Schiit erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Grovt sett er det dette jeg hører:

    PSii legger til litt morrofaktor i lyden og det at den koster nesten ingenting gjør den til et særdeles godt kjøp. PSii feiter til bassen, som er med på å gi den en del morrofaktor. Mellomtonen er svært flott og jeg bare digger PSii sammen med HE.500, som i utgangspunktet er tunet hakket lysere enn LCD-2 / LCD-3. HE-6 er imidlertid enda lysere.

    V200 og LCD-2 er en av de aller, aller flotteste kombinasjonene jeg har hørt. Lyden er så naturlig i mine ører, at jeg kan sovne daglig med den kombinasjonen. Jeg kan også sitte å digge musikken i timesvis i våken tilstand. Med andre ord så er kombinasjonen terningkast 6. Fleksibel og spiller ALT til ENHVER anledning.

    Soloist er hakket mer "hifi" enn V200, og siden LCD-3 har en mer tilbaketrukket mellomtonepresentasjon enn LCD.2 - så er Soloist en god match til LCD-3.

    Mjolnir er HELT anderledes enn de andre. Alle de andre høres ut som kildevann - men Mjolnir ER kildevannet. Utrolig bass. Veldig bredt lydbilde. Mellomtonen er dratt frem (hvilket igjen kler LCD-3). Mjolnir vil jeg si spiller "mørkhetsmessig" mellom Soloist og V200.

    Mjolnir har bare 1 ulempe - og det er d-y-b-d-e-n i lydbildet. HE-500 spiller helt konge på PSii, som romantiserer lyden slik at man får dybden. Men, på Mjolnir så hører man at HE-500 er "width only and no depth" i forhold til LCD-x.

    Jeg vil anta 80% av alle head-fiere ville kjøpt Mjolnir på stedet etter en demo. Færre ville gjort det samme med V200, Soloist, PSii og G100 i samme rommet.

    Hva man liker etter noen måneder er fortsatt en ukjent størrelse. Det som allerede NÅ er sikkert er at jeg aldri kommer til å sovne med musikk på hodet foret fra Mjolnir. Det går bare ikke. Mjolnir holder deg våken med sin pågående spillestil. Og, DET er ikke en fordel hele veien.

    Mjolnir er imidlertid demoamp og morroamp numero UNO.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Bare hyggelig. Innlegget inneholder egentlig essensen på en del av det jeg har lært om egen portefølje - så noen kunne nok skrevet 5 sider om dette. Jeg er kjedelig sånn. Oppsummeringer er godt nok.

    Legg også ad notam til en ting til: Inntrykkene postet over er relative, og de gir ingen mening før man har hørt minst en kombinasjon som inntrykkene dekker. Ekstrapolering er underholdning, men underholdning er ofte greit det også. :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Bare hyggelig. Innlegget inneholder egentlig essensen på en del av det jeg har lært om egen portefølje - så noen kunne nok skrevet 5 sider om dette. Jeg er kjedelig sånn. Oppsummeringer er godt nok.
    nja..jeg ville satt umåtelig pris på 5 sider jeg..Men, diskanten Loev. Diskanten? Jeg har jo Asgaard. Der savner jeg de øvre tonene i Lcd-2. Jeg er rimelig sikker på at dette kunne blitt bedre med en bedre DAC, men nå prøver jeg PSii, bare for skrytet den har fått, og som du selv var inne på: Den er jo så billig, at det ikke betyr så mye..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Sorgenfri, har du kjøpt Mjolnir enda?

    Loevhagen, hva var prisen?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hvis du er treblehead sorgenfri, så er ikke PSii noe for deg uten Telefunkenrøret. Skaff en BCL eller Soloist. Aller helst en BCL fra LehmanAudio. BCL spiller enda lysere enn Soloist (slik jeg mener å huske BCL).

    tittentei1000: Schiit Audio Mjolnir - Audio Norge
    Telefunken røret ja..Du har ikke tilfeldigvis typebetegnelsen.. Har noen timer å slå ihjel her før Vardø..Kan like gjerne tilbringe de timene på Ebay:)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Send dem f. eks. en mail og spør om produksjonsår - og om typebetegnelsen på røret er permanent eller kan gnikkes av. Er det permanent; høyst sannsynlig fake.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Send dem f. eks. en mail og spør om produksjonsår - og om typebetegnelsen på røret er permanent eller kan gnikkes av. Er det permanent; høyst sannsynlig fake.
    Vel, det er nå bestillt..Så, får vi se om jeg har begynner flaks eller ei:) Koster litt disse rørene gitt..
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Da har du virkelig noe å glede deg til. Grattis. :)

    Edit: Pass på hørselen... ;)
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Gitt bakgrunnen / hensikten for å starte det forumet, så er den omtalen overraskende / gledelig for produsenten.

    Så, skal jeg være litt pirat jeg også - så er det sevsagt litt urovekkende at poster nr. 2 er produsenten kun 19 minutter etter at purrin la ut sitt synspunkt.

    pirate-2.gif
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Gitt bakgrunnen / hensikten for å starte det forumet, så er den omtalen overraskende / gledelig for produsenten.

    Så, skal jeg være litt pirat jeg også - så er det sevsagt litt urovekkende at poster nr. 2 er produsenten kun 19 minutter etter at purrin la ut sitt synspunkt.

    Vis vedlegget 154945
    Hm, ser poenget ditt der. Har uansett lest endel av Purrin på head-fi. Han hadde noen gode mods til M-Stagen som jeg etterprøvde, og oppfattet som en oppgradering av lyden. Synes Purrin har mer kredibilitet enn mange andre.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    For å unngå misforståelser; jeg har ingen problemer med purrin - tvert i mot.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Nettopp - og hans kredibilitet gjør at reviewen av Mjolnir får enda mer troverdighet. Aaarr!

    pirate-laugh.gif
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Har du tenkt på Gungnir til Mjolnir, Loevhagen?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det har jeg, men avventer brukeromtaler fra gitte brukere først. De skal være sææææærdeles gode før jeg kjøper en Gungnir, da V800 i min bok er alt jeg trenger.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    V800 er perfekt ang koblingsmuligheter for meg, Mjolnir er den heteste kandidaten pr i dag som amp. Prøver å lese litt mellom linjene på det du skriver om den. Det at den er en "demo"-amp, betyr det at den er masete å høre på i lengden? Gir den lyttetretthet?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hva mener du med to-dimensjonalitet og mangel på dybde hos Mjolnir, Loevhagen? Er det slik å forstå at du synes det er for lite eller passer det med LCD-3s dybde slik at det blir passelig? Holder meg litt tilbake den uttalelsen der :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Med LCD-3 så er dybden god nok. Med HE-500 blir det ikke helt den samme dybden.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke amper har bedre dybde med he500?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Schiit!! Er så sinnsykt i tvil :)
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Takker for svar Loevhagen! Er Mjolnir din foretrukne amp til LCD 3 nå?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mjolnir er fast følge for LCD-3.

    PSii gir f.eks. mer dybde til HE-500, ardilla. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ Sting. Dersom du bor i Sola som 4050, så kan vi nok ordne noe lytting hvis du vil. Hvis det er aktuelt så tar vi det via PM.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Takker så mye! Bor der ja men dro innom Audio Norge og tok med en Mjolnir hjem i dag. En fryd å høre LCD3 med masse muskler!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ikke sant, ja. :) Om et par dager så er den litt roligere i lyden - men like kraftfull.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Ikke sant, ja. :) Om et par dager så er den litt roligere i lyden - men like kraftfull.
    Ja rart det der, har ofte den følelsen av at nytt utstyr stresser litt for så og sette seg etterhvert.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mjolnir ga nytt liv til HE-6, og med V800s funksjon for resampling på "best" (låter litt mer dempet) - så går HE-6 faktisk ann å høre på *). :)

    Hvis jeg skulle valgt 1 hodetelefonforsterker til alle hodetelefonene, så hadde det nok være Mjolnir. Skulle jeg valgt 1 hodetelefonforsterker til utelukkende LCD-2, så lever V200 fortsatt trygt.

    *) Edit: Van Morrison er fortsatt slitsom...
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn