SAS går over til halalmat

S

Smorte24

Gjest
baluba skrev:
oddgeir skrev:
coolbiz skrev:
At ikke-troende blir påtvunget en religiøs anordning er vel et klart brudd på religionsfriheten, er det ikke?
Selvfølgelig er det det. Naturligvis kan man hevde at det er frivillig, både å reise med SAS, og å spise ombord, men vi blir altså fratatt et valg vi ellers ville hatt.
Hvilket valg, om jeg tør spørre? Valget har alltid stått mellom tørr kylling, eller rett og slett enda tørrere fisk. Måten det er slaktet på har vel ingenting med saken å gjøre. Jeg har selv slaktet halal, og mener at kjøttet smaker bedre da.

Det er totalt sprengt og å henge seg opp i dette. Det gir bare mer penger i kassen til SAS, uten at noen blir skadelidende. Eller mener du at vi her har et gourmet-tilbud som blir rasert? Enhver med smaksløker vet at skikkelig halal smaker bedre. Jeg er ingen bonde, men har likevel slaktet på begge måter. Uten en muslim i overskuelig nærhet, så kjøttet ble ikke velsignet som halal. Og det er ingen tvil om at halal smaker bedre enn det motsatte, spør du meg. Det gjelder riktignok sau og geit, ikke storfe. Slikt har jeg aldri slaktet.

At dette er et tema er bare nok et bevis på hvor anale og selvopptatte innvandringsmotstanderne er. De reagerer i affekt hele tiden, selv når det egentlig ikke er noe å protestere på. Faen for en idiotdebatt...!

Edit: Jeg glemte å innrømme at jeg er et grusomt menneske, som plager dyr når jeg slakter dem. I motsetning til norske sauebønder som bare lar dem leve i dødsangsten litt lenger. De er snille, de. ;D
Tok du livet av dyrene på Halal måten i Norge så har du brudd loven, det er kun lov til å ta livet av de hvis de er bedøvet, slik som du beskriver det så tviler jeg på at de var det.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.692
Torget vurderinger
0
Hvorfor skal man føye muslimene i krav om halalmat? Hvorfor??

En sikh har etter sin tro ikke lov til å spise halaslaktet mat, det er en STOR synd for ham å gjøre noe slikt! Hvorfor? Fordi sikhene etter sin tro skal respektere alle levende vesner og et dyr skal IKKE lide unødig når det slaktes. Det gjør dyrene når de slaktes på halamåten, og en sikh har derfor ikke lov til å spise slik mat.

Derfor bare ett lite spørsmål: Hvorfor er det riktigere å føye muslimer i deres øregnagende mas om vår tilpassning av vår kultur til deres, enn å tilpasse vår kultur til sikhenes kultur? Det synes jo innlysende at det knapt finnes en politiker igjen i dette landet som har baller nok til å si til disse våre nye ransmenn at det er DE som for Helvete skal tilpasse seg til vår levemåte og ikke omvendt!!

Når går mulimistene over streken så merkbart at selv SV'ere tør åpne kjeften og si at NOK ER NOK! Vil det noengang skje? Når kommer kravet om at kvinner på Stortinget må gå med Hijab fordi det støter muslimer i Norge at kvinnelige Stortingsrepresentanter viser håret sitt? Jeg tror svaret på det er: ca 6 måneder før kravet kommer om at kvinner ikke kan stille til Stortingsvalg fordi det støter "dem" at det sitter kvinner i en lovgivende forsamling

Vi skal passe oss for i Norge er det STOR kunnskapsløshet om Islam, og mye av det som framstilles som islamske krav er i realiteten ikke tuftet på Islam men på gamle patriarkalske skikker fra "steialdersamfunn" langt ute på landsbygda i U-land! I vår ivrige søken etter "Dialouge" forståelse og inkludering, reinspikka kulturrelativisme om noen spør meg, tilpasser vi landet til steinalderskikker som ikke på noen måte er en del av den moderne kulturen der disse våre nye landsmenn kommer fra. Det er derimot snakk om stammeskikker som selv i hjemlandet til disse menneskene anses som foreldet og forkvaklet! og dette er det som norge skal tilpasses til?

Er det ikke på høy tid at noen sier klart i fra om at "VI ØNSKER IKKE RELIGIONEN DIN OG SKIKKENE DINE! HOLD DET FOR DEG SELV; PLAG IKKE OSS MED DET! TRIVES DU IKKE I NORGE SLIK DET ER KAN DU FOR HÆLVETE SE Å HYTE DEG HJEM! VI ER HEDNINGER OG ATEISTER OG DET HAR VI TENKT Å FORTSETTE MED!"

N

nb

Gjest
Spiralis skrev:
Dette er en ren forretningsmessig beslutning som vurderes tatt av verdens største leverandør av flymat. Det har ingen ting med hva norske politikere bør gjøre eller mene eller hvilken retning det norske samfunn skal bevege seg i.

S

Smorte24

Gjest
baluba skrev:
oddgeir skrev:
Slubbert skrev:
orso skrev:
Jeg er av den oppfatning at de skal følge våre normer hvis de skal reise og bo her.
Markedet har ikke normer.
Markedet, i betydningen konsumenten, kan ha mange ulike preferanser, blant annet ønsket om ikke å spise halal.

Spør Gilde, som opplevde storm fra kundene da de annonserte at de skulle lage halal-pizza.
Selvfølgelig. For stupide rasister så er det en selvfølge at ingen andre enn dem skal få sine valg virkeliggjort. Alle andres skal helst forbys, i god nazi-tradisjon. Og Gnore er fullt av stupide idioter av det slaget.
Da er du i gang igjen med å kritisere nordmenn og Norge generelt, tror jeg bare har lest negavit fra deg når det gjelder oss nordmenn og noe fra Norge, alt fra personer, forsterkere og til religionen vår.

Du oppførerer deg som en sann journalist, men jeg har bare et spørsmål til deg.

Hvorfor bor du i Norge?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
nb skrev:
Spiralis skrev:
Dette er en ren forretningsmessig beslutning som vurderes tatt av verdens største leverandør av flymat. Det har ingen ting med hva norske politikere bør gjøre eller mene eller hvilken retning det norske samfunn skal bevege seg i.
Hvilket bringer oss tilbake til utgangspunktet. Forbrukermakt.
Like mye som etnisk norske innbyggere i Groruddalen stemmer med føttene, kan potensielle flypassasjerer velge bort halal-gnålet ved å ikke spise ombord, ta med matpakke, eller velge et annet selskap.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Den dagen jeg flyr over Saudi-Arabia og får lov til å kikke ut av vinduet og ned på Mekka, er den dagen jeg skal begynne å spise Halaslaktet mat på flyet.

N

nb

Gjest
oddgeir skrev:
Hvilket bringer oss tilbake til utgangspunktet. Forbrukermakt.
Like mye som etnisk norske innbyggere i Groruddalen stemmer med føttene, kan potensielle flypassasjerer velge bort halal-gnålet ved å ikke spise ombord, ta med matpakke, eller velge et annet selskap.
Det er selvsagt en mulighet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.692
Torget vurderinger
0
nb skrev:
Spiralis skrev:
Akkuart DET vet jeg, men dette føyer bare så inderlig godt inn i et mønster med kjas og krav som kun går en vei: "VI SKAL TILPASSE OSS DEM!"

"IKKE FAN!!" sier jeg!

I dette tilfellet er det spørsmål om SAS skal føye leverandøren eller ikke. Jeg håper SAS finner en annen leverandør av flymat. Gjør de ikke det kommer mitt Gullkort i retur!!

Det er ikke det at jeg dør av å spise halalmat, er jeg på besøk i Muslimske områder spiser jeg det jeg får servert som en høflig gjest bør og skal. IMHO

Men jeg finner meg ikke i å bli utsatt for kulturimperialisme på hjemmebane! Og et sted må man bare sette ned foten. Så langt men fan ikke en meter lenger!

N

nb

Gjest
I praksis er beslutningen opp til kundene til GateGournet, dvs de store flyselskapene og hvordan de tror kundene deres vil reagere. Om British Airways, Lufthansa og Air France sier No, Nein og Non så blir dette ikke noe av.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Smorte24 skrev:
baluba skrev:
oddgeir skrev:
Slubbert skrev:
orso skrev:
Jeg er av den oppfatning at de skal følge våre normer hvis de skal reise og bo her.
Markedet, i betydningen konsumenten, kan ha mange ulike preferanser, blant annet ønsket om ikke å spise halal.

Spør Gilde, som opplevde storm fra kundene da de annonserte at de skulle lage halal-pizza.
Selvfølgelig. For stupide rasister så er det en selvfølge at ingen andre enn dem skal få sine valg virkeliggjort. Alle andres skal helst forbys, i god nazi-tradisjon. Og Gnore er fullt av stupide idioter av det slaget.
Da er du i gang igjen med å kritisere nordmenn og Norge generelt, tror jeg bare har lest negavit fra deg når det gjelder oss nordmenn og noe fra Norge, alt fra personer, forsterkere og til religionen vår.

Hvorfor bor du i Norge?
Hvorfor spør du om dette? det har så vidt jeg evner å lese, intet med debatten å gjøre.

noen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2008
Antall liker
34
Knivdrept flymat ?

Jeg vil gjerne ha religionsuavhengig mat.

N

nb

Gjest
SAS sier følgende:

I SAS benekter man at en eventuell halalomlegging vil påvirke selskapets passasjerer.

- Det blir ingen endringer på maten som serveres på SAS sine fly, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS til NA24.

Han understreker at Gate Gourmet leverer etter de standarder SAS ber om, men kan ikke umiddelbart svare på om disse standardene forhindrer at den normale menyen lages etter halal-standarder, som blant annet innebærer at det fremsies en muslimsk bønn under slakting samt at det ikke serveres visse matvarer, som svineprodukter.

Men hvis vi bestiller svinekjøtt, så skal det leveres svinekjøtt. Og om dette på første klasse skal stekes i rødvin, så skjer det, sier Johansen.

- SAS reflekterer det skandinaviske, også gjennom hva vi serverer om bord i våre fly, legger han til.

S

Smorte24

Gjest
65finger skrev:
Smorte24 skrev:
baluba skrev:
oddgeir skrev:
Slubbert skrev:
orso skrev:

Hvorfor bor du i Norge?
Hvorfor spør du om dette? det har så vidt jeg evner å lese, intet med debatten å gjøre.
[/quote

Fordi han drar frem at vi er rasister hele tiden.

Er det slik at vi ikke har valg hos SAS men må spise Halal mat så bruk et annet selskap, det vil jeg gjøre i fremtiden.

S

Supertramp

Gjest
Spiralis skrev:
I dette tilfellet er det spørsmål om SAS skal føye leverandøren eller ikke. Jeg håper SAS finner en annen leverandør av flymat. Gjør de ikke det kommer mitt Gullkort i retur!!
Lurer på hvem sitt "loss" det egentlig er jeg...... :eek:

S

Slubbert

Gjest
Smorte24 skrev:

Hvorfor bor du i Norge?
Én ting som taler for Norge er at man ganske stor grad har greid å holde endel grunnleggende individuelle rettigheter og en human rettsstat i hevd, til tross for konstant press fra den frådende massen med affektstyrt lynsjemobb som representantene i lovgivende forsamling liker å kalle "folket", eller "folk flest", avhengig av politisk farge.

At reguleringsiveren og overformynderiet har kommet fullstendig ut av kontroll og er hinsides selv det absurde er nå så, men....politikerne skal nå i det minste ennå ikke bestemme hva slags flymat vi tilbys.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
baluba skrev:
Slubbert skrev:
orso skrev:
Det er bemerkelsesverdig hvor kommunistiske høyrepopulister plutselig blir når det passer dem... ;)
Hvor skrev jeg at normer var bra? Normer = dogmer = tvangstrøyer, kardemommeloven er den eneste normen som trengs. Forøvrig tar jeg anstøtning av betegnelsen "populist", da 99% av befolkningen og 100% av politikerne later til å være uenige med meg i det aller meste.
Det er bemerkelsesverdig hvor kommunistiske høyrepopulister plutselig blir når det passer dem.
Den var ikke myntet på deg, eller Orso. Det jeg mente var at de som er imot at et vanlig firma skal få produsere produkter spesielt for enkeltgrupper er kommunister med et høyrepopulistisk skinn. De samme som hevder å være kapitalismens forsvarere ønsker å sette sterke begrensninger for hvem næringslivet har lov å selge til. Du er altså ikke populisten i mitt utsagn. Sorry. :)

Tok du livet av dyrene på Halal måten i Norge så har du brudd loven, det er kun lov til å ta livet av de hvis de er bedøvet, slik som du beskriver det så tviler jeg på at de var det.
Jeg har ikke vært i Norge i hele mitt liv. Men jeg har aldri vært i et muslimsk land.

Hvorfor bor du i Norge?
Ja, si det? Stort sett fordi jeg trives her, men noen ganger føles det ikke frivillig. Noe det selvfølgelig er.

For en kommunist er det ikke så enkelt. Kapitalister må tuktes til den rette tro, og å sverge motstand mot alt annet.

Du oppførerer deg som en sann journalist

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
nb skrev:
SAS sier følgende:

I SAS benekter man at en eventuell halalomlegging vil påvirke selskapets passasjerer.

- Det blir ingen endringer på maten som serveres på SAS sine fly, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS til NA24.

Han understreker at Gate Gourmet leverer etter de standarder SAS ber om, men kan ikke umiddelbart svare på om disse standardene forhindrer at den normale menyen lages etter halal-standarder, som blant annet innebærer at det fremsies en muslimsk bønn under slakting samt at det ikke serveres visse matvarer, som svineprodukter.

Men hvis vi bestiller svinekjøtt, så skal det leveres svinekjøtt. Og om dette på første klasse skal stekes i rødvin, så skjer det, sier Johansen.

- SAS reflekterer det skandinaviske, også gjennom hva vi serverer om bord i våre fly, legger han til.
Så hvis de bestiller noe annet enn halalmat så får de det, men det kommer de aldri til å gjøre siden det blir dyrere...

N

nb

Gjest
BT skrev:
Så hvis de bestiller noe annet enn halalmat så får de det, men det kommer de aldri til å gjøre siden det blir dyrere...
De kan jo bare dytte den eventuelle ekstrakostnaden over på kundene - de som flyr business eller første klasse bryr seg neppe nevneverdig om en hundrelapp til eller fra på billetprisen. På økonomiklasse kan det sikkert løses ved ikke å servere kjøtt i det heles, så slipper noen å bli utsatt for den emosjonelle påkjenningen det er å spise halalmat.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Smorte24 skrev:
65finger skrev:
Smorte24 skrev:
baluba skrev:
oddgeir skrev:
Slubbert skrev:
orso skrev:

Hvorfor bor du i Norge?
[/quote

Fordi han drar frem at vi er rasister hele tiden.

Er det slik at vi ikke har valg hos SAS men må spise Halal mat så bruk et annet selskap, det vil jeg gjøre i fremtiden.
Du har neppe noe grunnlag for å bruke "vi" bruk heller "meg" det er sannsynligvis mye mere presist

S

Supertramp

Gjest
BT skrev:
SAS sier følgende:

Og om dette på første klasse skal stekes i rødvin, så skjer det, sier Johansen.

Det mest interessante er at en SAS informasjonssjef ikke vet at selskapet kvittet seg med begrepet Første Klasse i 1981-82 :)

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.486
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
Jeg har ikke vært i Norge i hele mitt liv. Men jeg har aldri vært i et muslimsk land.

Hvorfor bor du i Norge?
Ja, si det? Stort sett fordi jeg trives her, men noen ganger føles det ikke frivillig. Noe det selvfølgelig er.

¿Qué?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
En god gammeldags HFS-debatt. Forfriskende. ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Kanskje disse gamle Braathens Back-gardinene kan konverteres til halalgardiner...
"Rånefritt område"

S

Slubbert

Gjest
baluba skrev:
Det jeg mente var at de som er imot at et vanlig firma skal få produsere produkter spesielt for enkeltgrupper er kommunister med et høyrepopulistisk skinn. De samme som hevder å være kapitalismens forsvarere ønsker å sette sterke begrensninger for hvem næringslivet har lov å selge til. Du er altså ikke populisten i mitt utsagn. Sorry. :)
Min misforståelse. Overstående har jeg forsåvidt sagt mange ganger selv også, derfor fremstår det som fullstendig meningsløst når hardcore-freppere, demokrater og norgespatrioter fremstilles som "blå", eller "liberale". De er i beste fall nykonservative, og det er ingen tilfeldighet at den nykonservative bevegelsen oppstod langt ute på den amerikanske venstresiden.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kommentar fra et annet forum:

Merkelig at en leverandør som GG kan hevde å bekjenne seg til mangfold og respekt for alle kulturer, og så påtvinge islams premiddelalderske religiøse ritualer på alle andre. Da er det ikke lenger mangfold, og man respekterer i hvert fall ikke andre kulturer. Tvert i mot.

Treffende.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
baluba skrev:
Det jeg mente var at de som er imot at et vanlig firma skal få produsere produkter spesielt for enkeltgrupper er kommunister med et høyrepopulistisk skinn. De samme som hevder å være kapitalismens forsvarere ønsker å sette sterke begrensninger for hvem næringslivet har lov å selge til. Du er altså ikke populisten i mitt utsagn. Sorry. :)
Min misforståelse. Overstående har jeg forsåvidt sagt mange ganger selv også, derfor fremstår det som fullstendig meningsløst når hardcore-freppere, demokrater og norgespatrioter fremstilles som "blå", eller "liberale". De er i beste fall nykonservative, og det er ingen tilfeldighet at den nykonservative bevegelsen oppstod langt ute på den amerikanske venstresiden.
Exact

Sí!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Forsøk på oppsumering:
HFS ser ut til å dele seg i 3 leire.

1: De voksne som tar lett på om maten de får er bannlyst eller velsignet under slakting.

2: De som er like opptatt av at maten ikke er velsignet som muslimene er av at den er det, og som dermed bytter flyselskap nå.

3: De som mener at spørsmålet om matens religiøse tilhørighet er alt for viktig til å overlates til flyselskapene selv. Hedenske koteletter på alle avganger bør være et folkekrav. Man bør tvinges til å ta en bit før man får gå ombord.

Alle enige?

Innlegget er redigert av bjornh, for å unngå unødvendige provokasjoner av trosretninger jfr. Hifisentralens regel 1./color]

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
totte skrev:
Forsøk på oppsumering:

1: De voksne som tar lett på om maten de får er bannlyst eller velsignet under slakting.

2: De som er like opptatt av at maten ikke er velsignet som muslimene er av at den er det, og som dermed bytter flyselskap nå.

3: De som mener at spørsmålet om matens religiøse tilhørighet er alt for viktig til å overlates til flyselskapene selv. Hedenske koteletter på alle avganger bør være et folkekrav. Man bør tvinges til å ta en bit før man får gå ombord.

Alle enige?

Innlegget er redigert av bjornh, for å unngå unødvendige provokasjoner av trosretninger jfr. Hifisentralens regel 1./color]

Spot On, min gode Totte. ;)

S

Supertramp

Gjest
totte skrev:
Forsøk på oppsumering:

Alle enige?
Hvorfor er ikke nr 2 og 3 voksne - er de ikke "voksne" fordi de har en annen mening enn andre(deg)?
Jeg er i gruppe 1 så jeg har ikke noe å hente på å nevne dette.

ps! din omtale av de som tilhører islam er i min quote rettet da jeg fant den direkte usmakelig!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Supertramp skrev:
totte skrev:
Forsøk på oppsumering:

Alle enige?
Hvorfor er ikke nr 2 og 3 voksne - er de ikke "voksne" fordi de har en annen mening enn andre(deg)?

ps! din omtale av de som tilhører islam er i min quote rettet da jeg fant den direkte usmakelig!
La nå oldingene sprelle i leir 1.

Det er nå en gang ungdommenes lodd å være opprørske og ikke akseptere å få idioti tredd ned over ørene.

S

Supertramp

Gjest
BT skrev:
Det er nå en gang ungdommenes lodd å være opprørske og ikke akseptere å få idioti tredd ned over ørene.
Og jeg som i min enfoldighet trodde at det var ungdommens lodd å være moderne, flerkulturelle, fleksible, tolerante.
Og dessuten er det vel ungdommen som reiser mest i turistklasse hvor de (alt for) ofte må kjøpe maten ombord fra en meny - med valgmuligheten uten halal......

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
totte skrev:
Å sidestille dette slik du forsøker, blir litt merkelig.

Å si nei takk til primitiv overtro kan ikke sidestilles med å praktisere den samme. Det er minst 1.400 år i forskjell.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Slubbert skrev:
orso skrev:
Det har du selvsagt rett i. Jeg tenkte først og fremst generelt på lover, regler og skikker knyttet til det offentlige med utsagnet mitt. F.eks dette med politiuniform.

Samtidig håper jeg de også markedet ikke lar seg presse til å gjøre beslutninger som mange vil karakterisere som uheldige. Heldigivs har vi makt som forbrukere. Dersom SAS utelukkende kommer til å servere halal mat, så vil jeg velge et annet flyselskap når jeg har mulghet til det. Det har forøvrig ingenting med rasisme å gjøre. I mine øyne er Islam ingen god og fredelig religion og den er en trussel mot vestlig demokrati og frihet.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Supertramp skrev:

Gruppe 1 er de voksne fordi det er modent å ta lett på bagateller.
Gruppe 2 er halvvoksne fordi de gjør mye ut av lite (i mange tilfeller plasserer jeg meg godt innenfor denne kategorien), men innser at om SAS/GG ser seg tjent med å servere hva-det-nå-måtte-være, så får det være deres sak, som tapet av en passasjer også vil være det. Dette er jo helt greit.
Gruppe 3 er ikke voksne fordi de ikke skjønner at GG/SAS må få lov til å servere hva de vil av lovlig mat.

Siden "skrivefeilen" min har blitt moderert så får jeg la den ballen ligge.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
totte skrev:
Å sidestille dette slik du forsøker, blir litt merkelig.

Å si nei takk til primitiv overtro kan ikke sidestilles med å praktisere den samme. Det er minst 1.400 år i forskjell.
Du trenger ikke ta hele pakken med Mekka og fredagsbønn selv om du spiser maten. Dessuten sidestiller jeg ikke tro og mangel på sådan, bare vektleggingen av matens religiøse tilhørighet ved valg av flyselskap. Jeg kan tenke meg at mange muslimer velger flyselskap etter hvem som serverer Halalmat, som det viser seg at en del vantro også gjør.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
De voksne er de som sier de selv er voksne og de som er av annen oppfatning enn de selv er barnslige.

S

Slubbert

Gjest
orso skrev:
I mine øyne er Islam ingen god og fredelig religion og den er en trussel mot vestlig demokrati og frihet.
Religion er noe herk, men dessverre har mange et sterkt behov for å følge befalingene til fiktive månemenn, det er bare sånn det er. At en markedsavdeling vil tekkes den økende kundegruppen muslimer er forståelig, da hverken de kristne eller vi som er oppvakte har noe forhold til rituell mattilberedelse. De som ikke er muslimer er i det store og hele likegyldige.

Og innvandrerhaterne som sitter og skriver flammende innlegg i alle landets debattfora akkurat nå er neppe prioritert fra SAS-ledelsens side, da de fleste av disse går på trygd og neppe flyr noe utover den årlige charterturen til syden.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Slubbert skrev:
Og innvandrerhaterne som sitter og skriver flammende innlegg i alle landets debattfora akkurat nå er neppe prioritert fra SAS-ledelsens side, da de fleste av disse går på trygd og neppe flyr noe utover den årlige charterturen til syden.
Her bobler fordommene frem! :D

Honkey

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Honkey-Chateau skrev:
Slubbert skrev:
Her bobler fordommene frem! :D

Honkey
Fordommer er destillert og overlevert kunnskap.

Topp Bunn