Sansui

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Syello

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    34
    Antall liker
    59
    DSC00702.JPG
    DSC00709.jpg
    DSC00710.JPG


    kanskje noe sånt som dette?

    Sansui AU alpha 907MR
    Sansui AU alpha 907MR/MOD
    Sansui CD alpha 917XR
    Sansui AU alpha 907XR/MOD
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Litt av det som vi plukket opp i Danmark :)

    O
    Hei Ove
    Overrasket hvor lang tid det tok før du kom på nett;)
    Hvordan er formen, selv har jeg fortsatt en svak during i hele kroppen.
    Fått testet noe ennå? Vi venter på flere bilder.:)
    Takk for en hyggelig tur Ove.
    mvh
    Sansui-Mannen
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Litt av det som vi plukket opp i Danmark :)

    O
    Hei Ove
    Overrasket hvor lang tid det tok før du kom på nett;)
    Hvordan er formen, selv har jeg fortsatt en svak during i hele kroppen.
    Fått testet noe ennå? Vi venter på flere bilder.:)
    Takk for en hyggelig tur Ove.
    mvh
    Sansui-Mannen
    Takk selv :)
    Joa,det er ikke bedre med denne kroppen her ;). Må få bært opp AU-X1 den er jo "litt" tung
    Spiller på AU-9500 nå, låter forrykende bra faktisk,neste som skal testes er AU-D9 .

    O
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Nyter tråden deres, Sansui venner, selv om min kunnskap om Sansui ikke er all verden. Når sluttet de egentlig å lage sine store grom apparaturer?

    Var innom en hi-fi butikk i London for et par uker siden, hvor jeg overraskende så flere nye Sansui produkter utstilt, herav en grom tuner som tok inn det meste av radio og nett-kanaler. Den het noe med WLD 200 eller 201 mener jeg å huske, og hele rangen i samme prisleie som alt annet de hadde der.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nyter tråden deres, Sansui venner, selv om min kunnskap om Sansui ikke er all verden. Når sluttet de egentlig å lage sine store grom apparaturer?

    Var innom en hi-fi butikk i London for et par uker siden, hvor jeg overraskende så flere nye Sansui produkter utstilt, herav en grom tuner som tok inn det meste av radio og nett-kanaler. Den het noe med WLD 200 eller 201 mener jeg å huske, og hele rangen i samme prisleie som alt annet de hadde der.
    Hei
    De sluttet tidlig 2000 med forsterkere i Japan dessverre. Her var det slutt i 1991 ca da forsvant de i fra Europa også.
    Det du så i London har jeg et sett av her hjemme :) det er ikke sansui produkter men noen engelske karer som prøvde og starte opp med sansui igjen men Japan stoppet det,etter først og sakt ja til og bruke navnet med den gamle logoen,noen sier fordi de vil prøve og bygge opp sansui igjen med de originale tegningene,men det er ikke noe offisielt og høyst usikkert om det stemmer.
    Men hadde vært gøy om det stemte :)

    O
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    2000, jøss var det så lenge siden? Jaja, tiden går :)

    For moro skyld, hva het deres siste store forsterker serie? Holder den mål mot dagens saker?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Au-607 707 og 907 Alpha og AU 111 rør som kom i 1999 til 2001 mener jeg det var 100ex
    Om de holder mål? Ja og vel så det :)

    O
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Au-607 707 og 907 Alpha og AU 111 rør som kom i 1999 til 2001 mener jeg det var 100ex
    Om de holder mål? Ja og vel så det :)

    O
    Første version av AU-111 mener jeg kom rundt 1966 pluss en update rundt 1968 .
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    311
    Antall liker
    36
    Litt av det som vi plukket opp i Danmark :)

    O
    Hei Ove
    Overrasket hvor lang tid det tok før du kom på nett;)
    Hvordan er formen, selv har jeg fortsatt en svak during i hele kroppen.
    Fått testet noe ennå? Vi venter på flere bilder.:)
    Takk for en hyggelig tur Ove.
    mvh
    Sansui-Mannen
    En svak during i skroget.. Hva er det dere har drevet med egentlig. Håper stikkordet er gammal dansk.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Litt av det som vi plukket opp i Danmark :)

    O
    Hei Ove
    Overrasket hvor lang tid det tok før du kom på nett;)
    Hvordan er formen, selv har jeg fortsatt en svak during i hele kroppen.
    Fått testet noe ennå? Vi venter på flere bilder.:)
    Takk for en hyggelig tur Ove.
    mvh
    Sansui-Mannen
    En svak during i skroget.. Hva er det dere har drevet med egentlig. Håper stikkordet er gammal dansk.
    Dårlig med drikke på denne turen, tur-retur Allborg tar sin tid.:)
    mvh
    Sansui-Mannen
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    567643-sansui_au111_tube_amplifier_preamp_highest_quality_restoration_rare.jpg

    Hvis du har ca 36 laken liggende kan denne bli din;)
    Restaurert til som ny tilstand med et års garanti.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    $_85.JPG

    Tilsalgs, beste bud til nå er 1600 Euro
    Sansui AU-X1
    TU-X1
    Løp å kjøp;)
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    I dag ble det solgt en AU-9500 til prisforlangende kr. 3500,- Gratulerer med kjempeforsterker til en eventyrlig pris ! Jeg ville ikke solgt min for det dobbelte !
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hadde den vært strøken og recapet hadde jeg forlangt mere for den,ikke lett og selge Sansui i Norge.

    O
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    DSC02415.jpg

    Var litt TLC , så vart racket ganske bra. Sansui alle deler, men noen av litt nyere årgang. Venter med glass-dørene til deleforsterker kommer. Den har EVO2 skaffet til meg. Alt anna virker:)
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Tok et raskt søk fant selveste Sansui AU 101 ( tube ) som ble solgt til den nette sum av 200 kr nå på finn.no dette må kalles et KUPP :)
    ( manglet kun en knott )

    Mvh
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Makan me blingset litt kraftig det er vel AU-111 som kom med rør :rolleyes:
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Den som er avbildet øverst på denne siden, til 36 laken, er 111, en svært ettertraktet Sansui-modell. Denne og au 75 kom med rør.

    Ole G
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Den som er avbildet øverst på denne siden, til 36 laken, er 111, en svært ettertraktet Sansui-modell. Denne og au 75 kom med rør.

    Ole G
    Au 1000a er vel en annen med rør mener jeg hvis ikke husken er helt på styr igjen .

    Mvh
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Fin oversikt, Festus.
    Au 75, som jeg skrev, skal selvfølgelig være 70. Hadde den selv en stund, uten at den etterlot noe varig inntrykk.

    Ole G
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk!

    Har akkurat handlet meg et par SP-7500X høyttalere usett/uhørt. Skal hente de når det blir en ledig stund etter hvert. Men: Hva slags lyd kan jeg forvente av disse vintagene? Har i dag et par HF-275 trukket av et par Zapsolute kl.A monoblokker (selvbygde sådan). Helt greit, men litt for tynne i lyden. Har lyst på en mer vintage lyd enn i dag, med feitere/fyldigere bass og mellomtone enn det som kanskje er dagens standard. Derfor slo jeg til på disse, 16 tommer bass imponerer i hvert fall visuelt :)

    Har levd i den tro at Zap-ene var verdens beste forsterkere helt til en kompis stakk innom med sin Luxman M-05. Og dermed brast den illusjonen...derfor er jeg på utkikk etter effektrinn/integrert som passer til disse høyttalerne, Sansuiene altså. Gjerne vintage eller tilnærmet vintage som har tålt tidens tann. Har ikke helt skjønt dette med dempefaktor, impedans og annet teknisk rundt dette med tilpassing mellom effekttrinnet og høyttalerne, så det er litt derfor jeg spør. Eldre EC kanskje? Eller rørforsterker? En av Sansui sine? Antar de uansett er mer lettdrevne enn HFene som er fylt med delefilter til ripa.

    Er takknemlig for innspill. Lytterommet er på vel 20 kvm, godt dempet men med slett himling. Musikksmak er allsidig fra 1750 og framover til dags dato. Spiller sjelden særlig høyt blir fort stressa av en litt pågående mellomtone/diskant i dagens anlegg hvis jeg drar på litt.
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk!

    Har akkurat handlet meg et par SP-7500X høyttalere usett/uhørt. Skal hente de når det blir en ledig stund etter hvert. Men: Hva slags lyd kan jeg forvente av disse vintagene? Har i dag et par HF-275 trukket av et par Zapsolute kl.A monoblokker (selvbygde sådan). Helt greit, men litt for tynne i lyden. Har lyst på en mer vintage lyd enn i dag, med feitere/fyldigere bass og mellomtone enn det som kanskje er dagens standard. Derfor slo jeg til på disse, 16 tommer bass imponerer i hvert fall visuelt :)

    Har levd i den tro at Zap-ene var verdens beste forsterkere helt til en kompis stakk innom med sin Luxman M-05. Og dermed brast den illusjonen...derfor er jeg på utkikk etter effektrinn/integrert som passer til disse høyttalerne, Sansuiene altså. Gjerne vintage eller tilnærmet vintage som har tålt tidens tann. Har ikke helt skjønt dette med dempefaktor, impedans og annet teknisk rundt dette med tilpassing mellom effekttrinnet og høyttalerne, så det er litt derfor jeg spør. Eldre EC kanskje? Eller rørforsterker? En av Sansui sine? Antar de uansett er mer lettdrevne enn HFene som er fylt med delefilter til ripa.

    Er takknemlig for innspill. Lytterommet er på vel 20 kvm, godt dempet men med slett himling. Musikksmak er allsidig fra 1750 og framover til dags dato. Spiller sjelden særlig høyt blir fort stressa av en litt pågående mellomtone/diskant i dagens anlegg hvis jeg drar på litt.
    Hei. Jeg har en grom SANSUI AU-9500. Kan anbefales....... Mvh. ofagersa@online.no
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Ja den kan absolutt være interessant. Sender deg en mail.
     

    Geir61

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    45
    Antall liker
    63
    Au 20000

    Hei Sansuimannen. Jeg har en slik forsterker, som trenger en service. Jeg fikk den satt sammen og reparert for noen år siden. Da hadde den ligget demontert i mange år, på bakrommet hos et serviceverksted.( kunden, som hadde kjøpt den av meg i 1980, hadde fått feil på den, og ville ikke koste på bytte av alle utg transistorer++.) Han som fikset den kom imidlertid ikke helt i mål. Den har en ustabilitet på den ene kanalen, dvs det begynner å forvrenge, tilhørende meter begynner å slå kraftig ut, og så kan det smelle til, har ødelagt et basselement så langt. Men dette gjør at jeg ikke tør å bruke forsterkeren. Jeg husker at det skjedde noe lignende når forsterkeren var nesten ny, det endte med at alle utg transistorene røk. Vel, mange ord for å komme til poenget: Kjenner du til en servicemann som du har full tillit til for å reparere denne? Regner med at svaret er ja, siden du har hatt din på service nylig? I så fall, kunne jeg tenke meg å komme i kontakt med vedkommende, slik at jeg kan få full glede av å bruke min Au 20000. Btw, hva var det du fikk gjort? Mvh
    Geir
     
    Sist redigert:

    LarsC

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Innlegg
    247
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk en AU-7900 for en stund siden. Er den verdt å reparere? Den ser ganske bra ut, men virker ikke. Sikkert fordi den var stappfull av hybelkaniner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn