Sauer ålreite dyr eller?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
SAUER DREPTE GAUPE ;D ....... slå den ;D

Har sauene begynt å ta igjen eller sagt med andre ord begynt å skjønne det.
Bør sauer som dreper fredede rovdyr skytes av de av oss som mener gaupa hører hjemme i den norske fauna ::)

www.nationen.no/rovdyr/article2997691.ece

Mvh.KW som synes gauper er ålreite dyr og som også liker sauer (særlig fårikål)...... lam er vel best ::) det trodde også gaupa som feilberegnet noe ;D

S

slowmotion

Gjest
Sauer,ålreite dyr eller?

Kanskje sauene led av den fryktelige sauesykdommen bæææææædiiiiiiiii og derfor var ville og gale....

Eller kanskje de bare beskyttet sine egne, som vi alle gjør....

Hvem vet .......

;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sauer,ålreite dyr eller?

Snakker om å prioritere feil!

Fårikålspisende mennesker er langt farligere for sauene.

Jeg f. eks. spiste sau senest i dag.... (Passe seg nå, i tilfelle de er pålogget.)

:-\

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Sauer,ålreite dyr eller?

nå er vel nesten sauer å regne som rovdyr, eller ikke rovdyr, de dreper rovdyr uten å spise dem, er jo enda mer grotesk.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Sauer,ålreite dyr eller?

J.Finvaag skrev:
nå er vel nesten sauer å regne som rovdyr, eller ikke rovdyr, de dreper rovdyr uten å spise dem, er jo enda mer grotesk.
Da blir det vel SLAGSAU da ;D

Zomby_Woof skrev
Jeg f. eks. spiste sau senest i dag.... (Passe seg nå, i tilfelle de er pålogget.)
Du kan til enhver tid se om og hvor mange sauer som er pålogget ;)

Mvh.KW

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Sauer,ålreite dyr eller?

Skremmende... :eek: :eek:

Har alltid vært litt skeptisk til okser/ kyr, men nå må jeg visst passe meg for sauene og... ;)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Sauer,ålreite dyr eller?

*tørrvitsmoduson*
kansje det var en ulv i fåreklær

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.659
Torget vurderinger
0
Sauer,ålreite dyr eller?

Nåja..... Skeptisk !! :-\

Det var en ung uerfaren gaupe og den var iflg veterinæren mest sansynlig syk, likevel....skeptisk. Når veterinæren sjekker grundig er jeg redd han finner ut at gaupa døde av akutt blyforgitning. Det neste blir vel at bjørn og jerv også blir funnet drept av sau !?

Det eneste husdyret jeg kjenner til som jeg tror kunne ha gjort noe slikt er etterkommerne til den gamle nordiske kua fra vikingetiden. Den skotske Highland Catle, den oppfører seg på samme måte som moskusen. Danner kringværn rundt avkommet, og da går selv bamsen den lange veien rundt.

Når det gjelder sau så er etterkomerne til sauen fra vikingetiden, den såkallte villsauen, den eneste rasen man tror klarer å omgås bjørn. Men ikke ved å drepe bamsen, den er så lett på foten at den er i stand til løpe fra Ole Brum ! :eek: Men selvsagt en sau med 308Win er nok ikke til å spøke med. ;D ;D ;D ;D ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Sauer,ålreite dyr eller?

Til Kompo!
Bruk teleobjektiv neste gang du skal knipse sauene.

Til Spiralis!
Jeg leste jo hele artikkelen, men det var litt "ødeleggende" å fortelle (fra start) at de dreide seg om en avmagret "katt"unge.
Derimot så tenkte jeg ikke i dine baner om at det kanskje også her dreide seg om tobente sauer ;)
Mvh.KW

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Sauer,ålreite dyr eller?

KW skrev:
Til Kompo!
Bruk teleobjektiv neste gang du skal knipse sauene.

Til Spiralis!
Jeg leste jo hele artikkelen, men det var litt "ødeleggende" å fortelle (fra start) at de dreide seg om en avmagret "katt"unge.
Derimot så tenkte jeg ikke i dine baner om at det kanskje også her dreide seg om tobente sauer ;)
Mvh.KW
For sikkerhets skyld pleier jeg å stå på andre siden av gjerdet... :D

Men det finnes da en mannevond vær og to, om man får en sånn etter seg så har de jo kraft, og vilje, til å gi på litt, og får de inn en fulltreffer kan de nok gjøre skade. Om de så trør på deg ( gaupen) etterpå vil jeg tro de kan få has på den, men hvor bevisst dette egentlig var kan sikkert diskuteres.. kommer vel unna med uaktsomt drap kanskje..? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.659
Torget vurderinger
0
Sauer,ålreite dyr eller?

Komponenten skrev:
Vær nå forsiktig likevel Kompo, du må ikke glemme at:

"Ein skigard kan´kje vara evig veit du" ::)

Men hvis det er slik at du pleier å stå på andre siden av "gjeværet" kommer det veldig mye an på hvilken side som er "den andre". ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Sauer,ålreite dyr eller?

Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
Vær nå forsiktig likevel Kompo, du må ikke glemme at:

"Ein skigard kan´kje vara evig veit du" ::)

Men hvis det er slik at du pleier å stå på andre siden av "gjeværet" kommer det veldig mye an på hvilken side som er "den andre". ;D ;D ;D ;D ;D
Du får nok bedre bilder på andre siden av gjerdet der gresset er grønnere og kontrasten skarpere. Men sauene kan nok være litt utilregnelige nå på høsten, nå når beitemarkene er krydret med fleinsopp. Og ikke ha på deg ulvepelsen. Da grenser det til rissikosport.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sauer er IKKE alright'e dyr, dette er førstehåndsinformasjon fra en som bor på landet.
Når de slippes i utmark om våren finner de umiddelbart den raskeste veien til bebyggelse for deretter å slå seg til der for sommeren, du må da sjekke øremerket på svineriet for så å ringe til eieren å be vedkommende å hente krapylene. I mellomtiden har de spiste opp alle blomstene i hagen din og levert sine visitkort mitt utenfor trappa de og der du generelt går mest. Prøver du å jage de vekk følger de med deg tilbake.

Når så eieren har hentet dem å kjørt dem dit de skal være om sommeren tar det ca.24 timer før de er tilbake. Dette er en ond sirkel som varer fra juni til oktober.

Kom ikke å fortell meg at dette er alright'e dyr, ikke er de spiselig og klær er jo best når de er produsert av bomull.

PS. Er svært interesert i å kjøpe 4,5mm bedøvelsespiler.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Har hatt en siberian husky, koselig dyr men den skremte vannet av sauebondene i nærheten når den tok seg en tur på egenhånd. De hadde ikke fått med seg at ulver ikke har oransj nylonhalsbånd.

Topp Bunn