Rundstrålende høyttalere?

T

timc

Gjest
Tenker du da bipolare slik som Mirage har eller tenker du mer på konstruksjoner som Duevel og MBL Radialstrahler?

Mvh

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.509
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Tenker du da bipolare slik som Mirage har eller tenker du mer på konstruksjoner som Duevel og MBL Radialstrahler?

Mvh
ala MBL og Nanzidu....(ikke bipolar)
Er interessert i ERFARING av slike systemer. Produkter finnes det jo forøvrig mange av i markedet :)

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Vet ikke helt hva du mener, men har Gallo Reference 3.1 som sprer diskant 180 grader; lyder veldig åpen og med stort lydbilde. Veeldig konevenlig også OG behagelig- et ord beskriver inntrykket best - musikalsk!

T

timc

Gjest
Jeg mener det er en her inne. Stefan? som har Duevel. Han skrøt ialfall av de.

Du får reise på CES i januar og høre på MBL ;D

Mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.673
Torget vurderinger
28
Jeg har minimal erfaring, men har hørt MBL i Tyskland og England ved et par anledninger. Særlig vil jeg si at den større modellen av MBL som jeg hørte i Tyskland spilte flott. Den mest åpenbare forskjellen fra konvensjonelle høyttalere var at bare du satt med hode i riktig høyde var lytteposisjonen veldig fri. Så, min erfaring er utelukkende positiv, om enn svært begrenset.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Noen som kan dele erfaring med en slik type konstruksjon?.
Driver faktisk å utvikler en diskant og mellomtone som har 360 grader spredning i horisontalplanet...hemmeligheter ennå selvsagt, men det ser ut til å fungere helt utmerket så langt.

Kanskje det kommer en bildetråd som fortsettelse på denne om 5-6 år ;D

Vidar

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
En kompis har disse som bakhøyttalere, trengt opp i hvert sitt hjørne. Sjokkerende hvordan bakveggen "forsvinner" i lydbildet, disse er helt fantastiske til slikt bruk. Prøvde dem som normale stereohøyttalere i en annen stue for et par år siden, veldig uvant men etterhvert oppdaget vi kvalitetene med omni.............

http://www.visaton.de/en/bauvorschlaege/2_wege/fontana/index.html

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.683
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har litt erfarng med Beverigde, som spreier lyden 180 grader, og det er nok framleis det beste lydbilde eg har høyrt, dessutan var høgtalarane ekstremt lettplasserte.
Til Heimekinoen min brukar eg Mirage Omnisat/Nanosat. Desse har sine frekvensmessige/klanglege manglar, men ein del føremoner også: Kjekkast er det at dei er vanvittig lettplasserte. Eg har hengt dei på veggen, i alt anna enn øyrehøgd, og det går aldeles utmerka, også til musikk.
mbl er eitt av dei merka eg har lyst til å utforske nærare, men prisen gjer at det neppe vert tilgjengeleg på den norske marknaden med det fyrste...

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Antall liker
9
Sted
Akershus
Den Fontana'en likner ganske mye på Mirage sin Omniguide-teknologi.

Har forresten et par gamle Mirage OM-8 selv, og stortrives med disse.

Topp Bunn