Jabba_Jabba skrev:
Nå bør du huske på at i nordkorea blir nyhetsopplesere visstnok fengslet for å uttale navnene feil på lederene i landet, kaller du dette frihet??
En ting til, på 20 måneder ble aldri noe av disse hyperrelegiøse tingene gjennomført mens hun var guvernør i Alaska. Utenlandsreisen kom i stand fordi hun besøkte avdelinger fra Alaskas nasjonalgarde som var utplassert i Irak (hun er sjef for disse styrkene i egenskap som guvernør).
Hun var visstnok også styremedlem i Frelsesarmeen i Alaska. Kansje de er litt mere hardbarka enn avdelingene i Norge?
Hadde valget stått mellom Mccain og Hillary hadde det uansett valg, blitt en bra president for europa. Obama har flere ganger snakket om å økt tollavgiftene på utenlandske produkter. Noe som ikke er bra.
Leter du litt finner du også youtube snutter der Obama ikke er helt sikker på hvor mange delstater det er i USA. Han gav vel tre svar 47, 49 og 57! Til hans forsvar skal det innvendes at på ungdomsskolen var hverken jeg heller læreren min helt sikker på hvor mange stater det var. Vi trodde på 52, men ble korrigert av ei jente som kom fra USA. Svaret var 50.
Heller så må jeg si at hadde ErosLoveking snakket om mennesker i andre land enn USA og Israel hadde alle her inne brukt r-ordet om dine holdninger.
God natt og vennelig hilsen fra Jabba-Jabba
Nord-Korea ble brukt som et bilde, om dog mulig et dårlig valg. (Nei jeg er ingen tilhenger av landet, tvert imot). Hvorfor du skal dra inn "trumf"kortet, "R-ordet" skjønner jeg heller ikke, enda mindre hvorfor du nevner Israel i samme åndedrag (?).
Mulig Obama ønsker å øke tollavgiftene, og dette må jo være veldig motstrøms den politikken som har vært ført fra USA´s side i mange år. Finnes jo ingen åpnere land når det gjelder import. (dårlig forsøk på ironi)
En annen ting er om import/eksport og kroner er det eneste som er viktig for Europa. Hva med relasjoner til land som for oss er noe nærmere enn hva de er for USA. jfr. Østeuropa og Midtøsten. Det kan jo være at vi i disse økonomiske nedgangstider (ja vi er på vei nedover, og USA ligger ca. et år forut oss), trenger ytre fiender, og det er løsningen på hvor vi skal sette fokus, hva vet jeg. Er for egen del ikke bekvem med det.
Selv om midtøsten og vest-Asia stort sett blir styrt av religiøse skrullinger, er det ikke sagt vestens viktigste land skal være det.
Obama kan sikkert tas for mye uvitenhet og dumskap, som de fleste topp-politikere.Trøsten får være at skulle han mot formodning nå toppen, ender han sannsynligvis opp med en kule i panna. En god neger er som kjent en død neger.
Forøvrig en aldri så liten digresjon. Jeg klarte 76.3% på første forsøk, hva med dere?
http://www.aftenposten.no/reise/test_quiz/article2346001.ece
Alaska burde gå greit i disse dager eller hva? Litt værre med Louisiana? Sittende president hadde tydeligvis problemer med å rette Airforce One i riktig retning i 2005.