Scaniaguttens anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.389
    Torget vurderinger
    10
    Ok, ny skyllbøtte på vei:

jeg pleier å se på bruktbørsen. Det som det sirkulerer mye av på børsen er antakelig ikke noe å ha på.
    Så kan du over tid se hvor mye plinius iforhold til MI produkter som bytter eier.

mvh

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    633
    Torget vurderinger
    46
    bia skrev:
    Ok, ny skyllbøtte på vei:

jeg pleier å se på bruktbørsen. Det som det sirkulerer mye av på børsen er antakelig ikke noe å ha på.
    Så kan du over tid se hvor mye plinius iforhold til MI produkter som bytter eier.

mvh
    Hehe, takker. Jo jeg ser den med antall til salgs av forskjellige merker. Ser at du har SA-103 i porteføljen. Den hadde jo selvfølgelig vært det ultimate for meg men da hadde nok budsjettet eksplodert.

Morten

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    633
    Torget vurderinger
    46
    Siste: Etter mange entusiastiske innlegg her og et par kalde avrivninger har jeg besluttet følgende:

Jeg trekker Plinius Hautonga fra salg( 750 personer hadde vært innom anonnsen på 24 timer)

Jeg tar imot tilbudet fra Ranger og låner et MI effekttrinn når han er i land igjen om et par uker.

Jeg bruker Plinius Hautonga som forforsterker, jeg har da mulighet for å skifte mellom 25w klasse A og 200w klasse A/B for å sammenligne.

Jeg har også fått et bra tilbud på MI 10.1 fra RMalmin så sannsynligheten for at jeg blir sittende med både MI og Plinius er stor.

Morten

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.131
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    scaniagutten skrev:
    Siste: Etter mange entusiastiske innlegg her og et par kalde avrivninger har jeg besluttet følgende:

Jeg trekker Plinius Hautonga fra salg( 750 personer hadde vært innom anonnsen på 24 timer)

Jeg tar imot tilbudet fra Ranger og låner et MI effekttrinn når han er i land igjen om et par uker.

Jeg bruker Plinius Hautonga som forforsterker, jeg har da mulighet for å skifte mellom 25w klasse A og 200w klasse A/B for å sammenligne.

Jeg har også fått et bra tilbud på MI 10.1 fra RMalmin så sannsynligheten for at jeg blir sittende med både MI og Plinius er stor.

Morten
    Lurt å prøve litt forskjellig før kjøp når man har mulighet.
    Da kommer det vel rapport etterhvert!?

Lurer fremdeles på hvorfor du ikke bare er fornøyd m Pliniusen.
    Er den for mye "frampå"?

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    633
    Torget vurderinger
    46
    Hei, joda er svært fornøyd med Plinius men har hele tiden et ønske om å prøve noe nytt, mener derfor at det skisserte opplegget blir fornuftig.

Morten

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    633
    Torget vurderinger
    46
    Da skal jeg prøve å begynne på en beskrivelse av opplevd lyd, kvalitet og eieglede på de forskjellig "hifigear" jeg har hatt opp igjennom åra.
    Men først må jeg rette meg selv; hifiinteressen begynte ikke på slutten av 70.tallet, den begynte i 1971 da jeg 12 år gammel med kr.360,-i sparepenger kjøpte mitt første "hifi"produkt, en Phillips bærbar kasettspiller med opptaksmuligheter. Tilbringte mange mandagsettermiddager med opptak fra ønskekonserten med mikrofon og enda flere sene kvelder under dyna med Radio Luxembourg for den som husker det. Kasettspilleren var mono men hadde faktisk utgang for ekstern høytaler. Jeg fikk et gammelt 8 toms Radionett basselement av fadern som jeg snekret kasse til ( åpen sådan) og stiftet gammelt gardinstoff over. Lydforbedringen var tro det eller ei enorm.

Dette "anlegget" levde jeg godt med i 5 år til høsten 1976 da jeg reiste i utenriks sjøfart. Etter et par måneder hadde jeg spart opp såpass at jeg kunne kjøpe et stereoanlegg på såkalt utførsel. Dette var i ei havn kalt Terneuzen i Holland, anlegget var et tysk? merke som jeg mener hette ITT Schaub-Lorentz( Tar gjerne i mot korreksjon på dette navnet hvis det er feil) Dette var i en etter datiden flott finnish, grått og svart, forsterker og kasettspiller i et kabinett og to løse høyttalere som lignet litt på Tandberg. Andre av mannskapet kjøpte såkalte verdensradioer, det var bare jeg som kjøpte et "ordentlig" stereoanlegg.
    Fikk forøvrig sendt dette anlegget hjem da jeg mønstret av, kan ikke huske at jeg måtte betale toll på det. Dette anlegget hadde jeg med meg til Nord-Norge da jeg blei innkalt til førstegangstjeneste i 1979.

Fortsettelse følger!!

Morten

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    2.049
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    scaniagutten skrev:

Morten
    Fornuftig beslutning, scaniagutten!
    Jeg har ikke hørt Plinius Hautonga, men jeg har hørt storebror Hiato. Og la det være sagt: Det er en meget god forsterker.
    Det blir spennende å høre dine inntrykk av MI. Dette er også meget gode forsterkere.
    Og Morten, det effekttrinnet du skal låne av Ranger, er det MI 9...?
    Mvh Salty

Ranger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Morten kan hvis han ønsker, låne både Mi10.1 og MI9 hvis han vil sammenligne de to...
    Eller kanskje han vil prøve Mosfet? :)
    Føler meg som en misjonær,og ønsker å spre budskapet ;D

mvh Rolf.S

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    633
    Torget vurderinger
    46
    Hvis det går an så låner jeg gjerne både MI10.1 og MI9. Mosfet er jeg usikker på om er interessant for meg, Pliniusen er jo et kraftverk i klasse A/B og det er den rene klasse A lyden jeg er ute etter. Ser jo at dette kan bli utfordrende for lommeboka hvis MI9 tilltaler meg mest ;D

Ellers har jeg planer om å plage forumet mer fra min hifihistorie kommende uke ;D

Morten

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    2.049
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    scaniagutten skrev:
    Hvis det går an så låner jeg gjerne både MI10.1 og MI9. Mosfet er jeg usikker på om er interessant for meg, Pliniusen er jo et kraftverk i klasse A/B og det er den rene klasse A lyden jeg er ute etter. Ser jo at dette kan bli utfordrende for lommeboka hvis MI9 tilltaler meg mest ;D

Ellers har jeg planer om å plage forumet mer fra min hifihistorie kommende uke ;D

Morten
    Det er bare å pøse på med mer hifihistorie, scaniagutten! :D
    Sånt er det alltid hyggelig å lese om.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    633
    Torget vurderinger
    46
    Har du ikke noe annlegg mere :cool: update hadde vært kult.
    Joda, bedre seint enn aldri. Etter en ørkenvandring med utallige bytter sitter jeg nå med Rega Brio R, Rega Dac og Rega RP6. Ja også min evig trofaste MingDa SET 300b. Høytalerne er SA Mantra 60. Er rimelig godt fornøyd og skal prøve å holde det slik en stund nå. Legger ut noen bilder i kveld hvis tiden tillater det.
    Morten

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    633
    Torget vurderinger
    46
    Jeg la ut noen bilder på Rega vennetråden.
    Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn