Sammenhengen mellom kredibilitet og pris på hifi-utstyr.

T

timc

Gjest
Man skrev:
Med "små" selskaper mener jeg seriøse/no bs selskaper med dyp know how og spisskompetanse. Naim, Meridian blant annet.
Jeg snakker ikke om aktører som MJSA.

Hvorfor tror du det i etterkant av lanseringen av Sony SCD-1, som var et statement-produkt i nte grad, dukket opp kanskje et titalls firmaer med diverse mods til denne spilleren?


Dette innlegget er redigert med henvisning til Hifisentralens regel 1.

bjornh, moderator


Jeg setter stor tvil med denne know-howen du refererer til. Har f.eks testet ut/eid ett par meridian produkter, og det var ikke mye å skryte av. Dyrt og dårlig.

Jeg skjønte helt hva du mente med "små" firmaer. Spørsmålet jeg vil stille tilbake er da hvor denne fantastiske know-howen kommer fra? Hvilke forutsetninger har disse for å vite så uendelig mye mer enn de "store"?

Ett eksempel kan jo være Musical fidelity som i en DAC mer eller mindre hadde blåkopiert kretsforslaget i databladet til DAC-chipen. Lydmessig låt det greit nok, men det kunne vanskelig gjøres enklere. Know-how? Ikke akkurat.


Mods kommer i størst grad av ett ønske om å "ri bølgen" i etterkant av ett mye omtalt/solgt produkt. Ikke alle mods som nødvendigvis gjør ting bedre. Annerledes kanskje, men absolutt ikke bedre i mange tilfeller.

Er ellers helt på linje med BigSwifty


Dette innlegget er redigert med henvisning til Hifisentralens regel 1.

bjornh, moderator
 
T

timc

Gjest
56fwb skrev:
rolfozzy skrev:
Drit i kredibiliteten. Spell musikk.
Den der støtter jeg fullt ut... ;)

Man kan også drite i tenke over hvilken bil man skal kjøpe, bare den virker.

Må nesten bry seg med kredibiliteten når det er den som diskuteres.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Tråden er moderert grunnet brudd på Hifisentralens regel 1. Vær høflige, konstruktive og vis høvisk adferd.

bjornh, moderator
 
Topp Bunn