Schiit erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    English Translation of Schiit | Collins German English Dictionary


    our search found:


    [h=2]Commonness[/h]



    [h=2]Schiit (ʃiˈiːt
    )
    masculine noun or Schiitin (-ˈiːtɪn) feminine noun
    [/h]Word forms: Schiiten, genitive
    Word forms: Schiiten, plural
    Word forms: Schiitin, genitive
    Word forms: Schiitinnen, plural
    [h=3]Translations[/h][h=4][/h]
    • Shiite




    [h=2]Usage examples[/h]
    7 Nach der traditionellen Regelung (die im Abkommen von Taif bekräftigt wurde) soll der Staatspräsident Maronit, der Parlamentspräsident Schiit und der Ministerpräsident Sunnit sein.
    DIE TAGESZEITUNG (1995)
    Als Schiit gehört Alawi zur größten Religionsgruppe Iraks, gleichzeitig war er jahrelang in der panarabischen Baath-Partei und gilt auch unter Kurden als integer.
    DIE TAGESZEITUNG (1997)
    Jeder Schiit hat die Freiheit, seinen religiösen Führer auszuwählen.
    DIE TAGESZEITUNG (1995)
    Nun wird Khodadad den Verein eben durch das Tal der Tränen führen (als Schiit ist er dafür prädestiniert), um im nächsten Jahr den Kampf gegen die Leverkusener dieser Welt wiederaufzunehmen.
    DIE TAGESZEITUNG (1998)



     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    En hodetelefonforsterker med masse brumstøy... nei, tror ikke det.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    En liten brukertest av Mjolnir.

    "The LCD-2 sounds great through the Mjolnir. Bass is immense and subterranean but tightly controlled. The most impressive aspect of the sound though is the soundstage.

    The LCD-2 can sound walled in, but the narrow corridor presentation is rendered non existent by the Mjolnir. Instruments are still forward, with the listener placed in the midst of the performers, but the band is no longer in a confined, claustrophobia inducing area. There is space, reaching beyond the point of origin.

    I've heard my LCD-2 balanced before, but I can't recall the horizontal stage this airy. Stereo separation is nice, though the centre image is still a tad too close for my liking. This aspect is an inherent quality of the LCD-2 though.

    The Mjolnir does not add a Dolby Headphone like DSP. It presents your headphones, and other components, as they are."
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kan du ytdype denne ytringen om brumstøy? Har du egen erfaring med dette? Kan du henvise til andres erfaringer - helst med link, navn, bilde, telefon og personnummer?

    En hodetelefonforsterker med masse brumstøy... nei, tror ikke det.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Ouch, Ardilla, jeg tror du leste denne litt feil. Jeg leste på en link til en test, at den ene forsterkeren, den rimeligste mener jeg det var, hadde brumstøy.
    Jeg synes ikke det hørtes særlig fristende ut, så derfor kommentaren. :)

    Men jeg ser i retrospekt, at det kan virke som jeg kommer med en påstand. Jeg startet tråden, for å få tilbakemeldinger, og når jeg så leste at det var brumstøy, så tenkte jeg, nei takk. Ikke værre enn så. :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ouch, Ardilla, jeg tror du leste denne litt feil. Jeg leste på en link til en test, at den ene forsterkeren, den rimeligste mener jeg det var, hadde brumstøy.
    Jeg synes ikke det hørtes særlig fristende ut, så derfor kommentaren. :)

    Men jeg ser i retrospekt, at det kan virke som jeg kommer med en påstand. Jeg startet tråden, for å få tilbakemeldinger, og når jeg så leste at det var brumstøy, så tenkte jeg, nei takk. Ikke værre enn så. :)
    Jeg, har en Asgaard- den får kjørt seg etpar timer hver dag, og det var bittelitt støy de første dagene- nå er det ingenting å spore. Helt tyst! Men du kan speile egg på den:) Det løste jeg enkelt slik:
    IMG_0783.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    @sorgenfri Løste du varmeutviklingen med en strømkabel? Og hvor er eggene?

    Og @rumath jeg skjønner ennda ikke hva du mener med den brumstøyen til Mjolnir!? Unnskyld hvis jeg virker litt treg, det skyldes nok bare at jeg har gått på BI (intern spøk).

    Ouch, Ardilla, jeg tror du leste denne litt feil. Jeg leste på en link til en test, at den ene forsterkeren, den rimeligste mener jeg det var, hadde brumstøy.
    Jeg synes ikke det hørtes særlig fristende ut, så derfor kommentaren. :)

    Men jeg ser i retrospekt, at det kan virke som jeg kommer med en påstand. Jeg startet tråden, for å få tilbakemeldinger, og når jeg så leste at det var brumstøy, så tenkte jeg, nei takk. Ikke værre enn så. :)
    Jeg, har en Asgaard- den får kjørt seg etpar timer hver dag, og det var bittelitt støy de første dagene- nå er det ingenting å spore. Helt tyst! Men du kan speile egg på den:) Det løste jeg enkelt slik: Vis vedlegget 150930
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Har forsøkt å lete frem artikkelen jeg leste, hvor det ble tydelig slått fast at det var å forvente en del brumstøy... Og nå finner jeg den ikke. Dersom det ikke medfører riktighet, så er det jo bare å si: Bra! De ser fremdeles lekre ut, samt at de er rimelige, så kanskje prøve allikevel?
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Prøver en Asgard jeg da. Da er det bare å vente på pakke... Kombinere med en Hegel HD2?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    OK - I'll bite, som de sier. En Mjolnir skal jeg ha, uansett om det er "herfra eller derfra". :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Og da var en Mjolnir i hus. Ordtaket stemmer. Jeg forventet ikke det jeg hører. :)

    Uten navn.jpg
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ingenting er perfekt - og nirvana er alltid midlertidig.

    Mjolnir er den hodetelefonforsterkeren som i mine ører skiller seg mest ut fra alt annet jeg har eid. Kommer tilbake til hva det betyr. For noen vil Mjolnir være svaret det de har lett etter lenge - men andre vil ha noe annet. Jeg tipper det er et overtall av head-fi-brukere i den første kategorien
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ingenting er perfekt - og nirvana er alltid midlertidig.

    Mjolnir er den hodetelefonforsterkeren som i mine ører skiller seg mest ut fra alt annet jeg har eid. Kommer tilbake til hva det betyr. For noen vil Mjolnir være svaret det de har lett etter lenge - men andre vil ha noe annet. Jeg tipper det er et overtall av head-fi-brukere i den første kategorien
    Har lest mye om den, men sorgenfris søken etter luftighet, og crisp..?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Schiit Mjolnir er også den hodetelefonfortsterkeren som til nå har medført at ulikhetene i lydpresentasjon på LCD-2/LCD-3 og HE-500/HE-6 har kommet tydeligere frem enn før. Mye tydeligere faktisk. Dybdeinformasjonen i lydbildet på LCD-x er større enn de andre.

    "Luftighet & Crips" kommer jeg tilbake til.

    Førsteinntrykket er slik:

    1) Oj, den var tung
    2) Oj, den låter "mørkere" enn hva jeg trodde
    3) Oj, den er ikke hva man kan kalle "laid back"
    4) Oj, den spiller med overraskende renhet
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Asgard var også en positiv overraskelse. :) Lytter mye til musikk via head-fi oppsettet nå. Herlig litt varm lyd, holografi og nok snert. Nå er det bare å spare til nye cans. Har de kanskje neste sommer, er jeg heldig.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Høy "Oj"-faktor, med andre ord. Hvordan er den forskjellig fra "Wow"-faktoren?

    Det er ikke slik at du gjør folk mindre nyskjerrig på Mjolnir med dine 4 Oj-er..

    Schiit Mjolnir er også den hodetelefonfortsterkeren som til nå har medført at ulikhetene i lydpresentasjon på LCD-2/LCD-3 og HE-500/HE-6 har kommet tydeligere frem enn før. Mye tydeligere faktisk. Dybdeinformasjonen i lydbildet på LCD-x er større enn de andre.

    "Luftighet & Crips" kommer jeg tilbake til.

    Førsteinntrykket er slik:

    1) Oj, den var tung
    2) Oj, den låter "mørkere" enn hva jeg trodde
    3) Oj, den er ikke hva man kan kalle "laid back"
    4) Oj, den spiller med overraskende renhet
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Kommer tilbake med noen betraktninger litt senere. Har tatt noen bilder av hammeren. Colour me impressed, som det heter. Alt er imidlertid ikke helt på plass, men den har egentlig bare én svakhet i mine øyne (som vil være en styrke for andre). Resten av lytteinntrykkene er kun positive. Så; You aren't gonne believe this Schiit - det stemmer. :) Aka Wow (og Oj) faktoren er høy.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva med en V200 vs. Soloist vs. Mjolnir ? :rolleyes:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    I hodetelefonkategorien er 23,71% av alle innlegg feilpostet. Ref. fakta i egen tråd for statestikk (sic).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har et mål om å holde den på 50%, men akkurat bildeserier fra Loevhagen må man kunne forvente å finne i Loevhagens bildertråd.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    "bildertråd"- Skal du erte på deg alle norsklærerne her inne?

    Anyway: Man trenger ikke rør når man har hammer. ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Fy flate for et potent oppsett du begynner å få nå Loevhagen, begynner nesten å lure på om det kompanseres for noe :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det ER for å kompensere noe. Så det har du helt rett i. :) Savnet etter høykvalitets stereoanlegg kalles det.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mjolnir er også den fysisk varmeste kommersielle hodetelefonforsterkeren jeg har hatt. Hele chassiset er som ei stor varmeplate. I like. :)
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    HE-6 er den jeg liker minst av de hodetelefonene jeg har. Enten de blir / har blitt drevet av Abrahamsen V2.0, Rega Brio-R, Primare I32, Yamaha RX-V2067, Violectric V200, Lake People G100, PSii, Burson Soloist og Schiit Mjolnir.

    Av alle disse, så likte / liker jeg HE-6 best på I32 fra Primare og Mjolnir.

    Jeg har søkt (og av og til tidvis fortsatt) etter en god stereoforsterker til HE-6 - og sogar snust på Marantz KI-Pearl.

    Jeg er (snart) i ferd med å innse at HE-6 er en fabelaktig hodetelefon, men ikke helt i min gate på all musikk. På noe er den helt super - på andre genrer; "meh". Litt mindre "meh" med Primare I32 og Mjolnir. :)

    PS: For de som tenker å koble HE-6 direkte på høyttalerterminalene på Primare I32, så husk å bytte om + / - på den ene kanalen, fordi utgangen er invers.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mjolnir "spiller ringer rundt" PSii. Beklager.

    Merk imidlertid at PSii ikke plutselig begynte å spille dårlig. Viktig å påpeke.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn