oddgeir skrev:
coolbiz skrev:
At ikke-troende blir påtvunget en religiøs anordning er vel et klart brudd på religionsfriheten, er det ikke?
Selvfølgelig er det det. Naturligvis kan man hevde at det er frivillig, både å reise med SAS, og å spise ombord, men vi blir altså fratatt et valg vi ellers ville hatt.
Hvilket valg, om jeg tør spørre? Valget har alltid stått mellom tørr kylling, eller rett og slett enda tørrere fisk. Måten det er slaktet på har vel ingenting med saken å gjøre. Jeg har selv slaktet halal, og mener at kjøttet smaker bedre da.
Det er totalt sprengt og å henge seg opp i dette. Det gir bare mer penger i kassen til SAS, uten at noen blir skadelidende. Eller mener du at vi her har et gourmet-tilbud som blir rasert? Enhver med smaksløker vet at skikkelig halal smaker bedre. Jeg er ingen bonde, men har likevel slaktet på begge måter. Uten en muslim i overskuelig nærhet, så kjøttet ble ikke velsignet som halal. Og det er ingen tvil om at halal smaker bedre enn det motsatte, spør du meg. Det gjelder riktignok sau og geit, ikke storfe. Slikt har jeg aldri slaktet.
At dette er et tema er bare nok et bevis på hvor
anale og selvopptatte innvandringsmotstanderne er. De reagerer i affekt hele tiden, selv når det egentlig ikke er noe å protestere på. Faen for en idiotdebatt...!
Edit: Jeg glemte å innrømme at jeg er et grusomt menneske, som plager dyr når jeg slakter dem. I motsetning til norske sauebønder som bare lar dem leve i dødsangsten litt lenger. De er snille, de. ;D