Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Hei, igjen folkens.

Noen dager etter at denne tråden ble stengt tok jeg turen til legen etter lang tid med magesmerter. De samme smertene hadde jeg hatt siden høsten i fjor. Da gikk jeg også til legen og fikk vite at jeg hadde blod i avføringen. Det ble også funnet spor av en bakterieinfeksjon som lignet på Salmonella (jeg husker ikke navnet). Både fastlegen min og jeg fastslo dermed at årsaken til magesmertene var denne bakterieinfeksjonen. Infeksjonen forsvant, men magesmertene forsvant ikke. Derfor gikk jeg altså til legen på nytt og ble sendt på kolonskopi på sykehuset. Resultatet var sjokkerende. Kolonskopien kunne ikke fullføres fordi en utvekst blokkerte tykktarmen. At jeg hadde vondt i magen var ikke rart da det knapt var mulig for avføring å passere gjennom tykktarmen. Det ble foretatt en biopsi av utveksten og en uke senere fikk jeg diagnosen tykktarmskreft.

Jeg fikk sporenstreks time for operasjon som ble gjennomført på Radiumhospitalet ca en måned etter at denne tråden ble stengt. Operasjonen som var planlagt skulle i tillegg til å fjerne svulsten også skylle buken i en time med oppvarmet cellegift i en helt ny og effektiv prosedyre som kun utføres på Radiumhospitalet. Det var satt av 7 timer til inngrepet. Når jeg våknet igjen etter operasjonen og kikket opp på klokka så jeg at det knapt hadde gått 4 timer siden jeg ble sendt inn på operaskjonsstua. Wow, nå har de vært effektive tenkte jeg. Legene kom imidlertid med en ny sjokkmelding. De hadde fjernet svulsten i tykktarmen på en vellykket måte, men den planlagte skyllingen av buken med cellegift så de ikke nødvendigheten av lenger fordi svulsten hadde spredd seg. Hele undersiden av tynntarmen var dekket av små svulster på størrelse med knappenålshoder. Det var også spredning nedover på begge sider av bukhulen. De hadde fått skrapet av noe i bukhulen, men siden man ikke kan fjerne hele tynntarmen eller transplantere en tynntarm, anså kirurgene at det ikke var noe poeng i å gjennomføre skyllingen da de likevel måtte la alt på tynntarmen og noe i bukhulen være igjen. Dette måtte forsøkes fjernes med videre cellegiftbehandling på normal måte. Heldigvis var det ingen spredning til andre vitale organer som lunger, nyre eller lever.

Det er nå ca to måneder siden operasjonen og jeg har gjennomført to av tolv cellegiftbehandlinger på Ullevål Sykehus. Legen min har fortalt meg at det skal et mirakel til for at jeg skal bli kurert fra sykdommen, men at målet med cellegiftbehandlingen er å holde sykdommen under kontroll slik at jeg kan leve et så normalt liv som mulig. Hvordan cellegiften jeg nå tar virker vet jeg ennå ikke. Problemet er at størrelsen på svulstene mine er så små at de ikke vises på bilder eller på blodprøver. Av den grunn er det eneste de kan kontrollere at det ikke vokser slik at det vises på prøver.

Jeg har drevet som selvstendig næringsdrivende i fem år nå og hatt en stabil kunde hele tiden. Midt under alt dette fikk jeg beskjed om at kunden min hadde sagt opp kontrakten min med virking fra første juni. Det er tre måneders oppsigelsestid i kontrakten. Med en cellegiftkur på tolv behandlinger over 6 måneder og med en diagnose om aldri å kunne bli kurert fra sykdommen er det svært vanskelig å kunne finne nye kunder eller en arbeidsgiver når jeg ikke vet når eller hvor mye jeg vil være i stand til å jobbe. Jeg ser derfor en seks måneders sykemelding i møte og deretter usikkerhet omkring jobbsituasjon og inntekt. I ytterste konsekvens kan det ende med uføretrygd.

Tiden jeg har vært gjennom siden tråden stengte har derfor vært særdeles tøff både fysisk og psykisk. Det første som slo meg var at jeg må kontakte alle leverandørene jeg har foretatt bestillinger hos eller hvor jeg delvis har begynt å betale på hifiutstyr for å forsøke å overtale de til å la meg kansellere kjøpene og forhåpentligvis får igjen pengene. Samtidig så jeg for meg at jeg måtte forsøke å selge alt hifiutstyret jeg har.

Senere har jeg tenkt annerledes på dette. Legene har fortalt at selv om de aldri vil kunne erklære meg helbredet og frisk, så kan behandlingen føre til at utviklingen av sykdommen stopper opp. Da vil jeg i beste fall kunne leve med å bare måtte møte til kontroller for å verifisere at sykdommen ikke har utviklet seg videre. I så fall vil jeg kunne gå til en ny kunde eller potensiell arbeidsgiver med større sikkerhet i bagasjen som kan føre til at jeg kan begynne å jobbe igjen. Jeg er også eier gjeldfri eier av egen bolig og bil samt at opptjeningen til sykepenger og evt. uføretrygd er den maksimale folketrygden tillater.

Når man går gjennom en slik tøff periode som jeg nå har vært gjennom får man et litt annet perspektiv på livet enn man hadde tidligere. Man får opp øynene for hva som virkelig betyr noe og hva som ikke betyr like mye. Den naturlige fortsettelsen av dette burde kanskje normalt vært at jeg har oppdaget at hifi ikke betyr så mye for meg og at jeg derfor har funnet ut at de vanvittige planene jeg hadde godt kan skrinlegges uten at jeg blir en mindre lykkelig person av den grunn. Konklusjonen jeg har kommet frem til er imidlertid det helt motsatte. Jeg har nå virkelig funnet ut hvor mye musikk, lyd og hele hobbien inklusive det sosiale med medaudiofile betyr for meg. Siden jeg har vært uten høytalere siden rett før nyttår og siden leveransen av Magico Q7 ikke ble gjennomført som planlagt i slutten av april på grunn av sykdommen, så har jeg nå virkelig funnet ut hvor mye jeg savner alle aspekter ved denne hobbien. Det er en kilde til så mye glede, avslappende sjelefred, nytelse, interessant teknologi og sosiale stunder at jeg har innsett at jeg nok ikke vil klare å trives i en livssituasjon uten alt dette.

Av den grunn har jeg nå lagt de fleste av hifiplanene på is inntil jeg vet hvordan sykdommen utvikler seg og hvordan cellegiften virker på sykdommen. Jeg har imidlertid ikke gitt opp drømmene mine og utstyret jeg allerede eier har jeg ikke tenkt å selge ennå. Noen av komponentene jeg hadde fullt betalt eller delvis betalt har også dukket opp her siden tråden stengte. Leveransen av Magico Q7 er nå satt til første uken i oktober.

Det som har dukket opp her siden sist er da Dynaudio Arbiter monoblokkene og del av en leveranse av akustikkprodukiter fra Svanå Miljøteknik. Bilder ligger nedenfor (beklager billedkvaliteten - de er tatt med min iPhone).

Tråden fortsetter derfor med dette som bakgrunn og jeg kan med en gang si at jeg ikke kommer til å kaste bort tiden min med å krangle. Den er for verdifull til det. Av den grunn vil linjen min fra og med nå være at alt jeg tidligere ville reagert på vil bare bli ignorert.

Vis vedlegget 206192
Vis vedlegget 206195
Vis vedlegget 206193
Vis vedlegget 206194

Vis vedlegget 206196
Vis vedlegget 206197

PS! De to Svanå diffusorne er tenkt å dekke førsterefleksjonspunktet fra Magico Q7 ved vinduene på veggen bak høytalerne. Som man ser er de laget et transparent akryl og vil derfor kunne stå foran vinduene og likevel ikke være spesielt obstruerende i forhold til utsikten gjennom vinduene. Frøkna er veldig fornøyd med og syntes faktisk at de var en ny og attraktiv dekorasjon i stua. Seks V6 bassfeller i valnøtt finèr og hvite diffusorer i taket er også på veg.

Mvh
Roysen

Godt at du ser fremover, Roysen. Lykke til med behandling. Jeg tror du går mange år i møte, med god musikk og gode venner.
Roger

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.583
Torget vurderinger
24
Vanvittig fine de Dynaudioene!! Passe størrelse også! Hva med preen? Den er også uber cool. Hvor ble det av Krell MRA?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Kule bildet av fete komponenter. Håper sykdommen holdes i sjakk

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Lykke til videre! :D

Og bruk all tid du har for å nyte det fantastiske oppsettet! :D

Geir Arne

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.156
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Velkommen tilbake. Dette var sterk lesing! Tror du gjør helt rett i å fortsatt dyrke hobbyen din. Stå på!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Velkommen tilbake. Lykke til med behandling av sykdommen. Det var ikke noe hyggelig å lese om, vi får håpe at de klarer å stabilisere og bremse utviklingen.

R

Roysen

Gjest
Tusen takk alle sammen. Det dere skriver varmer.

Mvh
Roysen

T

tce-teams

Gjest
Off dette var vondt og lese , håper formen din blir bedre og du kommer deg noe lunde på topp. Må du passe på helsen din roysen , og velkommen tilbake til forumet.

R

Roysen

Gjest
Vanvittig fine de Dynaudioene!! Passe størrelse også! Hva med preen? Den er også uber cool. Hvor ble det av Krell MRA?
Dynaudio Arbiter er produkter som begynner å dra på årene. Monoblokkene holder fremdeles mål blant dagens beste forsterkere etter min mening. Dessverre er min oppfattning at forforsterkeren ikke holder samme klasse. Av den grunn valgte jeg å la den gå.

Krell MRA har jeg fått løftet opp på traller og trillet vekk inntil videre.

Mvh
Roysen

Muteki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2010
Antall liker
38
Torget vurderinger
2
Godt å se deg til bake igjen Roysen! Musikk er jo godt for helsa så kanskje det blir kuren din? La oss nå håpe det.

Var veldig fasinert av alle planene din før du tok din "pause" og gleder meg til å lese og ikke minst se bilder av det som kommer framover!

-Muteki

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Velkommen tilbake Roysen!
Du har vært savnet.
Ting er sjelden så galt at det ikke er godt for noe. Lykke til og god bedring ønskes i mange mange år fremover!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Velkommen tilbake Roysen!
Jeg har jo visst om dette en stund og må si at jeg synes du tar denne motgangen tilsynelatende svært bra.
Jeg får inderlig håpe at dette går så bra som det forspeiles og ikke minst at du får et anlegg oppe og går og da med Q7 i stua.
Ikke noe bedre enn dette som fenger deg så mye, og det med å ignorere alt du tidligere reagerte (negativt) på har vel enkelte hvisket deg i øret før (på en eller annnen måte)...............en fornuftig intensjon dette som også skal gjennonføres;)
Ønsker deg all mulig god bedring og satser på at jeg kan glede meg til å oppleve Q7 hjemme i stua di til høsten.

Mvh.KW

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.246
Sted
Porsgrunn
Velkommen tilbake Roysen. Har tenkt på deg siden dagene i München da jeg hørte grunnen til at du ikke kunne være sammen med oss der nede. Håper at alt ordner seg og at røntgenbildene blir fine etter endt behandling. Utviklingen innen kreftbehandling går stadig fremover og forhåpentligvis vil det i fremtiden komme en behandling som vil friskmelde deg 100%.

Mvh Morten

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
82.478
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Veldig trist lesning dette Roysen :( håper du klarer å holde sykdommen i sjakk og får mange gode år (med hobbyen din) :) Gleder meg til igjen å kunne følge tråden din.

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Det var trist å høre om sykdommen. Lykke til og god bedring Roysen.

hilsen
Ivar

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
133
Sted
Trondheim
Hei! Trist å høre om sykdommen,men bra at du ser fremover og virker positiv. Det er viktig! Mvh. Trond

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Velkommen tilbake, trist å høre om din helsetilstand. Stå på !!

En kamerat av meg går gjennom nesten det samme som du, han har (hadde) hjernesvulst. Ble operert, cellegift, ble bra, men ca 6 mndr senere oppdaget legene tedenser at det ikke var 100% borte alikevel. Var gjennom ny operasjon for noen dager siden, og er allerede tilbake optimistisk og sier at han skal vinne over denne sykdommen, og det eneste som for han kan forverre sykdomsbildet er hvis han hører noe svensk danseband musikk. Alltid bra å bruke litt humor midt oppe i slike vanskelige dager.

"...The surgery was fine, all seen were removed and nothing is damaged. I am as I was before with one exception. The doc inserted a new filter: Swedish Dace Band Filter Mk III. It's working perfect you know..."

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Velkommen tilbake Roysen.

Ikke hyggelig lesning i det hele tatt det innlegget ditt. Som så mange andre har jeg levd tett på denne sykdommen i mange år. Ofte går det veldig bra.
Ønsker deg virkelig lykke til.

Glad for å lese at du ikke akter å la krangler ødelegge gleden for deg. Ignorer og gå videre i tråden din. Jeg har alltid likt å lese om det du drar i hus og har tenkt å dra i hus. Fanatstisk at du vil dele med oss andre tullingene her inne.
Bit renna sammen og nyt fristundene du får inn i mellom slagene. Dette fikser du :)

karo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.06.2012
Antall liker
23
Velkommen tilbake, har jo vært savnet. Regner fremmdeles du er en mann med meninger. :) Lykke til videre i livet.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Velkommen tilbake, håper det ordner seg med helsen og lykke til videre Roy!

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.334
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Velkommen tilbake, Roy.
Gledelig å høre ifra deg igjen, selv om budskapet ditt var alt annet enn gledelig.
Alle gode ønsker herifra!

mvh Tønnes

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.417
Kraftig historie!

Velkommen tilbake og håper vi kan få ha deg her i riktig mange år. Har selv vært i gjennom en kreftoperasjon for en måned sden, men ikke med samme omfang som din. Min mening er at en positiv innstilling og et bra "støtteapparat" rundt seg øker sjansene betraktelig. Gutta her på Sentralen kan være en viktig del av det støtteapparatet.

God bedring, god sommer og stå på!

Og - de Arbiterne er FETE!

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
97
Sted
Vestlandet
Hei Roysen.
Tøft å høre om sykdommen, håper det blir lenge til du måtte behøve medisinsk hjelp igjen.
Livet er for kort til å henge seg opp i bagateller, bedre å bruke tiden på ting man har glede av.
Carpe diem (quam minimum credula postero), Roysen.
Mvh. Lars

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Godt å ha deg tilbake her Roy, gleder meg til å følge tråden videre. Som alle andre håper jeg du kommer deg gjennom, og bekjemper sykdommen. Lykke til!

T

tce-teams

Gjest
Arbiterne var utrolig fete roysen , gleder meg til fortsettelsen og når du får magico q7 i hus.

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
God bedring Roy, stå på!
Trill inn værsting-varene!;)

Mvh.
SAL

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.957
Torget vurderinger
3
Velkommen tilbake Roysen. Sterk lesning det her. Blir litt fortvilet over hvor ille kreftsykdommen brer om seg.
Men så blir jeg glad når jeg leser at hifi interessen er tilstede i fullt monn.
Stå på og god bedring.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.740
Det var sterke saker å lese om Roysen :p
Jeg håper cellegiftkurene setter kreftcellene i hvilemodus.
Krysser alt jeg har, og velger å tro på det.
Og ja, pass på å velge hva du skal få hjerteinfarkt av før du hiver deg over tastaturet i frenetisk tastaourettes modus.
Det ække hvert det. Prioriter mentalt og fysisk helbred først.
God bedring!

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Hei Roysen. Godt å ha deg tilbake!
Fokuser ved de positive tingene ved vår felles lidenskap og ignorer irritasjonsmomentene. Gled deg over musikken, som vil gi deg krefter i en vanskelig tid.
Du har nok guts til å bekjempe denne djævelskapen.

God bedring!!!

Mvh
RBN

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
736
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
all the best….håper det ordner seg ……..og jeg har savnet tråden din

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Hei Roysen,

Godt å høre at du er nogenlunde på bena igjen og tenker videre med hifi og nyte musikk for å berike livet.

Si fra hvis du vil ha litt hjelp til å sette opp anlegget så du kan nyte litt musikk.
Har noen kompetente høyttalere du kunne låne hvis du ikke har noe tilgjengelig før Magico kommer.
Kan også hjelpe deg å tune Svanå-kassene dersom du ikke har avtalt med andre.

God bedring!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.596
Torget vurderinger
12
Hei Roy

Alle positive tanker og støtte herfra.

Trond

Falcon1i

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.09.2012
Antall liker
1.823
Sted
Exil i huvudstaden
Välkommen tillbaka, Roysen!
Ett starkt första inlägg efter comeback, både ledsam och glädjesam läsning på samma gång.
Ledsam för ett tråkigt besked om kreft och glädjesam för det förnuft och perspektiv
som genomsyrar inlägget. Det viktigaste i livet är att njuta av det man har, göra det
man tycker om, ta vara på sig själv och sina närmaste. Att grubbla över det man kanske
inte får, lönar sig aldrig. Besked av olika slag skall man alltid ta med en nypa salt,
det blir ändå aldrig som man tänkt. Livet blir vad man gör det till.

Ser fram emot fortsättningen i tråden :)

Ta var på dig själv, dina nära, dina mål och de stunder av välbefinnande som musiken ger.

//Janne

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
28
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Velkommen tilbake Roysen! Ønsker deg alt god fremover, og måtte du bli fullstendig frisk!

Mvh
Sigmund

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.037
Hei Roysen
Jeg er en av de (mange?) som følger med i alle de tråder du opererer i, uten nødvendigvis å delta aktivt. Først og fremst for å få et innblikk i den ultra høye ende, men også fordi temperaturen i disse tråder altid er nesten like høy. De færreste ville nok dele så mye info ang. sin sykdom som du har gjort i ditt comeback, men cred til deg for det, og god bedring ønskes du herfra.
Steen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn