G
Regner med at du fikk med deg kommentaren fra SAS.
Syns det er snodig at det ikke fastsettes noen internasjonale regler for slikt.Lundekvam har fått oppleve Ryanairs kundeservice. Flyr man søppel blir man behandlet som søppel. Til pass for ham. Men han er jo en mann kjent for endel tvilsomme valg. Han ser nå ut til å ta lærdom av dem om ikke annet.
Lundekvam boikotter Ryanair | ba.no
Lundekvams fly skulle lande på Torp, men på grunn av tekniske problem ble det omdirigert til Rygge i Østfold, der Ryanair har teknisk bakkepersonell.
På Rygge ville lavprisselskapet sette av passasjerene. Ifølge Lundekvam var beskjeden at passasjerene kunne reise videre og hente bagasjen i Sandefjord dagen etter - for egen regning.
Det er regler for forsinkelser.Syns det er snodig at det ikke fastsettes noen internasjonale regler for slikt.
Det burde det også vært for konsekvenser av forsinkede avganger.
Den linken funker ikke.Det er regler for forsinkelser.Syns det er snodig at det ikke fastsettes noen internasjonale regler for slikt.
Det burde det også vært for konsekvenser av forsinkede avganger.
Forsinkelser - Forbrukerrådet.no
Men denne saken illustrerer jo Ryanair bedre enn noe. Dump passasjerene på en tilfeldig flyplass og be dem reise til en helt annen flyplass dagen etter og hente bagasjen, for egen regning.
Men det er jo slikt man må regne med om man flyr Ryanair...
De er jo vant med at kundene deres finner seg i det meste. Det er jo det absolutt laveste segmentet av reisende vi snakker om her, kanskje bortsett fra blindpassasjerer, haikere og flykaprere da.
snodig. vi prøver igjen.Den linken funker ikke.
Og det er vel slik at ingen flyselskap er erstatningspliktig om forsinkelsen forårsaker at du mister fly fra andre selskap.
DL
Dette avslører nok både en fryktkultur og at passasjerene var utålmodige. De kunne "kjapt" komme seg til Oslo om de fikk ut bagasjen straks - men stasjonsansvarlig vågde nok ikke ta den kostnaden, av frykt for at det ville gå over dennes lønn.Det er regler for forsinkelser.Syns det er snodig at det ikke fastsettes noen internasjonale regler for slikt.
Det burde det også vært for konsekvenser av forsinkede avganger.
Forsinkelser - Forbrukerrådet.no
Men denne saken illustrerer jo Ryanair bedre enn noe. Dump passasjerene på en tilfeldig flyplass og be dem reise til en helt annen flyplass dagen etter og hente bagasjen, for egen regning.
Men det er jo slikt man må regne med om man flyr Ryanair...
De er jo vant med at kundene deres finner seg i det meste. Det er jo det absolutt laveste segmentet av reisende vi snakker om her, kanskje bortsett fra blindpassasjerer, haikere og flykaprere da.
snodig. vi prøver igjen.Den linken funker ikke.
Og det er vel slik at ingen flyselskap er erstatningspliktig om forsinkelsen forårsaker at du mister fly fra andre selskap.
DL
Dine flyrettigheter - Forbrukerrådet.no
Delvis.Nja, var vel som jeg trodde.
Man får vel å merke rettigheter, når du har forsinket avreise, dog har man null igjen, om forsinkelse forårsaker krøll med videre transport.
Har vært en del slike saker med lavpris selskaper.
Har man fullpris billetter hos store aktører, så bookes flightene om, uten problemer.
Noe må man kansje regne med blir dårligere når man reiser med slike selskaper.
DL
Jepps. Ingen sympati fra meg. Fornedrer man seg til å fly Ryanair er man likestilt med tiggerbandene i hovedstaden, og må forvente å bli behandlet som seg høver.Godt vi reiser lite med disse selskapene
DL
"O'Leary godtar ikke fagforeningsarbeid i sitt selskap og sier at han vil avvise en slik endring om det blir nødvendig."Pilotene i Ryanair ønsker å fagorganisere seg. Herr Ryan hater fagforeninger.
Dette vil bli interessant, klarer han å finne noen tusen piloter på kort varsel?
Så passasjerene som ønsket å gå av ved Rygge fikk beskjed om at bagasjen ville gå med flyet til opprinnelig reisemål.
Dette er da Ryanairs forretningsmodell? Billig reise, salg ombord skal kompensere for lav billettpris, og så tar man inn ekstra på merkelige gebyrer.
Så dårlige selgere er vel det siste man vil ha ombord?
Ikke nødvendigvis kjekt, men Ryanair skjuler da ikke hva de holder på med.Kjekt når en flytur skal fortone seg som en spasertur gjennom medinaen i Tanger.
Lagmannsretten mener Tingretten tar feil:1-0 til Ryanir så lagt
- Sjefen lukter alkohol, varslet Alessandra. S� fikk hun sparken. - nyheter - Dagbladet.no
Moss Tingrett mener saken hører hjemme i Irand i en irsk domstol. Nå er ikke nødvendigvis dette enden på visa, saken er allerede anket og tapende part i lagmannsretten anker nok til Høysterett.
Men det kan være greit å være klar over at selv om en jurist fra LO (eller en hvilkensomhelst organsisajson med eller uten partsinteresse i saken for den saks skyld) sier at det er klokkeklart at dette er sånn og sånn, så medfører det ikke automatisk riktighet.
Ryanair ble forresten verdens største flyseslskap målt i internasjonal trafikk her for leden. Tydligvis mange flagellanter i verden.
Det kan da ikke være noe problem. det er bare å ta arrest i flyene etter hvert som de lander. Vil tippe at i løpet av en times tid så har Ryan Air sikkert 10-20 fly på bakken i Spania. Med litt sydlandsk tempo på byråkratiet sa kan de få igjen flyene 14 dager etter at beløpet er bekreftet mottatt.RyanAir er blitt dømt i Sapania til å betale erstatning på 2000 euro til en passasjer.
Men så viser det seg at de ikke har penger på konto i det hele tatt. De tømte sine spanske bankkonti da de så hvilken vei det bar og derfor kan ikke hun som vant saken få penger ut av et selskap som er verd 80 milliarder!! KJELTRINGSTREKER FRA ENDE TIL ANNEN!!
Ryanair har ikke penger til � betale erstatning - nyheter - Dagbladet.no