Mat, drikke og røyk Salg av brennevin.....

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Må lufte en tanke her.....

I min ungdom var jeg veldig mye på utenlandsreise og sørget alltid for å kjøpe full kvote!

Dette har resultert i at jeg i dag har i overkant mye sprit. Nå har jeg vel aldri talt så nøye, men det er nok over 100 flasker, hvorav halvparten er whisky.Dette er på ingen måte en "samling", men har stort sett kjøpt flasker jeg ikke hadde fra før.

Skal innrømme at med små barn og familieliv - så har vi de siste fem årene drukket mindre enn 1 flaske brennevin i året. Også tar dette stor plass, og er jo ikke spesielt gunstig å ha stående i tilfelle brann!

Er det noe marked for å selge dette...? Og til hvilken pris...? Gidder ikke å "gi det vekk" - da kan jeg like godt ha det stående, det blir jo ikke ødelagt!
Hvis jeg skulle solgt det, så er det vel kanskje snakk om 50-70 flasker som selvsagt er uåpnet.

Har jeg lov til å selge det..?

Mvh
OMF

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
56
Torget vurderinger
5
Ja, folk selger jo vinsamlingen sin så hvorfor ikke whiskey... :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Svaret er nok nei.

Både fordi du ikke har bevilling til å selge brennevin, men også fordi flaskene er importert skattefritt til privatbruk.

Bruke dem som julepresenter de neste 10 årene? Bytt dem bort i det stille etc, men ikke sett inn en annonse i BT eller noe slikt i alle fall.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Ikke så lett dette nei......minner litt om han japaneren i dilldalltråden med 10 000 flasker brandy! ;-)

Mvh
OMF

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.819
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Forbudt forbudt. Men vanskelig å håndheve selvsagt. Men du bor vel i Bergen. Har du noe overtallig maltwhisky til en vettug pris, say no more, en PM gjør susen.....

D

Danke

Gjest
Hei!

Må lufte en tanke her.....

I min ungdom var jeg veldig mye på utenlandsreise og sørget alltid for å kjøpe full kvote!

Dette har resultert i at jeg i dag har i overkant mye sprit. Nå har jeg vel aldri talt så nøye, men det er nok over 100 flasker, hvorav halvparten er whisky.Dette er på ingen måte en "samling", men har stort sett kjøpt flasker jeg ikke hadde fra før.

Skal innrømme at med små barn og familieliv - så har vi de siste fem årene drukket mindre enn 1 flaske brennevin i året. Også tar dette stor plass, og er jo ikke spesielt gunstig å ha stående i tilfelle brann!

Er det noe marked for å selge dette...? Og til hvilken pris...? Gidder ikke å "gi det vekk" - da kan jeg like godt ha det stående, det blir jo ikke ødelagt!
Hvis jeg skulle solgt det, så er det vel kanskje snakk om 50-70 flasker som selvsagt er uåpnet.

Har jeg lov til å selge det..?

Mvh
OMF

Lov og lov. Jeg kjøper av og til alkohol av venner, som har noe spesielt til en bra pris.

I så fall er jo forum som dette ypperlig, anonymt og mulighet til å maile.
Du kan jo bare be folk ta kontakt om de er interessert i en hyggelig handel, men å selge alt på engang er nok vanskelig og mer kriminelt.

Tror ikke det gjør noe å selge noen flasker her og der, vet ikke om det er lov å PMom slikt på forum. Men så lenge det er private mailer så er det kanskje greit?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Ja....jeg skal ivertfall gjøre en opprydding, skaffe meg oversikt over hva jeg har - legger sikkert ut noen bilder i whiskytråden i slutten av uken.....

mvh
OMF

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
.

Dyrket en aktiv vininteresse i et par tiår;- gikk efterhvert lei;- alle begynte å bli vineksperter,- og prisene steg som kjent noe helt vanvittig. Salg av vin mellom vinvenner har foregått i all stillhet,- man kjenner noen som kjenner noen, og det ordner seg. Har fortsatt en liten eksklusiv samling,- blandt annen noe årgangschampagne;- sier ikke mer,- men om noen vininteresserte tar kontakt kan man jo orientere om hva som måtte finnes;- understreker at dette ikke er et salgsfremstøt;- det er som kjent lovstridig.

Grace

.

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.571
Torget vurderinger
2
ikke gå i fella som jeg, en gang hadde jeg 30-40flasker taxfree whisky, men så til stoppet jobbereisene til utlandet,og barna flyttet, og forbruket økte etter noen år så nå er det bare 6-7 igjen .. begynner å bli nervøs for å gå tom....

Topp Bunn