Roysens Furtebu - Del 2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Jeg har bestemt meg for å fokusere det jeg skriver om i denne tråden til å bli min helse. Alt annet fører bare til krangel og det er uansett helsen min som har blitt det viktigste for meg om dagen. Mye har snudd seg opp ned i livet mitt og det gjelder i hvert fall hifi. Alt styret rundt Q7 har i det store og hele drept den interessen jeg hadde for hifi. Jeg bor i en sykeseng i stua og har stort sett ikke hørt på anlegget på halvannet år. Livet jeg hadde er i det store og hele borte inklusive hifi delen. Av den grunn synes jeg det blir feil av meg å fortsette tråden som om hifi betydde like mye for meg som før.
    Selv om jeg kan forstå hobby aspektet med å planlegge og kjøpe inn komponenter til et anlegg blir det vel litt stusselig hvis helsen din ikke tillater deg å benytte anlegget i noen særlig grad. Hvis din helsemessige situasjon ikke tillater deg å sitte i et hot spot i konsentrert lytting kunne det vel være en idé å tilpasse et anlegg til hvordan du fungerer i det daglige nå. Jeg tenker på anlegg som lett kan integreres i en vanlig stue med bredt lyttefelt. Noe alá Beolab 5 ?
     

    Walker75

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    31
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Dagens beste fra Ketil. Endelig noe å smile over i denne tråden igjen😄
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Roysen+Beolab=Majestetsfornærmelse?
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Hva med å heller satse på et fett headfi anl.Stax feks?

    image.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Jeg må si jeg synes Ketils forslag er helt betimelig og relevant, samme med sistnevntes forslag også. Vi klarer knappest å sette oss inn i den situasjonen trådstarter er oppe i, men jeg vil gjerne si såpass som at da jeg i sin tid lå på Ullevål med cellegift hadde jeg umåtelig stor glede av timeslange musikkøkter hver dag, via et godt headset og en anstendig Sony Discman. I nøden spiser fanden fluer. Da jeg noe senere fikk problemer med angst og depresjoner hadde jeg igjen stor glede av musikken, på nattestider da det lugget som mest, også da på "sekundære" avspillingsremedier i form av Stax Omega og en Wadia 850.

    For øvrig ønsker jeg at folk kunne holde sleivspark og oppstøt for seg selv - Roysen har nok å stri med som det er. Å sparke noen som ligger nede er ikke rare idretten.

    Ønsker deg en fredelig og rolig jul Roysen, så bra som det etter forholdene er mulig.

    Mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Håper du ikke mente bildet mitt, sluket. Det var langt fra ment som noe sleivspark til trådstarter.

    Jeg ønsker også Roysen en så god jul som situasjonen tillater.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg må si jeg synes Ketils forslag er helt betimelig og relevant, samme med sistnevntes forslag også. Vi klarer knappest å sette oss inn i den situasjonen trådstarter er oppe i, men jeg vil gjerne si såpass som at da jeg i sin tid lå på Ullevål med cellegift hadde jeg umåtelig stor glede av timeslange musikkøkter hver dag, via et godt headset og en anstendig Sony Discman. I nøden spiser fanden fluer. Da jeg noe senere fikk problemer med angst og depresjoner hadde jeg igjen stor glede av musikken, på nattestider da det lugget som mest, også da på "sekundære" avspillingsremedier i form av Stax Omega og en Wadia 850.

    For øvrig ønsker jeg at folk kunne holde sleivspark og oppstøt for seg selv - Roysen har nok å stri med som det er. Å sparke noen som ligger nede er ikke rare idretten.

    Ønsker deg en fredelig og rolig jul Roysen, så bra som det etter forholdene er mulig.

    Mvh
    Jeg har vært der jeg også, om enn i en light-utgave. Da jeg lå på Bærum Sykehus etter en kreftoperasjon, hadde jeg stor glede av en hodetelefonradio som jeg ved min sedvanlige djevelske snedighet hadde husket å ta med meg. Der spankulerte jeg rundt i korridorene med nevnte radio festet i sykehusmorgenkåpekragen, samt en kledelig gul urinsekk i hånden.
    Forøvrig har jeg fascinerende lite sans for innlegg som "Roysen+Beolab=Majestetsfornærmelse?" Den kunne vi vært spart for.
    Ellers slutter jeg meg til Slukets gode juleønsker for Roysen. Stiff upper lip, gamle ørn!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    ^^^ Liker til de tre sistpostende.


    mvh
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Forøvrig har jeg fascinerende lite sans for innlegg som "Roysen+Beolab=Majestetsfornærmelse?" Den kunne vi vært spart for.
    Hvis du leste kommentaren min litt lenger oppe synes jeg det er noe underlig at du ikke forstår at min intensjon faktisk var å understøtte Roysen i hans særdeles vanskelig livssituasjon. Jeg foreslo Beolab som en pragmatisk løsning på et problem hvor det kanskje er lurt å la hifi-stoltheten vike og heller senke kravene litt i forhold til hva som vanligvis er akseptable merker å omgås for en såkalt audiofil.

    Jeg får så slengt i trynet et par latterliggjøringer av min omtenksomhet som går på Roysens standhaftighet i forhold til å omgås noe annet enn high end. Kommentaren du siterer må sees i den sammenheng, og var egentlig ment som et spørsmål i forhold til om hobbyen vår virkelig skal taes så høytidelig at man ikke kan omgås noe annet enn spesielt godkjente hifi merker.

    Jeg registrerer også at du ikke reagerer på nevnte latterliggjøring, men isteden velger å ta meg isteden. Har dette noe med hvem man anser har mye prestisje i miljøet og hvem som ikke har det, og det er lettere å ta sistnevnte gruppe.
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Kan ikke se noe galt i innleggene dine Ketil,du skal ikke taes for noe:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.790
    Torget vurderinger
    23
    Jeg refererer for øvrig ikke til noen spesifikke her, bare oppfordrer folk til å gå i seg selv mht. anstendig oppførsel. Mennesker er som trær; det tar flere tiår å komme seg opp i format, men det er gjort på sekunder å rive det ned.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Noe langt viktigere; noen som vet hvordan det står til med Roysen? Han har ikke postet på en stund nå, og med hans sykdom er ikke det et godt tegn.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Forøvrig har jeg fascinerende lite sans for innlegg som "Roysen+Beolab=Majestetsfornærmelse?" Den kunne vi vært spart for.
    Hvis du leste kommentaren min litt lenger oppe synes jeg det er noe underlig at du ikke forstår at min intensjon faktisk var å understøtte Roysen i hans særdeles vanskelig livssituasjon. Jeg foreslo Beolab som en pragmatisk løsning på et problem hvor det kanskje er lurt å la hifi-stoltheten vike og heller senke kravene litt i forhold til hva som vanligvis er akseptable merker å omgås for en såkalt audiofil.

    Jeg får så slengt i trynet et par latterliggjøringer av min omtenksomhet som går på Roysens standhaftighet i forhold til å omgås noe annet enn high end. Kommentaren du siterer må sees i den sammenheng, og var egentlig ment som et spørsmål i forhold til om hobbyen vår virkelig skal taes så høytidelig at man ikke kan omgås noe annet enn spesielt godkjente hifi merker.

    Jeg registrerer også at du ikke reagerer på nevnte latterliggjøring, men isteden velger å ta meg isteden. Har dette noe med hvem man anser har mye prestisje i miljøet og hvem som ikke har det, og det er lettere å ta sistnevnte gruppe.
    Ta deg? Jeg kommenterte ditt innlegg om "majestetsfornærmelse", fordi jeg opplevde at det kunne oppfattes som en, vel, fornærmelse, ikke av en majestet, men av en som sliter med alvorlig sykdom.
    Det første innlegget ditt oppfattet jeg som et ryddig og relevant innlegg. Og velment. Jeg reagerte ikke negativt på det, snarere tvertimot. Derfor kommenterte jeg ikke dét.

    Og for ordens skyld: I min bok er Kong Salomo og Jørgen Hattemaker kun et begrep, ikke en realitet. Prestisje i miljøet, eller mangel på samme, betyr ingen ting hos Lund.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Slutter meg til de Gode lykkeønskninger til Roysen

    der jeg kommer ifra fikk man regelrett bank hvis man sparket noen som allerede lå nede ........
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Alle ønsker vel at mannen blir frisk.
    Selv all krangel både jeg og andre har hatt med han.
    Får da indelig håpe at ingen her inne ønsker noen noe annet.
    En fredelig jul både til Roysen og alle andre.

    Steinar.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hei Roy!

    Hva står på? Fikk du til arkiveringen av platene dine som du ønsket?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker deg en Riktig God Jul Roysen, med dine nære og kjære.
    -Jeg vet at du leser.
     

    custin

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2007
    Innlegg
    33
    Antall liker
    14
    Hei Roysen.
    Blir bekymret når det blir stille i tråden din.
    Håper helsetilstanden tross alt er bra, og at du får en fredelig og god jul.

    Mvh: Custin
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    God jul og godt bedring fra Røyken. Synd du ikke kunne komme på julebordet til OAS.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God jul fra Nederland, Roysen. Håper det etter forholdene står bra til med deg!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    God jul til Roysen, fra meg og.


    mvh
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.850
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    God jul og god bedring!

    Beste ønsker fra Vestlandet!

    Mvh
    Ole Martin
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    God Jul og God Bedring
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja god jul fra Bergen. Håper det beste!
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    God jul Roysen og de beste ønsker for tiden fremover.

    Mvh
    RBN
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    God jul Roysen og de beste ønsker for din helse fremover.

    Mvh
    Bent Inge
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    God Jul og god bedring til deg Roysen her fra Bergen!
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    HiFiSentralen er et avsluttet kapittel for min del. Jeg kan ikke legge ut noen innlegg her uten at de må godkjennes av moderator først og et slikt opplegg gidder jeg rett og slett ikke å være med på.

    Ellers God Jul og Godt Nytt År til alle sammen.

    Mvh
    Roysen
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    Godt nyttår Roysen! Du dukker vel opp igjen på nyåret. Skikkelig skøyer du ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn