Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Tim Cook har selv bebudet at de vil slippe en ny MacPro i 2013 siden de for øyeblikket ikke har noen "super-pro" maskin for større profesjonelle musikk/film-miljøer.
Nye iMac dekker nok imidlertid flestes behov så lenge man ikke har behov for ekstra kortplasser og mange interne disker.

Jeg har ett par amerikanske kunder som har Mach2 Music, den audiophile MacMini’en‚ og de skryter voldsomt av den.
 

Suomela

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2009
Innlegg
384
Antall liker
40
Sted
Jönköping, Sverige
Matts,

Jag ville inte sätta din 'track record' eller kompetens i tvivel. Inte heller de som du beskriver varandes ditt team. Har bara inte sett SMT smälla upp en hel kåk från 'scratch'. Tack för länkarna.


/Suomela
 
R

Roysen

Gjest
Hvorfor falt det på apple mackbroo når det kommer til nedlastning av musikk , hvorfor ikke ein windows pc basert maskin?
Fordi jeg har jobbet nok med Microsoft og Windows til å vite at det er noe jævlia ustabilt møkk. Jeg tar helle en Linux-boks med bare karakterbasert grensesnitt any day. Jeg har imidlertid tro på Mac og Mountain Lion OS. Det er OSet Mountain Lion som har ført til valget. Jeg har en Windows basert laptop også som jeg tar med meg rundt omkring til mine kunder i jobbsammenheng. Den skal også kunne kobles opp i nettverket hjemme. Dog foretrekker jeg heller en Mac som fast hjemme PC.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Hej igen,
Jag antar att målingen av EHED är gjord med båda ht spelandes samtidigt. Enbart en sådan måling är inte tillräckligt om en önskar göra mer delikata analyser. Med antagen 1/6 octave smooth och 'normalisert' från 77 dB @ 1000 Hz visar SPL-plotten en frekvensrespons 20-20000 Hz med +16/-19 dB, vid 1/24 octave smooth får en kanske lägga till 3-4 dB till per sida. Detta 'sving' nedåt i högre frekvenser kan ha att göra med ht faktiska frekvensrespons och/eller 'power respons' eller att måling gjordes med mikrofonen lite 'off set' mellan de två ht.

Det som kanske är mer intressant att titta på är vad som sker i tidsdomänet. Om en extrapolerar CSD'n (vattenfalls-plotten), som i bilden är dåligt skalerad och upplöst, visar denna en 'decay rate' vid ~22 Hz på runt 50 dB pr sec (T60 ~1200 ms), vid ~45 Hz 67 dB pr (~900 ms), vid ~120 Hz 80 (~750 ms) osv, medan det från 5-6 kHz ser väldigt 'snabbt' ut. Jmf dessa tal med i 'kravspecifikationen' i Taipei.

I ETC'n ("energi/tid-plotten") ser jag att det finns många 'tidiga' reflektioner med hög gain. Dessa medför troligtvis till 'time smear distortion' där mycket ut av ht blir förvrängt vid faktisk lyssning.

Har du möjlighet att göra filerna från EHED och/eller Matts tillgängliga enligt mitt tidigare inlägg får du mer än gärna göra detta.

/Suomela
Vel, et par ting bør bemerkes. For det første ble det spilt på begge høytalere samtidig ved målingene. For det andre har de høytalerene det ble benyttet under målingene en litt soft klang. Altså har de en jevnt fallende frekvensrespons oppover. Derom man ser målingene med det dette i tankene (slik som EHED gjorde) - kom han frem til en frekvensrespons i rommet med +/- 3db bortsett fra peaken ved 40Hz og en suckout litt lenger opp som vi senere fikk rettet opp vha et par subwoofere.

Når jeg så senere satte opp et mer lineært par høytaler i rommet, så fikk jeg ikke sjansen til å ta flere målinger. Det er imidlertid ikke tvil om at lyden utbedret seg markant og at jeg da egentlig var ganske fornøyd bortsett fra peaken ved 40Hz.

Jeg har ingen intensjon om å perfeksjonere akustikken i stua. Her er det snaerer snakk om å komme i mål med et resultat man er godt nok fornøyd med til at man kan nyte musikken uten irritasjonsmomenter. Målet for lyttehuset har et mer perfeksjonistisk tilsnitt. Her ønsker jeg også gode optimale måleresultater.

Mvh
Roysen
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Hvorfor falt det på apple mackbroo når det kommer til nedlastning av musikk , hvorfor ikke ein windows pc basert maskin?
Fordi jeg har jobbet nok med Microsoft og Windows til å vite at det er noe jævlia ustabilt møkk.
Huff, den som ikke klarer å sette opp en ultra stabil WIN7 eller WIN8 maskin kan ikke ha jobbet mye med Windows. Det at man ikke liker Windows er et helt valid argument, men dette her er bare tull.
 
R

Roysen

Gjest
Hvorfor falt det på apple mackbroo når det kommer til nedlastning av musikk , hvorfor ikke ein windows pc basert maskin?
Fordi jeg har jobbet nok med Microsoft og Windows til å vite at det er noe jævlia ustabilt møkk.
Huff, den som ikke klarer å sette opp en ultra stabil WIN7 eller WIN8 maskin kan ikke ha jobbet mye med Windows. Det at man ikke liker Windows er et helt valid argument, men dette her er bare tull.
Det handler ikke i noen grad om oppsett. Det handler om stabiliteten og fleksibiliteten i software. Hva sies om over 20 års erfaring? Jeg har hatt nok av data som går tapt som en følge av Microsofts udugelighet. Som du sikkert vet er dette en ganske utbredt mening. Så ikke påstå at dette er bare tull.

Mvh
Roysen
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.549
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Tim Cook har selv bebudet at de vil slippe en ny MacPro i 2013 siden de for øyeblikket ikke har noen "super-pro" maskin for større profesjonelle musikk/film-miljøer.
Nye iMac dekker nok imidlertid flestes behov så lenge man ikke har behov for ekstra kortplasser og mange interne disker.

Jeg har ett par amerikanske kunder som har Mach2 Music, den audiophile MacMini’en‚ og de skryter voldsomt av den.
Spørsmålet er om de endrer på designet med strømforsyningen gjennom IO portene. Det er ikke en selvfølge - iallefall ikke på såpass kort sikt. Får håpe det om ikke annet, for det er en tøff maskin som har livets rett - også her i europa.
Jeg ville nok ventet til det evt kommer en ny maskin da tilgang på deler kan blir forringet om noe skulle ryke. Regner med du har god tid også her Roysen? Ellers er det vel 18 februar som er "siste offentlige frist" på å skaffe seg en av de som går ut.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Hvorfor falt det på apple mackbroo når det kommer til nedlastning av musikk , hvorfor ikke ein windows pc basert maskin?
Fordi jeg har jobbet nok med Microsoft og Windows til å vite at det er noe jævlia ustabilt møkk.
Huff, den som ikke klarer å sette opp en ultra stabil WIN7 eller WIN8 maskin kan ikke ha jobbet mye med Windows. Det at man ikke liker Windows er et helt valid argument, men dette her er bare tull.
Det handler ikke i noen grad om oppsett. Det handler om stabiliteten og fleksibiliteten i software. Hva sies om over 20 års erfaring?

Mvh
Roysen
Ikke for å starte en pissekonkurranse, men har selv drevet med systemutvikling på windowsplattform siden 1990. Det er vel neppe noen plattform som har mere fleksibilitet i software enn windowsplattformen. De fleste windowsmaskiner som er ustabile har preinstallerte os full av bloatware. Setter man opp maskinen selv der man kun tar med det man har behov for så har man en maskin som kun må bootes for skam skyld.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hei,

Spennende og kompromissløst prosjekt dette.

Du snakket tidligere om at du hadde sett på Merging Horus som mulig digitalkilde. Var dette noe du vurderte i oppsettet, eller ble det forkastet til fordel for mer konvensjonelle avspillere.
 
R

Roysen

Gjest
Hvorfor falt det på apple mackbroo når det kommer til nedlastning av musikk , hvorfor ikke ein windows pc basert maskin?
Fordi jeg har jobbet nok med Microsoft og Windows til å vite at det er noe jævlia ustabilt møkk.
Huff, den som ikke klarer å sette opp en ultra stabil WIN7 eller WIN8 maskin kan ikke ha jobbet mye med Windows. Det at man ikke liker Windows er et helt valid argument, men dette her er bare tull.
Det handler ikke i noen grad om oppsett. Det handler om stabiliteten og fleksibiliteten i software. Hva sies om over 20 års erfaring?

Mvh
Roysen
Ikke for å starte en pissekonkurranse, men har selv drevet med systemutvikling på windowsplattform siden 1990. Det er vel neppe noen plattform som har mere fleksibilitet i software enn windowsplattformen. De fleste windowsmaskiner som er ustabile har preinstallerte os full av bloatware. Setter man opp maskinen selv der man kun tar med det man har behov for så har man en maskin som kun må bootes for skam skyld.
Hva er det egentlig du forsøker å si? At mine erfaringer er innbilte eller at du vet at noe var satt opp galt? Uavhengig av deg, dine kunnskaper og dine erfaringer har jeg og mange andre så dårlige erfaringer med produktene til Microsoft at vi aldri lar de komme i nærheten av data vi ikke kan ta risikoen av å tape.

Da er jeg ferdigsnakket om det. Ikke noe du skriver vil noensinne endre på min mening om dette. Til det er de erfaringene jeg har for dårlige.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Hei,

Spennende og kompromissløst prosjekt dette.

Du snakket tidligere om at du hadde sett på Merging Horus som mulig digitalkilde. Var dette noe du vurderte i oppsettet, eller ble det forkastet til fordel for mer konvensjonelle avspillere.
Min interesse for Merging var i produktene Emotion og Mykerinos. Emotion er fortsatt bare på prototype stadiet. Disse produktene var tiltenkt som basis for en ny musikkserver og streamer komponent fra Soulution. Soulutions produkt er lagt på is inntil videre. Dersom det skulle bli satt fortgang i produktet er jeg på banen igjen. Dog vil det da mest sannsynlig ikke ende opp i dette anlegget.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Tim Cook har selv bebudet at de vil slippe en ny MacPro i 2013 siden de for øyeblikket ikke har noen "super-pro" maskin for større profesjonelle musikk/film-miljøer.
Nye iMac dekker nok imidlertid flestes behov så lenge man ikke har behov for ekstra kortplasser og mange interne disker.

Jeg har ett par amerikanske kunder som har Mach2 Music, den audiophile MacMini’en‚ og de skryter voldsomt av den.
Spørsmålet er om de endrer på designet med strømforsyningen gjennom IO portene. Det er ikke en selvfølge - iallefall ikke på såpass kort sikt. Får håpe det om ikke annet, for det er en tøff maskin som har livets rett - også her i europa.
Jeg ville nok ventet til det evt kommer en ny maskin da tilgang på deler kan blir forringet om noe skulle ryke. Regner med du har god tid også her Roysen? Ellers er det vel 18 februar som er "siste offentlige frist" på å skaffe seg en av de som går ut.
Jo da, jeg har god tid. Så da avventer jeg hva som skjer.

Mvh
Roysen
 

Audio_Physic

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
85
Antall liker
7
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
2
Platespiller (Clearaudio Statement Turntable & Clearaudio Statement TT-1 Tonearm & Clearaudio Goldfinger Statement PU):
Siste kildekomponent i anlegget vil bli en platespiller. Valget i dette anlegget falt på en kombinasjon av Clearaudio Statement Turntable, Clearaudio Statement TT-1 Tonearm og Clearaudio Goldfinger Statement PU. Platespilleren har vært en demomodell og er bestilt. Den vil bli levert med helt ny arm og PU. Denne kombinasjonen har jeg hørt en gang tidligere og det var rene himmelriket. Den har stått på ønskelisten helt siden den gang. Pickupen på den kombinasjonen var dog en litt eldre versjon av Goldfinger. Som dedikert strømrenser til denne kombinasjonen vil Absolare ByBee Power Conditioner bli benyttet. Den vil også stå oppkoblet til en av de syv dedikerte 16A kursene i strøm-opplegget til stueanlegget.

Vis vedlegget 180150

Vis vedlegget 180151

Vis vedlegget 180152

Vis vedlegget 180153

Mvh
Roysen

Clearaudio Statement Turntable Reviewed

Value for money: 1

Hehe, Men fikk toppscore på alt annet så spiller nok MEGET bra vil jeg tro. Spennende tråd du har her ihvertfall og spent på å få se ferdig resultat ;)
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Formater

Hei Roysen

Fin og interessant tråd du har gående her.

Tenkte å dele min konklusjon med formater etter å ha prøvd litt forskjellig.
Jeg har endt opp med å lagre klassisk musikk som AIFF istedet for Lossless. Det finnes så vidt jeg vet ingen fullgod forklaring på hvorfor det skal lyde bedre, men jeg opplever at det lyder "friere". Forskjellene her er hva selv jeg kaller "mariginale" og muligens unødvendig på mitt oppsett, men jeg ripper nå konsekvent til AIFF.

Med en gang jeg beveger meg over til studiomusikk forsvinner disse fordelene mellom lossless og AIFF. Noe musikk foretrekker jeg faktisk MP3 fordi det KAN låte litt "tightere".
 
R

Roysen

Gjest
Hei Roysen

Fin og interessant tråd du har gående her.

Tenkte å dele min konklusjon med formater etter å ha prøvd litt forskjellig.
Jeg har endt opp med å lagre klassisk musikk som AIFF istedet for Lossless. Det finnes så vidt jeg vet ingen fullgod forklaring på hvorfor det skal lyde bedre, men jeg opplever at det lyder "friere". Forskjellene her er hva selv jeg kaller "mariginale" og muligens unødvendig på mitt oppsett, men jeg ripper nå konsekvent til AIFF.

Med en gang jeg beveger meg over til studiomusikk forsvinner disse fordelene mellom lossless og AIFF. Noe musikk foretrekker jeg faktisk MP3 fordi det KAN låte litt "tightere".
Flott TrompetN!

Jeg setter stor pris på dine lyttevurderinger. Jeg må nok teste litt selv her, virker det som. Men du foretrekker AIFF fremfor WAV av tagging-hensyn?

Mvh
Roysen
 
T

tce-teams

Gjest
Hvorfor falt det på apple mackbroo når det kommer til nedlastning av musikk , hvorfor ikke ein windows pc basert maskin?
Fordi jeg har jobbet nok med Microsoft og Windows til å vite at det er noe jævlia ustabilt møkk.
Huff, den som ikke klarer å sette opp en ultra stabil WIN7 eller WIN8 maskin kan ikke ha jobbet mye med Windows. Det at man ikke liker Windows er et helt valid argument, men dette her er bare tull.
Det handler ikke i noen grad om oppsett. Det handler om stabiliteten og fleksibiliteten i software. Hva sies om over 20 års erfaring?

Mvh
Roysen
Ikke for å starte en pissekonkurranse, men har selv drevet med systemutvikling på windowsplattform siden 1990. Det er vel neppe noen plattform som har mere fleksibilitet i software enn windowsplattformen. De fleste windowsmaskiner som er ustabile har preinstallerte os full av bloatware. Setter man opp maskinen selv der man kun tar med det man har behov for så har man en maskin som kun må bootes for skam skyld.
@roysen Jeg har selv holdt på med pcer siden jeg var liten gutt , og det er windows baserte systemer jeg har holdt meg til , at microsoft/windows er noe ustabilt møkk forstår jeg ikke. Har aldri opplevd noe ustabilt fra microsoft/windows sin side jeg , noe bugs har det vert men ikke noe stort meir enn det. Er det noe jeg liker med windows så er det fleksibiliteten man har.
 
Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Hvorfor falt det på apple mackbroo når det kommer til nedlastning av musikk , hvorfor ikke ein windows pc basert maskin?
Fordi jeg har jobbet nok med Microsoft og Windows til å vite at det er noe jævlia ustabilt møkk.
Huff, den som ikke klarer å sette opp en ultra stabil WIN7 eller WIN8 maskin kan ikke ha jobbet mye med Windows. Det at man ikke liker Windows er et helt valid argument, men dette her er bare tull.
Det handler ikke i noen grad om oppsett. Det handler om stabiliteten og fleksibiliteten i software. Hva sies om over 20 års erfaring?

Mvh
Roysen
Ikke for å starte en pissekonkurranse, men har selv drevet med systemutvikling på windowsplattform siden 1990. Det er vel neppe noen plattform som har mere fleksibilitet i software enn windowsplattformen. De fleste windowsmaskiner som er ustabile har preinstallerte os full av bloatware. Setter man opp maskinen selv der man kun tar med det man har behov for så har man en maskin som kun må bootes for skam skyld.
@roysen Jeg har selv holdt på med pcer siden jeg var liten gutt , og det er windows baserte systemer jeg har holdt meg til , at microsoft/windows er noe ustabilt møkk forstår jeg ikke. Har aldri opplevd noe ustabilt fra windows sin side jeg , noe bugs har det vert men ikke noe stort meir enn det.
Som sagt, den besluttningen er tatt. Her vet jeg nok til ikke å være i tvil om besluttningen.

Mvh
Roysen
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Slår et slag for musikken i tråden din Roysen.
bare lurer på hva du lytter til mtp hvilke artister du brenner for og også musikk i testøyemed.
hvis det ikke passer i tråden så rop ut.
 
R

Roysen

Gjest
Jeg har laget meg en hel rekke med hjemmebrente CDer med det jeg synes er det beste fra min musikksamling med hensyn på en kombinasjon og god lyd og god musikk. Den har vært listet på nettet før, men er slettet nå. Dersom det er interesse for det kan jeg legge de ut igjen i denne tråden. Da vil man fort kunne se hvilken musikksmak jeg har også.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Du har min interesse iallefall.
Ok. Da tar vi en og en CD litt i mellom alt det andre her. Her er den første.

Roysens Reference Vol. I:
1 - Ukjent organist (Johann Sebastian Bach) - BWV.565 Toccata
2 - Bjørn Berge - Thirteen question method
3 - Koppel & Andersen & Koppel - Horneks
4 - The St. Phillips Boy's Choir - Once in a royal David's city
5 - Garrett Brennan - The dog song
6 - Alison Krauss - Jacob's dream
7 - Rodrigo y Gabriela - OK Tokyo
8 - Pete Alderton - Fever
9 - Karunesh - Calling wisdom
10 - Chris Jones - Willing
11 - Lynni Treekrem & Annbjørg Lien & Knut Reiersrud - Du ska få ein dag i morra
12 - Arne Domnèrus - Dedication
13 - Jheena Lodwick - Do that to me one more time
14 - Teresa Perez - Shenandoah
15 - Fairfield Four - These bones
16 - Stamatis Spanoudakis - At the king's court
17 - Marilyn Mazur - Drum impro

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. II:
1 - Vladimir Pankratov - Night chimes
2 - Ole Paus - O bli hos meg
3 - Mario Lanza - Lamento di Federico
4 - Keith Greeninger & Dayan Kai - Looking for a home
5 - Rachel Barton Pine - Caprice on a dixie
6 - Tony O'Malley - My way
7 - The Persuasions - Angel of Harlem
8 - Chris Jones - Long, long journey
9 - Marta Gomez - Cielito linto
10 - Oscar's Motet Choir - Dotter Sion, frøjda dig
11 - Karunesh - Zen breakfast
12 - Pepe Romero - Zapateado
13 - Renaud Garcia-Fons - Oriental bass
14 - Sigvart Dagsland - Elsker du meg
15 - Hans Theessink - Ain't got no home
16 - Jim Keltner - Drum improvisation

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. III:
1 - Friedmann & Aquamarin Orchester - Percussive pyromania
2 - Chris Jones - Bottle song
3 - Ayako Hosokawa - Tears in heaven
4 - Garrett Brennan - These knees
5 - Oscar's Motet Choir - Hoisianna David's son
6 - Willy DeVille - Spanish Jack
7 - Oslo Gosepl Choir - Du ser deg tilbake
8 - Jonas Fjeld - D'ække min skyld
9 - Gary Karr - When you whish upon a star
10 - Diana Krall - Temptation
11 - Niels Lofgren - Keith don't go
12 - Kari Bremnes - Sangen som søng i oss alle
13 - Rob Ickes - The waves of Kilkee
14 - Rickie Lee Jones - Dat there
15 - Brian Bromberg - Come together
16 - Sigvart Dagsland - Take me and hold me
17 - Yim Hok-Man - Poem of a Chinese drum

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. IV:
1 - Eiji Que & Minnesota Orchestra (Sergei Rachmaninoff) - Symphonic Dances
2 - Christian McBride - Night train
3 - Allan Taylor - Tennessee waltz
4 - Diana Krall - A case of you
5 - Gary Karr - Adagio in G minor
6 - Valerie Joyce - Fever
7 - Jonas Fjeld - Nerven i min sang
8 - Chris Jones - Would not have it any other way
9 - Oslo Gospel Choir - Mariavise
10 - Emiko Shiratori - Amazing grace
11 - Jan Akkerman - Am I loosing you
12 - Radka Toneff - The moon is a harsh mistress
13 - Knut Reiersrud & Iver Kleive - The ship is at the landing
14 - Terez Montcalm - Sorry seems to be the hardest word
15 - Miller Anderson - Rich man, poor man
16 - Kari Bremnes - Søvngjengersken

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. V:
1 - John Pizzarelli Trio - I like Jersey best
2 - Stevie Ray Vaughan - Little wing
3 - Eva Cassidy - Fields of gold
4 - Chris Jones - Roadhouses & automobiles
5 - Holly Cole - Tennessee waltz
6 - Chanticleer - Amazing grace
7 - Rodrigo y Gabriela - One/Take five
8 - Willie Nelson - Bridge over troubled water
9 - Cowboy Junkies - Mining for gold
10 - Bjarne Brøndbo - Den fattige gud
11 - David Munyon - Purple rain
12 - Paco de Lucia - Live in America
13 - Jenna Mammina - You can close your eyes
14 - No Blues - King's dream
15 - Royal Dutch Percussion - Nightwalk

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. VI:
1 - Eagles - Hotel California
2 - Gary Karr - O'Holy night
3 - Earth Dancer - Genesis
4 - Tom Waits - Jersey girl
5 - Susan Osborn - Autumn leaves
6 - Patricia Barber - Black magic woman
7 - Rodrigo y Gabriela - Stairway to heaven
8 - Emi Fujita - The rose
9 - 4G - Girls like it
10 - Christian Willisohn - Caruso
11 - Chris Jones - Set 'em up Joe
12 - Cantus - Go tell it on a mountain
13 - Antonio Forcione - Acoustic revenge
14 - Susang Wong - Desperado
15 - Leo Green - Let it be
16 - Eiji Que & Minnesota Orchestra (Aaron Copland) - Fanfare for the common man

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: M1
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. VII:
1 - Jakob Groth - Taxa theme
2 - Jenna Mammina - I hope that I don't fall in love with you
3 - Bo Stief & Dream Machine - Heart
4 - Jane Monheit - Over the rainbow
5 - The North - Behind the veil
6 - Cassandra Wilson - You don't know what love is
7 - David Munyon - Four wild horses
8 - Peter Finger - Open strings
9 - Rebecca Pidgeon - Spanish Harlem
10 - Keith Greeninger & Dayan Kai - Immediately blessed
11 - Dave Brubeck Quartet - Take five
12 - Chris Jones - No sanctuary here
13 - Loreena McKennitt - Dante's prayer
14 - Ondekuza - Dotou banri

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. VIII:
1 - Flim & The Bb's - Tricycle
2 - Valerie Joyce - Baby can I hold you
3 - Friend'n Fellow - Light my fire
4 - Mike Silver - Love potion number 9
5 - Judith Owen - Conway bay
6 - Charly Antolini - Cha cha bonita
7 - Holly Cole - Jersey girl
8 - Jacques Loussier Trio (Johann Sebastian Bach) - Concerto in D minor: Allegro
9 - Dire Straits - Money for nothing
10 - Christian Willisohn - Have I told you lately
11 - The Unusual United Orchestra - Send me a rose
12 - Susan Osborn - Close to you
13 - Pink Floyd - Another brick in the wall I
14 - Pink Floyd - The happiest days of our lives
15 - Pink Floyd - Another brick in the wall II
16 - The Persuations - Still haven't found what I'm looking for
17 - The O-Zone Percussion Group - Jazz variants

Tar en pause nå og kommer tilbake med mye mer senere.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. IX:
1 - Anne-Sophie Mutter - Tzigane
2 - Ibis & Josephine Cronholm - True colors
3 - Jan Garbarek - In praise of dreams
4 - Jennifer Warns - Joan of Arc
5 - Keith Greeninger & Dayan Kai - Bid you goodnight
6 - Stevie Ray Vaughan - Tin pan alley
7 - Eva Cassidy - People get ready
8 - Chie Ayado - Only you
9 - Mari Boine - Skadja (The reverberation)
10 - Bob Dylan - Man in the long black coat
11 - Emi Fujita - Desperado
12 - Hugh Masekela - Stimela (The coal train)

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. X:
1 - John Surman - Portrait of a romantic
2 - Diana Krall - Narrow daylight
3 - Chris Jones - Angel of Montgomery
4 - Deborah Liv Johnson - Amazing grace
5 - Cæcilie Nordby - Life on Mars
6 - Karunesh - Returning to now
7 - Jeanette Lindstrøm & Steve Dobrogosz - Both sides now
8 - Sofia Petterson - Can't take my eyes off you
9 - Brian Bromberg - Blue bossa
10 - Dave's True Story - Marisa
11 - Corinne May - Fly away
12 - Jennifer Warnes - Bird on a wire
13 - Sara K. - Hell or high water
14 - Patricia Barber - Let it rain
15 - Cassandra Wilson - Come in my kitchen
16 - Henry Purcell - Argo

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. XI:
1 - Michael Stearns - Volcano
2 - Tuck & Patti - Heaven down here
3 - Gary Karr - Amazing grace
4 - Sara K. - Stars
5 - Megadrums - Ga ma la
6 - Jennier Warnes - Way down deep
7 - Friend'n Fellow - In the summertime
8 - No Blues - Farewell Shalabiye
9 - Kari Bremnes - Sangen om kordan damen skal være
10 - Solveig Slettahjell - Take it with me
11 - Burt Bacharach - Close to you
12 - Harold Faberman & The All Star Percussion Ensemble - Can can
13 - Youn Sun Nah - Circle game
14 - Peder af Ugglas - Harvest song
15 - Silje Nergaard - Nattsang
16 - Kodo - Monochrome

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. XII:
1 - Farnbach & Spiess - Fest der gnome
2 - Mary Chapin Carpenter - Quittin' time
3 - Joe Satriani - Always with me, always with you
4 - Jacintha - Danny boy
5 - Peder af Ugglas - Stockholm
6 - Louis Capart & Duo Balance - Floriason
7 .- Michael Gold - Sway
8 - Dee Dee Bridgewater - Slow boat to China
9 - The Mighty Echoes - Under the boardwalk
10 - Zed Mitchell - I'm a river
11 - Kik Dee - You take my breath away
12 - Midnight Choir - Amsterdam stranded
13 - Livingston Taylor - Isn't she lovely
14 - David Roth - Vincent
15 - Dance With A Stranger - Steinrøysa neri bakkan
16 - Misha Alperin - Heavy hour

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. XIII:
1 - Mickey Hart - The gate of Däfos
2 - John Lee Hooker - The healer
3 - Robert Shaw Chorale - What shall we do with the drunken sailor
4 - Oletha Adams - Everything must change
5 - Kari, Ola & Lars Bremnes - Å kunne skrive
6 - Inger Marie Gundersen - I don't want to talk about it
7 - David Allan Coe - I still sing the old songs
8 - Sara K. & Chris Jones - All your love (turned into passion)
9 - David Roth - Blowing in the wind
10 - Marlene Mortensen - Desperado
11 - Lynni Treekrem - Haugtussa
12 - David Munyon - Lousiana rain
13 - Alison Krauss & Union Station - The boy who wouldn't hoe corn
14 - Carola Häggkvist - Du omsluter mig
15 - Jøkleba! - Overture

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Referende Vol. XIV:
1 - Empire Brass Qunitet - Hopper dance
2 - Mariza - O gente de minha terra
3 - Anonymous 4 - Green pastures
4 - Harry Belafonte - Cotton fields
5 - Emmylou Harris - Bang the drum slowly
6 - Elisabeth Karster - Pardon godess of the night
7 - The Mighty Echoes - The lion sleeps tonight
8 - Elisabeth Katomanou - The good life
9 - Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft - I think it's gonna rain today
10 - Dean Peer - Mars
11 - Erja Lyytinen - The last love song
12 - Livingston Taylor - Grandma's hands
13 - Veronica Mortensen - In my life
14 - Caj Karlsson - Du får avfærda mig som tokig
15 - Kirsti Huke - Whish you were here
16 - Sigvart Dagsland - Abide with me
17 - Svante Thuresson & Katrine Madsen - Send in the clowns
18 - Mamba Percussion - Mamba

Mvh
Roysen
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Jøsses.
Da er vi i alle fall enige om en ting! :)
Her var det veldig mye bra, og det aller meste var kjente toner som ofte lar seg høre over mitt anlegg også
Tilogmed et par innslag av Karunesh også! Du milde.
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference XV:
1 - Le Quang Tuan - Unchained melody
2 - The Rocky Peak Choir - Sing joy
3 - Melody Gardot - Over the rainbow
4 - Eva Cassidy - Autumn leaves
5 - Erik Grip - Kat på en varm trappesten
6 - Marianne Antonsen - Little boy
7 - Elvis Presley - Fever
8 - Terez Montcalm - L-O-V-E
9 - Skara Cathedral Choirs - Synagoga preparavit
10 - Louis Armstrong - What a wonderful world
11 - Johanne Blouin - De la main gauche
12 - Thierry Titi Robin - Patchiv
13 - Santa Fe & The Fat City Horns - Si te was
14 - Joni Mitchell - Both sides now
15 - ERA - The mass
16 - Misty River - America the beautiful
17 - Ten Drum Art Percussion - As fast as wind and lightning

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. XVI:
1 - Erich Kunzel & Cincinnati Pops Orchestra - Parade of the charioteers
2 - AC/DC - Highway to hell
3 - Anna Netrebko & Elina Garanca & Roman Vargas & Ludovic Tezier - Brindisi
4 - Ian Bruce - Lassie wi' the lintywhite locks
5 - Mae MacKenna - Flower of Scotland
6 - Andreas Wollenweider - Golden dancing shoes
7 - Roseanne Cash - Child of steele
8 - Ulli Bögerhausen - Fruhling, Sommer, Herbst
9 - Jenna Mammina & Matt Rollings - Mutineer
10 - Santa Fe & The Fat City Horns - This time
11 - Simone - L.O.V.E.
12 - Keith Greeninger - Guadalope's eyes
13 - Madeleine Peyroux - Weiry blues
14 - Jack Johnson - Taylor
15 - Benedicte Torget - Sleep awhile
16 - Marcel Khalife - Samai Bayati
17 - Norah Jones - Don't know why
18 - The Bass Gang - Zorbass

Mvh
Roysen
 

Ref210

Medlem
Ble medlem
04.04.2009
Innlegg
28
Antall liker
3
Hei.
Jeg har lest denne tråden om kabler,rack,strøm,pondus,forsterkeren,Mac,Wondows,...
Går dere ofte på konsert?

mvh
Per Åge
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn