Salg på MDT... igjen.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nye salg på gang på MDT... unødvendig å si at her handles... har nettopp bestilt 4 nye Benno-søyler for å huse nyerhvervelser fra denne eminente leverandør av oppbyggelig hygge :)

http://www.mdt.co.uk/MDTSite/category/Special Offers/

Særlig interessante finner jeg LSO-serien, Bernstein (alle hans Mahlere er der!!!), DG/Decca/Philips Originals, Universal... og mange andre :D

Mvh Vidar P

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vet det, trodde nettopp jeg var kommet helskinnet gjennom forrige salgsrunde og kunne puste litt....en liten opptelling gir ca 50 kjøpte CDer siden første juni, 11 fra platekompaniet (Sylviin, Bloomfield, Fairport, Cream...), ett par fra aktivklassisk og resten fra mdt/europadisc, derav 24 Stravinsky CDer....

Uansett, nå har jeg kjøpepause og lytter, men ser BIS-katalogen er på salg, det er sjelden så jeg kommer til å prioritere noen BIS plater når vi kommer til september. Universal og EMI er jo på tilbud HELE tiden i en eller annen form.

Ellers er jo RCA Living Stereo der med Heifetz/Munch/Reiner, der har jeg noen greier jeg har lyst på, Heifetz i Beethoven bla...

Og cpo katalogen er jo gull for de som lytter litt utenom den sentrale romantiske orkesterkanon.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
erato skrev:
Ellers er jo RCA Living Stereo der med Heifetz/Munch/Reiner, der har jeg noen greier jeg har lyst på, Heifetz i Beethoven bla...
Men kjære deg; gutta har jo handlet hele denne katalogen på 180/200g vinyl fra Classic for mange år siden.... ??? Utover det; hadde jeg ikke hatt alle på nevnte eminente LP'er, så hadde jeg kjøpt alle. Det er en super katalog.

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Nå er det nok. NÅKK!

Lytter akkurat nå til den ene av de to jeg handlet på forrige salg: Terfels Schubertpopplate. Den andre jeg handlet var Heinichens dresdenkonserter med Goebel. Ypperlig morgenmusikk. Fabelaktig waldhornspill.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Blir nok kjøpt inn noen flere Bach-kantateplater med Suzuki fra Bis. Sjelden dalg på denne glimrende katalogen, som erato sier.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Selv er jeg fortapt i DGG's "The Originals" og endel andre så som LSO, og tro det eller ei; idag kom det 6 pappesker, igår 7 pappesker.... hver med 3-4 CD'er... jeg har handlet inn 8 nye Benno CD-søyler for å demme opp for mdt-salg gjennom høsten og vinteren; de er halvfulle nå; for en nettside! Jøje meg...

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Eneste problemet er jo å få spilt og etablert et forhold til alle platene. Jeg gjør nok ikke fullt så omfattende innkjøp som deg, men likefullt er hyllen full av plater om jeg ikke har hørt.

K

kbwh

Gjest
Hmm, jeg har plass til hele CD-samlingen i 4 Benno.
Hopper over salget denne gang. Jeg har endelig fått hjem SOTAen og det er vinyltime baby!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bach_Man skrev:
Eneste problemet er jo å få spilt og etablert et forhold til alle platene.
Så sant som det er sagt... innkjøpene er som vanlig gjort in hybris; lytteseansene blir typisk begrenset av den knappe faktor, ie skjørtebekledte individer av det svake kjønn (hvorfor i all verden kalles de det!?), men pytt sann... det går i bølgedaler, og vinteren er lang.

Mvh Vidar P

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Pusser opp bad og har bare rot i lytterommet, ikke tid og heller ikke lyst til å lytte før ting er mer i orden. Sommerens anskaffelser ser anklagende på meg, selv om jeg har hørt mye av det har jeg lyst til å sette meg ned mer i fred og ro med noen av CDene før nye deiser inn. Men mdt-tilbudene går vel til omtrent slutten av oktober; det flotte Hyperion tilbudet på europadisc derimot går bare til slutten av august, det blir vel ett par små esker derifra før jeg kaster meg over godbitene på mdt.

Dessuten er det mye interessant blant de ordinære releasene, deriblant 30 ElgarCder for 32 pund!!!! i septemberreleasene - bare kremversjoner med Baker, Barbirolli, Boult, du Pres og andre klassiske Elgar-utøvere...... og en ny trippelCDserie fra EMI til 8 pund med mye godbiter....

Merk dere at aktivklassisk frister med den 22 CDers Stravinskyboksen til Sony til 325 kr!!!

Jeg kjøpte min fra England og fikk den inn til 320 kr etter at jeg slapp fortolling, med fortolling hadde den blitt vesentlig dyrere enn hva aktivklassisk tilbyr.

Husker jeg i sin tid kjøpte Schubert Lied Edition på Hyperion fra Englang og fikk den inn med fortolling og plunder til 2200 kr (40 CDer) bare for å oppleve noen uker senere at aktivklassisk solgte den til 2250 kr...

Så ikke glem Bøyum i kjøpeorgien! Handler der stadig vekk jeg.

jaja.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.308
...hør, hør!

Det er for sent å angre på at man ikke støttet Bøyum etter at han har lagt ned fordi "alle" handler på nettet.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.274
Torget vurderinger
4
Har også nylig fått en liten kasse med cder fra mdt. Har nettopp hørt Mahler synfoni no.6 med LSO dirigert av Mariss Jansons. Veldig bra!

Ellers vil jeg nevne en cd jeg plukket ut tilfeldig fordi jeg lenge har vært nyskjerrig på arbeidene til Philip Glass, og fordi jeg har "oppdaget" Leonard Bernstein.
Spor 1-3 er Glass: Violin Concerto med Wiener Philharmoniker, spor 4-9 er Ned Rorem: Violin Concerto med NY Philharmonic dirigert av Bernstein, og spor 10-14 Leonard Bernstein: Serenade (after Plato's "Symposium") med Israel Philharmonic Orchestra, dirigert av...Leonard Bernstein.
Gidon Kremer er solofiolinist.

En vanvittig flott plate fra Deutsche Grammophoni serien "20-21", komponister fra vårt århundre, på tilbud.
Anbefales på det sterkeste!!

Wagnersen

Medlem
Ble medlem
15.08.2007
Antall liker
0
Voldsomt så det handles! Og så vanvittig bra smak folket her har!
Støtter varmt oppropet om å ta vare på Bøyum og Aktiv Klassisk.
Har handlet metervis der siden han åpnet- kjempebutikk m.h.t. pris,utvalg og
service. Spread the word,folks!!

K

kbwh

Gjest
Kremer er en god fiolinist, og å ha komponisten til å dirigere sitt eget verk er ikke alltid like tussete...

Jeg har Bernsteins Serenade med hun her:

Hilary Hahn kan spille, og så har hun det samme syndromet som Ole Gunnar Solskjær (I wonder how he looked like when he was sixteen).

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.274
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Kremer er en god fiolinist, og å ha komponisten til å dirigere sitt eget verk er ikke alltid like tussete...

Jeg har Bernsteins Serenade med hun her:

Hilary Hahn kan spille, og så har hun det samme syndromet som Ole Gunnar Solskjær (I wonder how he looked like when he was sixteen).
Hehe, jo hun ser ut som en 14-åring ;D

Topp Bunn