Sansui

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at Odd J legger ut flere bilder, men måtte bare låne og dele dette fra annonsen...
    Kan bare være morro dette! :)

    sansui.jpg
     

    LarsC

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Innlegg
    250
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk en AU-7900 for en stund siden. Er den verdt å reparere? Den ser ganske bra ut, men virker ikke. Sikkert fordi den var stappfull av hybelkaniner.
    Nå testet jeg den på nytt og den fungerer. Jeg må ha hatt en hjernefis på gang ved forrige test. Den trenger litt rens, men låter strålende.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    315
    Antall liker
    36
    En hjerne hva for noe.. Visst du ikke liker den kan du bare sende den til meg.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må bare se å komme meg til Molde og hente de høyttalerne ja. De er flotte;)
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    DSC02458.jpg

    fikk et par Sansui sp-x-9900 i hus. noen her med erfaring? best rett på gulv? opp i hyller? eller på noen lavere stand.? tips til høgde ? håper på litt innspill til plassering så eg slipper å prøve "alle" feiloppsett.:) testes no med au-9500, mye lyd, men lite bass på lav volum.
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 272572
    fikk et par Sansui sp-x-9900 i hus. noen her med erfaring? best rett på gulv? opp i hyller? eller på noen lavere stand.? tips til høgde ? håper på litt innspill til plassering så eg slipper å prøve "alle" feiloppsett.:) testes no med au-9500, mye lyd, men lite bass på lav volum.
    AU-9500 fortjener litt fokus her............ Min spiller glitrende. Jeg vil tro at de aller fleste forsterkere trenger litt volum for å åpne seg......, så også AU-9500.
     

    Vedlegg

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    En kjapp oppdatering, travle tider gir lite musikkspilling...

    Hentet høyttalerne i Molde og har spilt litt på de noen dager nå. Stor varm lyd, men får en tydelig booming i bassen i mitt rom. Det er sikkert litt for lite antar jeg.
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    En kjapp oppdatering, travle tider gir lite musikkspilling...

    Hentet høyttalerne i Molde og har spilt litt på de noen dager nå. Stor varm lyd, men får en tydelig booming i bassen i mitt rom. Det er sikkert litt for lite antar jeg.
    Hvis mulig, øk avstand til bakvegg og sidevegger / hjørner....... ???????
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    Min Sansui B2301 har dessverre stått ubrukt noen måneder nå pga spraking, ulyder og utfall av lyd -
    Tanken på å drasse den på et verksted har slått meg, men blitt utsatt fordi det har vært nok av reserveforsterkere her...

    Men i går tok jeg mot til meg og åpna opp beistet sjøl, - tok en full runde med seriøs rens på vendere og attenuatorer + renset begge utgangsreléene.
    Meget spent da den ble satt inn i hylla igjen og slått på - heeelt tyst etter at reléet slår inn, på med musikk og......
    du verden så herlig å kunne friskemelde den!!

    :)

    Så moralen er at en gang i blant må det en skikkelig rens til !!

    sansuihappyhappy :cool:
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    315
    Antall liker
    36
    Du trenger da ikke den du? Selg den til meg pils-mannen.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    315
    Antall liker
    36
    Oi har du den å. Hva annet snacks befinner seg hos deg?
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    315
    Antall liker
    36
    Svar da pilse-mannen!
    Ingen som har AU-111 her da? Er vel ikke mange som har en sånn sak i kongeriket Noreg.
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    Svar da pilse-mannen!
    Ingen som har AU-111 her da? Er vel ikke mange som har en sånn sak i kongeriket Noreg.
    Av det som står her så er det nok C2301 og B2301 som er "snacks", alt annet blir ganske ordinært ;)

    Ingen au-111 her.

    mvh
     
    Sist redigert:

    Geir61

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    45
    Antall liker
    63
    Hei, jeg har en Sansui AU 20000, som trenger litt ettersyn. Noen som har en god reparatør å anbefale? Gjerne en som har erfaring med disse?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.805
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei
    Er det rens eller trenger den noe mere ?

    Mvh

    Ove
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Bør jo være en reparatør som har greie på vintage hifi, og vet hva som skal brukes av erstatningskomponenter slik at lydsignaturen beholdes.
     
    Sist redigert:

    Geir61

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    45
    Antall liker
    63
    Har en ustabilitet på den ene kanalen, særlig i oppstartsfasen(oppvarming), pluss at det hadde vært greit å få sjekka kondensatorer, og andre komponenter i forhold til alder/tilstand.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Ville nok skiftet ut samtlige kondensatorer når jeg først var i gang. Det er stort sett de små duppedittene som blir dårlige, og ikke de store ølboksene. Sansui brukte vel Elna kondensatorer den gangen. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Samme år som jeg kjøpte en Technics SU-V4A kjøpte min fetter en tilsvarende størrelse Sansui som var litt billigere. Det vil si rundt 50-60 watt, og en pris i overkant av 2000 hvis jeg ikke husker feil. Året tror jeg var 1981. Er det noen som har peiling på hvilken modell det var? Mener at den hadde blank alufront.

    Skal sannelig spørre ham om han fremdeles har den liggende i kjelleren eller noe. Med den konen han har tror jeg neppe den spilles på i stua i alle fall. Hvis han har den liggende og den fungerer vil jeg spørre om å få kjøpe den av ham. Burde jo fungere godt i et vintagesystem.
     

    Nailhead

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    272
    Antall liker
    303
    Torget vurderinger
    1
    Baluba; kunne det vært en Sansui A-60?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.805
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Var nok en A60 ja,ikke noen høydare lydmessig.
    Når jeg jobbet på OHC 1980/84 så solgte jeg en til Janh Teigen og Marius Muller,Teigen kjøpte A80 :)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba; kunne det vært en Sansui A-60?
    Var nok en A60 ja,ikke noen høydare lydmessig.
    Når jeg jobbet på OHC 1980/84 så solgte jeg en til Janh Teigen og Marius Muller,Teigen kjøpte A80 :)

    O
    Det var helt sikkert den. Trodde jeg kunne huske VU-metre istedenfor LED, men det skyldes sikkert at Technics' LED-metre var mer elegante enn de som var på Sansui A-60. Ingen høydare lydmessig? Det kan kanskje stemme, for jeg opplevde etter en kort og lite kvalifisert test at min Technics var bedre, uten å gjøre noe nummer av det. Fravær av tone defeat-knapp gjorde den også mindre "seriøs" i mine øyne. Da er det kanskje like greit å gi blaffen? Eller, hvis han vil kvitte seg med den for en billig vinflaske så kan jeg finne bruk for den. Men min NAD 701/301 låter nok adskillig bedre enn den når dere Sansui-folk hevder at den ikke var noen høydare lydmessig.

    sansui_a-60_amplifier.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.805
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    A 80 låt noe bedre mener jeg og huske,ikke lenge siden jeg hadde A 60 her og den kastet jeg :( litt dumt kanskje da det tross alt er en Sansui :)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da tror jeg nok det var den han hadde. Hvis den låt bedre er det igjen en tanke å ta kontakt med min fetter for å spørre ham om han fortsatt har den. For når jetg ser det bildet så trekker jeg mer kjensel på forsterkeren. Som tidligere skrevet stoler jeg ikke mye på mine meninger om forsterkeren i de tider og det er derfor jeg ble litt nysgjerrig i dag.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.805
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er nok ikke dumt og redde den nei :)

    O
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Hvor ble Sansui alpha 907XR av ? er den enda å finne i moderlandet @evo2 .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn