Roysens Furtebu - Del 2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    Ligger en JE LA-450ME pre på Audiomarkt.


    Torstein
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Ønsket hadde vært et par VZN-220 Rite of Passage (finnes brukt på nettet) eller aller helst et par VZN-350 Destiny (har ikke funnet noen) som kan benyttes i et bi-amp oppsett med Atma-Sphere MA-2 eller MA-3.

    Mvh
    Roysen
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    JP,

    Trist dersom Judd Barber har lagt inn årene. Jeg skal sjekke. Når det gjelder Technical Brain kan de ikke leveres for annet enn 110V.

    Ut over det hadde jeg satt pris på om du fortalte litt mer om hva du mener. Opprett gjerne en ny tråd under forumet for Hifi Generelt inklusive Bransjeaktører, så følger jeg deg gjerne over i diskusjonen der.

    En ting er sikkert. Kompliserte løsninger er ikke noe jeg søker etter. Komplikasjonene er snarere et resultat av utstyret jeg ønsker som igjen er valgt på bakgrunn av lydkvalitet samt vurdering av målinger og spesifikasjoner.

    Mvh
    Roysen
    Hei igjen.
    Jeg har ikke tid til å følge opp en slik tråd. Men du vet hva jeg sikter til mht utstyr og akustikk i kombinasjon fra samme firma/ personer. Som vi har diskutert tidligere. Mye av det kan vi skaffe, da i kombinasjon med hjelp til det akustiske fra en av verdens beste akustikere, som du vet.

    Men ett slikt oppsett vil nok ikke tilfredsstille dine behov for ett "all out" system med f eks dypbass fra 10-15 Hz, svære kabinetter og mange komponenter. Vel, kanskje som ett "mindre" system. Lydmessig/ kvalitetsmessig er jeg ikke i tvil om at ett slikt komplett system som jeg tenker på nok ville ha tilfredsstilt dine høye krav, men noe slikt vil jeg ikke diskutere her. Da må det bli pr epost, det er mer ryddig.

    Mvh
    JP
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    JP,

    Ok, da er vi enige. Den approachen vil ikke passe meg.

    Mvh
    Roysen
     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    Før jeg anskaffet mine JE monoblokker snakket jeg med Jud Barber. Han fortalte at alle JE forsterkere lyder "likt" uansett model. Jeg måtte kun finne ut hvor mye effekt jeg trengte for å drive høyttaler.

    Synergieffekten mellom JE pre/amp er helt fantastisk.


    Torstein
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    En annen produsent av rørelektronikk som ikke står på listen men som burde være på radaren er Shindo Labs. Faktisk finner jeg navngivingen av produktene etter kjente viner på kanten til useriøst, men det er jo lyden som teller.

    I tillegg forstår jeg det slik at Octave Research har sluppet en ny utgave av Jubilee Mono ampene med dobbel utgangseffekt. Jeg husker ikke navnet på produktet, men her kan noen kanskje hjelpe meg?

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Før jeg anskaffet mine JE monoblokker snakket jeg med Jud Barber. Han fortalte at alle JE forsterkere lyder "likt" uansett model. Jeg måtte kun finne ut hvor mye effekt jeg trengte for å drive høyttaler.

    Synergieffekten mellom JE pre/amp er helt fantastisk.


    Torstein
    Det har jeg svært vanskelig for å tro. To utgangsrør av samme type lyder jo ikke likt engang.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    JP,

    Ok, da er vi enige. Den approachen vil ikke passe meg.

    Mvh
    Roysen
    Fint :).
    Så følger vi opp det vi allerede har på gang og lar det være med det.

    Mvh
    JP
    Jeg venter fortsatt på tilbakemelding omkring de panserholz rackene med sandfylling. Så holder vi kontakten om akustikk og digitalrigg som avtalt.

    Mvh
    Roysen
     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    Før jeg anskaffet mine JE monoblokker snakket jeg med Jud Barber. Han fortalte at alle JE forsterkere lyder "likt" uansett model. Jeg måtte kun finne ut hvor mye effekt jeg trengte for å drive høyttaler.

    Synergieffekten mellom JE pre/amp er helt fantastisk.


    Torstein
    Det har jeg svært vanskelig for å tro. To utgangsrør av samme type lyder jo ikke likt engang.

    Mvh
    Roysen
    Jud B nevnte at forterkerne hans lyder som rørene du putter i. Det tatt i betrakning vil de selvfølgelig lyde forskjellig avhengig av hva du setter i, men jeg tror han mente at oppbyggingen og lydsignaturen totalt sett ikke endrer seg avhengig av størrelsen på forsterker. Har lagt merke til at endring av de små driverørene har påvikning på lyden, men ikke ved bytte av power rørene (6C33CB).

    De større modellene i fra JE ser helt rå ut.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    JP,

    Ok, da er vi enige. Den approachen vil ikke passe meg.

    Mvh
    Roysen
    Fint :).
    Så følger vi opp det vi allerede har på gang og lar det være med det.

    Mvh
    JP
    Jeg venter fortsatt på tilbakemelding omkring de panserholz rackene med sandfylling. Så holder vi kontakten om akustikk og digitalrigg som avtalt.

    Mvh
    Roysen
    Ok.
    Send meg en epost mht de rackene er du snill. Mht farge, finish, antall, hyller etc. Der er det så mange varianter at jeg trenger en nokså nøyaktig beskrivelse av deg.

    Tusen takk.

    Mvh
    JP
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Roysen; for det første vil jeg si at jeg føler med deg i din vanskelige livssituasjon. Å leve med alvorlig sykdom er ikke enkelt hverken for en selv eller ens nærmeste. Jeg skal ikke prøve å påtvinge andre mitt livssyn, men jeg er overbevist om at det slutter ikke den dagen vi alle må ta farvel i dette livet. I den grad det kan være noen trøst.

    For det andre; til ditt prosjekt som er en inspirasjon for deg i en vanskelig tid. Jeg ser at du har planer om forskjellige anlegg med forskjellig karakter. Personlig ville jeg ha foretrukket et anlegg som ville gitt maksimal musikalsk nytelse levert ferdig fra én produsent. Hvis min økonomi hadde tillatt det ville jeg ha valgt meg anlegget med toppmodellene fra APL. Det vil si DTR-M transport. DSD-M DAC, HAS-M hybrid rør/transistor forsterker, PHS-M RIAA, sammen med Gravitas NB-M høyttalere.

    Min erfaring med Alex Peychev og APL er at mannen er dønn seriøs og leverer lydprodukter hvor den musikalske nytelsen står i første rekke sammen med hifi parametrene. Han er til tider til dels svært opptatt, så hvor lang bestillingstid det er på et fullt APL anlegg er uvisst, men kanskje verdt det?
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hei, Ketil.

    APL er absolutt en del av planene, men plaene er ikke kun et anlegg og heller ikke som et komplett APL anlegg heller. I utgangspunktet er ikke høytalerne eller forsterkerene en del av planen. Det er dog planer for at jeg kanskje kan få låne forsterkerne en ukes tid. Da vil det i så fall bli vurdert seriøst om de vil bli permanente her eller ikke.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Vi har vært inne på Finite Elemente Emperor Active racket i denne tråden tidligere. RoDa har kommentert det. Det alle kanskje ikke vet er at Finite Elemente ble solgt til nye eiere for en god stund siden. Det er i hvert fall halvannet år siden mener jeg. De to initiativtakerne Louis Fernandez og Bernd Brockhoff bak Finite Elemente ble ikke med selskapet over til det nye eierskapet. Jeg antar de hadde andre planer for fremtiden. Noe annet som også ikke ble med over til de nye eierne var fortsatt produksjon av modellen Emperor - både aktiv og passiv versjon. Produksjonen av disse rackene stoppet når de nye eierne tok over. Finite Elemente er nå imidlertid klar til å ta opp igjen produksjonen av den passive versjonen. Den aktive versjonen er dog ikke kommet så langt i planleggingen ennå.

    Jeg har dog vært så heldig at jeg har fått kjøpt et demorack av en Finite Elemente forhandler. Dette racket får jeg svært rimelig fordi forhandleren ønsker å reinvestere pengene i et rack som er en del av dagens sortiment til Finite Elemente. Ikke bare er prisen jeg har fått svært god men dette racket er svært sjeldent. Jeg tror ikke det ble laget mer enn en håndfull av disse rackene før produksjonen stoppet.

    Det som er spesielt med racket er at det inneholder både følere og vibratorer i hyllene. Følerne er knyttet til elektronikk som måler hyllenes vibrasjoner og setter så i gang vibratorene i motsatt retning slik at hyllens egen vibrasjon kansellerer ut vibrasjonene fra hyllen.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hei, Ketil.

    APL er absolutt en del av planene, men ikke kun et anlegg og som et komplett anlegg heller. I utgangspunktet er ikke høytalerne eller forsterkerene en del av planen. Det er dog planer for at jeg kanskje kan få låne forsterkerne en ukes tid. Da vil det i så fall bli vurdert seriøst om de vil bli permanente her eller ikke.

    Mvh
    Roysen
    Jeg antar at det kanskje er transporten DTR-M eller DAC'en DSD-M du ønsker å ta en lytt til da. Jeg har selv modellen under DSD-S. I motsetning til DSD-M har denne innebygget volumkontroll. Koblet rett i effektforsterker er dette for meg en optimal løsning da jeg ønsker et enkelt og stilrent anlegg. Jeg opplever at DSD-S også gjør en meget bra jobb som forforsterker. Jeg brukte først AES/EBU grensesnittet for tilkobling til DAC. Men etter oppfordring fra Alex Peychev, som mente at USB tilkobling ville gi best lydkvalitet, fant jeg etterhvert ut hvordan jeg skulle koble min mediespiller, en Bryston BDP-2, til DSD-S via USB. Alex mente at USB ville gi klart laveste jitter verdier og da best lydkvalitet. Og jeg må gi ham rett i dette da USB i mine ører gir et løft i lydkvalitet. Alex har også utviklet en proprietær tilkoblingsmåte for DTR-M til DSD-M som ifølge ham skal gi svært lave jitterverdier. Alternativt selger han også en modifisert Pioneer SACD spiller med samme tilkoblingsgrensesnitt som DTR-M til en mye lavere pris.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Du finner planene i innlegg #16.

    Mvh
    Roysen
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Er det en spesiell grunn til at du ikke vurderer Kondo i en posisjon? Bedre og flottere elektronikk tror jeg ikke jeg noensinne har opplevd maken til.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det er ikke mange posisjoner en Kondo forsterker ville passet. Det måtte vært der jeg nå har satt opp LAMM Industries som røralternativet for en forsterker til å drive diamantdiskanten, diamantmellomtonen og ceramikmellombassen til Tidal Audio La Assoluta. Jeg mener dog at LAMM Industries ML3 Signature er en bedre forsterker enn noe av det Kondo tilbyr.

    Mvh
    Roysen
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei, Ketil.

    APL er absolutt en del av planene, men ikke kun et anlegg og som et komplett anlegg heller. I utgangspunktet er ikke høytalerne eller forsterkerene en del av planen. Det er dog planer for at jeg kanskje kan få låne forsterkerne en ukes tid. Da vil det i så fall bli vurdert seriøst om de vil bli permanente her eller ikke.

    Mvh
    Roysen
    APL overrasket meg svært positivt. Du har noe å glede deg til!
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg må bare få si at denne tråden i del 2 er absolutt noe å følge med på om man har avsluttningen i del 1 i bakhodet.

    Sånn skal det være alle sammen!
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Her er mitt nye (brukte) Finite Elemente Emperor Active Rack:
    Emperor_1.jpg

    Emperor_2.jpg

    Emperor_Controller.jpg


    Det nederste bildet er av kontrolleren til elektronikken i dette racket (den sorte komponenten). Kontrolleren har et innebygget kontrollerkort for hver hylle i racket. Det er også en utgang på baksiden av kontrolleren for hver hylle. Mellom hver utgang skal det føres en kabel til hver hylle i racket som da har en inngang for dette. Det finnes så innebygget elektronikk inne i selve hyllene som føler vibrasjonene i hyllen og overfører digital informasjon om dette gjennom kabelen til kontrolleren. Kontrolleren generer så et signal tilbake til hyllen om hvordan og hvor mye den skal bevege vibrere for å kansellere den vibrasjon som finnes i hyllen. Elektronikken i hyllen setter så i gang den kalkulerte vibrasjonen og kansellerer dermed ut vibrasjonen som har oppstått i hyllen. Ganske avanserte greier.

    Mvh
    Roysen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med Rack, aldri sett dette her før
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.492
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer Roysen!
    Dette er bokstavlig talt fra øverste hylle!

    Mvh.
    SAL
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Roysens Reference Vol. XXXVI:
    1 - Roger Waters - Three whishes
    2 - Arne Domnerus - Hymn to freedom
    3 - Kari Bremnes - E du nord
    4 - Joe Bonamassa - Bird on a wire (Live)
    5 - Karunesh - Flowing bamboo
    6 - Patricia Barber - You and the night and the music
    7 - Eric Clapton - Tears in heaven (Unplugged)
    8 - Denilo Lanzo & Virtual World Percussion Ensemble - Mating dance
    9 - Joni Mitchell - A case of you
    10 - Keb Mo - I don't know
    11 - Paco de Lucia - Castro marin
    12 - Valerie Joyce - That's what friends are for
    13 - Alison Krauss & Robert Plant - Sister Rosetta goes before us
    14 - Al Di Meola - Fantasia suite for two guitars
    15 - Giora Feidman - Humoresque (Halaka dance)
    16 - Todd Turkisher - Drum solo

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kommer med flere Roysens Reference på løpende bånd nå. Jeg vurderer å spørre Høvingen om vi kan lage en egen tråd for dette under musikkhjørnet. Jeg kommer da i tilfelle til å forsøke å legge ut mer info om hvert kutt som hvilken skive kuttet er hentet fra i form av et bilde, hvilket plateselskap skive er utgitt fra og en link til en video- eller audio- snutt som gir en smakebit av kuttet.

    det må imidlertid være interesse for dette for at jeg skal gidde å legge såvidt mye energi og tid i dette. Er slik interesse tilstede her på HFS? Jeg har full forståelse dersom så ikke er tilfelle. Vi har alle ulik musikksmak og dette representerer jo bare min.

    Mvh
    Roysen
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    597
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde satt pris på det. Kjekt å få høre hva du liker og synes om diverse låter, samt hva andre sier om det.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mye utenfor min comfort sone, men absolutt åpen for gode innspillinger og ny musikk, så kudos hvis du har ork til det
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.464
    Antall liker
    64.002
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kommer sikkert til å følge med, men antar at det er viktig at du tenker deg om før du går i gang. Det kommer nok etter hvert til å komme mange forskjellige synspunkt og forslag på både innspillingskvalitet og musikk. Slik bør det etter mitt syn også være, men hvis du er klar til å møte dette med senkede skuldre synes jeg du skulle ta deg bryet. Krav til oppførsel går selvfølgelig også begge veier.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kommer med flere Roysens Reference på løpende bånd nå. Jeg vurderer å spørre Høvingen om vi kan lage en egen tråd for dette under musikkhjørnet. Jeg kommer da i tilfelle til å forsøke å legge ut mer info om hvert kutt som hvilken skive kuttet er hentet fra i form av et bilde, hvilket plateselskap skive er utgitt fra og en link til en video- eller audio- snutt som gir en smakebit av kuttet.

    det må imidlertid være interesse for dette for at jeg skal gidde å legge såvidt mye energi og tid i dette. Er slik interesse tilstede her på HFS? Jeg har full forståelse dersom så ikke er tilfelle. Vi har alle ulik musikksmak og dette representerer jo bare min.

    Mvh
    Roysen
    Du har bælbra oversikt på mye god musikk som også låter bra - flott at du deler!
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg forventer at de som ønsker å delta i en slik tråd viser respekt for den tid og energi jeg evt legger ned og at evt negativ kritikk er velment. Med det mener jeg at enhver kritikk bør ha et foremål om gi tilbake informasjon som det kan synes at jeg og andre ikke kjenner til. Jeg vil ikke akseptere personangrep, angrep på musikksmak eller innspillingskvalitet. Dette er subjektivt og er ikke åpent for angrep. Dersom jeg ikke skulle være enig i kritikken, om den skulle være velment eller ikke, vil jeg ikke akseptere personangrep på en slik uenighet.

    Ut fra den kritikken som har kommet mot de innleggene jeg har skrevet om både Roysens Reference og musikk generelt er jeg generelt positiv til at dette vil gå bra, men det finnes en del der ute som ønsker å provosere meg og bruker enhver mulighet til det. Så det er sjanser for at vi nok får en del selvmordsbombere inn i en slik tråd også. Jeg håper da at moderatorene er på plass.

    Mvh
    Roysen
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kommer med flere Roysens Reference på løpende bånd nå. Jeg vurderer å spørre Høvingen om vi kan lage en egen tråd for dette under musikkhjørnet. Jeg kommer da i tilfelle til å forsøke å legge ut mer info om hvert kutt som hvilken skive kuttet er hentet fra i form av et bilde, hvilket plateselskap skive er utgitt fra og en link til en video- eller audio- snutt som gir en smakebit av kuttet.

    det må imidlertid være interesse for dette for at jeg skal gidde å legge såvidt mye energi og tid i dette. Er slik interesse tilstede her på HFS? Jeg har full forståelse dersom så ikke er tilfelle. Vi har alle ulik musikksmak og dette representerer jo bare min.

    Mvh
    Roysen
    Støttes absolutt fra min side. Jeg har skum-lest igjennom innhold i de du allerede har (ref tidligere nevnte link), og søkt opp enkelte (for meg) nye og potensielt interessante artister. Noen står definitivt på innkjøpslista.

    Edit - du krysspostet kommentar til dette: Men som @TOMZ nevner - vær forberedt på at det sikkert vil bli diskusjoner rundt de innspillinger/utgivelser du har valgt/velger ut, kontra ulike alternative utgivelser (ref. eksempelvis den relativt store uenigheten om Aqualung)
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg forventer at de som ønsker å delta i en slik tråd viser respekt for den tid og energi jeg evt legger ned og at evt negativ kritikk er velment. Med det mener jeg at enhver kritikk bør ha et foremål om gi tilbake informasjon som det kan synes at jeg og andre ikke kjenner til. Jeg vil ikke akseptere personangrep, angrep på musikksmak eller innspillingskvalitet. Dette er subjektivt og er ikke åpent for angrep. Dersom jeg ikke skulle være enig i kritikken, om den skulle være velment eller ikke, vil jeg ikke akseptere personangrep på en slik uenighet.

    Ut fra den kritikken som har kommet mot de innleggene jeg har skrevet om både Roysens Reference og musikk generelt er jeg generelt positiv til at dette vil gå bra, men det finnes en del der ute som ønsker å provosere meg og bruker enhver mulighet til det. Så det er sjanser for at vi nok får en del selvmordsbombere inn i en slik tråd også. Jeg håper da at moderatorene er på plass.

    Mvh
    Roysen
    Er det noe lignende denne tråden du tenker på?

    http://www.hifisentralen.no/forumet...2-hifisentralens-super-innspillingsliste.html
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    kan det ikke gå an å lage en slik liste uten at man skal kommentere noe særlig da ? bare ett forslag ,for det vil jo gjøre tråden veldig oversiktlig å følge med på mener jeg
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg forventer at de som ønsker å delta i en slik tråd viser respekt for den tid og energi jeg evt legger ned og at evt negativ kritikk er velment. Med det mener jeg at enhver kritikk bør ha et foremål om gi tilbake informasjon som det kan synes at jeg og andre ikke kjenner til. Jeg vil ikke akseptere personangrep, angrep på musikksmak eller innspillingskvalitet. Dette er subjektivt og er ikke åpent for angrep. Dersom jeg ikke skulle være enig i kritikken, om den skulle være velment eller ikke, vil jeg ikke akseptere personangrep på en slik uenighet.

    Ut fra den kritikken som har kommet mot de innleggene jeg har skrevet om både Roysens Reference og musikk generelt er jeg generelt positiv til at dette vil gå bra, men det finnes en del der ute som ønsker å provosere meg og bruker enhver mulighet til det. Så det er sjanser for at vi nok får en del selvmordsbombere inn i en slik tråd også. Jeg håper da at moderatorene er på plass.

    Mvh
    Roysen
    Er det noe lignende denne tråden du tenker på?

    http://www.hifisentralen.no/forumet...2-hifisentralens-super-innspillingsliste.html
    Nei.

    Det jeg tenker på er en tråd hvor et og et innlegg fra meg viser til innholdet på en brent CD jeg har laget til meg selv i en serie jeg har kalt Roysens Reference. Denne serie lå tidligere i en av de andre trådene som nå ikke finnes her lenger om mitt anlegg. Innholdet på hver av Roysens Reference er min referansemusikk. I den tråden hvor jeg skrev om disse skivene fikk jeg positive tilbakemeldinger om at mange hadde fått gode tips om musikk de satte pris på. Av den grunn fortsatte jeg å legge inn innholdet av de nye brente skivene hver gang jeg la til en ny i serien.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    kan det ikke gå an å lage en slik liste uten at man skal kommentere noe særlig da ? bare ett forslag ,for det vil jo gjøre tråden veldig oversiktlig å følge med på mener jeg
    Det er ikke opp til meg om andre ønsker å kommentere i en slik tråd. Det har jeg ingen kontroll på.

    Mvh
    Roysen
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Hei Roysen!
    jeg snublet tilfeldigvis over tråden din akkurat nå og skummet gjennom alt sammen. Når det gjelder sykdommen, så har jeg ganske lang erfaring gjennom å ha en datter som har sunget på siste verset frem til for 3 år siden, da hun fikk nye lunger. Så får skikkelig flashback når jeg leser det. Men det er om å gjøre å få så mye livskvalitet som mulig. Det er min erfaring. Så håper du har det så bra som mulig etter forholdene.
    Jeg er en hifi entusiast, ikke freak, som tenker less is more. Med det mener jeg at jeg vil ha færrest mulig duppedingser, kabler og styr. Derfor anskaffet jeg for 4-5 uker siden Devialet 400 samt Mac mini. Bruker ITunes, JRiver og Wimp Hifi som avspillere og kilde. Har i tillegg Audiovector SR6 AA høyttalere samt Transparent kabler. Utrolig enkel rigg som til og meg jeg klarer å holde styr på. Aldri tekniske problemer heller.
    spørsmålet mitt går på din erfaring rundt akustikk. Jeg er ikke helt fornøyd med anlegget mitt på tross av oppgradering. Det skjærer for mye på de øvre tonene på piano når jeg guffer på. Har surfet litt på ulike fora og konkluderer med at akustikk tiltak kan være det som gir mest fremfor å prøve å investere seg ut av det teknisk sett. Har du noen erfaring eller tips her?
    Har prøvd Audiolense, men da mistet jeg noe av dynamikken og live opplevelsen.
    Bernts
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Jeg forventer at de som ønsker å delta i en slik tråd viser respekt for den tid og energi jeg evt legger ned og at evt negativ kritikk er velment. Med det mener jeg at enhver kritikk bør ha et foremål om gi tilbake informasjon som det kan synes at jeg og andre ikke kjenner til. Jeg vil ikke akseptere personangrep, angrep på musikksmak eller innspillingskvalitet. Dette er subjektivt og er ikke åpent for angrep. Dersom jeg ikke skulle være enig i kritikken, om den skulle være velment eller ikke, vil jeg ikke akseptere personangrep på en slik uenighet.

    Ut fra den kritikken som har kommet mot de innleggene jeg har skrevet om både Roysens Reference og musikk generelt er jeg generelt positiv til at dette vil gå bra, men det finnes en del der ute som ønsker å provosere meg og bruker enhver mulighet til det. Så det er sjanser for at vi nok får en del selvmordsbombere inn i en slik tråd også. Jeg håper da at moderatorene er på plass.

    Mvh
    Roysen
    Er det noe lignende denne tråden du tenker på?

    http://www.hifisentralen.no/forumet...2-hifisentralens-super-innspillingsliste.html
    Nei.

    Det jeg tenker på er en tråd hvor et og et innlegg fra meg viser til innholdet på en brent CD jeg har laget til meg selv i en serie jeg har kalt Roysens Reference. Denne serie lå tidligere i en av de andre trådene som nå ikke finnes her lenger om mitt anlegg. Innholdet på hver av Roysens Reference er min referansemusikk. I den tråden hvor jeg skrev om disse skivene fikk jeg positive tilbakemeldinger om at mange hadde fått gode tips om musikk de satte pris på. Av den grunn fortsatte jeg å legge inn innholdet av de nye brente skivene hver gang jeg la til en ny i serien.

    Mvh
    Roysen
    For de intresserade av 'serien', se bifogad pdf.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn