Schiit erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1
    Hva ska du ha for Asgard 2’n din?Har den innebygd dac?
    Hei, den har ikke innebygd dac. Tenkte rundt 1800kr når jeg i tilfelle selger den. Er veldig fornøyd med den som sagt !

    Destiny :)
     
    S

    svk

    Gjest
    Da er jeg like langt. Er dac jeg trenger. Umilig å få fatt i schiit dac. Hvilken dac har du idag?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg like langt. Er dac jeg trenger. Umilig å få fatt i schiit dac. Hvilken dac har du idag?
    Kjører rca signalkabel rett fra Marantz SA 15 S2 LE og inn i asgaard 2.

    :)
     
    S

    svk

    Gjest
    Kjører rca fra panasonic dmp-35bd. Låter skitt.
    Så dårlig lyd at jeg ikke orker å høre på musikk.
    Schiiten var et impulskjøp.så bare hatt den et par uker.hadde bestemt meg for å kjøpe matchende schiit dac. Men er jo ikke å oppdrive. Vurderer sterkt å bestille utenlands
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ragnarok ja. Det er en fantastisk flott amp og muligens den beste jeg har eid. Grunnen til det er at den kan drive lette hodetelefoner til akg k1000 fra jack-utgangen uten problemer. Hifiman he6 leker. Men jeg må innrømme at primaren min drar den et pittelite knepp bedre. Den låter som et seriøst high end produkt. Og det er den jo! Jeg bruker den sammen med hugo2 og den er flott som pre til de aktive høyttalerene mine. Om jeg skulle ønske en litt mer varm lyd så kan jeg bruke filter på hugo. Men jeg liker en mer analytisk lyd. Ikke at Ragnarok er analytisk som sådan. Jeg vil kalle den eksepsjonelt nøytral. Jeg gikk fra Auralic Taurus som er det lille kneppet mørkere. Jeg har eid og testet en del schiit. Ragnarok har en liten bromming. Det hadde også den første jeg testet. Sitter man en meter fra ampen så hører man det ikke. I følge Schiit skal den være sånn. Den første Ragnarok jeg testet hadde akkurat det samme. Ragnarok har en fiffig funksjon der man velger om den skal brukes som pre, eller hodetelefon-forsterker. Når man velger ut på hodetelefonene slår mine genelecs seg av automatisk. Dette betyr at det er total stillhet ut fra pre-utgangene. Slike småting finner jeg ofte ikke på amper som er 10 ganger dyrere.



    En av mine første amper var AsgaardII som er et røverkjøp. Jeg mistet den faktisk ned en trapp uten en skramme. Jeg liker historien, humoren og entreprenørskapet. Jeg synes dog at dacene deres mangler det siste lille for å skinne helt. Jeg eide Gugnir i noen år som jeg kombinerte med Taurus, Woo og Stax. Synes den var veldig musikkalsk. Den låt varmt og godt sammen med Taurus og var en flott kombo med for eks hd800. Dessverre synes jeg at lille Chord Mojo er en bedre dac nå. Hugo2 er et hestehode foran i dacverden. Dacer er som kjent nyanser. Men alle dacer har sin personlighet. Eller det trodde jeg hvertfall. Chord Hugo2 er kanskje den som har minst personlighet av alle. Den er bare der. Det føles ikke som et trinn som er i veien.

    Jeg har testet det meste schiit har produsert inntil nylig. Det eneste jeg har å utsette er at man nesten MÅ skifte ut de elendige rørene som følger med enkelte. Men til den prisen kan man ikke akkurat klage heller. Jeg har på en måte følt at schiit kanskje har blitt for store for seg selv. Akkurat som jeg har et inntrykk av at de var mer «hands on» før. Det nye som slippes får ikke helt den samme gode mottakelsen. Kanskje de rett og slett har blitt for store? Kanskje det er jeg som favoriserer karer som skrur ting i garasjen sin? Har de kanskje for mange produkter nå? Sakker dacene deres litt akterut i forhold til konkurrentene? Til og med i prisklassen?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1
    Kjøper gjerne en schiit asgaard 3 hvis noen skal selge 😃🎼

    Destiny 🙂
     
    S

    svk

    Gjest
    Må være rask på labben. Stor rift om disse schittene.
    Den jeg kjøpte hadde ligget på finn.no i35 minutter før jeg slo til å kjøpte.
    Var visst flere som ville kjøpe denne iflg selger
     
    S

    svk

    Gjest
    Har fått testet denne schiiten litt nå.
    Når den er kald spiller den virkelig dårlig. Men etter 10-20 minutter så begynner det å løsne. Men er fortsatt ikke veeeldig bra.
    Har gitt kilden skylda,men idag hadde jeg god tid.fikk lunka den skikkelig.en liten time.fant en god innspilling.å fyrte løs
    Nå begynner det virkelig å skinne.
    Hører veldig lite på musikk,ikke dagelig.men blir noen timer i måneden.slår den derfor av hver gang. Bør den stå på permanent? Kilden er fortsatt ikke helt optimal,så skal fortsatt ha ny dac. Men nå går det nå jaffal an å kose seg med musikken mens jeg venter på dac
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    1
    Har fått testet denne schiiten litt nå.
    Når den er kald spiller den virkelig dårlig. Men etter 10-20 minutter så begynner det å løsne. Men er fortsatt ikke veeeldig bra.
    Har gitt kilden skylda,men idag hadde jeg god tid.fikk lunka den skikkelig.en liten time.fant en god innspilling.å fyrte løs
    Nå begynner det virkelig å skinne.
    Hører veldig lite på musikk,ikke dagelig.men blir noen timer i måneden.slår den derfor av hver gang. Bør den stå på permanent? Kilden er fortsatt ikke helt optimal,så skal fortsatt ha ny dac. Men nå går det nå jaffal an å kose seg med musikken mens jeg venter på dac
    Du får si ifra når du i tilfelle skal selge den da 😃
     
    S

    svk

    Gjest
    Hadde ikke du asgard da? Blir vel å nedgradere om du bytter til magni?
     
    S

    svk

    Gjest
    Nei,har magni.
    Men hadde gjerne kjøpt din asgard 2 om den hadde hatt dac.da jeg ikke får tak i schiit dac :)
     
    S

    svk

    Gjest
    Endelig så hyler finn appen at en schiit annonse er laggt ut.så er det åsgården din....blæææ.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hva er grunnen til at Schiit ikke klarer å levere utstyr til importører?
     
    S

    svk

    Gjest
    Er vel kanskje bare 2-3 stk som produserer og for stor etterspørsel
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Er vel Coronatider og redusert produksjon. Mener det var det Erik på Duet forklarte.
     
    S

    svk

    Gjest
    Ligger noen pent brukte på ebay.vurderer sterkt å handle der. Men kommer jo mva og frakt oppå kjøpsprisen.
     
    S

    svk

    Gjest
    Hvilke klokker bruker dere sammen med schiit foruten lcd og hifimann som er nevnt i tråden her? Noen av dere som har bestillt direkte fra schiit den seneste tiden?hva endte dere opp med i avgifter/toll?
    Har forsøkt å kjøpe noen brukte på ebay uten hell.ingen som vil sende til norge
     
    Sist redigert av en moderator:

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    418
    Antall liker
    112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Hvilke klokker bruker dere sammen med schiit foruten lcd og hifimann som er nevnt i tråden her? Noen av dere som har bestillt direkte fra schiit den seneste tiden?hva endte dere opp med i avgifter/toll?
    Har forsøkt å kjøpe noen brukte på ebay uten hell.ingen som vil sende til norge
    Bruker Audiotechnica m50x og Hifiman 400i. AT brukes 90% her i gården. Bedre på de fleste parametre til en mye hyggeligere pris. Kjøpte min Aasgaard på Finn☺
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    418
    Antall liker
    112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Har en Hegel hd 12 med hodetelefon uttak. Kunne like godt brukt denne. Har problemer å høre vesentlig forskjell på schiit og hegel. Bare en tanke☺
     
    S

    svk

    Gjest
    Tenker en hd12 låter like bra/bedre. Men effekten i hegelen er vel ikke i nærheten av en schiit. Så en bør vel ikke bruke tungdrevne klokker/over 150 ohm sammen med hegelen
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    418
    Antall liker
    112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Tenker en hd12 låter like bra/bedre. Men effekten i hegelen er vel ikke i nærheten av en schiit. Så en bør vel ikke bruke tungdrevne klokker/over 150 ohm sammen med hegelen
    Ville kanskje valgt noe annet hvis jeg hadde hatt tungdrevne klokker ja.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hatt Asgard 2 i en del år. Jeg synes den er grei nok, men de har plassert elektrolytter med 85 *C rating rett over transistorene på utgangen. Der blir det veldig varmt, og i min forsterker begynte de å fuske etter en stund. Jeg har byttet alle lyttene pluss gjort et par små oppgraderinger. Fungerer helt utmerket nå.
     
    S

    svk

    Gjest
    Hvor gammel var den når dette skjedde?
    Har du den ståendes på konstant?
     
    S

    svk

    Gjest
    Noen erfaringer med modi2?
    Har en engelskmann som er villig til å selge meg en.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hvor gammel var den når dette skjedde?
    Har du den ståendes på konstant?
    Jeg vet ikke riktig. Et par år kanskje. Litt for tidlig. Jeg synes det er et dårlig valg fra produsentens side , og har påpekt det for dem.
    Stod ikke på hele tiden nei.
     
    S

    svk

    Gjest
    Slike produksjonsfeil er for dårlig.
    Noen som har prøvd hegel zdac v1 sammen med schiit?
     
    S

    svk

    Gjest
    A0604F9C-5151-434F-8559-57D998BB2658.jpeg
    A0604F9C-5151-434F-8559-57D998BB2658.jpeg

    Vurderer å handle inn en slik. Tenker å bruke den sammen med magnien.denne har wolfson dac
     
    S

    svk

    Gjest
    Er innpå ebay.holder på å by på en jotunheim med std dac. Hvilken verdi har en slik?nermer meg 1200kr nå.så kommer mva og frakt oppå der igjen.
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    255
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    Hei

    Får vel melde meg inn i Shiit klubben , har en Mani koblet opp mot en Shure Sc 35c pick up , ser ut til
    at alle testene rundt i verden er nogenlunde samstemte , denne spiller virkelig godt , men forstår det
    slik at jeg ennå har noen hundre timer med innspilling igjen før det blir enda bedre , får vel høre etterhvert.

    mvh

    Morten
     
    S

    svk

    Gjest
    Finnes flere versjoner av jotunheim? Eller er alle like?kjøper denne om ingen byr langt over meg.
    Rotel «DAC» på vei med postmannen. Regner med denne låter like bra som rcd’n jeg hadde en gang i tiden
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    du har vel sett denne? litt bedre enn topping e30 (samme dac) til $130, men som inkluderer fjernkontroll og volum
     
    S

    svk

    Gjest
    Hører sikkert ikke forskjell på disse 2.
    Schiiten ser vel kanskje litt penere ut og har xlr
     
    S

    svk

    Gjest
    Hvor mye bedre er denne enn modi? Bitte litt? Verd mer prisen?
    Har rotel med enkel dac idag. Verd å oppgradere?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn