På tur og reise Ryanair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Dommedagsprofetier?

Uansett tviler jeg på at ledelsen i Ryanair tjener tilsvarende lite i forhold til sjefer i andre flyselskap.

Når det gjelder lønnsutjevning mellom øst og vest, skal vi ikke glemme at presset oppover på lønninger i de landene du sikter til, er minst like stort som presset nedover er hos oss. Ja kanskje betydelig større?

Ryanair er da bare litt i forkant med hvor vi alle er på vei, i et Vesten der alles lønninger er altfor høye, nå som produksjon kan gjennomføres med mennesker som syns 1/10 av norsk gjennomsnittslønn er veldig bra.

V

vredensgnag

Gjest
    Dommedag? Det er da bare en liten lønnsjustering.
    Fikk du med deg renholdsassistentene på et ansett sykehus som ble oppsagt fordi de snakket polsk i sin ubetalte lunsjpause? Ubetalt lunsjpause ... Fikk du med deg hva de har i timen?

:cool:

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Polen er jo et godt eksempel på et land i fremgang, og der lønnsnivået snart stiger så pass at "trusselen" mot vårt eget arbeidsmarked avtar.

Men kampen mot sosial dumping er uansett viktig å ha fokus på videre. Jeg skal heller betale en god pris til en polsk snekker, enn å gi noen av mine reisepenger til den sleske sjefen i Ryanair..:D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvis ryanair-entusiastene føler seg litt svimle etter flyturen, så kan forklaringen ligge her:

"Veggedyr
    Delta World skriver at det fredag også ble kjent at Ryanair-passasjerer som landet på Ciampino flyplass i Roma hadde måttet få medisinsk assistanse på grunn av veggedyr.

Under flyturen fra London på torsdag, følte mange passasjerer i følge Delta World en sterk kløe i beina, og de fleste leverte inn klage på flyselskapet.
    Det skal være første gang en slik episode inntreffer ved Ciampino-flyplassen."

Ryanair-fly n�dlandet i Italia p� vei til Norge - nyheter - Dagbladet.no

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96
    Vis vedlegget 152848

Det er en skam at dette møkkaselskapet får lov til å lande på norske flyplasser.
    Gjestemedlem etter å ha blitt tatt i kontroll, og får bot for å ha kjørt i 120 i 80 sonen: "Det er en skam at dette møkkapolitiet får lov til å patruljere på norske veier"

Kritikken mot Ryanair her er totalt usaklig. Lik dem eller ikke, men det er KLINKENDE klart hvilke betingelser du bestiller under når du reiser med dem. Hvis man evner å lese, og gidder å bruke 2 minutter på å sette seg inn i ting, er det rimelig enkelt å følge retningslinjene deres. Og Gjestemedlem, jeg har reist med Ryanair og både satt godt og fikk kjøpt både mat og drikke. Den største forskjellen fra Norwegian var prisen, som var omtrent 1000 kroner billigere. Altså en smule mer enn en tikrone eller to... har du noensinne prøvd Ryanair? Hvis ikke, synes jeg du skal rulle inn tullpratet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjestemedlem etter å ha blitt tatt i kontroll, og får bot for å ha kjørt i 120 i 80 sonen: "Det er en skam at dette møkkapolitiet får lov til å patruljere på norske veier"

Kritikken mot Ryanair her er totalt usaklig. Lik dem eller ikke, men det er KLINKENDE klart hvilke betingelser du bestiller under når du reiser med dem. Hvis man evner å lese, og gidder å bruke 2 minutter på å sette seg inn i ting, er det rimelig enkelt å følge retningslinjene deres. Og Gjestemedlem, jeg har reist med Ryanair og både satt godt og fikk kjøpt både mat og drikke. Den største forskjellen fra Norwegian var prisen, som var omtrent 1000 kroner billigere. Altså en smule mer enn en tikrone eller to... har du noensinne prøvd Ryanair? Hvis ikke, synes jeg du skal rulle inn tullpratet.
    Problemet er at det er forskjell på Ryanair og Politiet, selv om ikke dette selskapet og deres kunder ser ut til å forstå forskjellen. Å bli bøtelagt for lovbrudd av politiet er en ting, sikkert irriterende men noe man bare må leve med. Å bli bøtelagt for mange tusen kroner av et flyselskap fordi man ikke gjør jobben for dem og printer ut at lapp er derimot noe som burde være på den kriminelle siden av loven.

Det er helt ufattelig at deres kunder kan forsvare et slikt ran, og det forbauser meg stadig hva folk finner seg i av nedverdigelser og overgrep for å spare noen lusne kroner. Har ikke folk et snev av selvrespekt lenger? Og hvordan skal andre mennesker foreventes å respektere folk som ikke eier selvrespekt? Jeg undres virkelig.

Hadde de nå tatt betalt for hva det faktisk koster dem å skrive ut et boardingkort så hadde det nå være helt greit. 30-40 kr i gebyr ville vel være greit nok... men tusenvis av kroner er så hinsides urimelig at selskapet ikke burde fått lov å fly i Norge.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ryanair er et møkkaselskap i Baltikum må kundene til dette selskapet betale flyplassavgift ved sikkerhetskontrollen grunnet at de som eneste selskap nekter å forhåndsbetale dette. Grunnen er at flybillettene tilsynelatende skal være så billige. Det verste er at det må (måtte) betales kontant. Itteno kort her nei

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ryanair er et møkkaselskap i Baltikum må kundene til dette selskapet betale flyplassavgift ved sikkerhetskontrollen grunnet at de som eneste selskap nekter å forhåndsbetale dette. Grunnen er at flybillettene tilsynelatende skal være så billige. Det verste er at det må (måtte) betales kontant. Itteno kort her nei
    Svak flyplassledelse. Møkkaselskapet burde selvfølgelig aldri fått lov å lande der hvis de ikke hadde innordnet seg flyplassens betingelser.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det er helt ufattelig at deres kunder kan forsvare et slikt ran, og det forbauser meg stadig hva folk finner seg i av nedverdigelser og overgrep for å spare noen lusne kroner. Har ikke folk et snev av selvrespekt lenger? Og hvordan skal andre mennesker foreventes å respektere folk som ikke eier selvrespekt? Jeg undres virkelig.
    .

vel, da et shoppingsenter i trondheim hadde åpningsdag så jeg med egne øyne en 130 meter lang kø med folk som skulle sikre seg en gratis pølse til en verdi av 15 kroner, så ryanair-entusiaster forundrer meg ikke, sånn sett.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96
    Masse sprøyt her.... igjen: Det er helt klart på forhånd hva du aksepterer når du bestiller billetten. Liker du det ikke, fly med et annet og dyrere selskap. De få gangene jeg har reist med Ryanair har alt gått fint. Og går du ut i aviser og sutrer og klager, starter facebook grupper etc. fordi du har brutt reglene du har akseptert, vel da er du en idiot. Helt enig med Ryanair sjefen. Sympatisk virker han ikke, men han har faktisk et poeng. Btw, jeg er ingen entusiast for det ene eller andre flyselskapet. Flyr igrunn svært lite.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96
    .

vel, da et shoppingsenter i trondheim hadde åpningsdag så jeg med egne øyne en 130 meter lang kø med folk som skulle sikre seg en gratis pølse til en verdi av 15 kroner, så ryanair-entusiaster forundrer meg ikke, sånn sett.
    Det er forskjell på å spare 1000-vis av kroner på flyreiser og eksempelet ditt. Sammenligningen er helt usaklig og smått ufin.

Ser også at Gjestemedlem sliter fælt med å få med seg fakta. Lagga's eksempel viste at han sparte rundt 7000 kroner på å fly med Ryanair i forhold til Norwegian. Gjestemedlem harselerer med at vi sparer en tier eller to. Du bør forholde deg mer til fakta. Og et lite hint: Spissformuleringer fungerer ikke når de slår beina unna argumentene dine. Skulle gjerne vært så rik som deg Gjestemedlem, slik at tusenlapper var uten betydning. Slik har jeg det ikke, dessverre.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Hadde Ryanair konkurrert på pris hadde jeg ikke hatt noe å utsette på dem. Men dette er et selskap som gjør sitt ytterste for å lure, svindle, forlede, tvinge og legge feller for sine kunder slikt at det skal koste mye mye mye mye mer enn det de feilaktig reklamerer med. Dette er svindlerpakk som ikke tar fem øre for å loppe sine kunder hvis de ikke er like varsom som en hjernekirurg når de bestiller reiser, eller har utdannelse som forretningsadvokat for å tyde deres finurlige betingelser, gebyrer, belastinger og særkrav.

Det er svindlerpakk som nekter å oppgi reelle priser på hva turen koster, slik at man på ærlig vis kan sammenligne dem med andre selskaper.

Javel, man kan sikkert teoretisk spare litt penger hvis man er nitidig nok og unngår alle deres feller og svindelforsøk... men at folk i det hele tatt vil ha noe med dette råtne selskapet å gjøre er meg en gåte. Mennesker er underlig slik, men jeg blir trist av hvor dypt man lar seg synke for å spare en skilling. Men fy faen, jeg haiker heller før jeg flyr med dem.

Min forakt for Ryanair er stor. Jeg tror ikke det finnes et mer bedritent flyselskap i den vestlige verden.

Jeg ser som sagt disse forsvartalene som et konkret eksempel på stockholmsyndromet.

Man kan sikkert spare tusenvis av kroner på å finne mat i søppelkontainere også. Å fly med Ryanair er for meg nesten på samme nivå.

Sist redigert av en moderator:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    .

Det er forskjell på å spare 1000-vis av kroner på flyreiser og eksempelet ditt. Sammenligningen er helt usaklig og smått ufin.
    jassågitt, men å sammenligne det å glemme å printe ut et boardingkort med å bryte norsk lov og sette liv i fare (f.eks. kjøre 120 i 80-sone) er helt saklig og fint?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    0
    Ryanair er da bare litt i forkant med hvor vi alle er på vei, i et Vesten der alles lønninger er altfor høye, nå som produksjon kan gjennomføres med mennesker som syns 1/10 av norsk gjennomsnittslønn er veldig bra.

De synes faktisk ikke 1/10 er greit hvis de skal betale skatt og leve i et norsk kostnadsnivå!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    0
    Når man ser på RyanAirs forhold til fagforeninger er det faktisk alene grunn god nok for meg til å si "Nei takk!!"

Slik jeg ser det burde INGEN som er organisert i Norge fly med RyanAir! Det er for å bruke en 70 talls metafor "klasseforræderi"!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96
    .

jassågitt, men å sammenligne det å glemme å printe ut et boardingkort med å bryte norsk lov og sette liv i fare (f.eks. kjøre 120 i 80-sone) er helt saklig og fint?
    Du bommer igjen. Sammenligningen var for å vise hvor tåpelig det er å klage høylytt etter å ha brutt en regel man har akseptert. Hvor stor eller liten forseelsen er spiller mindre rolle. Poenget er at man kan ikke unngå å se betingelsene når man bestiller billett hos Ryanair, det kommer klart fram trinn for trinn under prosessen. Da blir det like latterlig å klage i etterkant som å klage for at man blir tatt for råkjøring.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96
    Hadde Ryanair konkurrert på pris hadde jeg ikke hatt noe å utsette på dem. Men dette er et selskap som gjør sitt ytterste for å lure, svindle, forlede, tvinge og legge feller for sine kunder slikt at det skal koste mye mye mye mye mer enn det de feilaktig reklamerer med. Dette er svindlerpakk som ikke tar fem øre for å loppe sine kunder hvis de ikke er like varsom som en hjernekirurg når de bestiller reiser, eller har utdannelse som forretningsadvokat for å tyde deres finurlige betingelser, gebyrer, belastinger og særkrav.

Det er svindlerpakk som nekter å oppgi reelle priser på hva turen koster, slik at man på ærlig vis kan sammenligne dem med andre selskaper.

Javel, man kan sikkert teoretisk spare litt penger hvis man er nitidig nok og unngår alle deres feller og svindelforsøk... men at folk i det hele tatt vil ha noe med dette råtne selskapet å gjøre er meg en gåte. Mennesker er underlig slik, men jeg blir trist av hvor dypt man lar seg synke for å spare en skilling. Men fy faen, jeg haiker heller før jeg flyr med dem.

Min forakt for Ryanair er stor. Jeg tror ikke det finnes et mer bedritent flyselskap i den vestlige verden.

Jeg ser som sagt disse forsvartalene som et konkret eksempel på stockholmsyndromet.

Man kan sikkert spare tusenvis av kroner på å finne mat i søppelkontainere også. Å fly med Ryanair er for meg nesten på samme nivå.
    Innlegget ditt er så latterlig at det best står for seg selv uten tilsvar. Til det er det for usaklig og komisk. Men morsomt at jeg traff en nerve :)

Forresten, jeg regner med at du er like påpasselig med å unngå alle varer og tjenester som selges i Norge, hvor produsentene og fabrikkene tilbyr lav lønn og dårlige betingelser, som du er med å unngå tvilsomme flyselskap. Hvis ikke, er du en hykler. Men tipper du har god samvittighet her.

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    .

Du bommer igjen. Sammenligningen var for å vise hvor tåpelig det er å klage høylytt etter å ha brutt en regel man har akseptert. Hvor stor eller liten forseelsen er spiller mindre rolle. Poenget er at man kan ikke unngå å se betingelsene når man bestiller billett hos Ryanair, det kommer klart fram trinn for trinn under prosessen. Da blir det like latterlig å klage i etterkant som å klage for at man blir tatt for råkjøring.
    Nope det kan ikke sammenlignes. 120 i 80 sone er noe helt annet enn ryanairgebyret.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96
    .

Nope det kan ikke sammenlignes. 120 i 80 sone er noe helt annet enn ryanairgebyret.
    Det er helt sant, jeg har ikke påstått noe annet. Det var aldri poenget, som du ser hvis du leser hva som er skrevet :) Dog er det tåpelig å klage i etterkant, hvis man er gjort kjent med reglene på forhånd. Opplagt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    .

Det er helt sant, jeg har ikke påstått noe annet. Det var aldri poenget, som du ser hvis du leser hva som er skrevet :) Dog er det tåpelig å klage i etterkant, hvis man er gjort kjent med reglene på forhånd. Opplagt.
    i og for seg. Jeg misliker Norwegian mer og mer. Det som irriterer er pris før og underveis i bestillingen. Prisforskjellen mellom de to selskapene er ofte ikke spesielt stor

G

Gjestemedlem

Gjest
    Innlegget ditt er så latterlig at det best står for seg selv uten tilsvar. Til det er det for usaklig og komisk. Men morsomt at jeg traff en nerve :)

Forresten, jeg regner med at du er like påpasselig med å unngå alle varer og tjenester som selges i Norge, hvor produsentene og fabrikkene tilbyr lav lønn og dårlige betingelser, som du er med å unngå tvilsomme flyselskap. Hvis ikke, er du en hykler. Men tipper du har god samvittighet her.
    Jeg driter nå i hvilken lønn de gir sine ansatte. Når de prostituerer seg og nedverdiger seg selv tilstrekkelig til å jobbe for Ryan så må de gjerne få leve for 10kr timen for alt jeg bryr meg. Jeg har like liten sympati for dem som for mishandlede koner som nekter å forlate sine voldelige ektemenn fordi de elsker dem så høyt. Det jeg ikke liker er selskaper som svindler, lurer, truer og utpresser sine kunder og generelt behandler dem som søppel. Slike selskaper unngår jeg.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96

Jeg driter nå i hvilken lønn de gir sine ansatte. Når de prostituerer seg og nedverdiger seg selv tilstrekkelig til å jobbe for Ryan så må de gjerne få leve for 10kr timen for alt jeg bryr meg. Jeg har like liten sympati for dem som for mishandlede koner som nekter å forlate sine voldelige ektemenn fordi de elsker dem så høyt. Det jeg ikke liker er selskaper som svindler, lurer, truer og utpresser sine kunder og generelt behandler dem som søppel. Slike selskaper unngår jeg.
    Ser du ikke selv hvor latterlig du argumenterer? Jeg har fløyet med Ryanair 2 ganger. Jeg har ikke opplevd noe som helst problem, hverken ved bestilling av billetter (som langt fra er vanskelig) eller på flyet. Kun vennlige flyvertinner, og setene var helt ok. Følte meg overhodet ikke som søppel. Dette er det jeg, og mange andre opplever. Hvor mange ganger har du bestilt billetter og fløyet med dem? Det må være en del, siden du kan vite at de holder på med svindel, utpressing og behandler kundene som søppel. Hvor mange har du snakket med, som flyr Ryanair, som opplever disse tingene du påstår? Tenkte meg det...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ser du ikke selv hvor latterlig du argumenterer? Jeg har fløyet med Ryanair 2 ganger. Jeg har ikke opplevd noe som helst problem, hverken ved bestilling av billetter (som langt fra er vanskelig) eller på flyet. Kun vennlige flyvertinner, og setene var helt ok. Følte meg overhodet ikke som søppel. Dette er det jeg, og mange andre opplever. Hvor mange ganger har du bestilt billetter og fløyet med dem? Det må være en del, siden du kan vite at de holder på med svindel, utpressing og behandler kundene som søppel. Hvor mange har du snakket med, som flyr Ryanair, som opplever disse tingene du påstår? Tenkte meg det...
    Jeg har ikke flydd med dem og kommer aldri til å gjøre det. Men det går jo ikke lange stunden mellom hver gang man leser i pressen hvor bedritent de behandler sine kunder og hvordan de gjevlig raner dem og generelt driter i forbrukerrettigheter, lover og avtaler som seriøse flyselskaper retter seg etter. Det finnes neppe et eneste flyselskap i Europe som har mer klager, mer problemer med myndigheter og forbrukerorganisasjoner. Slike ting som dette behøver man jo ikke fly med dem for å få med seg. Selv ville jeg nok vært i stand til å unngå de fleste av fellene de lager, svindelen og lureriet... men bare det at de holder på slik gjør at jeg aldri vil ha noe med dem å gjøre. Det handler om respekt for mine medmennesker. Så selv om du godter deg over å a dukket unna og lest alt med liten skrift, når de kaster seg over passasjerer som ikke har fått med seg svindelnyansene deres så finner ikke jeg slik oppførsel særlig sympatisk. jeg ville ikke stårr å kost meg over å se en av mien medpassasjerer loppet for flere tusen kroner fordi de ikke hadde tid eller anledning til å printe lappen som gjorde at man ble fritatt for denne "avgiften". Jeg liker heller ikke å se mennesker bli bestjålet av lommetyver, selv om det er den enkeltes ansvar å gå med sine penger så godt beskyttet at det ikke er mulig å stjele dem på gaten.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Masse sprøyt her.... igjen: Det er helt klart på forhånd hva du aksepterer når du bestiller billetten. Liker du det ikke, fly med et annet og dyrere selskap. De få gangene jeg har reist med Ryanair har alt gått fint. Og går du ut i aviser og sutrer og klager, starter facebook grupper etc. fordi du har brutt reglene du har akseptert, vel da er du en idiot. Helt enig med Ryanair sjefen. Sympatisk virker han ikke, men han har faktisk et poeng. Btw, jeg er ingen entusiast for det ene eller andre flyselskapet. Flyr igrunn svært lite.
    Synes du at "gebyret" sto i forhold til forglemmelsen?
    Burde ikke et selskap, med normalt nivå av service, velvilje og respekt for sine kunder, kunne unnskylde en slik bagatellmessig forglemmelse, i stedet for å kalle kunden for idiot og kreve et uanstendig høyt gebyr. Er det slikt nivå vi ønsker oss?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    0
    Burde ikke et selskap, med normalt nivå av service, velvilje og respekt for sine kunder, kunne unnskylde en slik bagatellmessig forglemmelse, i stedet for å kalle kunden for idiot og kreve et uanstendig høyt gebyr. Er det slikt nivå vi ønsker oss?
    Nå må vi ikke glemme at RyanAir så langt fra er er selskap med: med normalt nivå av service, velvilje og respekt for sine kunder De kokketerer jo med med at de ikke er det og ser det ( med rette ) som et meget vellykket markedsføringsstunt!

C

cruiser

Gjest
    Ryanair selger ikke service, de selger billige flybiletter til voksne folk med hver sin koffert som er istand til å lese under bestillingsprosessen og mail i etterkant. Man kan og skal ikke forvente noe som helst når man betaler 75 kroner for en London billett.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.604
    Torget vurderinger
    96
    Heh, vi har et slikt nivå hver dag i Norge. Hvor mye skal Biltilsynet ha for å få navnet ditt på et vognkort? Tror det er 16000 for en Toyota Avensis 2011 modell...
    Da snakker vi uanstendighet, og til og med uten at du har brutt noen regler. Slikt provoserer meg mye mer enn å få et gebyr jeg har fortjent, fordi jeg ikke fulgte betingelsene jeg på forhånd hadde godtatt. Og det er bare pisspreik at det står med liten skrift. Det går klart fram i bestillingsprosessen.
    At Ryanair har mye klager skyldes først og fremst kunder som ikke har fått med seg betingelsene. Det finnes folk som går på Nigeria svindel, det finnes folk som villig oppgir data når de blir bedt om det i en mail. Kort sagt, det finnes mange naive og uoppmerksomme idioter.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sammenligningen mellom nigeriasvindel og ryansvindel er god. Begge deler burde være forbudt. Det verste er at et slikt jallaselskap får lov til å ødelegge for seriøse aktører og dermed være med på å sabotere den skikkelige lufttransporten. Cowboyvirksomhet bør lukes bort, og flyplassene bør stille så strenge krav til Ryan at de pakker sammen og flytter til land som driter i lov og orden.

Ryankunder kan sendes som pakkepost med UPS om de skal ha det så jævlig billig. Godt nok for dem. For meg er det ingen forskjell på folk som roter rundt i søppelbøtter etter tomflasker og folk som flyr med ryan.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    0
    Og som vanlig setter du det helt på spissen Deph!;) Men denne gangen treffer du med god formuleringsevne! Du har ikke mistet evnen, det var det visste!:rolleyes: Regner med at du tilgir at jeg stjeler den med tomflaskene, - praktfullt!!;)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.966
    Ryan pluss: Flyene er ofte i rute og lander gjerne litt før rutetid, kaldt øl ombord og flymat som til dels er spisende (..i motsetning til norwegian)
    Ryan minus: ukurante rutetider som grytidlig på morran eller senkveld, ukurante flyplasser i utkanten og mye "mekk" for å kjøpe billetter på nett.

På lengre flydistanser som f.eks oslo - roma kan det være sykt store prisforskjeller mellom Ryanair og andre selskaper. Skjønner nesten ikke hvordan de får det til. Og jeg har aldri betalt et eneste gebyr ekstra og reiser nesten alltid kun med cabinkoffert.

C

cruiser

Gjest
    Sammenligningen mellom nigeriasvindel og ryansvindel er god. Begge deler burde være forbudt. Det verste er at et slikt jallaselskap får lov til å ødelegge for seriøse aktører og dermed være med på å sabotere den skikkelige lufttransporten. Cowboyvirksomhet bør lukes bort, og flyplassene bør stille så strenge krav til Ryan at de pakker sammen og flytter til land som driter i lov og orden.

Ryankunder kan sendes som pakkepost med UPS om de skal ha det så jævlig billig. Godt nok for dem. For meg er det ingen forskjell på folk som roter rundt i søppelbøtter etter tomflasker og folk som flyr med ryan.
    Enig i det, å betale ett par hundretusen for ikkeno er omtrent det samme som å betale en hundrings for en flybilett :)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Så lenge prisen er lav, så finner man seg i hva som helst? At sjefen for et selskap som lever av tjenesteytende virksomhet håner kunder som gjør en feil eller glemmer en bagatell, og serverer dem et hårreisende gebyr. Er det en sjef du har lyst til å gjøre enda rikere enn det han dessverre allerede er?
    Vi ser forfallet over alt. Så lenge kun pris teller, får vi en sørgelig utvikling. Enten vi snakker om matbutikker eller flyselskap. Rart egentlig, at nå som vi har bedre råd enn noen gang tidligere, så ignorerer vi totalt kvalitet.
    Og hva med litt respekt for sine kunder? Da kan man jo begynne med å la være å kalle dem for idioter..

Jeg bor ganske nær Rygge flyplass. Skal jeg på ferie, reiser jeg dog fra Gardermoen. Den dagen Ryanair er eneste mulige alternativ, dropper jeg heller ferien. Og det selv om reisen tilbys gratis.

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Ikke smart av O'Leary å håne kundene, men han har rett i at å printe ut boardingkort selv er en del av billetten. Godtar man ikke det får man bare fly med et annet selskap. Ingen lager overskrifter over at man ikke får champagne på Sas økonomi, det er jo bare ikje en del av billetten.

Espen R: hvorfor tror du de lander før rutetid? Hvem bestemmer rutetidene?

At de kan ta så mye lavere priser er fordi de kutter utgiftene, blant annet ved å ikke ansette pilotene, men leie de, og ikke bruker penger på å utvikle sikkerhetskultur og forske på hvordan gjøre luftfart tryggere. Slik forskning er jeg gjerne med på å betale for ved å betale litt mer med et ordentlig flyselskap.

Men, de 3-4 gangene i året jeg flyr er stort sett Sas eller Widerøe billigere enn Norwegian, og tilsvarende skikkelige selskaper ikke mye dyrere enn Ryanair på utenlandsruter. Det er ikke mange billettene de legger ut til 1 kr, og resten koster vel som andre selskap?

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Når man glemmer billetter, pass, visum etc så er man jo litt idiot, det er vi jo alle til tider :)Ryanair selger jo ett produkt basert på at man skal gjøre alt selv og man får få tydelig beskjed i forkant hva det evt koster om man glemmer/overser etc. Kan ikke i min villeste fantasi hvorfor noe skulle gidde å stille i avisen som ett offer pga egen idioti

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.944
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ryankunder kan sendes som pakkepost med UPS om de skal ha det så jævlig billig.
    UPS er da mye dyrere enn Ryan Air....

Er forsåvidt enig i at det er greit med prinsipper, etter avsløringene rundt SAS' kriminelle virksomhet henimot Norwegian,
    har jeg ikke satt beina mine i noen av deres fly.

Etter avsløringene rundt Tine sin kriminelle virkshomhet for å presse Q ut av markedet, sluttet jeg selvfølgelig også
    å kjøpe Tines produkter.

Og selvfølgelig er det lov å synes det er kjipt at ansatte i et irsk flyselskap ikke har norske lønninger, men, det er det
    de færreste som har.

Åkkesom, vi kan sikkert være enige om å være uenige, for min egen del får jeg heller bare si; "jeg kjenner meg ikke igjen"

Bestillingssidene til Ryan Air er veldig klare, der ligger det ingen feller, ei heller forsøk på svindel.

Totalsummen du skal betale kommer klart frem før du bekrefter kjøpet.

Skulle du, tross alle tydelige påminnelser, prøve å dra på tur uten billett, må du betale et gebyr, gebyret ble nylig øket, og er nå € 60,-

Reklamen er fristende, men ikke noe bedre eller verre enn andres reklamer.

Plassen ombord er marginalt bedre enn hos de norske konkurrenter.

Ombordpersonalet er ryddige og hyggelige, og maten ombord er et lite hakk bedre enn konkurrentenes.

Du kan kjøpe lodd i Ryan Airs lotteri ombord, mulig det ikke er deg som blir multimillionær denne gangen, men du kan trøste deg med
    at overskuddet går til veldedige formål.

Jamen produserer ikke ikke Ryan Air også sin egen kalender, med en stewardess for hver måned, salget av denne, genererer også penger
    til veldedige formål - og er selvfølgelig meget god reklame....

Ryan Air er ett av rundt 60 lavprisselskap rundt omkring på kloden, men er kanskje det eneste som flyr på Norge (?).

Pressen har generelt en meget ensidig framstilling av selskapet, såpass ensidig at det går an bli betenkt, over pressen.

Uansett betenkeligheter, våre aviser selger på frykt og fordommer, og skriveriene om Ryan Air er intet unntak.

/ Morten

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nå er du naiv, lagga.

hva med å legge til "en promille av" foran "overskuddet går til veldedige formål". ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er forresten ikke bare norsk presse som har en såkalt "meget ensidig fremstilling" av ryanair.

norske presse er faktisk ganske snille sammenlignet med mye av det man kan finne ved et kjapt googlesøk.

verdens mest forhatte flyselskap, med god margin.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ryanair sørger for litt underholdning til bermen:

ryanair-entusiast som er i ferd med å miste noen illusjoner:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.944
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    nå er du naiv, lagga.

hva med å legge til "en promille av" foran "overskuddet går til veldedige formål". ;)
    Dublin City | News | Open4Social Enterprise

Joda, det er mulig jeg er naiv mesut, og av det du skriver, antar jeg at du sitter på noe mer pålitelig og faktuelt materiale enn meg,
    bøyer meg for det. Hvor mange/få promille er det snakk om?

Selvfølgelig er norsk presse snillere en utenlandsk presse, dette gjelder ALLE saker, uansett hva det skrives om, som et eksempel; se bare britisk presses respektløse
    holdning til sine kongelige.

Det første videoklippet ER jo fornøyelig da, og her ser vi det igjen; jentene har bestilt sine billetter, og i prosessen blitt påminnet om tillatte mål
    for håndbagasje, enkel og tydelig informasjon, og de har ikke greid å ta til seg noe som helst av det, slikt har jeg vært vitne til selv og, flaut for dem så klart.

Du nevner berme, hvem snakker du om her?

Forøvrig ser jeg ikke for meg at den svære "ishockeybagen" hadde blitt sluppet ombord hos Norwegian eller SAS heller.

Det andre klippet er det ikke mulig å si noe om, det starter midt inne i en eller annen hendelse, foranledningen kjenner vi ikke, at den som har lagt det ut,
    ønsker sin vinkling på det, virker klart, men det er som sagt bare et fragment av noe.

Hvorvidt Ryan Air er verdens mest forhatte flyselskap eller ikke, aner jeg ikke, der sitter du atter igjen på bedre statistiske data enn meg.

Vennlig hilsen

Morten

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    1) Joda, det er mulig jeg er naiv mesut, og av det du skriver, antar jeg at du sitter på noe mer pålitelig og faktuelt materiale enn meg,
    bøyer meg for det. Hvor mange/få promille er det snakk om?

2) Du nevner berme, hvem snakker du om her?

3) Det andre klippet er det ikke mulig å si noe om, det starter midt inne i en eller annen hendelse, foranledningen kjenner vi ikke, at den som har lagt det ut,
    ønsker sin vinkling på det, virker klart, men det er som sagt bare et fragment av noe.

4) Hvorvidt Ryan Air er verdens mest forhatte flyselskap eller ikke, aner jeg ikke, der sitter du atter igjen på bedre statistiske data enn meg.

1) jeg sitter dessverre ikke på noe mer pålitelig fakta enn deg, lagga, siden ryanair (ikke uventet, og i motsetning til seriøse lotteriarrangører) nekter å oppgi hvor mye av overskuddet som faktisk går til veldedighet.
    så her har jeg nok latt fordommene om ryanair få fritt utløp! ;)
    EN promille var kanskje å ta litt hardt i, tilgi meg.
    men, vel, hvis den går som en and, kvekker som en and, osv...
    eaysyjet, ryanairs rause lillebror, ble i alle fall fersket på at de kun gir 1 prosent av overskuddet til veldedighet, og det er i det hele tatt et velkkjent triks å tjene penger på denne måten.
    haugevis av andre bedrifter har fått pes for akkurat det samme, så ryanair er i godt cowboyselskap, for å si det sånn.
    det å skryte på seg veldedighet uten å oppgi klart og tydelig (gjerne på loddene som selges) om hvor mye av overskuddet man faktisk gir bort, er fishy greier.

2) de brølapene i køen baki der.

3) tja, er det ikke ganske opplagt hva bråket dreier seg om her, da? hvis foranledningen er noe annet enn at ryan-folka skulle ha betalt for kofferten, så hadde de vel sagt det i stedet for å se ut som dumme stut.

4) gjør et søk på google (eller youtube, om du foretrekker bilder fremfor tekst). skriv "ryanair" + "scams"/"trouble"/"idiots"/fritt valgt ukvemsord, og du vil få mye å more deg med. langt mer enn du vil få hvis du skriver navnet til et seriøst flyselskap. alternativt prøv "word's worst airlines" eller lignende.
    reiselivsartikler, aviskommentarer, blogs - enjoy!
    men ifølge ryanair-entusiastene er det nok bare tull alt sammen, sannsynligvis en verdensomspennende konspirasjon for å knekke sympatiske michael o'leary og hans flotte selskap.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn