God musikksmak, for meg, er når man evner å respektere og sette pris på all mulig slags musikk, legge snobbismen på hylla og innse at det finnes bra og dårlig musikk innen alle genre. Like mye drit innenfor jazz som innenfor rock f.eks.
En annen ting som vil være et kriterium er at SÆRT ikke nødvendigvis = bra (<- mange audiofile lever etter denne livsfilosofien, selv om de aldri vil innrømme det selv) og at på den andre side, kommersielt KAN være = bra..

men fasit for dette finnes jo selvsagt ikke.. for det er umulig å definere. Gode musikere som spiller en fengende melodi som er lett å huske, med en knallbra tekst og som man aldri går lei, kunne jo kanskje vært det ultimate... (Og liker man det har man jo på en måte god musikksmak) Men jeg synes fortsatt at når Cash/Dylan/Nelson/Young (e.l.) synger
surt, med et ustemt piano og en gitarist med et par strenger i manko på en elendig gammel gitar i bakgrunnen, så er det ofte rett & slett
STRÅLENDE FANTASTISK musikk... så da så.... ??? (rykk tilbake til start...)
Kanskje det som er riktig er at det finnes ikke BRA musikksmak, men det finnes DÅRLIG ? i.e folk som har skikkelig SNEVER musikksmak. jeg mener iallefall bestemt at DE har
dårlig musikksmak !