skal bruke den til. Jeg har den selv og er storfornøyd. Bruker den til eq på dårlige innspillinger.Ikke særlig egnet til romkorreksjon.
images.jpeg.jpg
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Ja, ser at den løfter/demper ganske bredt.
For min del spiller jeg i hovedsak på filterløse fulltoner av diverse slag.
En Loki vil i slike tilfeller feks bruke til å korrigere for baffelstep eller løfte diskantnivået dersom man lytter lettere off-axis.
Mye kan gjøres med plassering i forhold til bakvegg samt vinkling mot lytteposisjon men det er nok noe å vinne på å kunne regulere noe av dette elektronisk slik at man i større grad kan favorisere den høyttalerplasseringen som gir best mellomtone feks (som typisk ikke gir den beste bassgjengivelsen).
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Det kommer an på hva du skal bruke den til. Jeg har den selv og er storfornøyd. Bruker den til eq på dårlige innspillinger.Ikke særlig egnet til romkorreksjon. Vis vedlegget 674226
Opplever du at den farger lyden i noen særlig grad når den er innkoblet med bryterne på nøytralt?
 

johnblund

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2015
Innlegg
576
Antall liker
1.846
Sted
Noreg
Nei, ikke i det hele tatt. Eneste negative jeg har å si er at power bryteren er på baksiden. Det gjør det litt klønete å ha den i en hylle/rack
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Er det noen som vet om det er like uproblematisk å bruke disse tonekontrollboksene mellom pre og effekt som det er mellom kilde og pre? Har lest litt om de ulike Lokevariantene her og der I utenlandske fora og det virker som de fleste (alle) bruker dem mellom kilde og pre. Da er jo nivået på signalet konstant høyt, mens brukt mellom pre og effekt vil jo signalet være veldig mye svakere hvis man lytter på lavt volum. Er det da slik at Loke’en virker dårligere på svake signalnivåer? Noen som vet? Har man flere kilder er det jo upraktisk å måtte kjøpe en for hver...
 
Sist redigert:
Topp Bunn