Schiit erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    84232dd2_DSC_0525.jpg


    Schiit, det der så nice ut! Fikk lyst på Mjolnir og pulverlakkering nu, ja!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Once you go black you can't find the volume button
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Pulverlakering og garanti.

    Det så kult ut med sort boks og det hadde passet perfekt hos meg.

    For å pulverlakkere bør jo lokket eller aktuelle deksler demonteres og da ryker vell garantien.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    He, he. Kjente ikke til det der. :)

    Gungnir er vanskelig å uttale for en amerikaner tydeligvis. :) Nesten like søtt som å høre en amerikaner snakke fransk.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Wohaa, Du er blitt en kjendis Loevhagen! Sky is the limit :).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Serious Schiit - Statement Amp + Dac

    http://schiit.com/ragnarok-yggdrasil.pdf

    Ragnarok is the world’s first universal amplifier, fully capable of powering everything from ultra-sensitive IEMs to loudspeakers. With 100WPC
    RMS into 4 ohms, 3 selectable gains, a relay-switched stepped attenuator
    volume control, and Crossfet™ circlotron-style output topology, Ragnarok
    befits its name—in Norse legend, Ragnarok was the “end of the world.”
    Power Output: 100W into 4 ohms, 60W into 8 ohms, 15W into 32 ohms,
    9.6W into 50 ohms, 1.6W into 300 ohms, 800mW into 600 ohms
    Inputs: 2 balanced, 3 single-ended stereo inputs
    Outputs: speaker terminals, 4-pin balanced XLR headphone, TRS
    unbalanced headphone, balanced and unbalanced preamp outs
    Gain: selectable gain of 20, 7, or 1
    Volume: (64) 1.25dB steps via relay-switched stepped attenuator
    Topology: Fully discrete Crossfet™ circlotron-style stage with no caps
    in the signal path and no DC servos, all solid state
    Management: microprocessor control of quiescent current and DC
    levels, with monitoring of all fault conditions
    Power Supply: 400VA transformer with 4 separate circlotron output
    rails, over 100,000uF filter capacitance total
    Size & Weight: 16 x 12 x 3.875”, 30 lbs
    Estimated Price & Availability: $1400-1600, late 2013
    SCHIIT AUDIO 22504 6TH STREET NEWHALL CA 91321 USA 3232300079 INFO@SCHIIT.COM SCHIIT.COM


    Yggdrasil is the ultimate expression of Schiit’s bitperfect approach, and
    the antithesis of noise-shaping DACs and technologies such as DSD. With
    proprietary technology from input stage to clock regeneration to digital
    filter to D/A conversion and analog output stage, Yggdrasil (the world tree
    in Norse legend, and the source of all things) resets the bar for DACs.
    Inputs: USB, Toslink, Coax, BNC, AES/EBU
    Outputs: balanced XLR and single-ended RCA
    Clock Regeneration: proprietary Adapticlock topology with analysis of
    quality of incoming datastream, as well as VCO and VCXO reclocking
    Phase Inversion: selectable via front panel button
    Digital Filter: proprietary Schiit closed-form bitperfect digital filter based
    on <REDACTED>
    D/A Conversion: proprietary fully differential configuration based
    on<REDACTED>
    Analog Stage: proprietary Schiit Pivot-Point differential current-feedback
    topology, fully discrete, with ultra-low-noise JFET and bipolar devices
    Power Supply: 4 choke-input, shunt-regulated supplies feeding 20+
    stages of discrete and integrated local regulation
    Size & Weight: 16 x 12 x 3.875”, 30 lbs
    Estimated Price & Availability: $1700-1900, early 2014
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Schiit Vali og Ragnarok

    InnerFidelitys Tyll Hertsens i "CanJam at RMAF 2013: Wrap up!":

    Schiit Vali ($119)
    In the never ending story of Jason Stoddard having his Schiit together, CanJam at RMAF saw the introduction of their latest movement: The Vali. This dandy little amp matches the size, shape, and price of their diminutive Magni and Modi amp and DAC, but adds a couple of 6088 tubes in the gain stage, and a discrete solid-state output stage delivering about 650wM into a 32 Ohm load. It's already raising quite the buzz in the headphone world.

    At the other end of the spectrum, Schiit brought their Ragnarok prototype ($1499, expected late 2013) to the show. This 100W/ch integrated amp is touted as a "universal amplifier" capable of driving speakers, custom IEMs, and everything in between. Outputs include: binding posts, 4-pin balanced XLR, unbalanced 1/4" TRS headphone jack, and balanced and unbalanced pre-amp outs. Ragnarok's boasts a Crossfet(TM) Circlotron-style output; a quick check on Wiki says this topology, originally used as a tube circuit, was patented by Electro-voice in the late '50s. Schiit's implementation uses solid-state devices...bet this baby is gonna light up some planar-magnetic cans real nice.

    It's not often I feel like I can recommend just about anything a company makes, but it seems like everything these guys do is good Schiit.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet Bifrost med über analog (+usb2) ? Er på jakt etter ny venn til Lyr
    Noe point kontra vanlig bifrost?
     
    Sist redigert:

    xqo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er kanskje litt sent ute, og jeg vet ikke hvor verdifullt dette er; men her er noen veldig subjektive punkter fra min erfaring med Schiit.

    Schiit Lyr
    Disclaimer: Jeg har bare prøvd NOS GE 6bz7 tubes med Lyr. Vet ikke hvor mye forskjell man får med andre tubes?
    Jeg synes Lyr er ganske kjedelig, ihvertfall med LCD-2, og prøver å bli kvitt min. Lyr er flink til å mykne treble hvis du er diskantvar. Men bortsett fra det så bidrar den ikke med noe annet enn bittelitt mer grumsete bass for LCD-2. Dog var jeg veldig fornøyd med den sammen med ATH-AD700, som fikk mildere treble og mer midbass.

    Schiit Magni
    Magni er krystallklar, men jeg synes den er for lys.
    Alt for skarp treble sammen med HE-400, og litt for skarp for LCD-2 synes jeg.

    Schiit Modi
    Får jobben gjort helt ålreit. Jeg synes den føles trang og har litt for slapp bass.
    Forøvrig har den en liten, men KJEMPELYS liten lampe som viser at den er plugget i. Den skrur seg ikke av med mindre Du tar strømmen på PCen din, så hovedkortet slutter å gi power til USB. Fy f#$n som jeg har plassert hodetelefoner, kopper, bøker og alt mulig foran det forb#$*a lille lyset når jeg skal sove.

    Schiit Gungnir
    Jeg har brukt Gungnir i rundt 20 dager sammen med LCD-2 og Lyr.
    Kan hende er det fordi det er et ganske stort steg opp fra Modi, men så langt så elsker jeg den.
    Den føles mye mer åpen og litt klarere enn Modi, men det aller beste er bassen. Man får så mye midbass!!! Lavtoner generelt har mye mer punch, og føles varmere. Jeg synes den er konge match med LCD-2.

    Edit: Min Schiit-stack
    Schiit Lyr til venstre, Gungnir er under Magni til høyre (Gungnir er dritsvær).
    Modi er ikke på bildet, men er like stor som Magni.
    IMG_20131030_034658.jpg
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg er kanskje litt sent ute, og jeg vet ikke hvor verdifullt dette er; men her er noen veldig subjektive punkter fra min erfaring med Schiit. [...]
    Det er ingen deltagelsestidsfrist i hodetelefontrådene. Man er velkommen til å skrive når man har lyst uavhengig av trådens starttidspunkt og tidspunktet for til nå siste innlegg i tråden.
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet Bifrost med über analog (+usb2) ? Er på jakt etter ny venn til Lyr
    Noe point kontra vanlig bifrost?
    Har ikke sammenlignet med en "Vanilla-Bifrost", men "Uberfrost" kommer meget godt utav sammenligning med min tidligere DAC i Nuforce HDP og min "Placeholder" i Pure i-20. Benyttes sammen med Project Sunrise II og HE-500. Litt antydning til spiss diskant (siblians) i dette oppsettet rett etter installering, men dette har roet seg betraktelig allerede - merk at mange anbefaler flere hundre timers innspillingstid på denne før den "roer" seg helt. Jeg aner ikke - har knappe 40 timer på den så langt. Men den har rukket å levere flere gåsehudøyeblikk de første 40 timene enn hva Nuforce'n klarte på to år (med HE500 og HD650).

    Gjennomgående svært gode anmeldelser på denne - et "trygt" kjøp, vil ihvertfall jeg påstå :)
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Status på Yggdrasil og Ragnarrok

    New Schiit! Ragnarok and Yggdrasil - Page 55

    Okay, a quick update: it probably won't be December, but it almost certainly will be January. Here's why:

    1. We're having trouble getting the metal quality we need. The chassis design has been an ongoing, interactive process with multiple vendors, and is still getting nailed down with the final selected vendor now that the PO has been placed.

    2. We're going back and forth on two gain stages. Ragnarok is modular, so we can swap out gain stages and compare them. The one we've been running is very, very good, but we have one we think is better. I don't want to ship a Ragnarok that isn't as good as it possibly can be, so if we can work out some operational oddities with the better one, that's what I want to ship it with.

    3. @(&$(&%^%!!! humming transformers. We're still working this out--the 400VA transformer in Ragnarok is a very different beast than the board-mounted transformers we've done before. We're currently taking the HV rails and LV rail out of the main transformer and putting it on a board, to hopefully eliminate the hum. Obviously, we can't ship this if it sounds like a refrigerator.

    So, there you go. Still working some things out. Sorry for the delay.
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har erfaringer med Schiit sine forsterkere og Beyer T70?
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Noen her som har erfaringer med Schiit sine forsterkere og Beyer T70?
    Kunne også tenkt meg å høre om noen hadde testet Schiit Lyr 2 eller Valhalla 2 på Beyerdynamic T90?
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Da har jeg hatt Schiit Valhalla II noen dager. Låter nydelig sammen med Linn Akurate DS og Beyerdynamic T90. Eneste negative så langt er bittelitt antydning til during/brumming i hodetelefonene (selv når volumet er satt på 0). Høres kun når det ikke spilles musikk og du må sitte å lytte godt etter for å høre det. Er kanskje normalt på en slik rørforsterker?
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har du skikkelig kabler? Kabler med god isolasjon er glad i Schiit produkter. Tull og vas med masse kabler som floker seg og skaper støy er heller ikke gunstig. Alltid vært litt problem der med Schiit produkter. Kjøpte meg gugnir til soveroms-riggen her om dagen. Kommer vel i posten over helga.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Er der selv om jeg ikke har noen signalkabler tilkoblet, kun strømkabel (Soundstring). Ikkeno kabelkluss og alt i racket går inn i et Furutech TP-80E strømfordeler/nettfilter.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Da skulle hvertfall ikke det være noe problem.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ser dette står i bruksanvisningen: I hear hum through the headphones, what do I do? A small amount of hum is normal in many tube amps, especially with very sensitive headphones on hi gain. If the hum is excessive, you may have a ground loop. To fix aground loop, try a GFCI outlet or a ground loop isolator.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ser dette står i bruksanvisningen: I hear hum through the headphones, what do I do? A small amount of hum is normal in many tube amps, especially with very sensitive headphones on hi gain. If the hum is excessive, you may have a ground loop. To fix aground loop, try a GFCI outlet or a ground loop isolator.
    Ja. Det var jo dette vi snakka om, om støy. Er du helt sikker på at det er utelukket så aner jeg ikke.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Trodde kanskje det var noe som ikke var helt som det skulle men det ser ut som at det er normalt med litt brumming på disse forsterkerene. Er ikke så ille at det er plagsomt. Dette står på Schiit sine hjemmesider:

    Tube amps are going to be more variable in terms of noise than solid-state. Some tubes will be very quiet. Some won’t. That’s why we say, “If you’re looking for certainty, go solid-state.”
     

    velocan

    Fersking
    Ble medlem
    21.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Har kjøpt en Lyr og lurer på om jeg har montert rørene riktig? Jeg så for meg at rørene skulle skyves lenger ned i sokkelen. Slik de står nå er det luft mellom sokkelen og selve røret. Jeg tør ikke presse så mye hardere, er redd rørene eller sokkelen skal bli skadet. Ser dette riktig ut?
    2015-08-13 14.22.46.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en schiit asgaard 2 som jeg er veldig godt fornøyd med, har hatt masse annet og ogsåganske mye dyrere amper, men har nå asgaard 2 for 2. gang. Den setter liv til musikken som ikke noen andre jeg har hatt ! Vurderer nå å bytte ut med asgaard 3, da den får veldige gode omtaler, og alle mener den er et klart steg opp. Hvor god er jotunheim i forhold til asgaard 2 ? Er lyden ganske lik, bare bedre ? Er jotunheim verdt merprisen ?
    Destiny :)
     
    S

    svk

    Gjest
    Kunne tenkt meg modi dac. Får ikke tak i. Hva kjøper jeg da?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    377
    Antall liker
    452
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Noen som har erfaring med Sciit sammen med Hegel Röst? I såfall hvilken modell gikk dere for?
     
    S

    svk

    Gjest
    Jeg har en schiit asgaard 2 som jeg er veldig godt fornøyd med, har hatt masse annet og ogsåganske mye dyrere amper, men har nå asgaard 2 for 2. gang. Den setter liv til musikken som ikke noen andre jeg har hatt ! Vurderer nå å bytte ut med asgaard 3, da den får veldige gode omtaler, og alle mener den er et klart steg opp. Hvor god er jotunheim i forhold til asgaard 2 ? Er lyden ganske lik, bare bedre ? Er jotunheim verdt merprisen ?
    Destiny :)
    Hva ska du ha for Asgard 2’n din?Har den innebygd dac?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn