Sansui AU 999

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Prøver å koble opp en forsterker som kom i posten dag. kommer bare hviske lyd. som en platespiller uten forsterker. har kutta ned tynne høytalerkabler og dytta inn i front på vippebryter. chromecast er kobla til tuner. platespiller til phono. muting er av. har prøvd alle høytaler innganger. står nå på A og forsterker står på A. like lav lyd uansett altså.

Har levd med forsterkere hele livet,men skjønner ikke helt hva som kan være feilen her? forsterker skal være gått over og det finnes video av at den spiller korrekt.

Vedlegg

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
63.387
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
84
Prøv og rense denne, ofte det sitt støv i disse. Den kunne nok trengt en helrens okke som😉.
IMG_5981.jpeg

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Den skal være nyrenset av selger.

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Lurer på om den mangler noe kobling mellom pre-main på baksiden?

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
63.387
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
84
Det ser sånn ut,sett inn RCA kabler der og test😁

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
De bøylene sitter ikke montert på forsterker. kan heller ikke finne de i pakken den kom i. har prøvd å koble med RCA men hjelper ikke.

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
18.864
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Det skal uansett være noe der. Lag noen korte rca og koble horisontalt. Så får du feilsøke videre.

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Har bare 60cm RCA liggende er de for lange altså? hjalp nemlig ikke en d... med de montert horiontalt. lage gidder/kan jeg ikke. hører med selger hvorfor de ikke fulgte med. tipper han har hatt de av mens han styra med å gå igjennom forsterker og glemte å sette de på igjen.

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
18.864
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Har bare 60cm RCA liggende er de for lange altså? hjalp nemlig ikke en d... med de montert horiontalt. lage gidder/kan jeg ikke. hører med selger hvorfor de ikke fulgte med. tipper han har hatt de av mens han styra med å gå igjennom forsterker og glemte å sette de på igjen.
Lengden gjør ikke noe, annet enn rent kosmetisk. :)

HALOLS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2007
Antall liker
136
Sted
Troms
Torget vurderinger
1
Kan ikke spille fra platespiller samtidig som Tape monitor er på Deck 2...

Apropos Pre-Out Main-In, så ligger svaret i høyttalervelger. System C er de separert, ellers ikke.

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Ja, jeg fant ut at den spilte uten rca kablene tilkoblet pre/main og. da trenger jeg ikke å kjøpe et par kabler til. Fin lyd i den. fornøyd foreløpig.

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Fint phono trinn i den. synes den leverer bedre enn min CA 540P som j akkurat testa med forsterkeren. er det noe forskjell på Phono 1 og 2 ? ser ut som phono 2 har noen flere justeringsmuligheter. for MC pickup ?

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Forsterkeren er uskrudd og spiller akkurat som den skal. det er dog et par ting jeg kunne tenkt meg å få gjort på den. ny strømledning samt fjerne/bypasse et subsonisk filter som kveler bassen. på slutten av produksjonen av denne hadde Sansui slutta med dette filteret. Jeg har en et stykke unna som kan dette,men er det noen i Stavanger som kan? altså firma. On/Off ser ut som har trappet ned. jeg kan også betale et kompetent medlem her for dette.

Det er forresten flere oppgraderinger som kan gjøres på den. det er satt sammen kits for dette. er det noen her som har fått dette gjort på denne ?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
43.980
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Forsterkeren er uskrudd og spiller akkurat som den skal. det er dog et par ting jeg kunne tenkt meg å få gjort på den. ny strømledning samt fjerne/bypasse et subsonisk filter som kveler bassen. på slutten av produksjonen av denne hadde Sansui slutta med dette filteret. Jeg har en et stykke unna som kan dette,men er det noen i Stavanger som kan? altså firma. On/Off ser ut som har trappet ned. jeg kan også betale et kompetent medlem her for dette.

Det er forresten flere oppgraderinger som kan gjøres på den. det er satt sammen kits for dette. er det noen her som har fått dette gjort på denne ?

Hør med cobra2, han bor i stavanger :)

mvh

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
27.190
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Sansui selv ikke ville ha stående i forsterkeren.
Nahhhh, det er vel å ta litt vel mye i??
En selger på Ebay, som selger noen motstander og kondisser (allt for dyrt btw,) skulle ha noe med Sansui å gjøre??
Eneste riktige veien å gå er å skaffe den seneste oppdaterede servicemanual fra Sansui, som inkluderer
de seneste "service mods". DA snakker vi Sansui´s "Tech. staff´"´s egne forbedringer, som de har funnet etter
tilbakemeldinger fra kvalifiserte teknikkere, i årene frem etter att forsterkeren blev lansert. ;)

pryp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2019
Antall liker
126
Om du leser det jeg skriver så vil du se at jeg ønsker å fjerne et subsonisk filter som Sansui selv fjernet fra AU 999 mot slutten av produksjonen. når det gjelder det kitet så spør jeg om noen har installert et tilsvarende (og hva resultatet ble) takk for tilbakemelding på prisen.

Topp Bunn